Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Всички тук обсъждате зареждането в къщи. И как смятате, че държавата ще се откаже от всичките данъци, които събира с горивото. Чувствам как в тока ще цъфне съвсем скоро акциз и пътна такса. И понеже битовото потребление ще е нищожна част, даже за лампата си в мазето ще плащаме пътна такса. Другия вариант е, просто да забранят зареждането не на зарядни станции. Може да стане много лесно, като законодателно забият в колата да има алгоритъм, че не разпознае ли зарядна станция насреща си, да не иска да се зареди.

    Коментар


    • gy6ter
      gy6ter коментира
      Редактиране на коментар
      Скоро четох за някакъв град в Англия дето забраняват колите да се зареждат в къщи ,но дали си беше истина ?Довода е ,че можело да се претовари системата .

    • Alexr
      Alexr коментира
      Редактиране на коментар
      Претоварването на ситемата е едно на ръка. Просто цялата ми къща консумира около 5 киловата при пуснато почти всичко. Е ако бях на бойлер да добавим едни 4 киловата, та да станат 9. Ако се топля на ток още едни 4 киловата. Максимално една къща дърпа около 13 киловата и всички мрежи са разчетени за това натоварване. И изведнъж единичен консуматор на 7 киловата. А сега си го представете във всяка къща - значи мрежите задължително трябва да се преправят за едни 20 или 25 киловата на къща.
      Аз тук говоря за прихода който сега държавата има от горивата. Около половината цена, дето я плащам на бензоколонката е държавни вземания. Ако стане същото с тока, то "пишете сметката бегала". Тоест за да си запази прихода държавата с различни акцизи ще трябва да удвои цената на тока.

  • Ще се претовари системата 100%-къщите нямат разполагаема инсталирана мощност,предвидена например за + 9 киловата/час.Като си включат нощем например хиляди колите,и трафопостовете ще изгърмятТрябва да отиде човек в Енергото с една пачка,молба,и да му пуснат по-дебел кабел.А толкова много ток,ще трябват далекопроводи,нови централи и т. н.Инфраструктурата за електричките ще е в пъти по-скъпа за изграждане,отколкото направата на бензиностанции за конвенционални коли.А кое е първо,кокошката или яйцето?Как да си купиш електричка,ако няма зарядни станции?Може би до няколко години ще създадат и по-добри батерии https://automedia.investor.bg/a/2-no...-na-nova-firma

    Коментар


    • Нещо май забравяте, че тия нови коли са доста умни, че и свързани с нета, а от там вероятно и една с друга. Т.е. при опасност за системата ще успеят да им измислят как да се зареждат правилно във времето.
      Отделно, каза се, че тия коли харчат до около 15kWh/100km. Колко пък да ги карат собствениците им, та да трябва огромна мощност за зареждане всяка нощ?! Болшинството хора прекарват вкъщи минимум 10-12 часа, и не карат по повече от 100км на ден. Демек ако могат да дърпат до 2kW мощност за зареждане, това е напълно достатъчно, независимо дали ще дозареждат всяка нощ, или пък еднократно през целия уикенд.
      А 2kW мощност са нищо, бойлер, печка за готвене, отоплителен уред...
      Едновременно с това си остават и възможности за бързо зареждане, както и такива за бавно извън дома(на работа, в мола, и т.н.). Това по белия свят, не у нас, където дори паркирането не може да се организира адекватно на живущите на дадено място.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • Alexr
        Alexr коментира
        Редактиране на коментар
        Това пък е което на мен не ми харесва - колата ми да е "умна" и да прави това, което тя е решила, а не това, което аз съм решил. Още едно нещо, дето не то ще зависи от мен, ами аз от него!

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Така ще е. Поради много причини. За който не му харесва, алтернативите ще излизат скъпо, ако въобще и доколкото има такива. Добре дошли в бъдещето!
        Истината е, че в стремежа за постигане на някаква утопия, обикновено се постигат резултатите описани в творбите на писатели като Оруел, Замятин, Олдъс Хъксли и пр. Неслучайно жанра на техните творби е наречен антиутопия. Това (ще) е и най-подходящото определение, за това което ни предстои(а в някакъв смисъл вече се и случва).

      • Паджеровод
        Паджеровод коментира
        Редактиране на коментар
        "Това пък е което на мен не ми харесва - колата ми да е "умна" и да прави това, което тя е решила, а не това, което аз съм решил. Още едно нещо, дето не то ще зависи от мен, ами аз от него!"

        Така се говореше и за автоматичните скорости, пък сега като се качат веднъж, ВСИЧКИ запяват друга песен.
        Но и да разчиташ пък само на "ума" и "свързаността" на колата за да не останеш насред пътя обезточен, е прекалено оптимистично

    • Най-неприятното е, когато насила ни връчват ролята на жабата от поговорката
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • В началото на месеца, докато е в движение, Tesla Model S Plaid избухва в пламъци. Това се случва само три дни, след като собственикът й получава автомобила, за който е броил $129 900, съобщава Reuters.

        Водачът, наречен само „виден предприемач”, не успява да излезе от автомобила, тъй като електронната система на вратата се поврежда. Той е принуден да използва сила, за да излезе, коментира Марк Герагос, адвокат от Geragos & Geragos.
        Автомобилът е продължил да се движи още 11 – 12 метра, след което се превръща в „огнена топка” в жилищен район близо до дома на собственика в Пенсилвания.

        "Това е чисто нов модел... Прави разследване. Искаме S Plaid да бъде спряна, да не е на пътя докато не разнищим историята,” казва Герагос.

        Официален отговор на запитването от Reuters към Tesla липсва.

        През юни, когато представи модела в завода на компанията във Фримонт, Илон Мъск го нарече „по-бърз от всяко Porsche, по-безопасен от всяко Volvo".

        През април стана ясно, че новите Model S и Model X разчитат на нов пакет батерии. "Отне доста време за развитие, за да гарантираме, че батерията на новите S/X е сигурна," заяви Мъск по време на конферентен разговор, обяснявайки забавянията в производството. "Имаше повече предизвикателства от очакваното при разработването на новата версия."

        Местните противопожарни власти заявиха във „Фейсбук” пост (изтрит след това), че „има горяща Tesla”, чиито „батерии са охладени, за да се гарантира пълно изгасване.”

        Агенцията National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) е заявила, че е в „контакт със съответните власти и производителя, за да събере информация за инцидента.”

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          129 бона……ма тя без пари бре

      • А, колко учудващо. Тия които правят автомобили отскоро не знаят как се прави това. Странно. Много съм учуден...
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          То това не го брой автомобил .

      • То не било само това. Теслараджиите хитреят.
        Elon Musk’s regulatory woes mount as U.S. moves closer to recalling Tesla’s self-driving software
        On Thursday, NHTSA said it had discovered in 16 separate instances when this occurred that Autopilot “aborted vehicle control less than one second prior to the first impact,” suggesting the driver was not prepared to assume full control over the vehicle.
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • Банда безработни адвокати пишат софтуер.

          Коментар


          • Не е в това бъдещето .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Кольо в момента в България има над 4 милиона регистрирани леки автомобила . Представи си айде половината стават електрически . Това означава за всеки заряд поне по 6 - 8 киловата в час станция . Всичката тази ел. енергия трябва да я произведеш и доставиш . Всичко това при затягащ се режим за работа на въглищните централи и неясна переспектива с природния газ. Аз хванах времето с недостиг на ел. енергия и плановете за електропотребление през следващия месец та знам какво е реален недостиг на ел. енергия.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Отказвам се да споря. То все едно и също.

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Кольо аз ги гледам от практическа гледна точка нещата .

          • Бъдещето е на Джена с телепортачката. Но рептилите ревностно крият документацията и...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • Идеята е хубава, но специално в наши дни не е рентабилна. Най-малкото защото самото производство на батерии е много по-увреждащо за околната среда от колкото да се движим с ДВГ.
              Като добавим и сложната обстановка в момента в света, нещата клонят към 0-та да се случат някакви иновации в тая сфера.. Поне не, в нашия живот и на нашите деца.
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Отидете един път в тоя живот в ТЕЦ Бобов Дол или някой друг та дори и на газ и ще видите колко е чиста електроенергията . Сигурен съм че няма еколог който да е ходил на такова място или в светая светих на чистата електроенергия атомната . Там е още по лесно утайника на мината в Бухово до скоро още седеше .

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Целта е по-чист въздух в градовете. Където живеят 80% от хората от които зависи тази мода.
                За другите дето сме на село-само смях ни образуват.

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Кольо парадокса е че в България в градовете автомобилите въобще не се класират дори и близо до основен замърсител .

            • Малко по малко ще се променят нещата в посока на електричките. До някъде и със законови рестрикции, и с икономически стимули. Технологиите също вървят напред.

              И това е НЕ само в Европа. И китайците здраво дърпат напред с ел. транспорт. Като задоволят техните нужди ще търсят по-агресивно нови пазари. Преди много години четох, че една от основните цели, които си били поставили да произведат достатъчно велосипеди, за да задоволят техните си нужди.

              Ето и част скромния български опит в електрификацията на ППС: https://www.sandacite.bg/%d0%bf%d1%8...1%d1%83%d1%81/
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • Dilyan Zagorchev
                Dilyan Zagorchev коментира
                Редактиране на коментар
                хчупен ти е линка 😄

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                Работи си линка, сега го гледам и от друг комп. и е ОК.

            • Визионерството би могло да е много забавно - когато китайците задоволели техния пазар, то тогава...
              Аз виждам бъдещето малко по-различно - когато китайците се научат да произвеждат автомобили, и то такива отговарящи на европейското законодателство, то тогава...
              Или накратко - няма причина производителите на автомобили да се чувстват застрашени от нашествието на чайниците.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • kameno karp
                kameno karp коментира
                Редактиране на коментар
                Болят ги чурките китайците за евро педераските изисквания. Света и пазара не е само Европа. 😉

            • Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
              Не е в това бъдещето .
              Бъдещето ще е в споделените автомобили. Все повече млади хора се отказват от придобиването на собствен автомобил. За градско вече има изградени мрежи в големите градове в много от развитите държави. За извънградско ползват рента кар. Дори и в БГ не са единични случаи.
              Сега дали повече ще са електрички или на водород или пък ще измислят нещо още по-различно.....дай Боже да видим...

              Коментар


              • Първоначално публикуван от artefekt Преглед на мнение

                Бъдещето ще е в споделените автомобили. Все повече млади хора се отказват от придобиването на собствен автомобил. За градско вече има изградени мрежи в големите градове в много от развитите държави. За извънградско ползват рента кар. Дори и в БГ не са единични случаи.
                Сега дали повече ще са електрички или на водород или пък ще измислят нещо още по-различно.....дай Боже да видим...
                Прав си, но донякъде. Този сегмент е наличен , но ще си остане сегмент.В развитите държави младите нямат тези потребности , които има средната възраст. Не ги брига за къщи и вили , и всякакви нужди от личен автомобил.Наблюдавам отблизо такива примери в Европа. Връткат си колелата и тротинетките. Обаче и младите ще тръгнат по нашият път , и това ще се промени. Отделно колкото и да се напъват почти всички да са IT,HR,PR,колцентър и прочее , дето може да се вееш на електротротинетката , винаги ще има нужда от такива като теб , мен , Кольо /да ме извинят пропуснатите/ които ще влачат инструменти , тухли , мебели,работници,децата си ако щеш и какво ли не ,някъде на майната си , защото производствата и въобще икономическите центрове се концентрират и окрупняват , а доста народ с някакви възможности се разпръсква да живее далеч извън периферията на големите градове , и електричката ще издиша още много дълго време при такива потребности по описани от колегите причини. Споделените пътувания също не стават за тези потребности.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X