Обява

Свий
Няма добавени обяви.

NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

    Топъл топъл колко да е топъл. Все трябва да можеш да пипаш по него. Това означава, че ако е много топъл мотора, ще трябва пък да го чакаш малко да изстине за да го баряш. Мисля, че не е чак толкова ангажиращо... То ако има доста хлабини или пренатягане, ще се осети драстично.
    Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

    Коментар


    • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

      Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
      Топъл топъл колко да е топъл. Все трябва да можеш да пипаш по него. Това означава, че ако е много топъл мотора, ще трябва пък да го чакаш малко да изстине за да го баряш. Мисля, че не е чак толкова ангажиращо... То ако има доста хлабини или пренатягане, ще се осети драстично.
      Е то пипането няма да е с голи ръце....Всичко става с гаечни ключета, и луфтомер.Принципно на никоя кола на се дават точни хлабини,а последните са в някакви граници от-до....
      Не съм гледал на Тераното колко трябва да са ,но Спарки по-горе каза 0.25 на всички клапани.Интересното е ,че обикновено на всмукателни и изпускателни клапани се дават различни хлабини на повечето автомобили...
      NISSAN FOREVER
      -----------------------------------------------------------------------------
      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

      Коментар


      • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

        Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
        Топъл топъл колко да е топъл. Все трябва да можеш да пипаш по него. Това означава, че ако е много топъл мотора, ще трябва пък да го чакаш малко да изстине за да го баряш. Мисля, че не е чак толкова ангажиращо...
        Съвсем си е ангажиращо. Регулира се на ГОРЕЩ двигател. 2.7 двигателя е с долен вал, а повдигачите(прътите) имат съответното топлинно разширение. Затова казвам че е желателно лятото, защото на студено време много бързо изстива. А се регулира при работна температура, тоест при такава, при която стрелката за температура на охлаждащата течност е в нормалното си работно положение, или близко до него. Затова и казвам че е добре да има под ръка винтоверт - защото свалянето и слагането на капака няколко пъти става много по-лесно. А между няколкото сваляния и слагания имаш и няколко припалвания за по 5-6 минути, за да си качи наново температурата и да можеш да уеднаквиш всички клапани да са с еднаква хлабина. Най-накрая има и контролно измерване, след по-дълъго припалване, например 10-20 минути.

        Поне аз така го правя, пък както виждаш още имам ръце да пиша по клавиатурата.

        Ферозата обаче я регулирах на студено. Там е много по-голям чанч - 16 клапана върху един вал. Просто няма място да бръкнеш. А и има дадени хлабините на студен двигател, та може да се регулира на студено, а после на горещо само да направиш контролно измерване и дребни корекции. На тераното обаче хлабините на студен двигател въобще ги няма дадени никъде, така че няма как това да се случи.

        ПП: Аз и друг път съм споменавал - стария ми форд транзит 2.4 дизел пак беше с долен вал, но вместо на кобилиците да има болт с контра гайка, както е класическата схема, имаше само кух болт с голяма глава, който върви стегнатои трудно в кобилицата. Уникална лесниния, понеже реално постоянно е законтрен. Само въртиш да докараш хлабината, и толкоз. Няма законтряне, няма нищо друго. Регулираше се за нула време. На друг автомобил такава система обаче не съм виждал.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

          Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
          Интересното е ,че обикновено на всмукателни и изпускателни клапани се дават различни хлабини на повечето автомобили...
          Дават се, ама най-често за студен. Погледни в ръководството и ще видиш че са толкова. Вече 2 пъти съм регулирал клапани, та знам всичко наизуст.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Дават се, ама най-често за студен. Погледни в ръководството и ще видиш че са толкова. Вече 2 пъти съм регулирал клапани, та знам всичко наизуст.
            На Патрола сменях хидравличните повдигачи с механични и с пулове.Данните по които регулирахме хлабината бяха от y61 и та си го даваха също само на загрял мотор,но имаше разлика в хлабините на всмукателни и изпускателни...
            NISSAN FOREVER
            -----------------------------------------------------------------------------
            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

            Коментар


            • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

              Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
              На Патрола сменях хидравличните повдигачи с механични и с пулове.Данните по които регулирахме хлабината бяха от y61 и та си го даваха също само на загрял мотор,но имаше разлика в хлабините на всмукателни и изпускателни...
              2.8 е алуминиев и с горен вал, а тоя е чугунен и с долен вал. Нищо общо. То въобще всеки двигател си е различен в това отношение де. Каквото пише - това гласиш, и толкоз.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                Ей Спарки заяде се с мен... Добре, че съм с хидравлични. Поздрави за усърдната работа.
                Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                Коментар


                • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                  Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
                  Ей Спарки заяде се с мен... Добре, че съм с хидравлични. Поздрави за усърдната работа.
                  Не съм се заяждал бре. Просто от опит споделих каква е хавата.С каквито данни разполагаш, така регулираш. Като няма данни за студен двигател, няма и как да си ги изсмучеш от пръстите, съответно - регулираш на горещ с наличните данни за горещ.

                  Ама, да регулираш на студено с данни за горещ, или на горещ с данни за студен - всякак погледнато нищо не правиш и по-добре да не пипаш. А освен друго и реглажа на горещо е по-издържан технически - двигателя работи в тоя режим през по-голямата част от времето, в което работи въобще.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Не съм се заяждал бре. Просто от опит споделих каква е хавата.С каквито данни разполагаш, така регулираш. Като няма данни за студен двигател, няма и как да си ги изсмучеш от пръстите, съответно - регулираш на горещ с наличните данни за горещ.

                    Ама, да регулираш на студено с данни за горещ, или на горещ с данни за студен - всякак погледнато нищо не правиш и по-добре да не пипаш. А освен друго и реглажа на горещо е по-издържан технически - двигателя работи в тоя режим през по-голямата част от времето, в което работи въобще.
                    Да така е...Ще дойде време и там ще бръкна!
                    Да отхвърля някоя и друга по-важна задача/в момента правя багажник отгоре и експедиционен шкаф в багажното...скоро ще има и снимки /,и ще направя и този реглаж!
                    Поздрави!
                    NISSAN FOREVER
                    -----------------------------------------------------------------------------
                    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                    Коментар


                    • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                      И така приятели,доработката на Нисана продължава.На дневен ред излезе така необходимия /особено в експедиционно отношение/ шкаф с чекмедже в багажното отделение.
                      Материала на който се спрях е водоустойчив шперплат с дебелина 15мм.Здрав и лек материал.
                      И така...проекта започна с много мерене,много смятане,много чертане и обмисляне как точно да се получи най-добре.Първоначалната ми идея беше да го направя с две самостоятелни чекмеджета,но предвид,че на Тераното задната врата е една,разпределяйки светлия отвор тотално се отказах.Реших,че много по-ефективно ще е да направя едно по-голямо чекмедже.Така печелех хем по-малко детайли за напасване и сглобяване,хем и малко по-голямо пространство на самото чекмедже,защото щяха да липсват средните прегради ,които щеше да има при две чекмеджета,както и разделителна дъска по средата/все пак и плъзгачите трябва да се хванат на нещо/ и така се образуваше едно пространство на ширина около 5см.,което реално печелех за сметка на по-голям обем на единичното чекмедже.
                      Стартирах проекта....
                      Първо се заех с основния корпус...








                      ....а след това сглобих и корпуса на чекмеджето,като оставих нужното пространство от двете му страни за съчмените плъзгачи.








                      Наложих и горния капак,за да видя какво се случва с размери и ъгли....Всичко изглежда точно








                      Закупих специални ъглови профили,за да подсиля дъното на чекмеджето ...








                      Използвах за първи път и една скорошна придобивка ....ъглова представка за пробиване или завиване на видий.
                      Да ви кажа честно горе-долу върши работа,ама не е съвсем това което очаквах/добре че струваше 12-13лв./








                      Монтирах и плъзгачите,а кантовете лакирах обилно с лазурен лак8някои хора твърдят,че водоустойчивия шперплат нямал нужда и не поемал влага дори и през срязовете,ама...аз да си ги намажа все пак :grin: /








                      Първи проби на място в багажното отделение.Реших да използвам фабричните места с халките на пода които има на Тераното,за закрепване с планки и 6мм болтове към пода в частта плътно до вратата,а назад към седалката заложих отново на фабричните отвори за монтаж на 3-тата седалка и там с 8мм. болт захванах корпуса.Мисля,че стана доста здраво... :hmm:





                      Лека -полека шкафа започна да придобива вида си....





                      Частта от ляво я направих отваряема....





                      ....а от дясно май ще я оставя без капак отгоре.Така там ще мога да събирам по-разнороден по обем багаж/пък и без това материала не ми достигна за капак... :grin: /





                      Готовия продукт ще изглежда ето така,разбира се не с този външен вид...Мисля да го облека с бежова кожа,за да се слее с интериора на купето!








                      На отваряемата чест направих здрави подпори,за да може да стъпва добре и стабилно на тях/идеята ми е да се слага душек надуваем и да се спи вътре,та трябва да е здраво/











                      От ляво за сега остава така....занапред ще видим!





                      Бутилката за метана ,я интегрирах в задно отделение на шкафа и дефакто се скри в него.





                      От друга страна пък...сваляйки облегалките на задните седалки имам пълен достъп до нея за секунди...








                      В празното пространство от дясно, веднага намерих място за лопатата...





                      Дръжката и точно пасва на извивката отдолу на облегалката на задната седалка..












                      От ляво пък под затваряемата част ще монтирам компресора....идеално се събира там








                      В крайна сметка това ще е шкафа.Претеглих го и като килограми с дръжката и една две дъски за подпори на горния капа,ще е около 23кг./че го мерих без тия последните добавки /



                      Ами засега...толкоз...
                      Следваща серия е довършване на багажника за покрива и монтаж.Ще има скоро снимки и от него.
                      Поздрави на всички!
                      NISSAN FOREVER
                      -----------------------------------------------------------------------------
                      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                      Коментар


                      • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                        Браво Любо, много добре се е получило!

                        Коментар


                        • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                          Ей изпревари ме... Ббраво Любо. За съжаление моя шкаф, ще го направя след почивката. За сега съм с подкълцан европалет за да изравня денивелацията за спане. Иначе абсолютно същото нещо бях замислил само имам една забележка. Горния капак го направи отваряем с панти за да може докато спиш или си вътре да можеш да отвориш и да бръкнеш. Два примера, ще ти дам. Моя малкия ако се изпоти докато спи мога да бръкна за фанелка да го преублека или примерно си в гората и джипа се подхлъзне назад и се спре до някое дърво и само лебедка може да теизвади няма да можеш да отвориш чекмеджето за колани и прочие...
                          Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                          Коментар


                          • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                            Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
                            Ей изпревари ме... Ббраво Любо. За съжаление моя шкаф, ще го направя след почивката. За сега съм с подкълцан европалет за да изравня денивелацията за спане. Иначе абсолютно същото нещо бях замислил само имам една забележка. Горния капак го направи отваряем с панти за да може докато спиш или си вътре да можеш да отвориш и да бръкнеш. Два примера, ще ти дам. Моя малкия ако се изпоти докато спи мога да бръкна за фанелка да го преублека или примерно си в гората и джипа се подхлъзне назад и се спре до някое дърво и само лебедка може да теизвади няма да можеш да отвориш чекмеджето за колани и прочие...
                            Сега...обяснявам нещо,което от досегашния ми опит съм преживял и разбрал.На Патрола горния капак на шкафа си играх да го правя отваряем.Никога...ама никога не ми се наложи да използвам тази му екстра.Когато си в движение обикновено си натоварен с багаж и отварянето на горния капак...направо обезмисля правенето на чекмедже,защото тогава се налага разтоварване на целия багаж,за да отвориш капака.Когато пък съм на разходка/съботно-неделна/,обикновено в планината не ходя сам/както си е и правилно де/ и ако изпадна чак в такава тежка ситуация,че да не мога да отворя вратата на багажника,все някой от другарите ще помогне с негов шегел или колан и т.н.Да не говорим,че обикновено държа на достъпно място/мисля да е на свободното такова от дясната страна-това без капак при лопатата/един комплект на Т-Макс в чантичка,който си съдържа най-необходимото за аварийни ситуации/полиспаст,няколко шегела,3м колан за дърпане,ръкавици и т.н./
                            Така...и момента със спането...Ами как ще се отваря този горен капак,след като сте легнали върху него?
                            Върху сандъка ще слагам надуваем дюшек/от тия сините INTEX/,и върху него ще се спи.Не виждам как посред нощ,ако на жена ми и потрябва нещо би могла да вземе нещо през горния капак...дори и да е отваряем...
                            Най-малкото трябва да е йога и да има свръх-естествени способности..
                            В най-.добрия случай може да се слага някакъв елементарен багаж от първа необходимост в страни от основния сандък,но там от едната страна си е отваряемо,а от другата направо мисля да не слагам капак.Така,че при нужда може странично да се понадига дюшега и от там евентуално да се бърка за нещо от крайна необходимост.Смятам обаче,че най-лесно е всичко необходимо което би потрябвало при спане,може спокойно да се слага на предните седалки и достъпа до него да става елементарен!
                            Поздрави!
                            NISSAN FOREVER
                            -----------------------------------------------------------------------------
                            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                            Коментар


                            • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                              Как добре си го обяснил...
                              Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                              Коментар


                              • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                                Гледам,че имаш колани в багажника,значи може би си имал 3-та седалка и си я махнал.Мисля да слагам дюшек като сваля облегалката на моята в багажника и на тези на 2-рия ред ,дали ще стане кой знае,но ще има опит.Иначе съм си харесал от тези палатки за покрива,но са много скъпи и за сега ще задържа.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X