Обява

Свий
Няма добавени обяви.

NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Със или без интеркулер? Ако със - бягай далече. Трябва да поддържа студен около 800-850, а топъл 725 +/- 25. Това се ръководи от компютъра, и щом не ги поддържа, има нещо не в ред.

    Студен по принцип работи малко остро и с повече вибрации, но нищо фрапиращо за дизел. Чак да се разпада.... айде де. 70-ките тойоти работят по-шумно със сигурност. И хлопат повече.
    Далеч съм от мисълта,че това беше нормалната работа на нисански мотор и именно за това попитах какъв им е механизма за оборотоподържане?Явно е компютърен,което е лошо,защото означава,че има някакъв 'мозъков' проблем!От края на 2001-ва е колата,смятам с кулер!
    0899 шест5313нула
    За всекиго по нещо

    Коментар


    • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

      Колега lubashki777 нов съм в форума и не мога да пиша на лични за това пиша тук.Колега гледам направил си си много добро Терано,скоро си взех Терано 2.7 тди самоче къса база и искам да го направя като твоя,смисъл да го повдигна по същия начин .Ако може да ми дадеш данни на фирмата от Крън и размерите за да си ги поръчам,предницата я повдигнах с 5 санта,като повдигнах ресиорите !!!И да те питам от Къде си взе гумите щото аз търся из нета но нещо не намирам.Благодаря предварително Панчо Бояджиев се казвам от Панагюрище съм .Ако трябва ще ми дадеш номер да ти се обадя.Благодаря ти предварително.И четох там че си сложил амортисиор за да не ти тресе на кормилната уредба,аз имам същия проблем Но за начало искам да му сложа от тези по коравите пружини и по големите амове и ме интересува от къде,как и какви размери да си поръчам.За другото ще те питам по нататак. Пиши ми на лични ако може или тук.Ако не ти се пише дай телефон да ти звънна.БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО !! Поздрави на всички !!

      Коментар


      • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

        "предницата я повдигнах с 5 санта,като повдигнах ресиорите !!!", е сега ако кажеш къде намери ресиори там?
        Би било , може би не лошо ако имаше, щото щеше да е с цял мост, да ама не...

        Коментар


        • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

          Вчера изчетох цялата тема и нещо съм се объркал, "Торсионите" не ресиорите

          Коментар


          • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

            Абе грешки стават...не е толкова фатално.Важното,че се уточни и всичко е точно
            NISSAN FOREVER
            -----------------------------------------------------------------------------
            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

            Коментар


            • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

              Здравейте,дълго не съм писал в темата,защото хайвана си върви и не ми е създавал грижи,а от друга страна след първоначалните изменения не остават финансии за продължение на тунинга/а си има какво още да се барне по Тераното/.
              Та...в процес съм на правене на офроуд броня за отпред и монтаж на лебедка,но...преди да е станал проекта факт,се наложи да направя още нещо.
              Оригиналните амове на Тераното са маслени,а аз се готвя да го натоваря с едни 60-70кг. отгоре като стане бронята.Това неминуемо ще доведе до влошаване на пътното му държание ,а особено в пресечена местност клатенето и т.нар. "кълване" ще са неоспорим факт.
              Принципно знам,че най-правилното е да сменя торсионите с усилени такива,но...цена около 1000-та лв. към момента хич и не ми е по джоба.Така на първо време мислейки как по някакъв начин поне отчасти да компенсирам допълнителния товар се спрях на по-евтиния вариант да заменя поне щатните амове/както споменах вече -маслени/,с качествени и най-вече усилени газови такива!
              Това разбира се не отменя смяната на торсионите,но...поне на първо време ще компенсира според мен клатенето от допълнителното тегло на носа на джипа!
              Поразтърсих се тук-там и...изкочи добра оферта от братя Петрови /фирма Ликон/ за TJM.
              Така решението беше взето и...още на следващия ден вече държах новите придобивки в ръцете си!





              Първото ми впечатление беше това,че новите амове изглеждаха доста по-дебели и масивни.











              Наред с радостта ми обаче имаше и доза притеснение,да не би по-дебелите TJM-ми да опират в корпуса на горния носач при артикулациите...








              Както и да е...започнах да разглобявам и...първата пречка за монтажа веднага лъсна
              Новите амортесьори първо бяха с по-широки отвори за болтовете на ухото в долния си край и второ...самото ухо с тампона и втулката в средата си беше близо 5-7мм. по-широко от оригинала
              Притесних се до отчаяние...какво да правя сега .
              Консултирах се по телефона с приятел автомонтьор и той за диаметъра на отвора ме успокои:
              -Стягаш здраво и няма да има проблем...гаранция!


              Това добре/ако се наложи в последствие ще ги сваля и ще им набия някакви дистанционни втулки/,ама...с по-широкото ухо какво да правя
              Пробвах първо малко да разширя ушите на носача където влизаше амортесьора,ама...бързо разбрах,че така няма да стане,защото се образуваше трапец и в последствие болта бягаше от насрещния отвор!
              Наложи се да мисля друг вариант и единствения начин беше....флекса и запиляване на втулката и тампона до корпуса на амртесьора.





              Така вече нещата си дойдоха на мястото и скоро двата амортесьора бяха монтирани.





              Остана обаче притеснението,дали няма да опират в носача...





              Внимателно с крика надигнах и после пък отпуснах джипа и...макар и отстоящ в едното положение само на няколко мм. амортесьора не опираше.Отдъхнах си и...реших ,че след успешния монтаж остана достатъчно време да монтирам и усилващата планка на паразитния хебел,която ми беше изработена от приятел още преди 2 месеца,ама...все не оставаше време за монтаж.
              Усилката по негово усмотрение беше изработена и с моето лого... ...което след монтажа не се виждаше,но във всеки един момент мога да си позная джипа като надникна зад паразитния хебел :grin:





              Последва грундиране и боядисване/е...с четката,защото така или иначе няма да се вижда детайла/....








              ....и монтаж.
              Тук също имах притеснение,което бързо се разсея.Под въпрос беше дали ще се развият лесно болтовете на паразитния хебел,защото откакто е станало джип Тераното...никой не ги развивал.След първоначалния стрес обаче....скоро се успокоих и дори се оцъклих на изглеждащия като от магазина/макар и стоял на джипа 11години/ болт....





              И така...усилващата планка беше монтирана и с това подготовката за следващия етап/монтирането на нова броня и лебедка/ за сега приключи.














              Последваха и тестове дали се върти нормално волана/имаше и вариант да сме объркали нещо с планката...макар и минимален/,както и проверка на държанието на джипа с новите амове.
              Първи впечатления:
              1.с волана проблем нямаше
              2.джипа си надигна предницата с 1см.
              3.коренно се промени возията в посока стабилност и рязко намаляване на клатенето по гърбиците с по-висока скорост/имайте предвид,че макар и маслени оригиналните амове са в перфектно състояние!!!/
              4.не забелязвам някакво дразнещо поведение на джипа в посока много твърда возия,а напротив...определям возията като стегната и без дразнеща разлика в комфорта!
              Изводите:
              За сега промяната е силно положителна.Разбира се при натоварването отпред с броня и лебедка това ще се промени в отрицателна посока,но ще е в пъти по-добре отколкото с щатните амове.Силно се надявам да съумея финансово в близко бъдеще и да си набавя усилени торсиони...така всичко ще стане перфектно
              Това е от мен за сега...очаквайте и част втора-"творението" -/става въпрос за предната броня и лебедката и монтажа им/
              Поздрави на всички!
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                с амовете добре се е получило,обаче без да се засягаш тая уж усилваща планка на хебела освен за красота за друго не върши.
                да обясна защо.като си разкачил хебела предполагам си обърнал внимание ,че оста му предоволно заварена в горната си част и тя е НЕПОДВИЖНА и смисъла от допълнителна опора в долната част се обезмисля,защото подвижното рамо на хебела е с две полиеританови втулки в двата края и най-често се износва долната.следователно при ударите от неравностите ги отнася самото подвижно рамо а не неподвижната ос,която се усилва с тая ламарина която повечето слагат.
                затова според мен смисъла е нулев освен ако не се гони красота

                Коментар


                • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                  Първоначално публикуван от akxel Преглед на мнение
                  с амовете добре се е получило,обаче без да се засягаш тая уж усилваща планка на хебела освен за красота за друго не върши.
                  да обясна защо.като си разкачил хебела предполагам си обърнал внимание ,че оста му предоволно заварена в горната си част и тя е НЕПОДВИЖНА и смисъла от допълнителна опора в долната част се обезмисля,защото подвижното рамо на хебела е с две полиеританови втулки в двата края и най-често се износва долната.следователно при ударите от неравностите ги отнася самото подвижно рамо а не неподвижната ос,която се усилва с тая ламарина която повечето слагат.
                  затова според мен смисъла е нулев освен ако не се гони красота
                  Смисъла си е съвсем реален. При натоварване оста мърда, което изморява метала на основата, за която е заварена, след време там се напуква и започва да мърда още повече.
                  По планката имам дребна забележчица - не че така е крайно зле, но едно че с тая дупка-надпис си я отслабил точно там, където се осигурява здравото хващане към рамата, и второ - погледни планката, дето предлага например Calmini - има загънато и в предната част и заварено за долната загъната част - това ти дава допълнителна устойчивост.

                  Друго - не знам дали си забелязал, но в рамата има и 4-та дупка. Вижда се и на снимките. Планката е добре да се направи така че да хване и 4-тата дупка, където се слага още един болт.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                    спарки може и така да е ама според мен си е достатъчно здраво и докато дойде време да се образува такава пуканатина втулките отдавна ще са здали багажа,защото със или без тая планка пак си обират същите удари
                    аз смених вече моя хебел.след демонтажа го измих и разглобих и огледах обстойно и нямам такава пукнатина.както на стария така и на новия си имам гресьорка и според мен профилактичното гресиране е най-добрия начин да му се удължи живота,защото пречината от износване идва от сухо триене

                    Коментар


                    • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                      Първоначално публикуван от akxel Преглед на мнение
                      спарки може и така да е ама според мен си е достатъчно здраво и докато дойде време да се образува такава пуканатина втулките отдавна ще са здали багажа,защото със или без тая планка пак си обират същите удари
                      аз смених вече моя хебел.след демонтажа го измих и разглобих и огледах обстойно и нямам такава пукнатина.както на стария така и на новия си имам гресьорка и според мен профилактичното гресиране е най-добрия начин да му се удължи живота,защото пречината от износване идва от сухо триене
                      Причината за износване на втулките идва от влизане на боклуци. Боклуците влизат като се скапят двете семерингчета отгоре и отдолу. Втулките при нормално каране изкарват 30-50000км, и струват някакви левчета оригинални. Целия хебел струва няколко стотин левчета оригинален. Да, гресирането помага, но не са ли в ред семерингите - помага за кратко.

                      ...и мислиш че е здраво, защото не си го виждал какво прави в движение по черно. Гъне се като х.й. Като добавим и гъненето на болта на дългата щанга като се поизноси, и в един момент предницата започва да си прави каквото поиска като караш по черно.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Смисъла си е съвсем реален. При натоварване оста мърда, което изморява метала на основата, за която е заварена, след време там се напуква и започва да мърда още повече.
                        По планката имам дребна забележчица - не че така е крайно зле, но едно че с тая дупка-надпис си я отслабил точно там, където се осигурява здравото хващане към рамата, и второ - погледни планката, дето предлага например Calmini - има загънато и в предната част и заварено за долната загъната част - това ти дава допълнителна устойчивост.

                        Друго - не знам дали си забелязал, но в рамата има и 4-та дупка. Вижда се и на снимките. Планката е добре да се направи така че да хване и 4-тата дупка, където се слага още един болт.
                        Приема се забележката
                        По въпроса...
                        1. Надписа едва ли ще отслаби 4 или 5мм планка толкова,че да е фатално/още повече,че досега си е било съвсем без нищо/
                        2.Усилката я правихме по свален хебел даден ми услужливо от Дамян и...дори и не съм поглеждал,че има възможност и за 4-ти болт

                        Като цяло приемайки разбира се забележките за усилката смятам,че паразитния хебел в момента вече е много по-здрав и устойчив/разбира се може и още/,за моите нужди на експедиционен офроуд.
                        Направи ми впечатление,че хебела е в перфектно състояние дори и след 11години служба.Смятам,че дори и с пропуските ще държи доволно,а и винаги има вариант да се свали и да се доработи този или пък да се изработи нов!
                        Поздрави!
                        NISSAN FOREVER
                        -----------------------------------------------------------------------------
                        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                        Коментар


                        • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                          Щом все още е идеален, купи му нови втулки и нови семеринги и ги смени. Така ще изкара още 11.
                          Като резервна част за терано 2 ги няма. Има ги за терано 1. Семерингите са съществената част - хебела се сменя като се износи оста, а тя може да се износи само от боклуци, а боклуции могат да влязат само при скапани семеринги.

                          Както горе споменах - втулките са някакви 1-3лв бройката. Семерингите - не помня, но и те не бяха скъпи. Аз си ги държа налични постоянно.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                            Амовете са супер. Дали имат в наличност още от тях не разбрах обаче когато се видяхме...
                            Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                            Коментар


                            • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                              Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
                              Амовете са супер. Дали имат в наличност още от тях не разбрах обаче когато се видяхме...
                              Ами все ми се струва,че май си бяха единствените...ама може и да се направи запитване..
                              NISSAN FOREVER
                              -----------------------------------------------------------------------------
                              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                              Коментар


                              • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                                И така...вчера най-после финализирах проекта предна броня и лебедка.
                                Да започна отначало обаче....
                                Всичко започна с идеята и...Тераното в гаража на Живко Бакалов в стандартния му вид.Беше уточнена концепцията и идеята и остана ...реализацията.



                                Първа стъпка беше разбира се измерване,начертаване и изработване на плочата за лебедката,както и захватите на бронята към рамата.

                                Ето и вече изработените детайли/голям проблем се оказа огъването на абкант на ламарина по-дебела от 4мм... ,което не го очаквах-благодаря на Славин за оказаната помощ в трудния момент :friends: /





                                Майстор Живко я натисна здраво....





                                Захватите на цялата броня....







                                Последва уточняване на каква максимална височина ще е плочата на лебедката....



                                ...и след това заваряване на плочата към захватите.





                                Естествено не закъсняха и първите тестове за здравината на творението ....





                                ...и пробите показаха,че конструкцията може да носи повече от 40-те кг. на лебедката
                                Хареса ми това,че лебедката не излиза много от очертанията на джипа/добре ,че има доста място между решетката и радиаторите/







                                Захванахме се и със защитата и капака над лебедката.Защитата беше оребрена от вътрешна страна,за да не поддава при натиск в препятствията.





                                Ето така ще изглежда в последствие....



                                Предварително си поиграх да изрежа отвори подобни на тези в оригиналната броня за охлаждане на радиаторите.Мисля ,че се получиха сносно и няма да имам проблем със загряване.





                                А ето и с поставен горен капак...





                                Преминахме и на етап 2,а именно запачнахме изграждането на рамка за бронята която трябваше да се изработи от ламарина.





                                Последва огъването с определен профил и ъгли на страничните части.Естествено ,че ги правих 2 пъти,защото въпреки предупрежденията ми в склада за метали ги объркаха... ...лудница...
                                В крайна сметка обаче скоро ги имахме готови и...първия изглед на творението като броня беше вече на лице.







                                Макар и в суров и незавършен вид,нямаше как да не я сложим на джипа ,за да видим правилно ли сме си я представяли или...нещо ни куца.
                                Първите проби показаха,че сме на верен път...





                                ...след това работата продължи с изработка на макет от картон за последните детайли,а именно ъглите които завършват изделието.



                                Следва продължение...
                                NISSAN FOREVER
                                -----------------------------------------------------------------------------
                                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X