Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Тих студен зимен ден. Слизаш от Ракитово към Велинград. Града се вижда в далечината под похлупак от дим. Мирис на изгорели дърва. В обратната посока картината е същата но с Ракитово. И така сигурно е в цялата ни страна. Та дали иде реч за екология илиииии...

    Коментар


    • сто
      сто коментира
      Редактиране на коментар
      Мирисът на изгорели дърва е част от битието на хората от... кой знае кога. Със сигурност от преди понятието екология. Вероятно ще го има и след като забравим за електричките някой ден.

    • cnc82
      cnc82 коментира
      Редактиране на коментар
      сто +1
      .................

    • Иванов Иван
      Иванов Иван коментира
      Редактиране на коментар
      В настоящето, масовия мирис на изгорели дърва и въглища го има, защото са най-евтиното и изискващо най-малки инвестиции отопление. И това е от БЕДНОТИЯ, не от любов към хамалогията. И може би нещо погрешно сте ме разбрали. Аз не упреквам хората топлещи се на дърва. Просто отбелязах един факт.

  • #32
    Е вие знаете по добре - все пак аз съм прост инженер не форумен капацитет

    Ама никой не оспори таблицата ми нали?! А пък съгласно нея напредъка е логаритмичен - или на квадрат!
    И според тази таблица - още в края на тази година 2021 и началото на 2022 - производителите ще почнат да вадят масово електрически модели. Така че лесно ще се проверят думите ми!
    Излиза че времевия интервал от 2021 2023 е буквално преломния момент!
    Какви 10 години ? До 3 години ще е различно.
    Що се отнася до инфраструктурата - както тука разни капацитети говорят.И така и не е съвсем така.
    Пак погледнете таблицата - преломния момент не е само цената - той е в пробега.При масов реален пробег от 800-1000 км - нещата коренно се променят.Не е необходимо да пълниш колата насред пътя.Това означава че от Варна до София и обратно без зареждане.Или както аз си го представям - достатъчно е по пътя да има само 2 (ДВЕ ) бързи зареждачки - Тръгвам от Варна и посредата на пътя за 5 минути пълня колкото да се изпикая (за 5-10 минути 20-30% не догоре) и това е...Вече имам запас и за връщане

    Що се отнася до цената - също не сте прави! Основен момент е самочуствието на хората и тяхната самооценка.Кола не се купува само за работа - тя трябва да носи и удоволствие.Електрическата кола носи кеф - с моменталния си въртящ момент и мощността си.Не е заради екологията.
    Съвсем конкретен пример с ауди Е-трон . Основната причина да не се продава масово е преди всичко пробега - 400 км не е са много. Цената около 150 000 е на второ място.Ако за тази цена обаче се предложи 1000км пробег - играта се променя!
    Ще си я пълня бавно в гаража - нямам проблеми - ако знам че имам 1000 км запас - абе друго става

    По горе Бат Георге каза че в студа пробега намалява - често казано - боли ме фара че от 1000 паднал на 700-800км - пак ми стига!

    Пак помислете колко движещи се части има в ДВГ и колко особености и грижа искат - представете си да махнеш тази грижа - масла антифризи помпи бензини дизели абе страхотия е това нещо.Запушени филтри и аспуси.. ужас ужас ужас...

    Не е ли същото с отоплението?! Сега има газ мас супер дупер климатици --- ама тука таме все още се среща печка с дърва и въглища нали?!?

    Коментар


    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      След 10 години ДВГ ще са масови в наличния парк, но не сред новите автомобили. Говоря за развитите държави. В Пакистан и Гана може да са масови и сред новозакупените автомобили.

    • bullet_pk
      bullet_pk коментира
      Редактиране на коментар
      То хубаво ще спреш на зарядната станция за 10 минутно зареждане, ама там ще има опашка от поне 10-тина чакащи за по 10 минути и отиде два часа чакане. Та по магистралата трябва да има поне по 10 зарядни станции в посока.

      После хубаво Ауди Е-трон струва 150 бона при пробег уж 400 км. Когато докарат пробега до 1000 км да ми се обадят.

      Само че аз в момента мога да си позволя кола за 5000 лв. Айде, със заем който води до много лишения за мен и семейството ми, да мога да ги докарам до 10000 лв. Така че и да докарат пробега, пари за електричка няма! И така са 90% от хората в Мамковината ни. За това и автопарка ни е на това дередже.

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Изпускате един друг елемент, който е лимитиращ.
      На планетата няма достатъчно Литий. Или поне няма открити залежи.
      А без Литий-нанйси батерии.
      Отделно проблема с електропотреблението. Ако всичкия транспорт мине на ток потреблението на електричество ще се вдигне доста. Ама хайде-това е решим проблем.

      За скъпите коли-ами то сега и за нова кола с ДВГ много хора нянаме пари. Електричките няма да навлязат за година-две. Ще става както с някой нов модел от сегашните марки. Малко по малко ще се купуват нови, сляд някоя друга година ще започнат да се продават на старо, пшосле ще започнат да идват и до беднитъе държави, и накрая пак ще са по няколко хиляди. Та за това няма страшно. Но пък и има много време до тогава.

  • #33
    Енергийния въпрос https://youtu.be/7dfyG6FXsUU
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

    Коментар


    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      Ако от днес абсолютно всички в Америка почнат да карат електрически коли в Америка, консумацията на електроенергия ще се повиши с 30%. Мрежата ще издържи, ако се зареждат през нощта. Като цяло, минаването на електрически коли не би било голям и неразрешим проблем за енергетиката.

    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Да, изгледах предния клип и изгубих близо 1/2 час, за да разбера, че дали пътувам с електричка или с двг, цената е една и съща.
      И аз моля за кратко резюме.

    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      Дал съм резюме занезнаещите английски. Кой как смята, че си е загубил времето не е нещо, за което нося отговорност.

  • #34
    Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
    ...

    Не е ли същото с отоплението?! Сега има газ мас супер дупер климатици --- ама тука таме все още се среща печка с дърва и въглища нали?!?
    Тук-таме?!? Човек, излез си от капсулата!
    Извън големите градове хората доста масово се отопляват с твърдо гориво и най-вече кюмюр, щото е най-евтино. Поради което над населените места постоянно виси една мъгла със специфичен мирис.

    Все още има райони от страната, където дори битовото ел захранване не е с нормално качество. Но специално за паралиите ще опънат далекопроводи, за да им направят суперчарджъри за електрокарите, когато решат да си разходят дупетата извън големия град ...


    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • Чавдар (V93)
      Чавдар (V93) коментира
      Редактиране на коментар
      На второ място - друг път! Избираш, когато имаш възможност. Я погледни каква е средната работна заплата за страната и ми кажи как ще стане номерът с такива доходи човек да си купи кола за 70,000, които за тебе са дребна работа! И средната е като свинско със зеле - една тънка прослойка с много по-високи доходи и една маса - доста под средното ниво. Ами, викаш, като нямат хляб - да ядат кифли ...

    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      На 11,02 вечерта вечеряхме на фенерче, а през ноща беше дискотека, на 12,02 сутринта нямаше ток също. Чудих се дали да паля агрегата или камината. Запалих камината, че е по мързеливо. /за агрегата трябва да опъвам кабел и да мъкна агрегата/. Мой селски, баровец който има вила на село дълги години съди и беше осъдил енергото за това, че доста неща като климатици, телевизор му умрели. Ако той смени своята А 8 с Е-трон дали ще може да си сложи суперчарджър?

    • santaclash
      santaclash коментира
      Редактиране на коментар
      Има и пазарен фактор.
      До повечето населени места не се осигурява нормално ел. захранване по простата причина, че там няма потребление, достатъчно за да изплати нова мрежа. Разликата обаче е, че ако в щатите, минавайки на електрички, потреблението им ще скочи само 30%, тука ще са 300%. И ще е много голям проблем.

  • #35
    Познат внася ТеслИ втора ръка от ФАЩ.

    Рекламира ми ги супер сериозно как тръгвал от Варна и след зареждане в моловете на Бургас, Стара Загора и Пловдив стигал без проблеми до София .....

    Само не знам ако на мола има опашка за станцията ко прайме

    През Търново не смее да минава май май .... щото е на границата

    Гоуема работа са да знайте.....


    Друг пък смени стария плъг ин Аутлендър (50 км на ток) със нова електрическа Кона (уж към 300км).

    Ще го видим и него на какви почивки ще ми ходи тъй като му е единствен автомобил.
    Последно редактирано от rosen_offroad; 13-02-21, 09:14.
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

    Коментар


    • #36
      Само да отбележа за протокола, че дори на всички желаещи сега в момента да им бъде подарена по една "тесла" това с нищо няма да промени използваемият автопарк... Защо? Преговор на физиката до десети клас... Никой още не може да нарушава физичните закони, дори ако го прави със специалното одобрение и насърчение по евролиния... ;-)
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #37
        Е виждам че сме на различни мнения! Което не е лошо защото все пак затова сме различни.

        В една друга тема виждам как бат Марто не успя да ви убеди за сглобката на колите каквото и да каже - между другото и аз твърдо мисля като бат Марто - още повече че при мен е същото- преди месец едва убедих колегите да напишат на едно произведено изделие - "Made in for Germany" - защото все още има хора дето си мислят че като е правено за или в Германия има някакви магически сили.

        За Коната и Виена - и аз се чудя на акъла ви с 300 пробег - няма шанс! Това е кола само за града.Те хората са си го написали

        Що се отнася до ценовата политика - определено не му е мястото в форуми да се обсъжда това но не сте прави!
        Производителите на електрически коли в момента (а и като цяло ) се целят не толкова в масовия клиент ами в платежоспособния клиент.Този клиент представлява интерес за тях.
        Казано грубо - цената на качествена електрическа кола (1000пробег) трябва да бъде равностойна на скъпите автомобили а не толкова на масовите! Печалбата е там!
        Това е стратегията и на Теслата - те не правят евтини автомобили - те заложиха по скъпо и на удоволствието а не на практичността - за какво му е на масовия потребител да ускорява под 4 секунди?? А защо изобщо сложиха режим "моментален старт" eдинствената му цел е да впечатлява. И клиента да кара бавно но да си мисли - Ей дадох 150 бона ама може да ускорява като ракета" Или за какво е необходимо ел колата да бъде 500-600 коня?? Само да хаби пробега?? Ама на ... правилна им е стратегията ....

        Така че - важен е богатия клиент - а не бедния клиент масов клиент.

        Не мисля и че ще бъда разбран - не случайно се различаваме.
        Може би трябва да дам друг пример!

        Двама приятели се загубили в гората.Насреща им е кръвожаден тигър. Единия кляка и почва да връзва връзките на маратонките си приготвяйки се за бягане.
        Другия му казва: Какъв е смисъла?? Не можеш да надбягаш тигъра.
        Не е необходимо - аз трябва да надбягам теб!

        Електрическата кола трябва да бие скъпата традиционна кола а не масовата!Там е разковничето! Нейното призвание е да се пребори за богатия клиент!

        Коментар


        • bullet_pk
          bullet_pk коментира
          Редактиране на коментар
          Тук си прав, но това не решава проблема с мръсния въздух. След като повечето хора не могат да си позволят ел. автомобил

        • Пламен Атанасов
          Пламен Атанасов коментира
          Редактиране на коментар
          https://www.youtube.com/watch?v=Xq2V3bv03NM
          Made in Germany - Не винаги е аналог за виско качество . Първоначалната идея за това е на Англичаните , за да отличават нискокачествената продукция от Германия в началото на индустриализацията . След втората световна , играта се променя. Благодарение на качеството което са постигнали през годините , масово то се приема като гаранция за качествен продукт . В днешни дни всеки може да сглоби каквото и да е , с елементи от където и да е ,и да има съответното лого , за това че е събрано в Германия .

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Само, че опита на доста автомобилни фирми показва,ч е важен е именно бедня масов клиент.
          Във времена на кризи точно евтините народни коли са вадили големите фирми от батака и са ги спасявали от фалит.

          Това с електричките и ДВГ е като навлизането на автомобилите преди 100 и кусур години-тогава масово се е ползвал файтона и влака, а колите са били само за богатите.
          И малко по малко конкуренцията, мерака за печалба и развитието на техниката са превърнали колите от играчка на елита в масов средство за придвижване.
          Та след някакви си там десетки години ще има електрички с по 40-50 лоня, или по 80-100, според моментните настроения на пазара, ще има модели за возене на гъза межди точките А и Б, ще има и аналози на сегашния Майбах.

      • #38
        Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
        ...

        Електрическата кола трябва да бие скъпата традиционна кола а не масовата!Там е разковничето! Нейното призвание е да се пребори за богатия клиент!

        Аууу, сакън! И къде отиде грижата за екологията, с която се обяснява целият този напън и шамари по ДВГ, ако целта на занятието е такива като тебе да могат да демонстрират пред аверчетата, колко са им големи ... банковите сметки?!?

        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • Чавдар (V93)
          Чавдар (V93) коментира
          Редактиране на коментар
          Забрана за печки на твърдо гориво?!? Извинявай, ама ти къде живееш?

        • Иванов Иван
          Иванов Иван коментира
          Редактиране на коментар
          П.П
          Колата е необходимост - ама си мисля че някои са прекалено евтини.Не одобрявам един човек да има 3 трошки по 4 000 и те заемат място по улиците.

          Защото тези три трошки заемат мястото където някой може да си паркира трите лъскави нови коли ли!?

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Аз ако имам кола за 4000 ще се имам за богаташ...
          Дъртото Ауди струва не повече оъ 1500 лева, и то с много зор, жената кара Алмера която преди 4 години взех за сина за 1400 лева.
          Моята предна кола беше Нисан Съни купена за 1000 лева, по-предната беше Поло за 1300, преди това астрата, тя към 2000.

          Отделно сега печката на дърва гори на метър зад гърба ми, и ми е по-топло от комфортното, а навън е минус 6-7.

          Някои живеем в реалния свят.

      • #39
        Аз предлагам темата да я заключим за 5 години. Може би тогава ще има повече какво да обсъждаме.
        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

        Коментар


        • mishomishev
          mishomishev коментира
          Редактиране на коментар
          Що за пет??
          Съгласно таблицата е година две - не повече

      • #40
        А в Норвегия https://www.theguardian.com/environm...t-share-norway
        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

        Коментар


        • #41
          Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение

          5. Норвегия
          Средна заплата - 51 718 долара годишно
          В България е към 7 000$ годишно
          Та не виждам как примера с Норвегия(а и не само) е сравним с реалността в България!?

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            7000 бруто доход, а реалната заплата в Търговищка област е 500-700 лв нето, защото дори и да се разписваш за 1000 лв бруто в джоба влизат 770 лв, А на работодателя струва около 1 300 лв.

          • Иванов Иван
            Иванов Иван коментира
            Редактиране на коментар
            https://www.nsi.bg/bg/content/3930/%...B0%D1%81%D1%82
            Мммм да, май си прав.

          • NovemberCharlie
            NovemberCharlie коментира
            Редактиране на коментар
            За България нищо не съм казал.

        • #42
          Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение

          The top exports of Norway are Petroleum Gas ($37.2B), Crude Petroleum ($33B), Refined Petroleum ($6.97B) ...


          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • NovemberCharlie
            NovemberCharlie коментира
            Редактиране на коментар
            Точно, де. При толкова петрол и газ половината нови коли са на ток. Явно има причина.

          • Чавдар (V93)
            Чавдар (V93) коментира
            Редактиране на коментар
            Има. Могат да си позволят глезотии.

        • #43
          Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
          ...
          Що се отнася до инфраструктурата - както тука разни капацитети говорят.И така и не е съвсем така.
          Пак погледнете таблицата - преломния момент не е само цената - той е в пробега.При масов реален пробег от 800-1000 км - нещата коренно се променят.Не е необходимо да пълниш колата насред пътя.Това означава че от Варна до София и обратно без зареждане.Или както аз си го представям - достатъчно е по пътя да има само 2 (ДВЕ ) бързи зареждачки - Тръгвам от Варна и посредата на пътя за 5 минути пълня колкото да се изпикая (за 5-10 минути 20-30% не догоре) и това е...Вече имам запас и за връщане

          Що се отнася до цената - също не сте прави! Основен момент е самочуствието на хората и тяхната самооценка.Кола не се купува само за работа - тя трябва да носи и удоволствие.Електрическата кола носи кеф - с моменталния си въртящ момент и мощността си.Не е заради екологията.
          Съвсем конкретен пример с ауди Е-трон . Основната причина да не се продава масово е преди всичко пробега - 400 км не е са много. Цената около 150 000 е на второ място.Ако за тази цена обаче се предложи 1000км пробег - играта се променя!
          Ще си я пълня бавно в гаража - нямам проблеми - ако знам че имам 1000 км запас - абе друго става

          По горе Бат Георге каза че в студа пробега намалява - често казано - боли ме фара че от 1000 паднал на 700-800км - пак ми стига!

          Пак помислете колко движещи се части има в ДВГ и колко особености и грижа искат - представете си да махнеш тази грижа - масла антифризи помпи бензини дизели абе страхотия е това нещо.Запушени филтри и аспуси.. ужас ужас ужас...

          Не е ли същото с отоплението?! Сега има газ мас супер дупер климатици --- ама тука таме все още се среща печка с дърва и въглища нали?!?
          Къде са тези зареждачки? И колко автомобила могат да зареждат едновременно?

          В търговище има една бавна на бензиностанция и зарежда 7,5 кв/час за 5 лв. Даже не ми е и по-евтино да карам на ток. /това го твърдя след като изгледах клипчето на Чарли/.

          А за 150 000 лв ще си купя 3 апартамента в града, или 10 къщи на село. А с парите само за каско за 1 година ще си карам хондата 10 -15 години. До сега за 4 години съм сменил акумулатор /сега пак е за смяна/ и 2 лампи на левия фар-главна и за габарит. Масло сменям всяка година на датата, че за 4 години съм навъртял 20 000 км. До сега филтър и ауспух не съм запушил за ужас на автомонтьорите.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • #44
            Ко речи, ко

            https://m.dw.com/bg/%D0%BD%D0%B5-%D0...%8F/a-56547358
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #45
              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Да хванат Грета Тунберг да върти педали и да им произвежда чиста енергия.


              За тези, дето се перчат как се топлят на ток ...

              ... Тъй като тази зима е особено студена и много от хората отопляват домовете си с ток, Швеция изпитва недостиг на електроенергия. Търсенето е огромно, а предлагането си остава същото. В резултат цените на тока скачат - на моменти са двойно по-високи в сравнение с миналия януари. ...
              Ей това ще се случи, ако всички последват светлия пример и започнат да се топлят на ток. Рязко вдигане на търсенето и особено в периоди, в които "чистите" източници никакви ги няма. Ден като в момента в София - студено, но облачно и тихо. Ни слънце има, ни вятър ...
              Последно редактирано от Чавдар (V93); 13-02-21, 16:04.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • NovemberCharlie
                NovemberCharlie коментира
                Редактиране на коментар
                Чавдаре, прочети цялата статия. Ток има. Само дето не са си пуснали кабели, защото Германия им е по-близко от Северна Швеция.

              • turtey
                turtey коментира
                Редактиране на коментар
                Абе не знам.
                Очевидно имат нещо като режим. Както у наше село когато даваха по три крушки на домакинствата.

                Изобщо, социализма явно винаги води до режим на тока ))))

              • Чавдар (V93)
                Чавдар (V93) коментира
                Редактиране на коментар
                Прочел съм я. В т.ч. и това: "Но няма достатъчно електропроводи, по които нужните количества да се изпратят в южната част на страната. Правителството планира инсталирането на нови електропроводи, но дотогава могат да минат и 20 години."
                Ток имало, ама го няма там, де трябва. Т.е. - няма го.

                Ами ако и немците се тунбергизират и те яко, и закъсат и те за ток?
                А в Калифорния какво стана миналото лято, та пак останаха без ток? Братята да кажат, ама нещо чета, че там бил близо 50% по-скъп, отколкото в други Щати.
                А ако освен битовото потребления трябва да се зареждат по-голям % електромобили? Зимата, студено, облачно и тихо. По вечерно време, кога са се прибрали от работа и трябва да си заредят акумулаторите. В студа ...

                А ако си някъде, където зимата, като изпопадат дърветата от снега, ток може да няма и с дни?

                Или пък лятото - жега, безветрие, вечер се не диша. Климатик ли да пускаш или да си зареждаш колата?

                Евтин ток - нанайси!

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X