Тих студен зимен ден. Слизаш от Ракитово към Велинград. Града се вижда в далечината под похлупак от дим. Мирис на изгорели дърва. В обратната посока картината е същата но с Ракитово. И така сигурно е в цялата ни страна. Та дали иде реч за екология илиииии...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии
Свий
X
-
-
Мирисът на изгорели дърва е част от битието на хората от... кой знае кога. Със сигурност от преди понятието екология. Вероятно ще го има и след като забравим за електричките някой ден.
-
В настоящето, масовия мирис на изгорели дърва и въглища го има, защото са най-евтиното и изискващо най-малки инвестиции отопление. И това е от БЕДНОТИЯ, не от любов към хамалогията. И може би нещо погрешно сте ме разбрали. Аз не упреквам хората топлещи се на дърва. Просто отбелязах един факт.
-
-
Е вие знаете по добре - все пак аз съм прост инженер не форумен капацитет
Ама никой не оспори таблицата ми нали?! А пък съгласно нея напредъка е логаритмичен - или на квадрат!
И според тази таблица - още в края на тази година 2021 и началото на 2022 - производителите ще почнат да вадят масово електрически модели. Така че лесно ще се проверят думите ми!
Излиза че времевия интервал от 2021 2023 е буквално преломния момент!
Какви 10 години ? До 3 години ще е различно.
Що се отнася до инфраструктурата - както тука разни капацитети говорят.И така и не е съвсем така.
Пак погледнете таблицата - преломния момент не е само цената - той е в пробега.При масов реален пробег от 800-1000 км - нещата коренно се променят.Не е необходимо да пълниш колата насред пътя.Това означава че от Варна до София и обратно без зареждане.Или както аз си го представям - достатъчно е по пътя да има само 2 (ДВЕ ) бързи зареждачки - Тръгвам от Варна и посредата на пътя за 5 минути пълня колкото да се изпикая (за 5-10 минути 20-30% не догоре) и това е...Вече имам запас и за връщане
Що се отнася до цената - също не сте прави! Основен момент е самочуствието на хората и тяхната самооценка.Кола не се купува само за работа - тя трябва да носи и удоволствие.Електрическата кола носи кеф - с моменталния си въртящ момент и мощността си.Не е заради екологията.
Съвсем конкретен пример с ауди Е-трон . Основната причина да не се продава масово е преди всичко пробега - 400 км не е са много. Цената около 150 000 е на второ място.Ако за тази цена обаче се предложи 1000км пробег - играта се променя!
Ще си я пълня бавно в гаража - нямам проблеми - ако знам че имам 1000 км запас - абе друго става
По горе Бат Георге каза че в студа пробега намалява - често казано - боли ме фара че от 1000 паднал на 700-800км - пак ми стига!
Пак помислете колко движещи се части има в ДВГ и колко особености и грижа искат - представете си да махнеш тази грижа - масла антифризи помпи бензини дизели абе страхотия е това нещо.Запушени филтри и аспуси.. ужас ужас ужас...
Не е ли същото с отоплението?! Сега има газ мас супер дупер климатици --- ама тука таме все още се среща печка с дърва и въглища нали?!?
Коментар
-
След 10 години ДВГ ще са масови в наличния парк, но не сред новите автомобили. Говоря за развитите държави. В Пакистан и Гана може да са масови и сред новозакупените автомобили.
-
То хубаво ще спреш на зарядната станция за 10 минутно зареждане, ама там ще има опашка от поне 10-тина чакащи за по 10 минути и отиде два часа чакане. Та по магистралата трябва да има поне по 10 зарядни станции в посока.
После хубаво Ауди Е-трон струва 150 бона при пробег уж 400 км. Когато докарат пробега до 1000 км да ми се обадят.
Само че аз в момента мога да си позволя кола за 5000 лв. Айде, със заем който води до много лишения за мен и семейството ми, да мога да ги докарам до 10000 лв. Така че и да докарат пробега, пари за електричка няма! И така са 90% от хората в Мамковината ни. За това и автопарка ни е на това дередже.
-
Изпускате един друг елемент, който е лимитиращ.
На планетата няма достатъчно Литий. Или поне няма открити залежи.
А без Литий-нанйси батерии.
Отделно проблема с електропотреблението. Ако всичкия транспорт мине на ток потреблението на електричество ще се вдигне доста. Ама хайде-това е решим проблем.
За скъпите коли-ами то сега и за нова кола с ДВГ много хора нянаме пари. Електричките няма да навлязат за година-две. Ще става както с някой нов модел от сегашните марки. Малко по малко ще се купуват нови, сляд някоя друга година ще започнат да се продават на старо, пшосле ще започнат да идват и до беднитъе държави, и накрая пак ще са по няколко хиляди. Та за това няма страшно. Но пък и има много време до тогава.
-
-
Енергийния въпрос https://youtu.be/7dfyG6FXsUUСъс съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.
Коментар
-
Ако от днес абсолютно всички в Америка почнат да карат електрически коли в Америка, консумацията на електроенергия ще се повиши с 30%. Мрежата ще издържи, ако се зареждат през нощта. Като цяло, минаването на електрически коли не би било голям и неразрешим проблем за енергетиката.
-
Дал съм резюме занезнаещите английски. Кой как смята, че си е загубил времето не е нещо, за което нося отговорност.
-
-
Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение...
Не е ли същото с отоплението?! Сега има газ мас супер дупер климатици --- ама тука таме все още се среща печка с дърва и въглища нали?!?
Извън големите градове хората доста масово се отопляват с твърдо гориво и най-вече кюмюр, щото е най-евтино. Поради което над населените места постоянно виси една мъгла със специфичен мирис.
Все още има райони от страната, където дори битовото ел захранване не е с нормално качество. Но специално за паралиите ще опънат далекопроводи, за да им направят суперчарджъри за електрокарите, когато решат да си разходят дупетата извън големия град ...
Ние не сме неутрални!
- 1 like
Коментар
-
На второ място - друг път! Избираш, когато имаш възможност. Я погледни каква е средната работна заплата за страната и ми кажи как ще стане номерът с такива доходи човек да си купи кола за 70,000, които за тебе са дребна работа! И средната е като свинско със зеле - една тънка прослойка с много по-високи доходи и една маса - доста под средното ниво. Ами, викаш, като нямат хляб - да ядат кифли ...
-
На 11,02 вечерта вечеряхме на фенерче, а през ноща беше дискотека, на 12,02 сутринта нямаше ток също. Чудих се дали да паля агрегата или камината. Запалих камината, че е по мързеливо. /за агрегата трябва да опъвам кабел и да мъкна агрегата/. Мой селски, баровец който има вила на село дълги години съди и беше осъдил енергото за това, че доста неща като климатици, телевизор му умрели. Ако той смени своята А 8 с Е-трон дали ще може да си сложи суперчарджър?
-
Има и пазарен фактор.
До повечето населени места не се осигурява нормално ел. захранване по простата причина, че там няма потребление, достатъчно за да изплати нова мрежа. Разликата обаче е, че ако в щатите, минавайки на електрички, потреблението им ще скочи само 30%, тука ще са 300%. И ще е много голям проблем.
-
Познат внася ТеслИ втора ръка от ФАЩ.
Рекламира ми ги супер сериозно как тръгвал от Варна и след зареждане в моловете на Бургас, Стара Загора и Пловдив стигал без проблеми до София .....
Само не знам ако на мола има опашка за станцията ко прайме
През Търново не смее да минава май май .... щото е на границата
Гоуема работа са да знайте.....
Друг пък смени стария плъг ин Аутлендър (50 км на ток) със нова електрическа Кона (уж към 300км).
Ще го видим и него на какви почивки ще ми ходи тъй като му е единствен автомобил.Последно редактирано от rosen_offroad; 13-02-21, 09:14.Land Rover Discovery II, V8 4.0
VW Golf VI variant
Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."
Коментар
-
Само да отбележа за протокола, че дори на всички желаещи сега в момента да им бъде подарена по една "тесла" това с нищо няма да промени използваемият автопарк... Защо? Преговор на физиката до десети клас... Никой още не може да нарушава физичните закони, дори ако го прави със специалното одобрение и насърчение по евролиния... ;-)
- 1 like
Коментар
-
Е виждам че сме на различни мнения! Което не е лошо защото все пак затова сме различни.
В една друга тема виждам как бат Марто не успя да ви убеди за сглобката на колите каквото и да каже - между другото и аз твърдо мисля като бат Марто - още повече че при мен е същото- преди месец едва убедих колегите да напишат на едно произведено изделие - "Made in for Germany" - защото все още има хора дето си мислят че като е правено за или в Германия има някакви магически сили.
За Коната и Виена - и аз се чудя на акъла ви с 300 пробег - няма шанс! Това е кола само за града.Те хората са си го написали
Що се отнася до ценовата политика - определено не му е мястото в форуми да се обсъжда това но не сте прави!
Производителите на електрически коли в момента (а и като цяло ) се целят не толкова в масовия клиент ами в платежоспособния клиент.Този клиент представлява интерес за тях.
Казано грубо - цената на качествена електрическа кола (1000пробег) трябва да бъде равностойна на скъпите автомобили а не толкова на масовите! Печалбата е там!
Това е стратегията и на Теслата - те не правят евтини автомобили - те заложиха по скъпо и на удоволствието а не на практичността - за какво му е на масовия потребител да ускорява под 4 секунди?? А защо изобщо сложиха режим "моментален старт" eдинствената му цел е да впечатлява. И клиента да кара бавно но да си мисли - Ей дадох 150 бона ама може да ускорява като ракета" Или за какво е необходимо ел колата да бъде 500-600 коня?? Само да хаби пробега?? Ама на ... правилна им е стратегията ....
Така че - важен е богатия клиент - а не бедния клиент масов клиент.
Не мисля и че ще бъда разбран - не случайно се различаваме.
Може би трябва да дам друг пример!
Двама приятели се загубили в гората.Насреща им е кръвожаден тигър. Единия кляка и почва да връзва връзките на маратонките си приготвяйки се за бягане.
Другия му казва: Какъв е смисъла?? Не можеш да надбягаш тигъра.
Не е необходимо - аз трябва да надбягам теб!
Електрическата кола трябва да бие скъпата традиционна кола а не масовата!Там е разковничето! Нейното призвание е да се пребори за богатия клиент!
- 1 like
Коментар
-
https://www.youtube.com/watch?v=Xq2V3bv03NM
Made in Germany - Не винаги е аналог за виско качество . Първоначалната идея за това е на Англичаните , за да отличават нискокачествената продукция от Германия в началото на индустриализацията . След втората световна , играта се променя. Благодарение на качеството което са постигнали през годините , масово то се приема като гаранция за качествен продукт . В днешни дни всеки може да сглоби каквото и да е , с елементи от където и да е ,и да има съответното лого , за това че е събрано в Германия .
-
Само, че опита на доста автомобилни фирми показва,ч е важен е именно бедня масов клиент.
Във времена на кризи точно евтините народни коли са вадили големите фирми от батака и са ги спасявали от фалит.
Това с електричките и ДВГ е като навлизането на автомобилите преди 100 и кусур години-тогава масово се е ползвал файтона и влака, а колите са били само за богатите.
И малко по малко конкуренцията, мерака за печалба и развитието на техниката са превърнали колите от играчка на елита в масов средство за придвижване.
Та след някакви си там десетки години ще има електрички с по 40-50 лоня, или по 80-100, според моментните настроения на пазара, ще има модели за возене на гъза межди точките А и Б, ще има и аналози на сегашния Майбах.
-
Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение...
Електрическата кола трябва да бие скъпата традиционна кола а не масовата!Там е разковничето! Нейното призвание е да се пребори за богатия клиент!
Аууу, сакън! И къде отиде грижата за екологията, с която се обяснява целият този напън и шамари по ДВГ, ако целта на занятието е такива като тебе да могат да демонстрират пред аверчетата, колко са им големи ... банковите сметки?!?
Ние не сме неутрални!
- 3 likes
Коментар
-
Забрана за печки на твърдо гориво?!? Извинявай, ама ти къде живееш?
-
П.П
Колата е необходимост - ама си мисля че някои са прекалено евтини.Не одобрявам един човек да има 3 трошки по 4 000 и те заемат място по улиците.
Защото тези три трошки заемат мястото където някой може да си паркира трите лъскави нови коли ли!?
-
Аз ако имам кола за 4000 ще се имам за богаташ...
Дъртото Ауди струва не повече оъ 1500 лева, и то с много зор, жената кара Алмера която преди 4 години взех за сина за 1400 лева.
Моята предна кола беше Нисан Съни купена за 1000 лева, по-предната беше Поло за 1300, преди това астрата, тя към 2000.
Отделно сега печката на дърва гори на метър зад гърба ми, и ми е по-топло от комфортното, а навън е минус 6-7.
Някои живеем в реалния свят.
-
Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
5. Норвегия
Средна заплата - 51 718 долара годишно
В България е към 7 000$ годишно
Та не виждам как примера с Норвегия(а и не само) е сравним с реалността в България!?
Коментар
-
https://www.nsi.bg/bg/content/3930/%...B0%D1%81%D1%82
Мммм да, май си прав.
-
За България нищо не съм казал.
-
Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
The top exports of Norway are Petroleum Gas ($37.2B), Crude Petroleum ($33B), Refined Petroleum ($6.97B) ...
Ние не сме неутрални!
Коментар
-
Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение...
Що се отнася до инфраструктурата - както тука разни капацитети говорят.И така и не е съвсем така.
Пак погледнете таблицата - преломния момент не е само цената - той е в пробега.При масов реален пробег от 800-1000 км - нещата коренно се променят.Не е необходимо да пълниш колата насред пътя.Това означава че от Варна до София и обратно без зареждане.Или както аз си го представям - достатъчно е по пътя да има само 2 (ДВЕ ) бързи зареждачки - Тръгвам от Варна и посредата на пътя за 5 минути пълня колкото да се изпикая (за 5-10 минути 20-30% не догоре) и това е...Вече имам запас и за връщане
Що се отнася до цената - също не сте прави! Основен момент е самочуствието на хората и тяхната самооценка.Кола не се купува само за работа - тя трябва да носи и удоволствие.Електрическата кола носи кеф - с моменталния си въртящ момент и мощността си.Не е заради екологията.
Съвсем конкретен пример с ауди Е-трон . Основната причина да не се продава масово е преди всичко пробега - 400 км не е са много. Цената около 150 000 е на второ място.Ако за тази цена обаче се предложи 1000км пробег - играта се променя!
Ще си я пълня бавно в гаража - нямам проблеми - ако знам че имам 1000 км запас - абе друго става
По горе Бат Георге каза че в студа пробега намалява - често казано - боли ме фара че от 1000 паднал на 700-800км - пак ми стига!
Пак помислете колко движещи се части има в ДВГ и колко особености и грижа искат - представете си да махнеш тази грижа - масла антифризи помпи бензини дизели абе страхотия е това нещо.Запушени филтри и аспуси.. ужас ужас ужас...
Не е ли същото с отоплението?! Сега има газ мас супер дупер климатици --- ама тука таме все още се среща печка с дърва и въглища нали?!?
В търговище има една бавна на бензиностанция и зарежда 7,5 кв/час за 5 лв. Даже не ми е и по-евтино да карам на ток. /това го твърдя след като изгледах клипчето на Чарли/.
А за 150 000 лв ще си купя 3 апартамента в града, или 10 къщи на село. А с парите само за каско за 1 година ще си карам хондата 10 -15 години. До сега за 4 години съм сменил акумулатор /сега пак е за смяна/ и 2 лампи на левия фар-главна и за габарит. Масло сменям всяка година на датата, че за 4 години съм навъртял 20 000 км. До сега филтър и ауспух не съм запушил за ужас на автомонтьорите.Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
За тези, дето се перчат как се топлят на ток ...
... Тъй като тази зима е особено студена и много от хората отопляват домовете си с ток, Швеция изпитва недостиг на електроенергия. Търсенето е огромно, а предлагането си остава същото. В резултат цените на тока скачат - на моменти са двойно по-високи в сравнение с миналия януари. ...Последно редактирано от Чавдар (V93); 13-02-21, 16:04.Ние не сме неутрални!
Коментар
-
Чавдаре, прочети цялата статия. Ток има. Само дето не са си пуснали кабели, защото Германия им е по-близко от Северна Швеция.
-
Прочел съм я. В т.ч. и това: "Но няма достатъчно електропроводи, по които нужните количества да се изпратят в южната част на страната. Правителството планира инсталирането на нови електропроводи, но дотогава могат да минат и 20 години."
Ток имало, ама го няма там, де трябва. Т.е. - няма го.
Ами ако и немците се тунбергизират и те яко, и закъсат и те за ток?
А в Калифорния какво стана миналото лято, та пак останаха без ток? Братята да кажат, ама нещо чета, че там бил близо 50% по-скъп, отколкото в други Щати.
А ако освен битовото потребления трябва да се зареждат по-голям % електромобили? Зимата, студено, облачно и тихо. По вечерно време, кога са се прибрали от работа и трябва да си заредят акумулаторите. В студа ...
А ако си някъде, където зимата, като изпопадат дърветата от снега, ток може да няма и с дни?
Или пък лятото - жега, безветрие, вечер се не диша. Климатик ли да пускаш или да си зареждаш колата?
Евтин ток - нанайси!
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар