Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
    С гаражите има един много голям проблем, който беше обсъждан в една тема във форумЪт - постоянно паркиращите пред него. Включително и ако е вход към подземен гараж или вътрешен двор с паркоместа. Непрекъснато се намират тарикати (туй във Фъндъкшехир най-вече) щото така не ги закача паякът, също така не се счита за "Зона" и спестяват 1-2 лева на час. Въпреки, че има забрана по чл.98, ал.2 от ЗДвП, катаджиите също и ЦГМ категорично отказват да се занимават с такива. При саморазправа обикновено "органите" скачат на собственика на гаража.
    С подземните гаражи особено ново строителство има и друг огромен проблем - достъпа до тях.

    Най често се влиза във вход дето е широк 2 - 2.2 метра и с два пръста до огледалата трябва да правиш няколко завоя и маневри на 90 градуса

    Аз лично поради тази причина не ползвам почти един гараж. Жена ми абсурд да го ползва
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

    Коментар


    • mishomishev
      mishomishev коментира
      Редактиране на коментар
      Ааааааааа това му хванах цаката ама най накрая почти като спрях да строя вече! Аз също мисля като Росен че подземните гаражи ги правят един път с много голям наклон и опира на половината коли и втори път това се съчетава с ъгъл и става мамата си трака! То си има основателна причина за това ама.....
      На последния обект обаче го решихме този проблем.Първо намалих ъгъла на наклона чрез корекция на самата вертикална планировка и втори път имаме 2 (два подхода/изхода) влизаш от единия излизаш от другия и обратно.На практика правиш още един подход с още една врата.Вярно че оскъпява малко но караш само напред и е адски удобно! Всъщност неудобния подземен паркинг отблъсква 70-80% от купувачите!
      Отначало много ми се смяха на идеята ама после като видяха как лесно се излиза се оцени по достойнство.Е има някои особености ама....

    • rosen_offroad
      rosen_offroad коментира
      Редактиране на коментар
      А виждали ли сте подземен гараж със единствен достъп с кола по хидравлична платформа широка 2 метра?

      Влизаш с колата и се молиш да не спре тока докат си вътре щото няма излизане

    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Не само че сме виждали, а този асансьор за подземни гаражи в сгради на поне около сто годишни съм виждал. Как е направено, нямам идея.

  • Е така е в Норвегия:
    https://m.dw.com/bg/%D0%B7%D0%B0%D1%...%B5/a-56617348
    Само дето привилегиите им започнаха да намаляват. Ама то си е напълно нормално...
    HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

    Коментар


    • Първоначално публикуван от dimkaraganchev Преглед на мнение
      Е така е в Норвегия:
      .,..
      Само дето привилегиите им започнаха да намаляват. Ама то си е напълно нормално...
      Да де. Вече го споменахме това

      популярността им в Норвегия се дължи и на това, че те се финансират от държавни фондове, в които се вливат парите от износа на норвежки нефт и газ.
      Обаче не си спират износа на изкопаеми горива, та да не се замърсява околната среда.

      И да. Като изчезнат колите с ДВГ, или станат пренебрежимо малко, ще изчезнат бонусите за електричките, а сигурно ще се появи дебел акциз на тока.

      Ние не сме неутрални!

      Коментар


    • Точно това ще стане.
      HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

      Коментар


      • Аз вече го написах, други също го споменаха... има една основна грешка в разсъжденията. Бъдещето на транспорта в големите градове е на споделените ел. автомобили, не на личните. Плюс обществен транспорт. Към момента това е фантастика, но аз не виждам друг вариант а и честно казано не ми се струва толкова зле. Има и доста други неща, които за сега са в сферата на фантастиката но до 10-20г ще започнат да се реализират. За целта обаче трябва адекватна политика, сериозна промяна в начина на мислене и живот и т.н. и затова няма да е в рамките на нашето поколение, а най-рано в това на сегашните деца.

        Относно гаражите - според мен единственото решение е построяване на многоетажни обществени паркинги (не е задължително да са безплатни) и упражняване на по-строг контрол по уличното паркиране (което не е трудно, защото в момента такъв извън зоните почти липсва).

        Всичко това обаче пак опира до адекватна политика, което всъщност важи за всичко. И въпреки че въвеждането на ограничения за ДВГ и на мен ми се струва прибързано, може би това е начина да се раздвижат нещата. Дизеловият скандал също изигра съществена положителна роля, разните там замесени вече твърдят че ДВГ автомобилите им са много по-чисти от преди и това може и да е така.

        Коментар


        • Първоначално публикуван от nigell Преглед на мнение
          ... Дизеловият скандал също изигра съществена положителна роля, разните там замесени вече твърдят че ДВГ автомобилите им са много по-чисти от преди и това може и да е така.
          Сигурно е така, обаче за сметка на завишен разход и яко намалена мощност. Затова като навъртят 10-на години и над 300 000 км. и кацнат в КМБ, матрялА тръгва да буши катализатори, да маха ФАП-ове, да чипосва и ремапва, вследствие на което се сбъдва пожеланието от този форум: "И нека пушекът бъде зад теб".
          България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

          Коментар


          • nigell
            nigell коментира
            Редактиране на коментар
            Причината за това е съответната политика в КМБ. Сега предстоящата промяна не виждам с какво ще подобри нещата, но да речем че аз не съм разбрал и тези без теменужки от ауспуха няма да имат бъдеще

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            То точно там е ключа от палатката . Да се мери какво реално излиза от ауспуха а не какво пише в талона и на тази база да се дава категорията .

        • Първоначално публикуван от dimkaraganchev Преглед на мнение
          Е така е в Норвегия:
          https://m.dw.com/bg/%D0%B7%D0%B0%D1%...%B5/a-56617348
          Само дето привилегиите им започнаха да намаляват. Ама то си е напълно нормално...
          Дълго е за четене, но предполагам пише как в Норвегия колите това или онова и тн. Надали пише, че кола за 100 х. лв. там има данък 200 (двеста) хиляди лева. А ел колите са без данък, дори без такса за регистрация.
          И така стигаме до ей това, в следващия цитат. До адекватната политика. Ако има адекватна политика на минимална цена може да се организират така промишлените или икономически зони в един град, че скромен градски транспорт да е достатъчен да замести повечето трафик.
          Каква е гаранцията, че ще политиката ще е адекватна след като не е адекватна за планирането и организацията на градовете, нещо елементарно от хиляди години?
          Ако има адекватна политика - няма нужда от дискусия за ел коли и административни мерки. Ако няма такава - и ел колите ще се изродят в крадене и лъжи.

          Първоначално публикуван от nigell Преглед на мнение
          Аз вече го написах, други също го споменаха... има една основна грешка в разсъжденията. Бъдещето на транспорта в големите градове е на споделените ел. автомобили, не на личните. Плюс обществен транспорт. Към момента това е фантастика, но аз не виждам друг вариант а и честно казано не ми се струва толкова зле. Има и доста други неща, които за сега са в сферата на фантастиката но до 10-20г ще започнат да се реализират. За целта обаче трябва адекватна политика, сериозна промяна в начина на мислене и живот и т.н. и затова няма да е в рамките на нашето поколение, а най-рано в това на сегашните деца.

          Всичко това обаче пак опира до адекватна политика, което всъщност важи за всичко.

          Коментар


          • Пет човека се храним от малко производство, двама даже успяват да си плащат кредите за жилище. В помещение под наем. Всички имат по един автомобил, аз съм с два. Най-младия таралясник е 2008-ма, моят единия е 98-ма, другото трицилиндрово е 2002-ра. А, и един фирмен спринтер, роден 99-та, имаме.
            Преди месец продадоха помещението, в което работим от 15 години, и сега си търся друго. Огледах се и за продаващи се, макар че двестатината квадрата, дето ни трябват, не са лесни за намиране, производствените площи обикновено са големи. Има, оказа се. На цената на две и половина Hyunday KONA.
            Чудя се сега - ако въобще се реша на кредит и въобще ме огрее (дърт съм вече), дали да го похарча за помещение, в което да работим, или да си купя електричка, пък... да работят маймуните?

            Коментар


            • Asen Kushlev
              Asen Kushlev коментира
              Редактиране на коментар
              Абе де ги тия коли на 30 процента надолу на вратата? Искам една. Доста търсих но няма.

            • rosen_offroad
              rosen_offroad коментира
              Редактиране на коментар
              Абе то и помещението не се знае доколко ликвидно е

              Щото ако хванеш надутия балон на върха после ще изгубиш мнооооого.....

            • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
              ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
              Редактиране на коментар
              Там до вас (долапите) не направиха ли някакви производствени помещения ?

          • Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
            Има, оказа се. На цената на две и половина Hyunday KONA.
            Чудя се сега - ако въобще се реша на кредит и въобще ме огрее (дърт съм вече), дали да го похарча за помещение, в което да работим, или да си купя електричка, пък... да работят маймуните?
            Взимаш три кони и правиш русе-ел-рент.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение

              Взимаш три кони и правиш русе-ел-рент.
              Не е лъжица за всяка уста това. Требе си "бригада" за наказване на вандализаторите, постоянно сателитно следене и "група за бързо реагиране" за неутрализиране на опити да се гепи (укрие) електричка или да се гепят части от нея. Требе и колекторска бригада за събиране на обезщетенията и "глобите", налагани от Шефа за вреди при ползването на електричките. Требват връзки в полиция и община, требват...
              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

              Коментар


              • Мога да го запозная с Прокопиев.
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • Bogoljub Gagic
                  Bogoljub Gagic коментира
                  Редактиране на коментар
                  Прокопи отдавна го изФърли`а солнцевската братва, законспирированная как Ride Share Lithuania

              • Не знам колко истинно е но го казаха и по радиото:

                "Берлинчани: Шофьорите в града да карат само веднъж месечно
                Германската столица да се превърне в свободна от коли зона настояват активистите...."

                Land Rover Discovery II, V8 4.0
                VW Golf VI variant
                Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  То откачени и безумни идеи има много и навсякъде .

              • Май в Тексас не са замръзнали точно вятърните турбини https://www.businessinsider.com/fact...ackouts-2021-2
                Fact check: The majority of energy sources that went offline in Texas were not wind turbines, but power plants that run on fossil fuels, including natural gas. While Texas produces more wind energy than any other state, the state's grid manager, ERCOT, was only expecting wind farms to produce 7% of its energy in the winter.
                Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                Коментар


                • MM1980
                  MM1980 коментира
                  Редактиране на коментар
                  е ако тва е верно - коментара ми може да е само един - пропаднала работа Laughing

              • Ново двайсе:

                "Великобритания дава до 3 000 лири на шофьори, за да се откажат от колите си...............

                Тя ще бъде насочена към шофьорите на най-силно замърсяващите автомобили - с дизелови двигатели, произведени преди 2016 г. и бензинови модели, произведени преди 2006 година."

                Тези вече откачиха......

                https://offnews.bg/sviat/velikobrita...ko-746346.html
                Land Rover Discovery II, V8 4.0
                VW Golf VI variant
                Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                Коментар


                • IvanIvanovi
                  IvanIvanovi коментира
                  Редактиране на коментар
                  скоро и при нас.....да му мислим тези, дето ходим в центъра с кола

                • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                  ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                  Редактиране на коментар
                  И сега “Кралицата” ще изкупи трошките ма Европа

              • Неколко съображения:
                - относно тексаският фроуздаун (бая разбуни духовете): това въобще не е аргумент с/у възобновяемите енергоизточници! Само ше ви дам пример със швеците - там са над 50% от въозбновяеми +, че са в доста по-суров климат, па нема такива драматизации. Явно проблема ще да е организационно-технологично-концептуален!
                - относно рестрикциите за придвижване/притежание на персонални МПС в рамгите на гъстонаселените урбанизирани територии: Лично аз съм силно против нормативно наложените рестрикции, преди да са естествено възникнали като нужда, но по конкретният въпрос е хубаво да се действа превантивно! Иначе ще се озовем в положение на пълна блокада и тогава ще коства много повече време, усилия и финаси, за да бъде решен проблема. По въпросът има доста различни концепции. примерно сингапурската е свързана със зловещи лицензионни такси, които за за определен период, без гаранция, че след изтичането му ще бъдат подновени! Тук, споделям по-нагоре засегнатото мнение, че бъдещето е на споделени пътувания + шеринг услуги тип "спарк". С други думи, постепенно ще се обесмисли притежанието/поддръжката на лично МПС за придвижване в рамките на гъсто населените територии...
                В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  ВЕИтата са хубаво нещо но понеже са изцяло зависими от атмосферните условия са практически неприложими за баланса на националната енергосистема . По тази причина още дълго ще разчитаме на ТЕЦ ; АЕЦ и отчасти на ВЕЦ . Иначе минаваме както казваше бай Радой на парафин с конец .
                  Последно редактирано от sek.1; 21-02-21, 05:06.

                • bushiDO
                  bushiDO коментира
                  Редактиране на коментар
                  Аз винаги съм си представял, че и ВЕЦоеветъ също са ВЕИ?!?

                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  ВЕИ са само че са малко по предсказуеми . Една суха година като миналата и ги пиши паметници с минимален капацитет . Даже и ПАВЕЦ имат доста загуби . Нашата Чаира е най голямата на балканите ама и на нея не и стигаше за повече от 8 часа водата в генераторен режим . Имаше някакви проекти да докарат още вода ама до къде са не знам .

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X