Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Усещам как в обозримо бъдеще личните МПС, отново ще станат лукс и ще бъдат достояние само за "елита"..
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Кольо аз съм реалист по природа а и работата ми винаги ми е налагала да се съобразявам с обективните реалности . Електроенергията която евентуално ще зареждат и консумират милионите бъдещи електромобили кой ще я произведе и достави ? За разлика от повечето еколози които идея си нямат какво представлява енергосистемата на една държава на мен ми се налага постоянно да си смятам товара на който подлагам двата ми работни трансформатора в нашата подстанция .

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Това сме го дъвкали в другите теми...
      Никой не казва,ч е от утре ще се пръкнат 100 милиона електромобили, които ще трябва да се зареждат от сегашната мрежа.
      С нарастване на консумацията ще се изграждат и ови преносни мощности. Както е във всяка област на живота.
      Като пример-в началото на ХХ век колко бензиностанции е имало, и колко са сега? С нарстване на бройките коли нуждаещи се от бензин са се увеличавали и бензиностанциите, както и всичко необходимо за производството и дистрибуцията на течните горива.
      Същото ще стане и с електричеството, ако електроколите станат масови. А това няма да стане за година-две.
      Да не говорим, че заради еко глупостите ще излезе мода да си зареждаш колата от собствена соларна система, та нуждата от централизирано производство и преноса му до краен потребител може да намалее доста.

    • Пенчо
      Пенчо коментира
      Редактиране на коментар
      Кольо коментира
      Днес, 22:00

      Да не говорим, че заради еко глупостите ще излезе мода да си зареждаш колата от собствена соларна система, та нуждата от централизирано производство и преноса му до краен потребител може да намалее доста.

      И като как си представяш това да се случи в средностатистически Люлински/ Парижки/Ню-Йоркски/ блок?

  • За запада не знам, но тук масово се ползват коли под наем на час. Има всякакви. Имаш си приложение на телефона, проверяваш къде е най-близката кола, качваш се, караш и я зарязваш където ти е удобно..
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

    Коментар


    • Ясен
      Ясен коментира
      Редактиране на коментар
      Има ги и тука. Дали защото са нова практика ама са изключително дъсчено организирани и ограничено полезни.

      Предполагам че това ще се промени.

    • Asteri
      Asteri коментира
      Редактиране на коментар
      И ако най-близката кола е в съседното село, какво правим, ходим пеша до там през пшеницата ли?

    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      Аз не ползвам такива коли, но предполагам отговорът та твоят въпрос е градският/ междуградският транспорт.

  • Е, който е живял в онова време, няма начин да не си спомни, че и без личен автомобил се справяхме. Щото имаше служебни.

    Обаче имаше и постоянен адрес, дето не беше лесно да смениш и да работиш в съседния град. Не вярвам Европа да върви натам.
    Англичаните, по-право някои популисти от тях, опитаха да гарантират работни места само за местните, ма нещо май не им се получава. А за да работиш там и да живееш тук, съвсем условно, разбира се, трябва с нещо да си навреме там и после тук. Ако го измислят - хубаво, ма до тогава измисленото вече ще се наложи да е достъпно за всички. За да има въобще свободна от обвързаности икономика. Че другата всички я видяха колко чини.
    Та дори да е еко-меко, пак трябва да е достъпно, инак ще си се движат само богатите, обеднявайки прогресивно. Съмнявам се да го искат.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
      опитаха да гарантират работни места само за местните, ма нещо май не им се получава.
      Опитаха се от зелето със свинско да извадят само месото, ама започват да виждат, че трябва и зеле да си сипят...
      Докато бяха в съюза имаше и зеле за много гладните(зер те поне в началото не придирят много-много какво ще им сипят, само да има нещо в чинията), и смес като за средна ръка навлеци, и само месо за коренните потомци на короната които не искат да се цапат с водопровод или мотика.

      Сега им се налага да си сипят и от зелето.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • Британците да се забавляват.

        Относно колите и елита и дрън-дрън - допускате грешката да мислите за България като за типична западноевропейска страна, каквато тя не е, въпреки че е 'естествен' член на ЕС.

        Преди всичко, България е много рядко населена и няма да престане да бъде такава още дълго време. Плътността на населението е 1/4 от германската и 1/2 от френската, грубо. Градовете ни са малки.

        Обществен транспорт в мащабите и възможностите които съществуват на запад тук няма да е възможен даже ако управниците съвсем спрат да крадат.


        Така че личните коли още дълго време ще са единствено решение, независимо какво си представят някъде.

        Коментар


        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Абсолютно вярно !

          Миналата година ми се наложи да пътувам от гр. Ямбол до Свищов с обществен транспорт през най-големите жеги и си беше меко казано приключение.
          Пътуването включваше 4-5 смени на автобуси, бусове, барутници, колкото по-на север отивах, толкова повече се влошаваше положението.
          210 км за около 9 часа, 4-5 смени и спомени за цял живот. 😉

      • Първоначално публикуван от Кольо
        Не става дума за съюза, а за западния начин на възприемане на света.
        Колкото и да недолюбвам руснаците-техния начин ми допада много повече.
        Запада са повечето мечтатели, отвеяни пацифисти и демократи, гледат да не нарушат някому правата.
        А руснаците са реалисти, и не цепят басма на слабите и некадърните, да се оправят както знаят.
        То и Америка е така, в основните си принципи, макар и при тях да започва педалщината...
        Имам чувството че си опознал ЕС през руските пропагандни клипчета в ютуб. Там на въображаемия "запад" приписват всички грехове, познати на руснаците (т.е. характерни преди всичко за тях самите), ама преувеличени.

        Щото... няма как да си обясня защо картинката нещо си я обърнал почти точно наопаки.

        Ама споко, съвсем още малко време ще мине и ще можем да сравняваме направо.

        Коментар


        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          ЯМЗ не е ли по-добрият двигател за комбайн? Нещо не е ясна забележката за разпадащите се империи и връзката с двигателя.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Н е знам кой е по-добър, но ЯМЗ са доказани двигатели. Вярно-отстъпват по дълговечност на доста западни двигатели, но пък са непретенциозни и супер лесни за обслужване и ремонт. Това поради факта,ч е не робуват на еко глупостите, а си правят каквото им е изгодно.
          Докато един съвремен западен двигател с подобни параметри е накичен с ужасяващо много излишни системи, само и само да не пропушва по малко черно.
          Което е напълно излишно упражнение, особено пък за земеделска техника.

          Та руснаците са си диваци, не ги харесвам никак, но са прагматични, и правят каквото им е изгодно, а не каквото е дошло по модния конвейр...

        • Ясен
          Ясен коментира
          Редактиране на коментар
          И аз си имам УАЗ и си го обичам и много ме кефи... ама да знаеш, направили са го прост не защото "не робуват" - ами защото толкова си могат.

      • Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
        Щом и Тойота още се запъват за електрички... нема да е скоро...:
        Бързата работа срам за майстора. Догодина лятото почват новата серия пълен електрик (bZ) със заместникът на Рав, bZ4X.

        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
        Усещам как в обозримо бъдеще личните МПС, отново ще станат лукс и ще бъдат достояние само за "елита"..
        И сиренето също Ама и при Индустриалната революция е имало подобни опасения, пък нещата не се оказаха хич зле.

        sek.1 #241.7 Електроенергията която евентуално ще зареждат и консумират милионите бъдещи електромобили кой ще я произведе и достави?
        Примерно, мини-АЕЦ, които са по-лесни и по-евтини за строеж, по-сигурни и по-компютъризирани.

        Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
        Англичаните, по-право някои популисти от тях, опитаха да гарантират работни места само за местните, ма нещо май не им се получава.....
        Та дори да е еко-меко, пак трябва да е достъпно, инак ще си се движат само богатите, обеднявайки прогресивно. Съмнявам се да го искат.
        О, получава им се доста добре, ако липсва едно нещо веднага се заменя друго и липсата не се усеща, народът е сит и кротък. Пробутват се едни иначе несъедобни промени, ама с повече подправки всичко се яде.
        Понятията "богат-беден" вече не са като едно време, бедните сега седят на мек диван, хрупат чипс и гледат широкоекранен телевизор. Автономните автомобили не е нужно да са лични. Всъщност така ще отпаднат терзанията по дълговечността на батериите и цените на индивидуалното МПС. Стискай палци до този момент държавата да е станала достатъчно богата, че да подпомага тези дето няма да могат да си платят таксата за таксито.

        Коментар


        • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
          ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
          Редактиране на коментар
          Аз като нямам мек диван и телевизор, като какъв се класирам ? Тези неща не ми липсват , обаче ако остана без кола , няма как да отида на работа . Обществения транспорт пътува 30 км. за 1,5 часа. Сутрин в 8:30 от към града и после в 15 от града към село . Та да видим как точно бих отишъл на работа ?

      • Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
        Примерно, мини-АЕЦ, които са по-лесни и по-евтини за строеж, по-сигурни и по-компютъризирани.
        Ядрен реактор под определени размери и мощности за сега има само в научната фантастика . По принцип той е и най бавен и не носи екстремизъм в управлението иначе Чернобил . Хората като мен помнят времето до преди двайсетина години когато на колегата главен енергетик му се изправяше косата около двайсто число на месеца когато трябваше да предаде плана за прогнозното потребление на завода за следващия месец . И сега въпреки че не е задължително понеже аз отговарям за производството и подстанцията имам договорка с колегите от ЧЕЗ да им се обаждам от предишния ден когато ще пускам производството щото си дърпам едни 350 - 400 киловата в продължение на 8 - 10 часа . Постанцията ми е два работни трансформатора по 630 киловата и два резервни . Понеже са на 40 + години няма сила в тоя свят която да ме накара да дърпам повече от 400 от един . Мога да ги напъна и на 630 ама след два часа маслото е кипнало и трафа геройски си е заминал с малък взрив . Понеже познавам мрежата на моя и още няколко квартала знам колко резерв има .
        Последно редактирано от sek.1; 27-09-21, 05:37.
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Машината не е една а е цяла поточна линия . Само винтовия компресор е 25 киловата . Средното ми е 10 Кв трансформаторите са ми радомирски 10/630 .

        • Иван Жоров
          Иван Жоров коментира
          Редактиране на коментар
          400кW е нищо и половина. При нас да не казвам каква е консумацията, че ще се уплашите... Двигател няколко MW не е нещо невиждано в промишлено производство, масово ги има в по-големи заводи. При баща ми примерно в пиковите години имаха над 10MW средна консумация за денонощие, сега е в пъти по-малко.
          Най-често мощните консуматори в промишлеността са на 6kV.

        • Alexr
          Alexr коментира
          Редактиране на коментар
          Ако малките ядрени реактори бяха толкова изгодни и безопасни, щяха да се появят търговски кораби с ядрен реактор, а не само подводници, няколко самолетоносача и няколко ледоразбиваща. Всичко останало е на мазут и дизел.

      • Любопитно: Незавизимо проучване на Техническия Университер в Грац показва, че камионите на метан не са по-екологични от дизеловите, а точно обратното. За 20-годишен експлоатационен срок ще изхвърлят 13.4% повече CO2. При ФПЧ резултатите са направо трагични - в пъти повече частици при метана. Единствено при азотните окиси са значително по-добре, макар и не с 90% както се рекламират.
        https://www.transportenvironment.org...on-road-tests/

        Коментар


        • Ясен
          Ясен коментира
          Редактиране на коментар
          И как точно направиха ФПЧ от метана?

        • nigell
          nigell коментира
          Редактиране на коментар
          И аз това се зачудих, но така пише в теста, има и линк с пдф със самите резултати. Знам че бензиновите със директно впръскване генерират частици, но нямам идея за метана.

      • Това че изхвърлят CO2 не е велика драма, доколкото метана е в пъти повече парников газ от CО2, а той така или иначе бавно но славно приключва в атмосферата, независимо дали го вадим зорлем или не. Ако го улавяме и изгаряме вместо да го пускаме в атмосферата сме на чиста далавера.

        13-те процента повече просто означават че двигателя не е толкова ефективен, колкото дизелите, ама това ако изненадва технически университет, има нещо кардинално сбъркано. То и с бензина така, ама това си го знаем от практиката.
        Последно редактирано от sparkybg; 28-09-21, 12:02.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Вредата е реална - плюскаме като за световно. Приеми го в най широк смисъл.

          Проблема не е в екологията, а в това че се правят простотии, в най-добрия случай с никакъв ефект, а най-често с обратен, и то от същите хора, които докараха нещата до тук.

          Цирка в енергетиката в момента е перфектен пример за "всичката Мара втасала...".
          Последно редактирано от sparkybg; 29-09-21, 19:58.

        • bullet_pk
          bullet_pk коментира
          Редактиране на коментар
          В едно предаване по Дискавъри твърдяха, че при производствота за месо (в цял свят) се отделят толкова газове, колкото отделят целия наземен, воден и въздушен транспорт, взети заедно. Всъщност започнаха от производството на зърнени култури за фураж и стигнаха до оборския тор и месото. Не знам дали е вярно, но така твърдяха.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Аз пък, ако знеш какъв филм съм гледал... Дискавъри могат да си говорят каквото си искат. А колко често ги засичам да говорят пълни глупости... Ма ти им вярвай де.

          Сериозно-всяко производство отделя всякакви емисии. Колкото е по-мащабно-толкова повече емисии. Не се сешам кое може да е по-мащабно производство от това на всякакви храни.
          Но пак-не за това говоря.
          Говоря конкретно за кравешките пръдни и метана в тях. И колко много парников ефект предизвиква, аааууу....

      • Големи хора сте пък още вярвате в Дядо Мраз. Нито Слънцето е нагревател с постоянна мощност, нито Земята е на твърда връзка към него! Я само се сетете какво е разстоянието от екватора до Слънцето и от полюсите до Слънцето!? Каква пренебрежимо малка разлика в разстоянията, а каква голяма разлика в температурите! И сега, с колко трябва да мръдне Земята спрямо Слънцето за да се променят температурите с 2-3 градуса!? Пък и както писах, Слънцето не е нагревател с постоянна мощност. Та еко-меко, всичко е за пари!!!
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • kameno karp
          kameno karp коментира
          Редактиране на коментар
          Не аз, "еко активистите" го търсят там телето.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Телето си е съвсем реално, ма не е под точно тоя вол.

        • icerunner
          icerunner коментира
          Редактиране на коментар
          А вечер преди залез колко се отдалечаваме от слънцето... направо спира да топли...

      • icerunner коментира
        Днес, 16:51
        А вечер преди залез колко се отдалечаваме от слънцето... направо спира да топли...
        Простаци!
        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

        Коментар


        • icerunner и Bogoljub ми дължат солидарно половин чаша крушова. Щото ме задавиха без предупреждение и тичах до мивката.

          Коментар


          • И да забранят ДВГ в Европа, няма да е голяма драма. Конските, магарешките и волските впрягове все още имат своя чар.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • За да могат автопроизводителите да избият инвестициите,и да имат пари за нови разработки и подобрения,трябва да се намерят платежоспособни "балъци",които да си купят явно още неусъвършенствания продукт.Естествено,политиците и платените мисирки ще подпомогнат малко процеса.Затова има толкова статии за електрички.А може би,след около 10-15 години ще падне цената до по-нормални граници,и пробега да се увеличи поне двойно.Вчера четох,че пускат бус на акумулатори с пробег около 230 км-смях...Вероятно си мислят че ги купуват за красота





















              Коментар


              • krassitch
                krassitch коментира
                Редактиране на коментар
                Основно,бус се използва например,производител от Шумен,за един ден да достави стока на клиенти в 4-5 градове най-малко,и да се върне.В най-лошият случай този бус трябва да може да измине без презареждане 600 км.Докато шофера кибичи на скъпата зарядна станция,кой ще му плаща надника?То и за градски доставки,като направят 20-годишните шофьори 10-15 ластика по кръстовищата,шефа ще ходи да ги тегли след 120 изминати километра...

              • NovemberCharlie
                NovemberCharlie коментира
                Редактиране на коментар
                230 км в града са плътно каране 8 часа мин. Как се минават 600 км в града за ден ми е трудно да си представя. На Маздата ми ( бензинова) обслужването е между 200 и 300 евро на година/ 20000 км.

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Само да вметна, че електрически бусове и камиони се ползват за доставка и за превоз на пътници на много места в Западния свят, и никак не са рядкост.

                Все повече общински автомобили в моя регион са 100% на ток.

                Където съм, има фирми, които доставят САМО с електровозила, товарни такива, говоря за частни фирми.

                Не са масови, не са 2/3 от целия автопарк в държавата, но го има, има ги на много места и никак не са рядкост, с което твърдя, че има място и за такива возила.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X