Обява

Свий
Няма добавени обяви.

NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

    Любо, може ли да измериш оригиналните задни амове в сгънато и разгънато положение, че никъде по ръководства не ги намирам тия данни.
    Поздрави.

    Коментар


    • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

      Хората са казали..."беден човек-жив дявол" , и аз в резон с народната мъдрост тази събота и неделя се захванах с монтаж на метанова уредба на Нисаня.
      Досега имах познания в обогатяването на дизела с пропан-бутан,но по-лошото е че имах познания за монтаж на подобно ТеНеТеМе на механични ГНП-та.
      За съжаление на Тераното нито му е механична помпата,нито пък горивото беше пропан -бутан.
      Електронната помпа май няма дори и болтче,за обогатяването на сместта/е то е логично да е така,щото компа прави всичко това сам/.Започнах проекта със свито сърце и риск едни левове да отидат на вятъра.
      Най-напред се снабдих с метанова бутилка втора употреба.Търсех малка/очаквания разход на Метан се върти около 3л./100км.,та бутилка от 20л. щеше да ми стига за около 600 км. пробег.
      Задачата се оказа съвсем не лека...В крайна сметка ме свързаха с правилния човек и бутилката ми беше донесена.Дори изкрънках от него и един изпарител за проба.
      И така....монтажа започна.
      Първо по всички изисквания направихме стойка от винкел за бутилката.Винкела...разбира се хром /никел..





      Бутилката кротко чакаше да бъде монтирана...





      Полека,полека...багажното отделение придоби бъдещия си вид.





      Монтирахме и отдушник,според всички изисквания.





      Отпред временния изпарител беше монтиран,но без подкачване към охладителната система/нали е временен,а метана си е гас/





      Другарите от Нисан,се бяха погрижили за много удобен щуцер стърчащ от гумения въздуховод.В него се включва маркуча от картерните газове,но...ние го преработихме,като вместо Г-образно коляно просто сложихме там тройник и включихме подаването на метана там.
      Метана трябваше да бъде включен преди турбината,защото ,за да работи правилно изпарителя,му трябва вакуум.Такъв има само преди турбината.





      И така...спазвайки всички изисквания и използвайки знанията които имахме системата беше подвързана.
      Предстояха опитите.
      Запалих джипа ,на празен ход си работеше без промяна,но при изфорсиране претрисаше и не можеше равномерно да вдига оборотите.Веднага разбрах,че горивото е преобогатено.Последва намаляне на постъпващия гас и нещата започнаха да влизат в норма.
      Нямаше ,чукане,нямаше вибрации.Едиственото нещо ,което се забелязваше,беше при изфорсиране на мотора и рязко пускане до празен ход,на около 1200-1300оборота се появяваше една леко притрисане.Между другото то го има и само на дизел,но с метана го прави малко по-силно.
      Пробвах джипа и в движение.Определено разлика в набирането има!!!
      Ускорението е много по-добро...направо се изстрелва.Прави ми впечатление,че дори успявах да сваля прага на превключване на скоростите.Джипа поемаше без тресене и ускоряваше много по-добре.
      За сега толкова....Предстои допълнително по-финна центровка на подаването на метан.Това ще стане обаче,след смяната на изпарителя с чисто нов.Предполагам,че тогава и въпросното леко претрисане при пускане на педала ще намалее или изчезне.Поне така се надявам де,но така или иначе ,преди монтажа на нов изпарител,няма да се занимавам с финни реглажи.
      Обобщението ми е следното.
      Не знам дали компа дозира по-малко дизел в горивната смес след обогатяването с метан.Вероятно не...защото не ми е ястно как компа ще разбере,че сместта е обогатена.Въпреки това обаче...факта,че джипа ускорява много по-добре е показателен,че всъщност за да се кара с определена скорост,ще се натиска педала по-малко,а това означава по-малък разход!!!
      Разликата при 2000оборота с метан и без него е + 500оборота,което не е малко.
      Това е приятели....някои ме обявиха за луд,други ме гледаха невярващо,ама....това е-Тераното вече е с метанова уредба!!!
      П.П.Може да съм и луд...знам ли.. :hmm:
      Поздрави!
      NISSAN FOREVER
      -----------------------------------------------------------------------------
      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

      Коментар


      • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

        Първоначално публикуван от mitko punev Преглед на мнение
        Любо, може ли да измериш оригиналните задни амове в сгънато и разгънато положение, че никъде по ръководства не ги намирам тия данни.
        Поздрави.
        Я погледни по-внимателно в "SDS" раздела (най-отзад) на част "RA" в ръководството.

        А има и нарочна тема по въпроса:
        Някои факти по предното окачване на Terrano 2, и изобщо.

        На втора страница имаш и за задното окачване.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

          Кефиш бе човек, няям думи Поздрави!

          Коментар


          • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

            И аз се бях замислил за някаква такава магария, но с пропан-бутан.
            Интересно ми е каква ще е ползата от цялата тази галимация и колко ще ти падне разхора (левове) на 100 км.
            Успех с настройките.
            Нула 8 Седем 8 500 225 Ogi Lazarov
            Nissan Terrano II 2.7TDi '01 (дълга база)
            Opel Campo 3,1 TD '99
            Надпис в каменоломна: "Повече камъни за народа"

            Коментар


            • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

              Първоначално публикуван от ogimaster Преглед на мнение
              И аз се бях замислил за някаква такава магария, но с пропан-бутан.
              Интересно ми е каква ще е ползата от цялата тази галимация и колко ще ти падне разхора (левове) на 100 км.
              Успех с настройките.
              Практиката и то с джип без турбина/и съответно с доста по-малък вакуум във всмукателната система/,показва общо 25% с гаста надолу с разхода/говорим обаче на пропан-бутан/
              С метан казват,че дори трябва да е по-добре.Самия метан действа по-благотворно при изгарянето на дизела отколкото пропан-бутана.Та няма да се учудя ако достигна и 30% икономия!
              В левове...Ами няма да е зле от примерно 10л на извънградско да стане 7л....или пък от 13-15л. в града особено зимно време да стане примерно 11-12л. зимата и 10л. лятно време....
              Времето ще покаже...
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                Искаще повече пространство с новия нисан, а то какво се получава...
                Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                Коментар


                • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                  И с бутилката е повече. Ама и според мен с пропан-бутан би било по-добре. Ще трябва на порядък по-малка бутилка за същия пробег. Едното е течно, а другото е сгъстена. Разликата в побраното количество гориво в една и съща бутилка е в пъти.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                    Извинявам се предварително, до сега само четях, но не мога да се сдържа. Това с метана ме разби. Колега шапка ти свалям, впечатлен съм от ентусиазма ти. Поздрави и продължавай в същия дух...
                    Издържах вчера, ще издържа и днес...

                    Коментар


                    • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                      Ти го правиш с ясна цел, а именно икономия на нафта, но както обясняваш, че има разлика във вървенето дали, ще има икономия...?
                      Ако съм разбрал правилно компа би трябвало да подаде по-малко нафта след намесата на метана така ли? Дано да стане това което си замислил.
                      Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                      Коментар


                      • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        И с бутилката е повече. Ама и според мен с пропан-бутан би било по-добре. Ще трябва на порядък по-малка бутилка за същия пробег. Едното е течно, а другото е сгъстена. Разликата в побраното количество гориво в една и съща бутилка е в пъти.
                        Принципно е така,но...най-малката бутилка за пропан-бутан е колкото тази на метана/размерите на сегашната ми са 70см дължина и 20см. диаметър/.Наистина с пропан-бутанова най-малка бутилка ще карам повече от зареждане до зареждане,но...Вижте ясно ви е ,че гаста/пропан-бутан или метан/ служи само за обогатяване на горивната смес,с цел вдигане на цетановото число и по-добро изгаряне.На пропан-бутан тази работа се върши с 1.5л. гас на 100км.,а очакванията ми за метан ка за двойно повече...т.е. 3л./100км.
                        При 20л. бутилка ,количеството метан би трябвало да ми стигне за повече от 600км.....за какво ми е повече от това???
                        Пропан-бутана е нестабилно гориво.Има лошия навик да детонира предварително в колекторите.Работата на мотора е по-лоша с него/получават се вибрации и чукане в определени режими на аванса/,много по-трудно му се правят настройки,за да работи хем оптимално,хем пък ги няма страничните ефекти.Задължително при пропан-бутана трябва да се направи система,която да включва и изключва газовия клапан/респективно да спира и да пуска гаста/ при около 1200-1300оборота,защото знаете че този гас е доста по-силен от метана и на празен ход,се получава мнооого преобогатена смес ,а чукането и тресенето е убийствено.
                        На свой ред метана е в газообразно състояние,зимата на къси градски разстояния е по-добър,защощо не замръзва като пропан-бутана,не се пали от детонациите предварително,влие много по-добре на дизеловото гориво при изгарянето му/дава по-пълно изгаряне от пропан-бутана/,самия гас е по-слаб и като му се направят настройките на изпарителя,да не пуска почти никак гас на празен ход,няма никакви неприятни последици....мотора си работи перфектно на ниските обороти.
                        Дамянски...компа едва ли ще ми намали дебита на дизел,защото реално той НЕ получава отникъде инфо за обогатената смес.Чувал съм, че по-някакъв начин се лъжел компа,за по-малко постъпващ въздух и той коригирал нафтата според тия данни надолу,но...за сега чак толкова няма да се занимавам.
                        За икономията...няма как да няма икономия,при положение,че като задържиш педала на примерно 2000оборота само на дизел и включиш и метана....оборотите се вдигат при едно и също положение на педала на гастта с 500 и стават 2500об.Съответно изключваш метана и при същото нитискане имаш отново 2000об.
                        Това означава,че при една скорост...да речем 100км/ч. ако си на 2500оборота с метана,реално ще си натиснал по-малко педала или все едно да можеш да караш със 100км. на 2000оборота,което само на дизел е невъзможно!!!
                        От там ще идва икономията....поне така си мисля!
                        Последно редактирано от lubashki777; 12-03-12, 07:20.
                        NISSAN FOREVER
                        -----------------------------------------------------------------------------
                        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                        Коментар


                        • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                          Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                          За икономията...няма как да няма икономия,при положение,че като задържиш педала на примерно 2000оборота само на дизел и включиш и метана....оборотите се вдигат при едно и също положение на педала на гастта с 500 и стават 2500об.Съответно изключваш метана и при същото нитискане имаш отново 2000об.
                          Това означава,че при една скорост...да речем 100км/ч. ако си на 2500оборота с метана,реално ще си натиснал по-малко педала или все едно да можеш да караш със 100км. на 2000оборота,което само на дизел е невъзможно!!!
                          От там ще идва икономията....поне така си мисля!
                          Любопитно ми е макар, че не съм дизел. Така както ми го описваш да не стане да си изгаря същата нафта + някакво количество метан и разходите да се качат вместо намалят.
                          От друга страна в градския транспорт в Варна автобусите си имат монтирани метанови уредби и явно има защо. Сещай се, обаче че те въртят много км. По всичко личи, че може би има нещо вярно, но дали разправията с монтажа заетото място и последващи занимавки с това си заслужават-ти, ще кажеш.
                          Поздрави.
                          Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                          Коментар


                          • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                            Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
                            Любопитно ми е макар, че не съм дизел. Така както ми го описваш да не стане да си изгаря същата нафта + някакво количество метан и разходите да се качат вместо намалят.
                            От друга страна в градския транспорт в Варна автобусите си имат монтирани метанови уредби и явно има защо. Сещай се, обаче че те въртят много км. По всичко личи, че може би има нещо вярно, но дали разправията с монтажа заетото място и последващи занимавки с това си заслужават-ти, ще кажеш.
                            Поздрави.
                            При един и същи вървеж ще харчи по-малко нафта, за сметка на метана. Колко по-малко - практиката ще покаже. Аз лично съм умерено скептичен към 30-те процента, макар да ми се ще да не съм прав.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                              И мен ме съмняват 30%

                              Коментар


                              • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                При един и същи вървеж ще харчи по-малко нафта, за сметка на метана. Колко по-малко - практиката ще покаже. Аз лично съм умерено скептичен към 30-те процента, макар да ми се ще да не съм прав.
                                Аз също мога само да предполагам,защото имам човек монтирал и ползващ ,но на пропан-бутан.За метан няма инфо,а само предположения.
                                На пропан -бутан гарантирано от 1 година все тестове и засичания икономията е 25%.Казват,че на метан би трябвало да е малко по-добре...
                                Ще видим....
                                Братя...и 20% да е пак има кяр и няма да съжалявам за монтажа и дадените пари!!!
                                Поздрави!
                                NISSAN FOREVER
                                -----------------------------------------------------------------------------
                                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X