Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

    Напоследък, наред с Ковид кризата и масовото обедняване на хората, все повече се появяват материали като този който поставям:

    https://automedia.investor.bg/a/2-no...treshno-gorene

    Доколко е преспективно се питам, покупката на някаква нова или не съвсем нова (4- 6 годишна) кола, при положение, че върви тази яростна психо обработка.

    Реалистично ли е, че в следващите 20 години нещата ще се обърнат революционно. Проблемът не е само в цените и качествета (по-сериозен пробег) на електромобилите. Проблемът е в средно сериозна инфраструктура, с която единм електромобил, който е двойно по-скъп от такиъв с ДВГ, да може да се ползва спокойно, без нощувки през 500 км по пътя, за да може да се зареди батерията му.

  • #2
    Те нека си пишат каквото си искат . Според мен поне още 20-30 години ще вървят автомобилите с ДВГ.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #3
      Много статии четеш, май.

      Коментар


      • #4
        Ясно е, че особено за леки автомобили, рано или късно ще преминем на електрички. Но трябва още усъвършенстване на батерии и зарядна инфрастуктура. Трябват и нови електрически мощности, защото някой трябва да я произведе тази ел. енергия. А когато всички започнат да произвеждат електрички, цените ще спаднат заради конкуренцията.

        Съответно всички облекчения като данъци и паркиране в синя зона ще отпаднат. Ще измислят и някакъв акциз на изразходена енергия, който да замести акциза на горивата.

        Аз ще си купя електричка, когато разходите по покупка, поддръжка и експлоатация се доближат до тези на автомобила с ДВГ, който мога да си позволя сега сега. Очаквам това да стане след 10-20 години.
        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • #5
          Това с тези електрички ако не бъркам е само Еврогейска раОта. Не знам как е в Америка , Азия , Австралия ?
          Но да се премине само към такива автомобили ми се струва по-скоро невъзможно . Какви високопроходими автомобили има измислени на ток , ами автобуси , камиони и т.н....?
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • #6
            Не мисля че ще са 20-30 години! Абсурд! Статистиката дотук неоспорима и категорична:

            1990 -2000 - електрическа кола?! Няма такова животно
            2000-2005 - Електрическа кола?? Екзотика - отделни екземпляри - пробег 40-100 км - цената е жестока
            2005- 2010 - Появяват се първите признаци че електрическа кола е възможна - пробег около 100 км - цената е много висока - но не жестока!
            2010 -2015 - Вече има първи компании произвеждащи електрически коли - Теслата започва - пробег около 250 км - цената е висока но вече се продава
            2015 -2020 - Теслата е твърдо напред - появяват се и други конкуренти - традиционни производители пускат електрически модели - пробег 500км е нещо нормално - цената е около 20-30% по висока от традиционнната
            2021 - 2023 - Теслата прави психологическия пробив - пробег около 800км. Абсолютно всеки производител има в гамата си електрически модели с пробег около 500км. Отделно хибридите са по голямата част
            2023 -2025година - Два важни пробива убиват ДВГ .Всеки производител има електрически модел с пробег минимум 500км. Електрическа кола с пробег около 1000км е нещо нормално и струва колкото традиционната - ама е по бърза по готина и клиентите я предпочитат.

            Относно рестрикциите:
            Още в 2021 в България почна да се обсъждат определени зони да бъдат без коли или само електрически.2022 - вече са въведени първите зони - малки зони в София в Пловдив.Варна се подготвя...
            2023 - вече зоните са в повечето големи градове...


            Мислите че говоря фантастика ли?! Моля погледнете пак моята статистика до.... 2021 година...

            Коментар


            • Stbd
              Stbd коментира
              Редактиране на коментар
              През 2005 тинк навърташе над 100 км и все още е интересна кола.
              Каква е цената на тока от 2025 година по гореуказания календар? И дали тесла са спрели да медитират с 90 по магистралите, докато навъртат по 500 км
              п.п.: тинк се е продавам масово през 2008. Странно, защото беше по пътищата около 2007... по спомени. Навърта 150+.

            • NovemberCharlie
              NovemberCharlie коментира
              Редактиране на коментар
              Мишев е прав. ДВГ-то е мъртвец до 10 -15 години. По технически и политически причини.

            • cnc82
              cnc82 коментира
              Редактиране на коментар
              Абсурд ДВГ-то да е мъртвец след 10-15 години в България. Та ние сме едно 40-50 години назад от Европа !
              Ха..сега затвори очи и се опитай да си го представиш тук , след този период ! Пак ще си караме димилниците , керванът ще си върви и кучетата ще си лаят...

          • #7
            Ясно е за градски автомобили, леки и тежки. А след 20 години токът ще е на десеторна цена.
            Коллите с ДВГ са далеч от достигане на възможностите си. Просто за момента са оставени настрана по ред користни причини.
            ........
            Относно писането на статии.
            По друга тема, за екология някаква, преди няколко седмици имаше серия статии от журналист или експерт - неясно какво - на име Биляна ХХХХХ-ова. Подписва или пише платени статии за да убеждава хората в една или друга полуистини, още известни като лъжи (получестна проститутка?? ) Тази Биляна при заглеждане в образованието ѝ и трудовия опит - ами пише за неосъществен журналист, артист, експерт. Е, сега е лобист. Кречетало. И групата с която работи при заявка залива българиезичното пространство е нужната им тема.

            Коментар


            • #8
              Би било добре хора с реален опит зимата да споделят, аз мога да споделя от колеги и съседи )

              Когато е около и под нула градуса навън, НЕ си карат електричките защото пробега пада драстично, ама много драстично и са възможни неприятни ситуации като закъсали насред пътя.

              За градски условия аз бих се замислил да закупя електричка ако си наредя едни 5-10квт панели в имота, инак цената на км е едва на половина и като добавим скъпата цена за закупуване и бог знае колко дълговечност...избора е лесен => рано е за електрички по нашите ширини
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #9
                Ако идеята беше екология - щяха да наблегнат на ограничаването на NOX, ФПЧ и т.н. Евростандартите обаче упорито се занимават с СО2 емисиите - т.е. априори се изключва метанът от проекта, който би решил доста по-лесно всякакви саждово-прахови проблеми на ДВГ. Според мен се преследва необявената "косвена" цел - да се бръкне в г@за на Матушка и на белите чаршафи от Залива. Преследва се именно "вътрешното ГОРЕНЕ" (на въглеродни горива). ДВГ-то има бъдеще, ако мине на водород по някакъв начин.
                "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                Коментар


                • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                  ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                  Редактиране на коментар
                  Поне две фирми произвеждат влекачи на метан

                • Bogoljub Gagic
                  Bogoljub Gagic коментира
                  Редактиране на коментар
                  Те забраните са за леки автомобили. За товарни изискванията са много по-леки. Там и дизели ще има още много време.

              • #10
                Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                инак цената на км е едва на половина и като добавим скъпата цена за закупуване и бог знае колко дълговечност...избора е лесен => рано е за електрички по нашите ширини
                Първо вече не е толкова скъпа цената - за 70-100 000 може да се вземе прилична - аналога с ДВГ е около 70 000 сиреч разликата не е драстична
                Второ - тази разлика почва да се избива веднага - няма масла няма антифриз няма куп други работи - отделно по ниски данъци такси - влиза навсякъде и...

                Спомням си отлично че абсолютно същия разговор водих с един стар телевизионен техник!
                Бай Петко - учи новите телевизори , кинескопните умират вече вижда им се края...
                Ааааа ти не ме учи мойто момче - още 20 години ще има кинескопи новите са много скъпи...

                Те новите... даже не успяха и да ги научат..
                От кинескопните минаха на плазмени после на TFT после на.... абе буквално на 5 години се сменят технологиите...

                Пак виж статистиката ми! Десетилетие е много време.. много...твърдя че 2 години при колите е много време и все има някаква драстична промяна- Я виртуално табло я друго...Ксеноните каква мода бяха а?? А сега всичко с лед фарове...
                Десет години ли

                Коментар


                • santaclash
                  santaclash коментира
                  Редактиране на коментар
                  Това за 90% от жителите на планетата са непостижимо много пари. Включително в БГ. 100 бона за 5 години (ако приемем, че ги дават на изплащане), са по 20 бона на година. То почти няма заплати такива, какво остава да се спестят за кола.

                • stako
                  stako коментира
                  Редактиране на коментар
                  През 2010 си взех 38 инчов Самсунг HD, имаше избор между плазми и CRT TFT. Нямаше лед още, поне не масово. Самсунга още го ползвам, не е Смарт, но не съм маняк и докато ме кефи и работи ... та виждаш ли изграждане на инфраструктура за зареждане на 80 000 автомобила тръгнали за ден към морето, българското или гръцкото, на които батериите им се зареждат за 10 мин, в следващите 2-3 години. Аз дори във Виена, Брюксел и в Амстердам, където имам наблюдения, не го виждам.

                • Alexr
                  Alexr коментира
                  Редактиране на коментар
                  Примера с телевизорите не е съвсем еквивалентен. Кинескопен телевизор с диагонал 66 сантиметра (това са мизерните 26 инча) е непреместваем от един човек. Тежи кютука нещо като 40 килограма и няма къде да се хване от един човек. Заема всички знаете колко място. Гори ток - нещо като 250 вата. Същата височина на екрана в момента имат 32 инчовите телевизори. Носи си ги сам човек. Часове наред може да ги носи сам човек. Горят ток - май 15 вата е моят в къщи. Мястото където едвам се събираше един "София 81" при родителите ми в момента е сложен един 43 инчов светодиоден. Там ситуацията е "всички печелят".
                  Цената преди около 20 години, когато се появиха плоските екрани беше твърде сериозна. При кинескопите нямаше как да се слезе още много надолу - все пак специални стъкла, високоволтови трансформатори, силова електроника - тези неща не могат да поевтиняват особено. След няколко смени в технологията на плоските екрани, цената вече е съвсем конкурентна на кинескопите, а всички останали предимства са на лице.
                  При електромобилите не виждам как цената на батерииите особено ще слезе надолу. При това колко енергия се съхранява в килограм акумулатор? Няма как и масата им да слезе особено надолу. А за бързото презареждане - ами мисля, че физиката там никой не я е отменил, химията също и няма как да се случи това. Колкото и статии да се пишат.
                  По-скоро ще ни го нафърфорят политически - такси, глоби, забрани за въглеродните горива и така ще се постеле пътя на електрическите леки коли. А от къде ще се вземе тока и колко ще струва - това са едни съвсем други проблеми.

              • #11
                Нова или 4-5 годишна кола струва едни пари, дето при нас все още не е лесно да преглътнеш, какво остава да я ритнеш на боклука и да си вземеш нова. За мнозинството говоря, разбира се че има и други единици. Аз по.млада от 10 годишна май не съм си купувал, като се замисля. Последната ми, купена преди две години, е родена 98-ма. Много ми е любопитно как ще се случи това да изчезнат двг-етата с магическа пръчка до еди кога си. Не оспорвам факта че електричките заляха пазара, ма съм силно скептичен че ще ритнат в ъгъла вътрешното горене до годините, посочени от mishomishev. Както и че ако забранят купуването на втора употреба, без значение дизел, бензин или ток, ще се реши каквото и да е по отношение на екологията. Впрочем единственото мъдро решение на този до някъде проблем е да измисли някой вечен автомобил. Ма за такова даже няма и да се напъне никой производител.

                Коментар


                • Bogoljub Gagic
                  Bogoljub Gagic коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ще изчезнат "по естествен път" - чрез изгниване или износване на двигателите. 30-40-50 г., колкото е необходимо. То и сега има файтони, ама ги карат само като туристическа атракция, никой сериозно не ги ползва за превоз. Така ще стане и с автомобилите с ДВГ.

                • сто
                  сто коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ноември-декември 2020-та ми правиха банята (съвсем наред си беше старата, правена някъде 85-та, ма жена ми реши че не може да я гледа повече), стоманените тръби и бойлера (елдом, произведен 2003 и работещ след само две смени на нагревател, анодна защита и термореле) ги повлече младо семейство цигани с конска каруца. Не беше за атракция и туризъм

              • #12
                Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
                ... - отделно по ниски данъци такси - влиза навсякъде и...
                Е, това е проблемът - ще спаднат яко приходите в хазните и първо ще отменят облекченията, второ - ще въведат акциз я върху електричките, я върху тока.
                "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                Коментар


                • #13
                  След колите на ток ще се въведе нова категория - рено туинго. Тогава ще има същия ентусиазъм и календари, как колите на ток изчезват и навсякъде се карат умни компактни и икономични коли.
                  А ел коли имаше и преди 2005 но тогава ентусиазмът, диктуван от масовата информация рекламираше първо дизелови коли, после бензинови, после икономични и динамични... сега електрически..

                  Коментар


                  • #14
                    Оптимистът изучава английски, песимистът- китайски, а реалистът АК. Дано да греша, но до 20-30 г. е вероятно да ни се случи нещо по лошо.
                    Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

                    Коментар


                    • сто
                      сто коментира
                      Редактиране на коментар
                      Е, то боя със сопи е преди АК-то, все пак
                      Не че ми дреме какво ще ми се случи след 20-30, дето вероятно няма да съм жив, ма ако мога да го спестя на децата си, ще работя за това

                  • #15
                    Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
                    След колите на ток ще се въведе нова категория - рено туинго. Тогава ще има същия ентусиазъм и календари, как колите на ток изчезват и навсякъде се карат умни компактни и икономични коли.
                    А ел коли имаше и преди 2005 но тогава ентусиазмът, диктуван от масовата информация рекламираше първо дизелови коли, после бензинови, после икономични и динамични... сега електрически..
                    А някой знае ли какво стана с "биогоривата" ?
                    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                    Коментар


                    • Bogoljub Gagic
                      Bogoljub Gagic коментира
                      Редактиране на коментар
                      вЕрно, че има много рапица от години, ама какво я правят? Продават маслото на Лукойл за докарване на задължителния процент био-добавки? Изнасят?

                    • cnc82
                      cnc82 коментира
                      Редактиране на коментар
                      На север най-използваното олио за готвене в домакинствата е рапичното.

                    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                      Редактиране на коментар
                      Аз знам за един завод за биогориво, по нашия край. Съмнявам се да е единствен, ама знам ли....

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X