Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение

    Сега си представете, че вече се е сбъднала прогнозата на Мишев и с едно зареждане на батерията всеки автомобил изминава 1 000 км. Колко кв. ч. трябва да е капацитета на батерията?


    Моля мечтателите да посмятат и тогава да продължат да мечтаят.


    Ами то изрично го казаха откъде ще дойде 1000 км?! Всъщност и сега го има ама не е серийно - Тесла го гласи за лятото...
    Засега официалните прогнози са за батерия около 160 kWh - ще я правят стандарт.
    И долу горе ситуацията е два пъти по мощна батерия от сегашната 80-90 + усъвършенстване на регенерацията при спиране - щяло да компенсира малко - откъм мотора казаха че няма накъде повече...

    Ми тя сметката излиза вече!

    Засега твърдо се очертава следния стандарт:

    1.5 кWh - най малката и евтина - пълни се от спирането от колата и само подпомага движението
    13.5 kWh - най малката евтина - вгражда се в най различни шасита на плъгини - идеята е да караш 40-50 км - зарежда се от домашен контакт - абе масова става вече- навсякъде почти може да я ръгнат според мен в всяка втора кола ще я има - засега това вдига цената с около 10 000 от традиционния модел.Много бива според мен
    60-65 kWh - най малката за пълна електричка- малък пробег (около 300) ама евтина и самата батерия има такива габарити че се използват съществуващите шасита - Коната например е с такава както и Шкода IV кросовъра дето идва
    80-85 kWh - най малката от големите батерии 400км - изисква специално шаси за нея - не може да я сложиш навсякъде-- Теслата започна с нея и построи шаси за нея
    100 kWh - доскоро най голямата на Теслата 500 км- ама от миналата година им умаля - заместват я с 120кWh със същите размери - тази година казаха
    160 kWh - за нея се мъчат в момента освен Теслата ама и Аудито - нямам обаче конкретни данни нито знам подробности - понеже Илон Мъск не иска вече да говори с мен щото английския ми бил лош ама негов си проблем той губи

    Сега вий може да си викате квото искате ама това вече е оформено като стандарт и е лесно проверимо...Иначе и аз редовно слушам приказки за 20 години ама това са глупости.Те капацитетите повече от 5 години не могат да предвидят кво остава за повече...

    Ама може и да бъркам бре - аз да не съм ясновидец!

    П.П
    Ич не ми говори че за 150 000 ще купиш 3 апартамента в Търговище! Абсурд! И два не можеш да вземиш! Цените са твърдо 600-650 евро за новото строителство в квартал Вароша и около икономиката.Продадени са около 50% преди покрива! Наемите по централните улици са минимум 1000 лв... В широк център около 500лв.А е пич вие Варната гоните бре
    Заплатите за свестни под 1000 лв месечно няма! Ти не ми говори за 700...Миналата година трябваше да се възложи работа на човек от Търговище.Предложихме заплата 1200 лв-чисто - гърми трещи тия пари се взимат.Човеко каза че ще си помисли.. и повече не се обади
    След месеци го срещнахме случайно - почнал работа в Търговище - чиста заплата 1500 - стартова!! Сервизен техник монтажник към местна фирма за газови инсталации...
    И куп други примери мога да дам ама не му е мястото тука
    Абе много аномалии има ама....

    Коментар


    • Иванов Иван
      Иванов Иван коментира
      Редактиране на коментар
      Мишо, ако ми предложиш заплата 1200 лв, ще ти се усмихна и ще ти пожелая лек път. Ако я предложиш на комшията, ще те прегърне, ще те разцелува, а пък ако си обратен ще се прежали и ще те оноди.
      Та примера ти не е показателен за нищо. Или по-скоро показва, че с трици маймуни искаш да ловиш!!!

    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Г-н Мишев, както карам 15 годишна Хонда джаз /малък автомобил/ седма ръка, така и пиша за стар малък апартамент в покрайнините на града. Пиша за масовката, а не ново строителство в центъра и не за тесен специалист с опит, а за масата народ.

    • mishomishev
      mishomishev коментира
      Редактиране на коментар
      Росене ако жена ти е от Търговище лесно може да провериш думите ми! Аз плащах 450 лв за търговски обект 30м2 през 2018г който беше по пътя за болницата.Сиреч в неатрактивен район.И това беше евтино.На практика търговските помещения бяха с цени почти равни на Варненските! Не си в час!Заплатата на магазинера беше чисто 1000 лв тогава.За какви магазинерки по 400-500 лв говориш не знам.Това са глупости.Ама не ми се спори.
      Каква специфична работа бе? В Търговище знаете ли на каква цена пердашат газовия котел?? Тука газифицирам апартамент за 4500 в Търговище за 5800... Уж нямат пари пък знаете ли какви цени пердашат?! А колко работа идва оттам?

      Бе що ми се карате?! Няма повече нищо да ви казвам!
      Аз нали ви дадох първата таблица?! Що никой не я оспори?? А де? Ами ми говорите глупости??
      Хубаво де. Ами втория "стандарт" за батериите що не го оспорите?? За колко време той се установи?? За три години нали? Три години!!!!
      Що не погледнете например листата на Еуратек например? Едната уж ниско имиджна Шкода ко прави?? Ми те имат Октавия с 13.5кWh батерия?? Каква е цената?? Около 50 000??? За пълен хибрид?? Дето се движи самостоятелно 40 -50км на ток зарежда се цяла нощ в контакта с 3-4 киловата. Къв ти е проблема с тока?! Ако тръгнеш на дълъг път - пускаш бензина - като влезеш в града превключваш! Влизаш ли навсякъде с електрическия режим? Колата ти е почти най висок клас екология нали? Кое е по скъпо да поддържаш Октавията или Мерцедеса как мислите??
      А как изглежда новата Октавия (видях я на живо и много ми харесва) и за една година се организираха и сложиха батерия на и на средния си клас! Досега никога не е имало такова нещо...Някой помни ли?

      Аз ви говоря конкретни работи и ви давам примери - вие ми говорите общи приказки....
      Няма да си играя с вас повече в тази тема! Нищо ново няма да науча

  • #62
    (1) Kauf kein Tesla Model 3, bevor du dieses Video gesehen hast! - YouTube

    Малко е дълго видеото , но мисля че е много показателно за актуалното състояние на електричките . Докато не постигнат доста по добри показатели , трудно ще пречупят виждането на консервативния потребител .

    Коментар


    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Да помоля за кратко резюме на български.

    • Пламен Атанасов
      Пламен Атанасов коментира
      Редактиране на коментар
      Подложили са тесла 3 стандатрнатия модел на различни проверки . Коментрат се различни аспекти , като почти при всичко има разминаване в посока по лошо . Пробег - драстично по малък от обвения от производителя . Конкретния модел го произвеждат в Китай . Него внасят в момента в Европа . Има американска версия която е малко по добра . Обявения разряд в покой , се оказва почти двойно по голям . Времето за зареждане - Плануваш според зададено от производителя , но като прибавиш различни житейски ситуации ( примерно път до станцията , изчакване , време за зареждане ) + задължителното подгряване на батерията , и то се увеличава значително . Споменатото подгряване изяжда процент от батерията , примерно 6 ,7 кв. , Също са пари и по малък пробег . На някои зарядни станции отчита стойности по високи от показаните в колата , за фул заряд колата имаше май 7 кв. по малко от платеното на колонката.
      Те са го направили по детайлно описано и с графики за тестовете . Пропускам вероятно още неща , но в общи линии продукта не е това което очаква клиента .

    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря!
      То с доста неща е така, особено китайските ватове, ампер часове и т.н.т.

  • #63
    Има и нещо друго... Ба го, аз ли да съм най-големия спец тука, между толкова инженери...
    Електропреносната система трябва постоянно да се балансира. Колкото и бързо да измислят да се зареждат батериите, основните закони на физиката няма да се променят.
    Каква електрическа мощност е нужна, за да се зареди 100kWh батерия за 6 минути(да се смята лесно)?! Това дори без да смятаме загубите, и ако приемем, че ще стане възможно.
    Хиляда коли да зареждат едновременно, и единия реактор на Козлодуй ще трябва да работи само за тях. Ама тия мощности не се включват и изключват толкова лесно, колкото да си включиш колата да се зарежда.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Аз имах предвид исканото от всички бързо зареждане като на бензиностанция. Ако 100kWh почнат да могат да се зареждат в колите за 5-6 минути, то това значи мощност над хиляда киловата или един мегават.

    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      ТОва бързо зареждане има 2 аспекта - при толкова бързо зареждане загубите ще се неприемливо големи $$$ и топлината ще е сложно да се отвежда. И втория - станцията за заряд опознава типа батерия която зарежда, но от електропреносната мрежа й казват че може да "дърпа" само хх кW в момента и се зарежда с колкото й разрешат според натоварването на електросистемата.

    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Към stefsab : 2 ст. акциз не е голям фактор, но 50% са си 50%. В къщи консумирам ежемесечно над 1000 кв.ч.,а мой приятел консумира близо 3 000.

      А ако не може да се зарежда бързо опашката ще стане огромна като през 1989 година.

  • #64
    Цената на тока за зареждане на автомобила ще зависи от това кога го зареждаш. Пазар, какво да правиш.
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

    Коментар


    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      То и сега от 22 ч до 06 ч. ел енергията е по-евтина, но не всеки има гараж с трифазен ток, и не можеш да дърпаш даже и 10 кв за час.

  • #65
    Според мен проблема има и друг аспект.

    Българина е свикнал да има собствено МПС, да е независим, да си пътува до работа по 100 км дневно и когато си поиска по 1000+ км на почивка.

    Да обаче по белия свят болшинството от хората живеят в големи мегаполиси имат прекрасен градски транспорт и ходят на почивка със самолет.

    На тези хора им е през муя каква кола ще карат ако изобщо имат кола щото иде реч за малки разтояния, таксита, споделени и наети коли, автономни автомобили навлизат и т.н.

    Та представете си ЕС забранява производството на нови автомобили с ДВГ и малко по малко увеличава акцизите за горивата.

    Тогава малко по малко Ганя ще остане принудително без автомобил.

    Според мен тази цялата истерия с електричките е по скоро прелюдия към забраната на лични автомобили
    Последно редактирано от rosen_offroad; 14-02-21, 16:01.
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

    Коментар


    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Германия напреднала държава ли е?
      Е как тогава 10 годишни автомобили ги продават на по 200 300 000 км?
      Преди доста години купихме с баща ми 2 леки автомобила Рено Лагуна с най-високо оборудване пуснати в движение в един и същ ден, когато бяха на 2 години и 3 месеца, като едната беше на 77 000 км /за баща ми/, а другата на 110 000 км /за мен/?
      Последно редактирано от s_s1; 14-02-21, 19:43.

    • rosen_offroad
      rosen_offroad коментира
      Редактиране на коментар
      Говоря че над 50% живеят в мегаполисите с добър транспорт.

      В Германия специално можеш да ходиш на работа с влак на 150 км.

      Дойче Бан има линии буквално за навсякъде

    • Пламен Атанасов
      Пламен Атанасов коментира
      Редактиране на коментар
      Дойче бан е друга история , нашите не мога да си представя дори да се доближат до нивото им . Преди няколко дни приятел използва регионален билет , 24 евра в рамките на деня . Ползва влак заради лошото време . Бремерхафен - Хановер , около 180 км. За връщането влаковете спрени , от железницата му осигуриха транспорт - такси . Хановер - Бремерхавен сам , без никакво заплащане , единствено билета който е имал . На самия перон е имало служител който е насочвал всички пъници към осигурените таксита.

  • #66
    Когато и да го зареждаш, ще има хиляди, зареждащи едновременно с теб, така че това не променя нищо. Сегашните енергийни мощности и преносната мрежа по целия свят не са в състояние да поемат масовото електрифициране на транспорта. Съвсем отделно, че за момента батериите не са с адекватни показатели. Пък и литият на планетата е изчерпаем ресурс и то преди да свърши нефтът. Електричките са измислени много отдавна и за да не ги карат много, очевидно има чисто технически причини, извън цената им.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      Всъщност почват да ги карат много. Виж данните за продажбите през последните 3 години.https://www.ev-volumes.com/

    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      Баси, в щатите що са такива идиоти и не бягат сами на хубавото?Гледам по графиката дето си дал не ги карат много приусчетата там?
      Дали не е свързано с разни регулации и ограничения на стария континент?Или с евтините градски еднодневки, които се предлагат в Китай?

      Нищо против нямам в големите градове, където имат проблем със смога и отравянето на въздуха да си ги карат - там реално погледнато решават проблеми, ТЕЦ-а и АЕЦ-а, които замърсяват са далеч от града и не тровят хората.Но да налагаме в Горно Уйно електрички, понеже в Пекин, ЛА, Лондон и София има сериозно замърсяване на въздуха си е баш социализъм, както ти е казал Търтея.За къси разстояния бият еквивалентите с ДВГ, нека там да се наложат, но без някой да ми ги налага.Пък ако сме живи някой ден да видим технологията достатъчно развита, хората сами ще почнат да ги купуват, без каквито и да е било регламенти,отстъпки,регулации и т.н. Всяка година чувам как идват, как след 5 години ще са тук, как след 10 години няма да караме на динозаври и все не мога да дочакам, а в исторически план са заидвали малко преди разните каляски с ДВГ.

  • #67
    Мои роднини в Норвегия са си купили електричка, единствено и само заради данъчните облекчения и паркоместата в Осло. Това не променя мнението им, че приложението на тези коли е силно ограничено.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #68
      Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
      Цената на тока за зареждане на автомобила ще зависи от това кога го зареждаш. Пазар, какво да правиш.
      Всъщност грам пазар не е като се налагат изкуствени ограничения.
      социализъм си е. В случая зелен. И накрая пак ще го докараме на режим на тока. Доброзорно.

      Пазар е имало в началото на автомобила когато са се състезавали пара, ток и бензин. Тогава поради удобство (максимум енергия на единица носител) печели кой?
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #69
        Пичове, ще поживеем, ще видим. Между другото, препоръчвам книгата "Сапиенс" на Ювал Харири.
        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

        Коментар


        • #70
          Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
          Според мен проблема има и друг аспект.

          Българина е свикнал да има собствено МПС, да е независим, да си пътува до работа по 100 км дневно...
          Демек, да става в 3, за да тръгне в 4, та към 8 часà сутринта да е на работното си място?
          Verujem u lju-u-u-u-u-u-u-ubav !
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            100км до работа, трябва голям ентусиазъм...
            Но другото е вярно, надалеч се пътува със самолет, а някъде и с влак(ама ония, които вдигат 300км/ч). Ама у нас алтернативите са скапани.

          • сто
            сто коментира
            Редактиране на коментар
            100 километра са час и половина нормално каране, без вашите задръствания. За 70-80 до другия край на Букурещ не ми стигат понякога и три часа. Според зависи.
            Има обаче друга причина да се ползват все повече лични автомобили - времето. Не стига за всичко и ако не си теле, дето ходи само на работа и се прибира да се наспи, това е гарантирано. Заведеш си детето с градския транспорт на градина и след час ти звънят да си го прибереш че се е разсополивило. Трябва да си платиш данъците и да се разправяш за надписана вода/ток/калпав нет или каквото там - трябва да е през работно време. Искаш нова кухня/баня/изолация/дограма - пак тогава. Ще те пуснат, ма ако ще е девет дена с камилата - забрави.

            пп Цецо, синът ми работи година в Бяла и наоколо - 50-60 в едната посока. На едната работа беше с моето пежо и го умори. После на другата имаше служебно терано. Въпрос на сметка, не заради ентусиазъм.

          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Мой добър познат от София си намери работа в Търговище, нае си квартира, а в последствие съпругата му си намери някаква много ценна работа във Варна. Наеха си там апартамент и той всеки работен ден пътува до Търговище и обратно към Варна. А през уйкендите са към София.
            Смени Ауди А 6 дизел /то остана само за уйкендите/ за някаква малолитражка.
            Повече от година пътува, каза, че само му струва скъпо, а в София в час пик губел повече време да отиде на работа и да се върне.

            П.П. Около 130 км в едната посока е.
            Последно редактирано от s_s1; 14-02-21, 20:27.

        • #71
          сто коментира
          Днес, 20:40
          ...
          Има обаче друга причина да се ползват все повече лични автомобили - времето.
          Всъщност ... и парѝте... вече. С "Хеми"-то да ходя на работа ми е два пъти по-евтино, отколкото с карта (!!!) за градски транспорт, за билети и дума да не става, там е над 4 пъти по-скъпо. За такси изобщо не може да се прави и сравнение. Времето също е несравнима величина. Градският обществен транспорт е пародия,а междуградският на много места просто липсва. В КаэМБея се докарахме дотам,че без кола да не можем (съвсем ги стигнàхме хамериканците).
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • #72
            Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
            Цената на тока за зареждане на автомобила ще зависи от това кога го зареждаш. Пазар, какво да правиш.
            Дали ще имаш голям избор кога да зареждаш? Сутрин отиваш на работа, вечер се връщаш ...

            Пазар?!? Какъв пазар, като в Европа става регулация връз регулация. Днес гледам на едни немски сайт - нек'ъв талибанин, шефче някакво от зелените, предлагал да се забрани строителството на еднофамилни къщи. Щото с блокове щяло по-рационално и еко-меко да се използва пространството. Пък и хората щели да живея по-еднакво ...

            Амбреажи, сър!
            Последно редактирано от Чавдар (V93); 14-02-21, 20:08.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • NovemberCharlie
              NovemberCharlie коментира
              Редактиране на коментар
              Чавдаре, естествено, че ще имаш. Нали не работиш нощем?

            • Чавдар (V93)
              Чавдар (V93) коментира
              Редактиране на коментар
              Тъй де. Повечето хора не работят нощем. Поради което всички ще зареждат през нощта. Супер време. Особено сега. Яко минусови температури (батериите много ги обичат), тъмно (няма ток от фотоволтаици) и тихо (и вятърните мелници не играят). За сметка на това екосъзнателното народонаселение е напускало куп отоплителни уреди на ток.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Какво сте се завайкали, сякаш от другата седмица всички ще подкараме електрокарите.
              Споко, малко по малко, с разпространението на електричките ще се вдига и консумацията, а като се вдига-ще се правят нови мощности в централите, ще се пуснат нови кабели, абе ще се изгради нужната инфраструктура.
              Което си струва едни пари обаче. Познайте кой ще ги плаща.

          • #73
            s_s1 коментира
            Днес, 21:00
            Мой добър познат от София си намери работа в Търговище, нае си квартира, а в последствие съпругата му си намери някаква много ценна работа във Варна. Наеха си там апартамент и той всеки работен ден пътува до Търговище и обратно към Варна. А през уйкендите са към София.
            Смени Ауди А 6 дизел /то остана само за уйкендите/ за някаква малолитражка.
            Повече от година пътува, каза, че само му струва скъпо, а в София в час пик губел повече време да отиде на работа и да се върне.

            П.П. Около 130 км в еднта посока е.
            И за колко време стига?
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              За около 1 час и 15 -20 мин. стигам аз с 100 км.ч. на първокласния път и 130 км.ч. на магистралата.

              За толкова стигам до плажа на Аспарухово, само един път Аспаруховия мост беше задръстен, заради катастрофи /а аз си помислих, че са го барикадирали/.

            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              И аз така "стигам", ама на последното ПТП (не по моя вина) се възползУваха от случая да ми връчат "фото-фишове" на обща стойност 1500 лв.
              И то все за разни такива брутални нарушения като ограничение 60 пък аз съм минал с 80 (ау-у-у-уу-у, дваесе километра превишение, а-а-а-а-а-а смрЪт и бой-бой-бой!!!)

          • #74
            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
            Всъщност ... и парѝте... вече. С "Хеми"-то да ходя на работа ми е два пъти по-евтино, отколкото с карта (!!!) за градски транспорт, за билети и дума да не става, там е над 4 пъти по-скъпо. За такси изобщо не може да се прави и сравнение. Времето също е несравнима величина. Градският обществен транспорт е пародия,а междуградският на много места просто липсва. В КаэМБея се докарахме дотам,че без кола да не можем (съвсем ги стигнàхме хамериканците).
            Годишната карта за всички линии е 365лв.
            https://www.sofiatraffic.bg/media/up...%B8%202018.jpg
            Наколко метра ти е работата, ако не е тайна?

            Коментар


            • #75
              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
              И за колко време стига?
              От табела до табела около час, час и 10мин.. Проблема е след табелите. Засичал съм от вкъщи(Шумен) до сравнително централна част на Варна - магистралата се взима за 40мин. и губя поне още толкова в градско и за качване на магистралата.
              Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
              Телефон - в профила!

              Коментар


              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                Именно. И никой не живее, нито работи "на табелата", т.е. поне 2 часа в посока и то ако НЕ СЕ спазват ограниченията за скорост. Щото извън магистралата има и места с 60 км/ч па и с 40 дали немаше. Скоро ще им нацвъкат на тия места камери и щеш-нещеш, ще се влачиш още час покрай тях.

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                Към Гагич:има 2 села с ограничение 50, в едното редовно чакълят с триногата, както и едно ограничение 60 км/ч. Преминават се с повишено внимание.

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Като пуснат до Буховци съвсем няма да има села.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X