Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Елекричките са много, много далеч все още от нормалните автомобили. И като пробег, и като инфраструктура.
    HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

    Коментар


    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      За кеф, например?

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      А защо трябва електричката да ускорява за 5 секунди?
      Не може ли да е като астра или поло? На масовия народ му трябва такова-да си вози гъза.
      Ако визираш Тесла-тя се бори в нишата на Порше и Ферари.
      Или хайде да не е чак Ферари, но в най-високия клас на Мерцедес и БМВ. Ако пазара се наоълни с евтини маломощни коли-тези с Теслите ще са турбогъзарите дето могат да ускоряват за 5 секунди.
      Другите могат(и това задоволява собствениците им) за 15. Голям праз...

    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      5 сек от 0 до 100 беше впечатляващо за бензинова кола до към 2000-та, айде със зор до 2005, оттам нататък доста серийни автомобили могат да се похвалят с такова постижение.Пробегът им в масовия случай е по-добър от на електромобила, а пазарната им цена се върти около 1/10-та от тази на Теслата.А колко електромобили го могат?И с колко от тях мога да отида от Варна до София и да се върна в рамките на деня?

  • #47
    Когато тръгвам за Белград или Виена не се интересувам от такива глупости...
    HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

    Коментар


    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      I feel your pain

  • #48
    Електричките или там някаква по-модерна технология ще заместят ДВГ , когато на практика има по-добра алтернатива или свърши нефта и природният газ .
    Всякакви напъни или рестрикции , еконорми и т.н....простотии няма да дадат резултат . Просто нещата следват естественият си ход и никой не може да промени това....
    Та няма да има ДВГ на бензин и нафта , ама да кажем грубо най-малко след 20-30 години , да не кажа и повече...
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #49
      Абе просто ще ядосат народа и у нас и на Запад и ще играе тоягата и ще изберат втори Тръмп, Трети Джонсън и т.н. докато уцелят някой който ще угоди на масите и ще кръцне значително еко шитните...

      То не може да забраняваш и ограничаваш, без да предлагаш алтернатива на поносима цена...

      Ще играе сопата...
      Последно редактирано от Justif; 13-02-21, 21:21.

      Коментар


      • #50
        Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
        Електричките или там някаква по-модерна технология ще заместят ДВГ , когато на практика има по-добра алтернатива или свърши нефта и природният газ .
        Всякакви напъни или рестрикции , еконорми и т.н....простотии няма да дадат резултат . Просто нещата следват естественият си ход и никой не може да промени това....
        Та няма да има ДВГ на бензин и нафта , ама да кажем грубо най-малко след 20-30 години , да не кажа и повече...
        Не е много сигурно за тези 20 - 30 години. Четох една статия за Евро7, което влиза от 2025 година какви рестрикции има. На практика производителите няма да могат да произведат такива двигатели или трябва да хвърлят огромни ресурси и повечето се ориентират към електрически коли. Някои вече заявиха, че сегашните модели са последните с ДВГ.

        https://automedia.investor.bg/a/2-no...treshno-gorene

        Коментар


        • #51
          Първоначално публикуван от dragozow Преглед на мнение

          Не е много сигурно за тези 20 - 30 години. Четох една статия за Евро7, което влиза от 2025 година какви рестрикции има. На практика производителите няма да могат да произведат такива двигатели или трябва да хвърлят огромни ресурси и повечето се ориентират към електрически коли. Някои вече заявиха, че сегашните модели са последните с ДВГ.

          https://automedia.investor.bg/a/2-no...treshno-gorene
          Чел съм я тази статия, в нея нищо конкретно не се казва.

          За да се премине масово на електрички стябва първо да се направи мрежа от бързи зарядни станции,
          а преди това трябва да се мрежа от електропроводи за големи мощности,
          а преди това трябва да се мрежа от електрцентрали, които бързо да могат да променят отдадените мощности,

          а у наше село съм измервал напрежение от 255-256 волта до 187-186 в рамките на един уйкенд /най-ниско е петък и събота вечер през зимата/ когато гражданите се прибират на село и се мъчат да стоплят къщите за уйкенда.
          Не мога ди си представя какво ще стане, ако във всеки двор и къща се паркират поне по 2 електрички.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Ще си купя 15 годишна теслА седма употреба с капацитет на батерията на 1/2 и ще ми стига да си ходя на работа, но как ще я зареждам?

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Иванов-ако забранят пушещите трактори, не само аз, а и ти въпреки всичкото си нежелание ои отвращение ще захапеш мотиката.
            Никой не те задължава де, ама ако искаш-стой гладен.
            Сегашното доволство на храна се дължи на пушещите трактори и комбайни. Ако ги забранят-не вярвам да навлязат толкова веднага електричките. И земеделието ще се превърне в основно занятие за който не иска да стои гладен, като преди 80-100 години.
            Само, че до забрана на тракторите няма да се стигне, защото все пак в правителствата има и мислещи хора и са наясно с това.

            Малко по малко може и да навлязат електрическите трактори, даже в земеделието ще е по-лесно, защото при тракторите теглото е предимство и проблема с тежйите батерии не е никакъв.
            Ама първо колите, такава е модата.

          • Иванов Иван
            Иванов Иван коментира
            Редактиране на коментар
            Какво доволство на храна бе Кольо!? Магазините са заринати с боклук продаван като храна. Няма как да не помниш мириса на хляб носещ се покрай фурните. Сега вземам уж най-хубавото брашно, пека в хлебопекарната иииии.... нищо. На времето зимата по селата, като почнеха да колят прасетата миришеше на месо. Сега купувам месо слагам го на скарата ииии... нищо. Доматите нямат вкус на нищо, абееее всичо е боклук. И ти го знаеш това, живял си по времето за което говоря. Фабрика Глиган даже може и да си я виждал, че Смядово е близо до Шумен. Знаеш ли от какво се правеше Смядовската луканка!? Най-общо казано от месо от определени части на прасето и от две различни породи прасета. Сега от какво се прави!? От боядисана сланина, жили и... Та за храна не говори.

        • #52
          Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
          Аз предлагам темата да я заключим за 5 години. Може би тогава ще има повече какво да обсъждаме.
          С риск да се повторя....
          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

          Коментар


          • #53
            Е какво толкова може да стане

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:317-419-f.jpg
Прегледи:230
Размер:40.2 КБ
ID:6708962
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Опит за избягване режима на тока.

          • #54
            Края на ДВГ ще дойде също като края на двутактовите двигатели.

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Сина ми си купи sherco 300 factory 2021 с евросертификат - 2 тактов с карбуратор и предварително смесване на гориво и масло.
              https://www.sherco.com/en/moto/300-se-factory-2

            • raico
              raico коментира
              Редактиране на коментар
              Това са изключения.

            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              Двутактовия корабен дизел няма много общо с масово познатите двутактови, освен принципа на работа.Двигателят е неприлично дългоходов, нормално работи около 100 об/мин, съответно горивото има цялото време на света да изгори напълно, освен това са снабдени и с турбокомпресори.Ефективността на тези двигатели се смята за тавана, който може да достигне ДВГ, за надеждността мисля че няма смисъл да коментираме.

              Обаче, когато еко-меко-веган-джендър сектата чуе, че горяли леко корабно гориво и мазут, веднага истерясват.

          • #55
            В петък вечер на големите бензиностанции на изхода на милионните градове на една бензиностанци за няколко часа зареждат над 2 000 МПС-та повече от 100 000 литра горива.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:article-terrible-herbst.jpg
Прегледи:224
Размер:27.5 КБ
ID:6709010

            Сега си представете, че вече се е сбъднала прогнозата на Мишев и с едно зареждане на батерията всеки автомобил изминава 1 000 км. Колко кв. ч. трябва да е капацитета на батерията?

            А камионите, които за 10 минути зареждат 400 литра дизелово гориво?

            Колко електроенергия в реално време ще трябва за тези няколко часа? Че все още не сме се научили да я съхраняваме евтино и без загуби.

            Някъде четох, че при суперчарджъра на теслАта, която за сега била водеща като технология на зареждане КПД бил под 50%., т.е за да вкараш бързо 1 кв.ч. в батерията губиш повече от 2 кв. ч.

            Моля мечтателите да посмятат и тогава да продължат да мечтаят.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Абе като има влак и се види,ч е върши работа-малко по малко ще се направят линии.
              Това пък казвам аз, синтезирано.

            • Alexr
              Alexr коментира
              Редактиране на коментар
              Във видеоблога на един украинец, голям фен на теслите и даже правеше някакви екскурзии по балканите с неговата тесла, този даде разход нещо като 16 киловатчаса за 100 километра пробег. Ама това го постигна само веднъж и кара като будиски лама, при това по сравнително равен терен. Тока на бързозарядните станции му го продаваха по нещо като лев киловата. Ами ттогава като пари неговите 100 километра са долу горе колкото моите 100 километра с дизеларката (6 на сто ако карам нормално и 8 на сто ако забравя да си отпускам крака от педала на газта). Нормалния му разход беше по-ското към 20 киловатчаса за 100 километра.
              Въпроса е "Де е Киро на кирия?" след като беше основно зает да търси зарядни станции и да виси край тях вместо да търси кръчмички и ресторантчета. Той не видя нищо от Балканите, защото основно се занимаваше със зареждане на ток.

            • Dilyan Zagorchev
              Dilyan Zagorchev коментира
              Редактиране на коментар
              Тц,не съм съгласен.За 10 мин. зареждам тон нафта

          • #56
            Не видях до тук някой да спомене един изключително важен факт - съвременните автомобили могат да бъдат контролирани отдалечено, или казано по друг начин , НЕ вие контролирате автомобила си а този който го е произвел и този на когото са дадени възможности да го контролира.

            Локдаун 2030 може би няма да излежда както изглежда сега, просто колите ви и разплащателните ви инструменти НЯМА да работят когато не трябва да работят, зер за какво ти е кола ако се самоизолираш или телефона ти показва завишена телесна температура, а разплащанията няма да работат по-далеч от близкия ти магазин.

            В съвременните автомобили, се вкарва много агресивно едно нещо наречено IoT, практически е невъзможно автомобил с такова нещо да бъде изключен от мрежата за "мониторинг и контрол".

            Дали не е помислено, мрежата от електрички да споделя с базата, къде се намира, колко батерия и остава, къде отива за да може зареждане и маршрут да бъдат "планирани" адекватно.

            Дали след време няма да има закон задължаващ производителя да "кастрира" автомобила ако водача има 2-3 глоби за превишена скорост, или зареждачката да зарежда с 1.5квт/час вместо с 5-10квт/час просто защото е час пик и мрежата в региона или разни други показатели го диктуват.

            Карайте си електричките, но когато някой натисне червеното копче и каже, ами днес и утре няма да карате, електричката става недвижима собственост.

            Автомобили с двигатели без нито един кабел, ще струват колкото ново Бентли, това няма нужда човек да е пророк за да го осъзнае.

            И да вметна, повечето неща по-горе не ми ги говорят звездите, просто си вадя хляба в компания лидер в тази област и виждам какво реално се случва в кухнята и какво се планира за в бъдеще.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • Alexr
              Alexr коментира
              Редактиране на коментар
              Интересно как ще го направят с дизеларката ми? А беше съвсем невъзможно с предишната ми - карбуратор с електроника само в радиото.

            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              Като смартфон с безплатен Андроид от гугъл, ама на колела!

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Говорех за съвременните коли дето ако в снега дръпнеш ръчната за да се завъртиш на някой завой-колата минава в авариен режим, таблото светва като елха, и колата се обажда на 112 да викат линейка.

              На дъртите таралясници никой не може и гък да им каже, стига да има тунджа да се плацика в резервоара, и ток да завърти стартера.

          • #57
            Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
            В петък вечер на големите бензиностанции на изхода на милионните градове на една бензиностанци за няколко часа зареждат над 2 000 МПС-та повече от 100 000 литра горива.
            Посмалѝ малко! Най-големите съвременни подземни резервоари за течни горива на бензиностанции са 50 000 литра. И са рядкост. Масово са по 4-5000 л. Да не говорим, че не целият им обем е използваем, не стига един камион-цистерна да ги зареди и т.н., че ще стане дълга и широка.


            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Според мой познат политически опонент на Магарешки ДДС декларацията за бензиностанцията му в София редовно е над 3 000 000 лв. Сигурно го докарва не от горива, а от ароматизатори, че и течност за честачки съм виждал да стоварват с палети.

            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              Декларациите по ДДС са месечни, нъл тъй? Как стават 200 000 литра (пак 3 000 000 лв.) в петък за няколко часа?

            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Гагич, признавам прав си, както винаги:
              Бензина и дизела/масовите/ при магарешки струват около 1,7 лв, а газта около 0,8 лв зо литър. Да приемем, че средната цена на продаваните горива за литър е 1,4 лв.
              3 000 000 лв /месечно по декл. ДДС : 30 дни е = 100 000 лв оборот за 24 часа средно. Това : на 1,4 лв средна цена за 1 литър е равно средно на 70 000 литра на денонощие.
              Дали е възможно в дните преди уйкенда да продава по 100 000 литра гориво?

          • #58
            Я ? Тавагишчите наши нещо проактивно се разнормотворчили: НАРЕДБА № РД-02-20-2 от 28 септември 2020 г.
            за условията и реда за проектиране, изграждане, въвеждане в експлоатация и контрол на станции за зареждане на автомобили, задвижвани с гориво водород.
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • #59
              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
              Масово са по 4-5000 л.

              Изказваш се неподготвен!!!!!!

              0осем9осем7шест0осем7едно
              Миро

              Коментар


              • Иванов Иван
                Иванов Иван коментира
                Редактиране на коментар
                Много лесно бе Гагич. Колегата е писал за милионните градове. А и бензиностанцията на снимката има над 50 колонки!

              • genadi.tsvetkov
                genadi.tsvetkov коментира
                Редактиране на коментар
                И поне 4 вида горива.В смисъл-скъпа и евтина нафта и скъп и евтин бензин,това са четири различни цистерни.

              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                Стандартната конфигурация някога беше: 2 х 8000 л. за бензин и 2 х пак толкова за дизел. Докато колонките черпят от едната цистерна, в другата се утаява доставеното гориво - щото се наливаше върху водна възглавница. Като ви гледам тука все от велики градове-милионници сте се събрали, поради което засрамено млъквам... Ще замълча и за факта, че Марешки де юре няма нито една бензиностанция - освен табелите с името му, а всяка една "от веригата" е на отделна фирма, та не знам какви ДДС-декларации кой е гледал.

            • #60
              До тук разбрахме за височината на Витоша и за дълбочината на Искъра. Българският Мъск определено няма да се роди в този форум.
              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

              Коментар


              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                Виж сега, шА са рОди не Мъск ми Мъскаленковица, само тряа некси бъртушките да ги осени светлият идеЙ за преминаване на електричество. Тогава, когато: https://www.youtube.com/watch?v=QVTd...vigatorRecords

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X