Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    сто коментира
    Днес, 20:03
    Ноември-декември 2020-та ми правиха банята (съвсем наред си беше старата, правена някъде 85-та, ма жена ми реши че не може да я гледа повече), стоманените тръби и бойлера (елдом, произведен 2003 и работещ след само две смени на нагревател, анодна защита и термореле) ги повлече младо семейство цигани с конска каруца. Не беше за атракция и туризъм
    А-а-а-а, то и при ТЗВ (поклон-знаете)-време вили се строяха с наем на (циганин с) каруца за превоз на материали до трудно достъпни места. Най-изгодно излизаше.
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
      Редактиране на коментар
      И в днешно врече се ползва животинска сила....за дърводобив да речем.

    • Bogoljub Gagic
      Bogoljub Gagic коментира
      Редактиране на коментар
      Явно ще се ползва занапред повече.

  • #17
    Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение

    Реалистично ли е, че в следващите 20 години нещата ще се обърнат революционно. Проблемът не е само в цените и качествета (по-сериозен пробег) на електромобилите. Проблемът е в средно сериозна инфраструктура...
    Неправилно разглеждаш въпроса. Няма да се чака първо да се създаде удобство на народа, за народа има градски транспорт. Искаш капитализъм, нали? Там няма "всекиму според потребностите", а "потребяваш според каквото си можеш да си купиш" Дори Шел обявиха, че от тук нататък производството на петролопродукти ще пада, норвежците спряха да инвестират в естествени горива, и такива неща влияят на крайния резултат в световен мащаб. И с цигарите така беше. Сега може и да си пушат в Азия и Южна Америка, но няма инвестиции в цигарените гиганти и фирмите вече имат и други отдели освен завиването на тютюн в хартийка.

    Водородът засега е скъп заместител, но нещо се пробутва да заменя това онова, я за да движи влакове, я отопление по старите газопроводи. Измислят се технологии, въпрос на държавна политика е да се въведат. На Американците им е лесно, там винаги е било кой както се оправи сам, пък и петрол си копаят в двора. Австралийците и те изостават, но и те богата държава, ако им потрябва ще си революционизират транспорта от раз. Азиятците бълват електромобили в милиони, за 2022г Китай ще произведе 10млн, Япония 1.5млн, Южна Корея върви към милион бройки. България е под разпоредбите на ЕС, няма измъкване. Хубавото обаче е, че в ЕС може да се изнесеш от един регион, където няма електро-мрежа за колите, и сравнително лесно да се пренесеш в друг, където има

    Коментар


    • #18
      Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
      ... И с цигарите така беше. Сега може и да си пушат в Азия и Южна Америка, но няма инвестиции в цигарените гиганти и фирмите вече имат и други отдели освен завиването на тютюн в хартийка.....
      И на практика какво стана...? Разните му електрически , електронни цигари , без дим ,без тютюн и не знам си без какво...се употребяват от много малко хора . Болшинството от пушачи си пафкат от традиционните..., това в Еуропата.
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #19
        Може би , всичко с времето си . След двадесетина години миксерите може наистина да са преобладаващи , а двигателите с вътрешно горене изчезващи . На електричките не съм фен , но от любопитство миналия месец направих тест драйв с тесла 3 . Останах доста впечатлен , ускорение невероятно - мигновенно , управление прецизно , окачването малко твърдо ми идва , батерията смятам че зимата е редно да се сметне около 25 - 30 процента по малък пробег от официално обявения . Но имат бърз заряд - около 40 мин +– мин дозареждането . Има бонуси от страна на държавата за зарибяване на нови клиенти , до 2030 без данък ( след това се предполага ще на половина на сегашния за малолитражка. ) Е номера , позволяващи безплатно паркиране , Бонус до 9000 евро , 6 от държавата и 3 от производителя ( май важи за коли до 60 х. евро с ДДС ) . Та с бонуси , и гъдели ще намират все повече привърженици .

        Коментар


        • Пламен Атанасов
          Пламен Атанасов коментира
          Редактиране на коментар
          Пробвах модела лонг рейндж , май около 230 км. му даваха , на перформънса мисля беше 260 . Двете модификации са 4x4 , имат един по слаб той не е 4x4 , но е най евтин . Карах го с около 180 км. в час на аутобана , валеше дъжд . Дъжеше се стабилно , за 45 мин. успях да сваля 30 км . провече от предвидения от компа пробег . Но понеже тествах , е ок завишения разход - резки тръгвания , спирания и така както не би шофирал човек при нормално пътуване .

      • #20
        Тия електрички със 140 км в час , могат ли да се движат и какъв пробег изминават с тази скорост ?
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • бат'Марто
          бат'Марто коментира
          Редактиране на коментар
          Могат и с повече, ама още няма ток в туба...Между другото, адски е гадно през цялото пътуване да си на тръни, ще ти стигне ли ,,горивото", няма ли...

        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Може да се напъват евроГейските управници колкото си искат , на практика колите с ДВГ ще изчезнат когато има по-добра алтернатива . Електричките в момента не са !

        • santaclash
          santaclash коментира
          Редактиране на коментар
          Сега съществуващите, стандартно оборудвани, ако ще ги караш със 140, твърде е вероятно от София до Пловдив да не успееш да стигнеш. Да не говорим, че всъщност малко от тях изобщо могат да вдигнат толкова.

      • #21
        В Норвегия съм гледал как пъплят теслите. Голям смях.
        HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

        Коментар


        • #22
          Стана въпрос по-рано , че се правели в днешно време двигатели до 1600 кубика максимално. Сега проверих в сайта на Мерцедес в Германия , ами няма такова нещо !
          S -класата им е с мотори от 3 литра и то дизелови даже има , това производство 2020 год.
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • #23
            Зарядните станции /жични и безжични/ са ключа към масовата електрификация. И развитие на зареждането в движение.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • Пламен Атанасов
              Пламен Атанасов коментира
              Редактиране на коментар
              + Нови по добри батерии .

            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Батериите се развиват бързо и цената им пада. Но проблема е със зарядните станции. Инфраструктурата се променя най-бевно.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Я кажи нещо за безжичен пренос на достатъчно енергия за да се зарежда голям акумулатор?

          • #24
            Тесла зимата https://youtu.be/UskzfQJt2Bc
            Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

            Коментар


            • #25
              Момци а кой ще произведе ел. енергията която трябва да заредят ? Енергосистемата на една държава е доволно сложна система и е доста инертна . В нея нито бързо можеш да качиш мощност нито да я свалиш . По възрастните работили в производство помним плановете за електропотребление които се пишеха от всеки по голям консуматор . Това че от контакта не се вижда комина на ТЕЦа не значи че ел . енергията е екологично чиста . Къде отива отработеното гориво от АЕЦ ? Ние имаме късмета че руснаците си го прибират обратно щото не виждам къде в България можем да съхраняваме силно радиоактивни отпадъци . Вчера боко се биеше в гърдите че сключил някакъв договор с Уестингхаус за диверсификация на доставките на гориво за АЕЦ и ще ми е много интересно евентуално къде ще съхранява отпадъчното гориво . Искам да го видя как примерно в неговия стил отива да речем в Шумен и казва на хората какво хубаво хранилище за силно радиоактивни отпадъци ще ви построим до града . До половин година всички ще светите
              Последно редактирано от sek.1; 13-02-21, 04:57.
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • gy6ter
                gy6ter коментира
                Редактиране на коментар
                Бъдещи 4 блока на някой АЕЦ ,ама жиците дали ,ще издържат ? Относно горивото ,тва е луда работа ,на атомна бомба да и сменяш запалката в движение ??!!!

              • NovemberCharlie
                NovemberCharlie коментира
                Редактиране на коментар
                https://www.energy-review.bg/bg/zapo...tpadaci/2/862/

              • Иван Жоров
                Иван Жоров коментира
                Редактиране на коментар
                Отработено гориво не е проблем и драма. Отработено гориво от колко години мислиш, че се съхранява в момента в България? Нали не си представяш, че като се извади от реактора и веднага заминава за Русия. Доколкото знам все още има гориво от 1-4 блок.
                Хранилището от линка е за РАО, хранилището за отработено гориво е друго.

            • #26
              Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
              Стана въпрос по-рано , че се правели в днешно време двигатели до 1600 кубика максимално. Сега проверих в сайта на Мерцедес в Германия , ами няма такова нещо !
              S -класата им е с мотори от 3 литра и то дизелови даже има , това производство 2020 год.
              Новата S-Class (W223) е последната която ще се продава с ДВГ, следващата ще е само електричка.

              Коментар


              • #27
                Немски журналисти направиха тест на електричка.На зарядната станция ги бръснат яко,и те си написаха,че ако колата беше бензинова,щяха да платят по-малко.Дори и да имаш гараж,какво ще стане,ако консуматорите станат повече от разполагаемата мощност?А колко ще чакаш?

                Коментар


                • #28
                  Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение

                  Първо вече не е толкова скъпа цената - за 70-100 000 може да се вземе прилична - аналога с ДВГ е около 70 000 сиреч разликата не е драстична
                  Второ - тази разлика почва да се избива веднага - няма масла няма антифриз няма куп други работи - отделно по ниски данъци такси - влиза навсякъде и...
                  ...
                  Сит на гладен не вярва. Говориш от позицията на човек, който няма проблем да се натовари с лизинг за Н бр. години. Кой знае защо обаче, средната възраст на автопарка в България (а и не само) е доста височка.
                  Т.е не ще да си много представителна извадка ...

                  Американски коментар под видеото за Тесла от линка по-горе

                  ... One months payment on that tesla is more then what I spend on my old Bonneville including gas in a year. ...
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Exactly my point.

                    Ако ми се налага да работя в Лондон и ме бръснат 30+ лири за да вляза всеки ден ще си взема електричка, то тогава и лизинга няма да ми е проблем, но за реален живот като средно статистически гражданин, пътуващ петцифрени километри годишно примерно 7-8000 в рамките на лятна ваканция и едни 2-3000 около Коледа, с тия електрички няма шанс, поне не при тия условия, цени и технически възможности .

                • #29
                  Първоначално публикуван от dimkaraganchev Преглед на мнение
                  В Норвегия съм гледал как пъплят теслите. Голям смях.
                  Май не си бил в час какви са им скоростните ограничения https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Norway

                  ДВГ няма да изчезне, ще мине на метан и водород. Като нищо може да стане част от "зелената стратегия" превръщайки метана в СО2
                  байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                  Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                  Суперспам - спама на суперите

                  Коментар


                  • dimkaraganchev
                    dimkaraganchev коментира
                    Редактиране на коментар
                    Може и така да е. Но контрастираха силно с другите автомобили.

                • #30
                  С мой познат ходихме с неговата Хюндай Кона от София до Белград, в топлите дни през Септември, преди строгата карантина. Карахме я супер пестеливо с не повече от 110 км/ч без резки ускорения. Не успяхме да стигнем до Белград. А бяхме тръгнали до Виена. Проблема е голям като ти свърши тока. С репатрак до зарядна станция, а от там с такси до хотела и с цената на хотела излезе доста по-скъпо от пътуване с дизеларка, която стига до Виена без дозареждане по пътя от София. Все още това е реалността.

                  Коментар


                  • DBRS
                    DBRS коментира
                    Редактиране на коментар
                    Странен експеримент, на повечето Кони обещания пробег е по-малко от километрите Сф-Белград.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X