Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение

    Е ти чак сега откри топлата вода

    Ние това си го знаеме още от времето , кога градяхме Светлото бъдеще - планомерно , гладко , за всеки по равно и дефицитно.
    .... и вноска за кола . Самата кола - някъде на хоризонта , след 15-20 год.

    ..а сега - глезотии . Подгряване на седалката , изсушаване на предното стъкло , е-пе - е-си ,а - бе - е- си ... като че ли баба им на тЕя младите все у електричка се е возИла .

    Банално изтъркан напън на безумно закъснял АБПК. Между другото, др. свободен демократ, не виждам някой да твърди, че на времето, при т.нар. "социалистическа планова икономика" ресурсите са се използвали по-разумно и не са се пилеели.
    Напротив! Пилееха се, макар и по други начини, и от други съображения.

    Примерно, с тъпо безсмисленото произвеждане на никому ненужна, некачествена продукция, с която обаче 5-летния план се преизпълняваше за 2 години, за което тръбяха фанфари и се раздаваха премии.
    Или с изхвърлянето на съсипана качествена продукция, изгнила по складовете при дефицит в магазините, поради социалистическата дезорганизация на труда.
    Или с градежите на ненужни предприятия, за ненужна продукция на неподходящи места. Или ....

    Та така. Това, че при социализЪма е било еди-какво си, ни най-малко не означава, че при светлия капитализъм не може да има негативни последствия. В крайна сметка, резултатът е все този - замърсяване и пилеене на ресурси ...
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • Vlado_Ts
      Vlado_Ts коментира
      Редактиране на коментар
      Ама Другарю , излишно е да се обясняваш Интересен ми беше изказа ти - сякаш от нафталина изплува някой квартален активист , който с плам в очите громи гнилото капиталистическо общество .

    • Чавдар (V93)
      Чавдар (V93) коментира
      Редактиране на коментар
      А ти не си ми интересен изобщо - поредният следесетоноемврийски "партизанин" от отряда на Мафиянски ...

  • Ей тук още един материал по темата и за размисъл... https://conservative.bg/energiyniyat...ntar-na-sveta/
    VPetrov.photography

    Коментар


    • Нещата с умирането на ДВГ не се връзват. Гледам новата гама на VAG VW & Audi, Mercedes-Benz, BMW е пълно с предложения за нови дизели. И така ще е още поне 2-3 години. Поне. А може и да греша, може и по-дълго. В Европа те диктуват пазара до голяма степен.
      Бусовете до 3.5 тона на всички производители изобислтват от дизели.
      В СУВ, Кросовър и джиповата гама на европейските производители също изоблства от предложения за нови дизели.
      Тепърва те трябва да престанат да бъдат предлагани. Това е тепърва, но не се знае кога. След това ще дойде ред на бензиновите, някъде по-нататък на хибридите. Това изисква още време.

      Всики мислеха през 60-те, че щом сме стъпили на Луната, значи до 10 години сме на Марс и след още 10 в съседните галактики. А ние реално съпили ли сме на Луната и ако да, то тогава защо още никой не може да го повтори. Да, защо ли ?

      Коментар


      • И Форд https://www.cnbc.com/2021/02/17/ford...cle-plant.html
        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

        Коментар


        • stako
          stako коментира
          Редактиране на коментар
          Никой не отрича намеренията. Друг е въпроса дали са осъществими в заложените срокове. Както знаем от ежедневието ни, много неща имат срокове, които са работни, но като наближи и се актуализират. Разбира се е възможно в случая Форд да са готови и през 2026. Срока може да се актуалзира и в другата посока.

          Но съвсем друго е да прочетем, че вече Форд продаде първите 100 000 бройки от изцяло електрифицираната си гама. Е това вече е истинско доказателство, че бъдещето се е случило.

      • Alexr коментира
        Днес, 11:57
        ...
        Гагич, покрай борбата срещу "Матушка" с помощтта на електрички, забравяш нещо много по-важно - електричките подлежат на контрол много повече от ДВГ автомобилите. Най-простото - гориво в туба все може да се намери някъде "на черно", ама я намери ток "на черно". Идеята на елекричките е едни батя да държат мрежата за зареждане и да доят и стрижат стадото колкото и както си искат. Само сравни цената на 100 километра с ДВГ и ако зареждаш електричката на "бързозарядните" станции. Слагам "бързозарядните" в кавички, щото тока за 100 километра го точат по петнадесетина минути.
        Каква е цената?
        Ако Фундукларъ се замОта и тази година с метрото до вкъщи, планирам да си купя електричка и да си я зареждам от контакта в офиса Ако е много бавно, ще си пусна и трифазен ток, ще се кооперирам с някой "прогресивен" комшия и ще си боднем зареждачка в двора.
        Вече има, вкл. и в този форумЪт хора, които не разчитат на ток от електроразпределителни дружества - накачунтили си някакви солари, сложѝли си някакви акумулатори... На този етап за електрическа кола са слаби, но за в бъдАще?
        Тръгне ли някой да си играе на "дръпни шалтера", моментално ще се появят алтернативи. То и сега Боеко може да фрасне 10 х по-голям акциз на горивата и раЯта с дизеларките да се озъби... докато по-масово превключи на олио и гОрено мАсло например
        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

        Коментар


        • За ултракъси разстояния на ток е идеално.

          Идеята на елекричките е едни батя да държат мрежата за зареждане и да доят и стрижат стадото колкото и както си искат. Само сравни цената на 100 километра с ДВГ и ако зареждаш електричкат
          За цената е редно да се отбележи, че преди 40 години дизелова кола среден размер (без американските разбирания за кола) е горяла малко над 4 на 100 в съвсем сериен вариант при прилична скорост от 100-120 км/ч. Щом има прогрес, може би сега може да гори малко над половината от това? И тогава не бих си купил електрическа.

          Коментар


          • Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
            За ултракъси разстояния на ток е идеално.


            За цената е редно да се отбележи, че преди 40 години дизелова кола среден размер (без американските разбирания за кола) е горяла малко над 4 на 100 в съвсем сериен вариант при прилична скорост от 100-120 км/ч. Щом има прогрес, може би сега може да гори малко над половината от това? И тогава не бих си купил електрическа.
            Молим?! Кога е имАло дизел с такъв разход преди 40 години?
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Пежо, 405 1.9 чист дизел харчеше около 4, имал съм няколко такива ако сега намеря някое не изгнило и комби, ще го взема на мига.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Абе то и моето Ауди преди 2 години ми направи 3,6 Шумен-Кърджали-Шумен, ама с бабешко каране-никъде не сме карали над 70-75, ама хайде карайте ежедневно така.

            • Stbd
              Stbd коментира
              Редактиране на коментар
              Ситроен АХ, голф 1,6 и форд 1,6 в изправно състояние - без да са нови - горят около 4. Фордът и със 120, като уговорката е, че по баирите не може да поддържа тази скорост. От фоксвагенът имам най-малко впечатление, но май ако се кара разумно гори една идея повече от форда.
              Ситроенът при споменатото "разумно", което при него означава и по-бавно, гори най-малко.
              Аеродинамиката на голфа е просто космическа, а и на форд и ситроен скоростните кутии може би могат да се подобрят за каране без натоварване, като с турбо може да се повиши и ефектовността на двигателя.
              Като се оставят настрана подробностите, за отбелязване е къде е прогресът при колите с двг докато напред вървят предимно рекламите и бюрокрацията.

          • Не знам за вас, ама аз отивам да си търся електричка.
            Пуснал съм в сайтовете за продажба цялата покъщина, подал съм и заявления за кредит.
            Щото сега още са сравнително евтини, а след 2-3 години когато изчезнат сегашните автомобили и има голямо търсене на новите коли, цените ще скочат до небето.
            Дремете, дремете вие....
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
              Не знам за вас, ама аз отивам да си търся електричка.
              Пуснал съм в сайтовете за продажба цялата покъщина, подал съм и заявления за кредит.
              Щото сега още са сравнително евтини, а след 2-3 години когато изчезнат сегашните автомобили и има голямо търсене на новите коли, цените ще скочат до небето.
              Дремете, дремете вие....
              Ся, че послъгваш, ясно е. Според мен на този етап няма как да забранят ДВГ изцяло. Ще забранят употребата му в градовете. То вече по доста острови-курорти са изхвърлени автомобилите и има електрокари за багажи и стоки, както и голф-колички на ток за туристите. Не е болка за умиране, дори да няма читав градски транспорт, ще се нароят ел. тротинетки, фирми за електрички под наем, конкуренцията ще принуди (в нормалните държави, де) и общините да си подобрят транспорта. За извънградско ще си останат колите с ДВГ. Докато не се появи гъста мрежа от разумно бързи зарядни станции. Дотогава - буферни паркинЗи [ (с) президент Плевню] на входа на града.
              "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

              Коментар


            • Ето нещо интересно от дойчланда - Защо германците все по-рядко купуват нови коли -https://fakti.bg/avto/554561-zashto-germancite-vse-po-radko-kupuvat-novi-koli

              Коментар


              • Stbd
                Stbd коментира
                Редактиране на коментар
                Добре са го казали - oт TUV ca нa мнeниe, чe e oт изключитeлнa вaжнocт индуcтриятa и пoлитицитe дa дeйcтвaт рeшитeлнo и нaй-вeчe нaдeжднo. Нo тoвa към мoмeнтa нe ce cлучвa. Вмecтo тoвa хoрaтa ce зaлъгвaт c вceвъзмoжни cрeщи нa върхa нa тeмa aвтoмoбили, нo никoй в крaйнa cмeткa нe знae кaкви мeрки дa ce взeмaт и кoй трябвa дa ги прилoжи.

            • Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
              А ние реално съпили ли сме на Луната и ако да, то тогава защо още никой не може да го повтори. Да, защо ли ?
              Баш ние не сме стъпили и един път. А ония други не само са повторили, ами и са пошестили.

              https://bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%...B2%D1%82%D0%B8

              ------

              Ето две интересни статии по темата:

              https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...BB-352464.html


              https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...4-355201.html#




              Life is good... on a dirt bike!

              Коментар


              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                Това , че Хамериканците са ходили до луната ( и стъпали ) и мен ме съмнява ! През 70-те ходили и се разкарвали , а сега с тези напреднали технолии нещо не могат...
                Ама да не спамим темата.

              • cross4funbg
                cross4funbg коментира
                Редактиране на коментар
                cnc82 Това дали могат или не ще се разбере във близките години от предстоящата им мисия Артемис.

                https://www.nasa.gov/specials/artemis/

              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                Благодарности за линка ! Интересно ми е и ще чакам резулата...

            • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
              ...
              Вече има, вкл. и в този форумЪт хора, които не разчитат на ток от електроразпределителни дружества - накачунтили си някакви солари, сложѝли си някакви акумулатори...
              За имане - има. Ама работата не е толкова лесна, нито пък особено евтина.

              На картинката отдолу е соларната инсталация на американско семейство, избрало да живее "off grid". Т.e. не са вързани към никакво "енерго".
              Токът, който потребяват, е само собствено производство. Освен панелите си имат и една малка къщичка, пълна с акумулатори и електроника.





              Първоначално са почнали с панелите в дясната секция. И са установили, че през зимата, при ден-два облачно време, захранването им издиша и трябва да минават в режим на енергоспестяване, като често са стигали до пускане на
              резервния генератор.
              Поради което сега са добавили лявата секция и с нея, ако не ме лъже паметта, щели да си докарат общо до към 9 киловата. Идеята е да имат ток и в облачни зимни дни.

              Ама хората имат имот около 300 декара и голяма слънчева поляна, на която да си опънат фотоволтаиците.

              Удоволствието, освен че иска голяма площ, струва и бая пара. И то при положение, че си правят всичко сами. Пичът е със златни ръце и по професия е електротехник, та няма нужда да плаща за скъп специализиран труд за изграждане и поддържане на инсталация.

              И с всичките панели и акумулатори се топлят на ...

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:solra2.jpg Прегледи:0 Размер:101.6 КБ ID:6710959


              И се возят не на тесла, а на голям американски пикап с ДВГ ...
              Последно редактирано от Чавдар (V93); 18-02-21, 07:19.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • gy6ter
                gy6ter коментира
                Редактиране на коментар
                Декември - 30 часа работа .
                Януари - 40 и малко .
                Това за солар.

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                Моля за линк.
                Само аз ли не виждам снимката?

              • Чавдар (V93)
                Чавдар (V93) коментира
                Редактиране на коментар
                Линкът е към канала в Тубата. https://www.youtube.com/channel/UCX4...bpvee5mZe1LIyA
                Т.е. няма синтезирана информация. Трябва да се гледат много видеоклипове.

                А снимките са качени във форума.

                П.П. Излъгал съм малко. Хората са направили някакво обобщение за първия етап - https://youtu.be/C-aeOzBn6YE?list=PL...663mCvvj&t=394
                Последно редактирано от Чавдар (V93); 18-02-21, 10:06.

            • Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
              Тая сутрин - 14 по термометъра на терасата . Челника забравен в колата с акумулатори като на теСла примига два пъти и умря геройски . Класиката в жанра стар дизел с оловно - киселинен акумулатор запали на четвърт оборот . Натиснете снимката за да я уголемите Име:IMG_20210217_054231_376.jpg Прегледи:0 Размер:416.1 КБ ID:6710510
              Интересно, соларните камери на вилата ми са с по 2 бр. такива батерии. Нищо им няма в студа. Бачкат си по цяла нощ без въобще да се разредят. Поне това показват индикаторите на камерите.
              А ето и още една интересна статия по темата. Вместо да увеличават пробега на електрокарите, то щели да го намалят...
              https://www.vesti.bg/tehnologii/avto...probeg-6121578
              HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Ми има право човека, масовия потребител даже 150км са му много... Ама айде, примерно да има и за хората с по-активно ежедневие, или просто малко запас за големи студове, спиране на ток и подобни.

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                Миии... Не, всички мои автомобили, които съм газифицирал съм търсил автономен пробег на газ поне 500 км, катосъм запазвал бензиновия резервоар.
                Не ми харесва идеята през ден-два да презареждам. Винаги изчаквам да спадне до минимум горивото и винаги зареждам "до капачката".

            • Първоначално публикуван от dimkaraganchev Преглед на мнение

              Интересно, соларните камери на вилата ми са с по 2 бр. такива батерии. Нищо им няма в студа. Бачкат си по цяла нощ без въобще да се разредят. Поне това показват индикаторите на камерите.
              ...
              Дали ключът от бараката не е в "бачкат си цяла нощ". Когато работят, температурата не може да падне толкова, че да има проблем.

              Пак пример с камера за видеонаблюдение. Някъде из описанието и е свряно, че минималната работна температура е минус 10*
              Да, ама камерата си работи и при по-ниски температури.
              Вероятно, защото не се изключва, а работи нонстоп. Като нощем, когато обикновено температурите спадат повече, работят и ИЧ LED.

              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                Харчи 7-8W и си се грее в пластмасово кожухче ...

            • М-да, може би заради това ще да е.
              HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X