Обява

Свий
Няма добавени обяви.

NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

    Такааа....тунинга продължава
    Преди дни ми дойде идеята да сваля интерколера и да го прегледам дали не е пълен с масло и боклуци,и ако да...да го почистя добре с обезмаслител.Наред с това исках да монтирам и буустметър/една доста полезна за мен доработка/.
    Разбира се монтажа на уреда се съпътстваше и от някаква подготовка.
    И така да карам по реда....
    Първо сваляне на интерколера...





    Още с развиване на болтовете ми направи впечатление,че те изглеждаха като чисто нови....жълтички ,кадмирани и след първото "цък" се развиваха на ръка.Интерколера при свалянето ми направи впечатление на много запазен.Включително както се вижда и на горната снимка си стоеше непокътнат зеления етикет за качествения контрол при производството му...
    Очаквах да протекат едни масла,да е пълна трагедия/едва ли някой го е свалял от както е станала кола джипката/.
    За мое голямо очудване,въреки малкото омасляване/то е нормално за всеки интерколер...дори такъв на чисто нов автомобил, каран само няколко месеца /,надниквайки вътре радиатора си беше направо перфектен,което ме отказа да го мия и т.н.....








    След това надникнах във всмукателния колектор,като очаквах там да има насъбран нагар,масло и т.н.,но...направо не повярвах на очите си,като видях един съвсем чист колектор...почти като от завода...








    С това приключи идеята ми за миене и почистване на системата...просто нямаше какво да си мие и чисти..
    Следващата стъпка беше да измисля къде да подвържа буустметъра.Първоначалната ми идея беше да прекъсна маркучето на уестгейта и там с тройничето от комплекта да направя връзката до уреда.Свалих маркучето,но...





    .....се оказа,че то е пред скъсване и много скоро щях да чакам да отвори уестгейта,ама това щеше да стане на..."върба сряда"





    То хубаво,ами сега....разстоянието е толкова малко и под 90градуса,че и по-дълго маркуче да се сложи,щеше да има пречупване...
    Не го мислих дълго....спасителната идея ми светна като червена лампичка.
    Разглобяване на уестгейта....





    ....и обръщането му на 180градуса.Така тръбичката му ,която беше прекалено близко до тази на турбината щеше да застане точно на обратната си страна и с един дълъг маркуч вече нямаше да е проблем да се подвърже.По-дългия маркуч не пречи на работата на клапана,така че...задействах плана
    За целта първо се разглобява един ламаринен предпазител на 3 болта, след това се маха една малка зегерка/между другото си мислех ,че ще я загубя като хвръкне по закона на Мърфи,но...инженерите са сложили супер удобна зегерка за демонтаж със специално профилче където да се мушне отверчица/,която държи края на оста,и накрая и развиване на 2-та основни болта държащи клапана.В крайна сметка...ето го разглобен...





    Последва монтаж в положение завъртян на 180 градуса от заводския монтаж и подвързване според идеята ми с 60см. вече маркуч/все още имах идея да подвързвам буустметъра на този маркуч/














    До тук добре,но...буустметъра трябваше освен да се подвърже към системата, и да стои някъде на таблото.За разлика от стойката на същия уред на бившия ми Патрол,която беше монтирана на таблото,сега взех решение да монтирам стойка на колонката до шофьорската врата,защото таблото на Тераното не е подходящо за целта.За целта си купих стойка,но...който е монтирал такава знае,че иска доста доработка,за да се напасне към съответната колонка.





    Свалих кората на колонката и се започна едно мерене и умуване как точно ,къде и колко да се отреже,за де се събере и да пасне прилично на профила.





    Хм....задачата на пръв поглед изглеждаше направо..."мисията невъзможна"...





    В крайна сметка,взех решение кое и как ,и...започнах да я оформям.
    Готовия почти в краен вид вариант....








    Мисля ,че това е оптималния вариант за напасване....просто колонката е тесничка и това затруднява доста оформянето.








    Така...това с напасването го смятам за приключено/че да не я разваля накрая от много напасване де... /,но гледайки как стоеше на колонката...такава една лъскава и черна...нещо не ми хареса в интериорно отношение.Таблото на Тераното в горната си половина е тъмно,но...не е черно,а някакъв сиво-кафеникав оттенък се забелязва и черната конзола се открояваше като трети цвят.Това обаче нещо не ми хареса и...веднага взех решение да си я боядисам в цвета на колонката.
    Направих си боя/поне на външен вид най-близката възможна до цвета на колонката/ на спрей,купих и си пластификатор/праймер както го казват/,взех и един лист шкурка номер 1000 и се започна.
    Първо изтъркване с шкурката...








    ....след това нанасяне на пластификатора....








    ....и накрая боядисване с боята.





    Докато съхнеше,се замислих над това което ми споменаха някои хора вещи в турбинирането на бегачки.Тяхното категорично мнение беше,да не се подвързва буустметъра към маркуча на уестгейта,а някъде след интерколера.Там според тях ще показва най-точно как влиза в колектора.Огледах ситуацията и....щом пък спецовете така ме съветват...
    Набавих си един щуцер 6мм. от приятел газаджия и реших да пробия фланеца свързващ интерколера с всмукателния колектор/този в ляво на снимката по-долу с маркуча /





    Натиснах го с тресчотката...4-ри болта и долу.Проблема дойде,когато го обърнах да видя с какво се уплътнява към колектора.
    Това беше О-пръстен,но...втърден и смачкан, а от следите на омазнявне макар и външно да нямаше нищо видимо ,съм почти 100% убеден,че от там е изтървал въздух и всъщност постъпващото налягане от турбината там се е губило малко.








    Трябваше да се смени О-пръстена,защото не съм много привърженик на мазането със силикон,което всъщност щеше да има съмнителен краен резултат.
    Така и така щях да ходя за О-пръстен взех,че свалих и О-пръстена на системата за маслените пари.Не ми тече от там,но има едно леко маслено запотяване,което е нормално при смачката и спекана от годините гумичка.
    Така,че....разглобих и там....






    След посещение на правилното място ,се завърнах и се започна вече монтаж на всичко разглобена от моя милост.





    С новите О-пръстени,нещата изглеждаха по съвсем друг начин.





    Последва и разпробиване,а след това и нарязване на 6мм. резба на преходния фланец и монтаж на щуцера....








    ...а след това и сглобяване на цялата система.








    Прекарах маркуча до таблото,както и захранването за подсветката на уреда,а след това дойде и финалния момент...монтажа на стойката към колонката и поставянето на уреда.
    Мисля,че...резултата е повече от добър.








    Уреда е реплика на VDO/за оригинала-около 120лв. не ми стигнаха силите в тази криза /,но от доста и различни места чух много добри отзиви за него.Хубавото още при него е,че е със сменяема крушка и сега предстои да се опитам да го накарам да свети в тон с неоновото табло на Тераното!








    Между другото...цвета му стана почти еднакъв с този на кората...на снимките обаче го огрява слънцето и лъже,че изглежда по-светъл.
    Ето една снимка от която се вижда разликата от огряването на слънцето.





    Ами това е...за мен операцията по проверка и сервизиране на системата за нагнетяване на въздуха,а и поставянето на буустметъра завърши успешно.Теста показва,че...поне според уреда налягането в системата на входа на колектора достига и държи спокойно 0.8 бара!!!
    Мислех малко да натегна уестгейта и да вдигна налягането в системата до около 1bar,но...засега ще го оставя така,пък по-нататък ще видим!
    Между другото...може и да се заблуждавам,но след смяната на О-пръстена ми се струва,че като завърти турбината,джипа се изтрелва повече....
    Поздрави на всички!
    Последно редактирано от lubashki777; 25-08-12, 16:09.
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

      Браво бе Любашки, възхищавам се ентусиазма и мерака дето влагаш в Тераното. Поздрави

      Коментар


      • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

        МНого добър и полезен матерял . Поздрави за желанието и енусизма ти, все така да ни радваш

        Коментар


        • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

          Любашки, интерколера ти е бил чист , зашото нямаш ЕГР-щастливец. За монтажа браво, мераклийска работа. На моя му бях замислил подобни подобрения , но си замина без тях , манометъра харизах на едно приятелче , мисля че отдавна ракрасява дизеловата му октавия. До ден днешен ме терзае мисълта , че моя имаше проблем с дебиломера , все ми се струваше, че може още да върви даже и след чип на 155 коня..

          Коментар


          • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

            Ще постна тук снимките и въпроса, понеже стана въпрос за ЕГР-а. Та може ли да ми кажете от приложените снимки дали се вижда имам ли ЕГР или не. Щото аз се пулих половин час и май го открих .

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02703.jpg
Прегледи:1
Размер:136.9 КБ
ID:5402846Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02705.jpg
Прегледи:1
Размер:120.2 КБ
ID:5402847Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02706.jpg
Прегледи:1
Размер:78.5 КБ
ID:5402848Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02707.jpg
Прегледи:1
Размер:103.5 КБ
ID:5402849Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02708.jpg
Прегледи:1
Размер:97.3 КБ
ID:5402850Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02709.jpg
Прегледи:1
Размер:126.0 КБ
ID:5402851

            Благодаря.

            П.п. Ако постът ми пречи, нека бъде преместенв тази тема.

            Коментар


            • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

              Снимките ,които си направил не са от мястото на евентуалния ЕГР...
              Той ако го има би трябвало да стои някъде на изхода на интерколера...от въпросната страна ти си снимал...ама стартера
              Снимай интерколера от страната на всмукателния колектор и да видим...кпоред мен нямаш ЕГР клапан,ама...докато няма снимка,не може да се твърди със сигурност!
              П.П.Радвам се ,че целия екшън с интерколера и буустметъра на моето Терано дори носи на някои колеги и полезна информация.
              П.П.П.Другия вариант е да го погледна другата седмица...на място
              За празниците ще съм в района на Банско и ако си си там може и да се видим и да го огледам!
              Поздрави!
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                Снимките ,които си направил не са от мястото на евентуалния ЕГР...
                Той ако го има би трябвало да стои някъде на изхода на интерколера...от въпросната страна ти си снимал...ама стартера
                Снимай интерколера от страната на всмукателния колектор и да видим...кпоред мен нямаш ЕГР клапан,ама...докато няма снимка,не може да се твърди със сигурност!
                П.П.Радвам се ,че целия екшън с интерколера и буустметъра на моето Терано дори носи на някои колеги и полезна информация.
                П.П.П.Другия вариант е да го погледна другата седмица...на място
                За празниците ще съм в района на Банско и ако си си там може и да се видим и да го огледам!
                Поздрави!
                Още сега ще пусна новите снимки, а за предложението мисля, че може да измислим нещо, стига да нямам работа.

                Поздрави !

                Коментар


                • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                  Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                  Още сега ще пусна новите снимки, а за предложението мисля, че може да измислим нещо, стига да нямам работа.

                  Поздрави !
                  Няма нужда. Нямаш EGR.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                    Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                    Любашки, интерколера ти е бил чист , зашото нямаш ЕГР-щастливец.
                    Запушва се лесно.

                    А и за чистотата има значение също с какво масло е карано тераното.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                      Това са всички снимки които направих, от тука вижда ли се нещо ?

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02711.jpg
Прегледи:1
Размер:113.7 КБ
ID:5402853Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02719.jpg
Прегледи:1
Размер:89.1 КБ
ID:5402861Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02718.jpg
Прегледи:1
Размер:135.6 КБ
ID:5402860Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02717.jpg
Прегледи:1
Размер:128.8 КБ
ID:5402859Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02716.jpg
Прегледи:1
Размер:103.4 КБ
ID:5402858Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02715.jpg
Прегледи:1
Размер:99.9 КБ
ID:5402857Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02714.jpg
Прегледи:1
Размер:148.4 КБ
ID:5402856Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02713.jpg
Прегледи:1
Размер:115.5 КБ
ID:5402855Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02712.jpg
Прегледи:1
Размер:112.3 КБ
ID:5402854Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02710.jpg
Прегледи:1
Размер:85.5 КБ
ID:5402852Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02720.jpg
Прегледи:1
Размер:106.8 КБ
ID:5402862

                      Ако нищо не откриваш рябва да направя нови.

                      Поздрави !

                      Коментар


                      • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Няма нужда. Нямаш EGR.
                        една добра новина.

                        още откакто го взех имаше едно леко чаткане сле дотпускане на съединителя. По-точно караш на 1ва натискаш съединителя минаваш на 2ра и при отпусканет му се чува леко "чък" и така при всички скорости. Даже и при даване назаден. Утре съм при майсторчето да го дзверим на подемника.
                        Ааа... и механизма на шофьорската седалка остана да оправя, че предишния "разбирач" я е точковал набързо.

                        И да го вкарваме в топ състояние.

                        Благодаря още веднъж и поздрави .

                        П.п. SPARKY може ли да и дадеш нещо от сорта на адрес или номер на дебитомера дето беше намериз като заместител на оригиналиния бошовски, че нещо моя ме съмнява дали ще изкара още дълго.

                        Коментар


                        • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                          Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                          още откакто го взех имаше едно леко чаткане сле дотпускане на съединителя. По-точно караш на 1ва натискаш съединителя минаваш на 2ра и при отпусканет му се чува леко "чък" и така при всички скорости. Даже и при даване назаден.
                          Нормално е. Всичките го имат. При отпускане се обират всички луфтове по пътя между коляновия вал и полуоските, а там винаги има луфтове, и е нормално да има.

                          ПП: За дебитомера - в темата съм написал всичко. Вземи си въпросния Pierburg, и готово.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                            Благодаря, значи да не се притеснявам зА чаткането (макар, че на отворен прозорец си се слуша съвсем ясно), таман ще останат финикиици за дебитомера .

                            Коментар


                            • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                              Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                              Благодаря, значи да не се притеснявам зА чаткането (макар, че на отворен прозорец си се слуша съвсем ясно), таман ще останат финикиици за дебитомера .
                              При мен на бившия Патрол имах подобно чаткане...То не беше проверка на карета на кардана,то не беше проверка на тампони на мотора и по окачването,ама...в крайна сметка се оказаха разбити пружини на феродовия диск!!!
                              След смяна на диска всичко си дойде на мястото....
                              NISSAN FOREVER
                              -----------------------------------------------------------------------------
                              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                              Коментар


                              • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                                Дообре и това ще го гледаме като варянт.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X