Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от dimkaraganchev Преглед на мнение

    А ето и още една интересна статия по темата. Вместо да увеличават пробега на електрокарите, то щели да го намалят...
    https://www.vesti.bg/tehnologii/avto...probeg-6121578
    Това, че щели да намаляват пробега има една логика, по която аз не си купувам дълга баничарка, а си джиткам с късата база. Ами веднъж в годината ми трябва дълга баничарка, че и май не всяка година. А тези около 60 сантиметра горница ще ми пречат на паркирането всеки ден.

    Същото е и с пробега, който правя - еждневния ми пробег е около 50-60 километра. Около веднъж в месеца имам пробези по около 200 километра на посока и там като стигна има къде да заредя. И веднъж или два пъти в годината правя по-дълги пробези по около 500 километра на посока. И последния ми пробег с едни 850 километра на куп беше 2010-та година. Тогава за чий да ми подпъхват акумулатор за 1000 километра? Такъв пробег съм имал само два пъти - един път 2004-та и един път 2008-ма. Реално за мен акумулатора трябва да е за около 250 километра, да може да се зарежда сравнително бързо и да има много зарядни станции.

    Сега нека да посмятаме и да преценим колко е реалистично да се появи мрежа от зарядни станции с нужната гъстота.

    Какво разбираме под "сравнително бързо" - мисля, че 15 минути се вмества в това понятие. Закача човек колата на станцията и докато отиде да се изпикае, да си вземе едно кафе и ето колата се и заредила. 250 километра заряд, според едни тесленски разчети (ще караме всички с концентрацията и спокойствието на будиски лама в медитация) това са около 40 КВтЧ - значи за 15 минути ми трябва станция, която може да подава 160 киловата мощност. Да сравниме нейната цена на инсталиране - тоест колонка, място за спиране до нея и кабели към нея с цената на една бензоколонка по същия критерий.
    Нямам нито едните нито другите цифри. Ако има някой във форума, който знае колко струва построяването на бензиностанция 10 колонки примерно, може да получим колко е една бензоколонка като вземем 1/10 опт тази цена. Цената на електроколонката - ми някак може да я съчиниме.

    Сега да посмятаме за гъстотата на тези станции - една кола стой до бензоколонката около 3 минути - зареждане + плащане. А тук ще стои коло 17-18 - значи заради увеличеното време на престой до колонката ни трябват шест пъти повече електроколонки, за да имаме сегашния комфорт при зареждането. Е да де, но сега пробега ми е около 600 километра с един резервуар, а тогава ще бъде 250 - какво се получава ще трябва да са и някъде между 2 и три пъти по на често. Да вземем 2,5 пъти. Тоест за да имаме същата възможност за зареждане ще трябва да имаме някъде около 15 пъти повече електроколонки от съществуващите в момента бензоколонки. Или малко по-илюстративно, вместо сегашните около 7 или 8 бензиностанции по пътя от София до Пловдив ще трябва да имаме къде 20. И то всичките колонки в тези зарядни станции ще трява да са 160 киловатови. Даже ще са по-необходими не точно в този участък, а между Пловдив и Стара Загора. Добро "оконтактване на пейзажа" се очертава.

    И понеже горивото може да си седи в резервуарите по бензиностанциите много време и да се налива когато дойде наплива от желаещи, а тока не може да се складира, ще трябва за всичките тези колонки да се изградят и електрогенериращи мощности. Или самите зарядни станции да се оборудват с едни мощни батерии, та когато няма наплив да се зареждат, а ако се изсипят в петък вечер и събота сутринта клиентите да има ток. Тоест мощно "обатеряване на пейзажа". А защо да си нямат зарядните станции едни дизелови генератори и става екология на ... или някой пак ще каже, че стационарните уредби са много по-лесни за настройка в правилните еко-режими.


    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Имало си е реални опити с превозни средства с огромни "пумпали"(маховици). Малко известен факт.

    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      При тези кинематични акумулатори - пумпали - имат страничен ефект - жироскопен ефект, който е нежелан.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Момци горе в техническия едни 20 години екипа на професор Цанков (лека му пръст) се опитваше да извади повече от вложената енергия от разни там пумпали и маховици . Естествено нищо не стана не успяха да прескочат закона за запазване на енергията .

  • Студът наистина ли причинява ускорен или неефективен разряд или саморазряд?
    Литиево-железните имат ограничения при зареждането под нула градуса и пренебрежими такива за разреждане на студено. Капанът е че не могат да се заредят. В колите има друг вид литиеви акумулатори, или и друг вид.
    По-долу е инструкцията за температурни изисквания от американски нискотарифен производител, който обича да говори само истината, но не цялата. Все пак посочва това, което няма как да скрие:
    LiFePO
    4 batteries can be safely charged between -20°C to 55°C (-4°F to 131°F). However, at temperatures below 0°C (32°F) the charge current must be reduced, until the temperature is >0ºC (32ºF), as follows:
    1. 0°C to -10°C (32°F to 14°F) charge at 0.1C (10% of the battery capacity)
    2. -10°C to -20°C (14°F to -4°F) charge at 0.05C (5% of the battery capacity)

    И друго - За енергията по принцип сега има една интересна статия - за Германия се споменава, как всъщност си я карат на газ и въглища, докато дават еко тон за песен на нас и ние имаме право да си изберем да го следваме:

    ...натоварването на енергийната система в Германия е 70 000 MW, от които вятърните паркове осигуряват 4000 MW, а слънчевите системи едва 1500 MW. Нещо повече, тъй като възобновяемите източници не могат да задоволят потреблението на електроенергия, Германия разчита главно на газовите централи, въглищата, атомните централи и на внос. В резултат на високото производство на електроенергия от изкопаеми горива, емисиите на въглероден двуокис в този ден варират около числото 500 g/kWh. За сравнение - във Франция емисиите са били само 70-80 g/kWh, тъй като 65-70% от електроенергията идва от атомни електроцентрали.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнение

      Реално за мен акумулатора трябва да е за около 250 километра, да може да се зарежда сравнително бързо и да има много зарядни станции.

      Сега нека да посмятаме и да преценим колко е реалистично да се появи мрежа от зарядни станции с нужната гъстота.
      Защо правите толкова сложни и нелогични и скъпи сметки?! Защо изобщо трябва да правим толкова много зарядни станции и да се чудим как да зареждаме??
      Не е ли по просто следното:
      Реалния пробег трябва да е между 500 и 800 км. При това положение най лесното е като се прибереш у дома - включваш я и я пълниш бавно бавно - с 3-4 киловата колкото ти позволява контакта без да правиш скъпи промени.Да на сутринта няма да имаш пълно зареждане но винаги ще имаш резерв и винаги ще караш без да се чудиш дали ще ти стигне!
      Нищо не трябва да правиш - просто трябва да я включиш в гаража! Това е!

      Тия приказки на германците че щели да намалят пробега щото било еди какво си... Сигурно ще бъда заклеймен но Германия отдавна не е двигателя на прогреса.Те почиват на стари лаври и все още вадят дивиденти от миналото. Не мисля че германското е синомим на качество.Защото това беше отдавна в миналото - вече не е така!
      Развитата западна европа си вкара много голям автогол с тия вятърни и соларни централи! Защото се оказа че не може да се разчита на тях.Ама изсипаха едни луди пари..Че и закони ми създават и ние да правим като тях... Да сме си закриели реакторите и... а после ще си признаят ли че са сбъркали??
      Та електричките ще оправят проблема с енергетиката. Много е просто. За да работи правилно мрежата трябва долу горе да е балансирана.И точно през ноща ще пълнят колите.Бавно по съществуващата мрежа.И по този начин ще намалеят колебанията и пиковете в потреблението! През деня са заводите - нощем са колите!
      Ще пуснат един атомен реактор в повече и това е!!
      Аз не виждам проблем с зарядните станции.Вие ги виждате като проблеми! Ако аз бях икономически диктатор този проблем щях да го реша много лесно.На всички собственици на молове и магазини с големи паркинги им казвам да сложат по един силен контакт с измерващо устройство.Като паркира клиента пуска кабела да пълни брояча брои а пък клиента обикаля мола или пие кафе.Като излезе просто допълнително си плаща колкото е източил и готово....
      Реално всеки един по голям паркинг може да бъде оборудван с един контакт и това е!
      Абе пред всеки магазин може да има - и това е допълнителен стимул да ползваш точно този магазин!Инвестицията познай кой ще я направи!
      Последно редактирано от mishomishev; 18-02-21, 18:32.

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Като нямаш гараж-пускаш един кабел да виси от седмия етаж, и си зареждаш колата.
        Бъзикам се де.

      • Alexr
        Alexr коментира
        Редактиране на коментар
        Аз не само нямам гараж, но често ми се налага да паркирам на 300-500 метра от входа си.

      • Иванов Иван
        Иванов Иван коментира
        Редактиране на коментар
        Е и? Просто ще ти трябва маааалко по-дълъг кабел.

    • Кольо коментира
      Днес, 19:53
      Като нямаш гараж-пускаш един кабел да виси от седмия етаж, и си зареждаш колата.
      Бъзикам се де.
      Требе да ти снимам кабелите в моя квартал. Нали почти всичко живо е с дизелори - зареждат акумулаторите, че мноо-о-о-о-о-о-о-о-о--о-о-о-о-о-о-о-ого вРътене требе, за да зАпалАт.
      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

      Коментар


      • Vlado_Ts
        Vlado_Ts коментира
        Редактиране на коментар
        Е значи още от сега , предварително демек , са подготвени за електричките

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Интересно що ли моите дизели през целия ми живот са палели и в най големите студове на един оборот ?

    • bullet_pk коментира
      Днес, 19:44
      Ами аз нямам гараж. А в Пловдив, един гараж в момента струва 20-30000 евро. Сигурно и ще поскъпнат още, като се напълни с електрички...
      Ако дойде такова време у нашенско (да се напълни с електрички) , то това с оглед на темата означава да се изпразни същевременно от ДВГейки. Приблизително 4:1 . Демек: гаражи ше има или най-малкото няма да поскъпнат (освен ако законът за търсенето и предлагането не се замени с нещо задължително ).
      На всичко отгоре , макар че е отделна тема , дори в днешно време , с доминацията на ДВГ , проблемът с гаражите в градовете може да се реши за 6 месеца . При добро желание, по-малко алчност и наличие на няколко грама акъл в главите на властимащите .
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        "При добро желание, по-малко алчност и наличие на няколко грама акъл в главите на властимащите ."
        Това ако го постигнеш, обещавам да гласувам за тебе пожизнено, за каквато и позиция да се кандидатираш.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Владо ти поне си наясно с енергийната ни система в момента и какво може да понесе . Навсякъде са стари трафопостове в най добрия случай с радомирски трафове от каквото средно напрежение е на 630 киловата . В повечето случаи консумацията е оразмерена за парно отопление . На 630 киловата маслото на трафа кипва за 10 минути та никой не ги юрка на повече от 500 аз като ги доближа включвам втория и имам резерв още два . Преди студовете ЧЕЗаджиите идваха няколко пъти да правят маневри и изрично ме питаха дали работим и ще ми трябва ли повече мощност щото с това ново строителство наоколо са на границата от всякъде .

    • Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение

      , проблемът с гаражите в градовете може да се реши за 6 месеца . При добро желание, по-малко алчност и наличие на няколко грама акъл в главите на властимащите .
      гар

      И как точно мислиш че ще се реши въпроса?! Питам защото повече от 10 години се занимавах със строителство.На практика гаража е едно от най ценните помещения в една сграда.Още като строях имах в телефона си номерата на 3-4 постоянни купувача.Тяхната заръка беше:
      Ако имаш гараж а пък нужда от пари - обади се първо на мен.Ще ти го платя на 100% без да чупя от цената и ще си го чакам докато го построиш!
      Реално познавах човек с над 25 гаража в различни части на града.Единственото му условие беше да са самостоятелен обект с отделна партида ток вода и....

      Всъщност гаража не е точно гараж! Това е мултифункционално помещение - което може да бъде: гараж склад ателие офис магазин или просто боклучарник. Струва много по малко от апартамент лесно се купува или продава лесен достъп и...

      Няма как да решиш проблема! Хората искат такова помещение и реално всеки който има апартамент трябва да има и такъв склад/гараж/боклукчарник!
      Паркомястото не ти дава същите предимства като гаража!

      Коментар


      • BRANCO
        BRANCO коментира
        Редактиране на коментар
        Много си прав за гаражите, ноооо....Живея доста години близо до идеалния център на Стара Загора, в махала дето всичко и всички се знаем. Има доста гаражи край нас, подземни от бай Тошово време по 40-50, надземни пак от тогава, също и доста надземни от по-новото време, също и такива, в които няма шанс да влезе нещо по-голямо от Корса с две маневри, ама по документи - гараж. Та, поне 2/3 от тези гаражи стоят или празни, или са затрупани с натурии, но не се ползват за автомобили........ Нещо не ги разбирам собствениците, имат ги, а не ги ползват, че и под наем не ги дават. Един гараж в махалата върви към 10-15 000 евро, има огромно търсене, но предлагане просто няма.

    • Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение


      На всичко отгоре , макар че е отделна тема , дори в днешно време , с доминацията на ДВГ , проблемът с гаражите в градовете може да се реши за 6 месеца . При добро желание, по-малко алчност и наличие на няколко грама акъл в главите на властимащите .


      Би ли споделил, както как да стане тая магия??

      Коментар


      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        С бомби, то е ясно. Половината по градовете, половината по парламента

      • gy6ter
        gy6ter коментира
        Редактиране на коментар
        Като начало да се започне с проверка на гаражи и паркоместа съответстват ли на броя който трябва по закон на всяка една сграда ,че до колкото знам си има изисквания .

    • Айде де. Мераклии, имам таман 20 свободни подземни гаража в Люлин 6, със самостоятелни нАтурални актове и Чезаджийски партиди, продават се. С контролиран достъп и видео наблюдение. Айде мераклии.
      подаръци за мъже от FACOM
      промоция на читави инструменти

      и на хоби такива

      тел. О879 Ч8Ч 2З5

      Коментар


      • maystor
        maystor коментира
        Редактиране на коментар
        Между 12 и 16000€, различни квадратури са.

      • Juiced
        Juiced коментира
        Редактиране на коментар
        Паркомясто или гараж, разликата е съществена?

      • maystor
        maystor коментира
        Редактиране на коментар
        Паркомясто не съм споменал.

    • С гаражите има един много голям проблем, който беше обсъждан в една тема във форумЪт - постоянно паркиращите пред него. Включително и ако е вход към подземен гараж или вътрешен двор с паркоместа. Непрекъснато се намират тарикати (туй във Фъндъкшехир най-вече) щото така не ги закача паякът, също така не се счита за "Зона" и спестяват 1-2 лева на час. Въпреки, че има забрана по чл.98, ал.2 от ЗДвП, катаджиите също и ЦГМ категорично отказват да се занимават с такива. При саморазправа обикновено "органите" скачат на собственика на гаража.
      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

      Коментар


      • BRANCO
        BRANCO коментира
        Редактиране на коментар
        Имаме вътрешен двор, със анти паркинг скоби на входа, и често се случва някой тарикат да паркира "за малко". Звъним или на паяка или на 112 и много бързо идват да го вдигнат. Туй действие в Ст. Загора се развива.

    • Ще ми паркира пред гаража, ама друг път...Добре, че нямам гаражи за колите си...
      HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

      Коментар


      • Гагич, за съжаление ти вярвам, че е така.
        Определено собственикът ще е прееван при саморазправа, ако се докаже, де!
        Който не се е сблъквал, той не знае.
        С три думи:рискувай, разумно, рядко.
        И за да не съм съвсем офтопик:
        Лично мнение-шофирал съм за 200 метра стара Tesla S80, интересно е.За мен - адски надценено е всичко.Spark-ове съм карал....Ускорението е по-голямо, заради характеристиките на електродвигателите.
        Не съм съгласен обаче за обещания пробег.
        И Kona-та, и Up-a ме излъгаха подобаващо за рейнджа им.
        За миналата есен става въпрос.Без минудови температури, и без разни подгреви.
        И последно от мен:Електричките определено са готини.И за разлика от колегата Мишев, мисля, че след 2-3-4-5 години ще си карам бензиновата Евро 3 20 годишна бангия.
        Електронските коли когато (ако) се наложат залагам официално бутилка, дето не се търкаля, че ще е след десетилетие.Не визирам хибридите.
        За да се наложат, за мен трябва да са пъреи по продажби за една календарна година.
        Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
        0887/осемпет 66 4осем

        Коментар


        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Само за една календарна година, няма да е достатъчно

        • bushiDO
          bushiDO коментира
          Редактиране на коментар
          Може и да е надценено, но колко ще се ръснеш за фабрична кола с ДВГ с ускорение под 3 секунди? Спарк редовно ползвам от началото на локдауна, тоест почти година, и не съм забелязал големи девиации м/у очакван и реален пробег!
          А в градски условия, електричките ще се наложат по-бързо от колкото очакваш

      • Като става дума за продажби е добре да се напомни, че много компании плащат на тесла пари от всяка продадена своя кола във връзка с регулациите за количеството емисии на километър за моделите на всеки производител в играта.
        Нека да има първи или каквито и да са по продажби, но по честен начин.

        Коментар


        • Не знам защо се изпада в крайности по темата?!? Нито електричките са толкова зле, колкото някои ги изкарват (само за протокола редовно ползвам спарк + че имам и навъртял и някакви км с Tesla S и BMW i3) Нито пък ДВГ са обречени в обозримо бъдеще (освен, ако нормативно не се случи нещо). И да опровергая една теза, която на няколко пъти се надига - че литиево-йонните батерии на електрическите автомобили не работели при ниски температури! Работят си напълно нормално - който се съмнява да инвестира 5 лева и да покара някой спарк, когато паднат температурите!

          Според мен в урбанизираните пространствата електричките скоро ще имат хегемония, дори и без нормативен натиск. Автомобилите с ДВГ ще имат все по-малко общо приложение и все повече ще бътат ползвани, само при специфични случаи...
          В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

          Коментар


          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Точно, крайните изказвания как двигателите щели да изчезнат нямат жизнеспособно основание. Всички видове превозни средства имат огромни възможности за усъвършенстване и големи проблеми. Общи са проблемите - отзад прозира бюрокрация, мошеничества и глупост в повече от представяното на публиката.

        • Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
          Не знам защо се изпада в крайности по темата?!? ...
          Те крайностите са първо на високо нормотворческо ниво. С декрети едното се субсидира, а другото ще се забранява, преди да има създадени нормални условия за това.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • Чавдар (V93)
            Чавдар (V93) коментира
            Редактиране на коментар
            Ами не! Не са недомислица електричките, както и други "зелени" технологии. Недомислица е да се изпада в екоталибанизъм и да се налагат на всяка цена като се гони изпълнение на десетилетния план за година-две.

            Резултатът се вижда, например, и в случаи като сегашната драма в Тексас. Понеже вятърните мелници се субсидират, те са се изграждали с приоритет, за сметка на други енергийни източници и за сметка на вложения в надеждността на системата.

            Поради което са достигнали до дял от над 40% в енергийния микс. Ама като удари един хубав студ - мелниците се заледили и спрели да работят.
            Опааа, дърпай шалтера, че системата се срина. От 40+ % вятърната енергия паднала едва на 8 ...

            Резултат - милиони зъзнат без ток, а вече и без вода ...

          • NovemberCharlie
            NovemberCharlie коментира
            Редактиране на коментар
            Е, поне се надяваме да се размразят и да тръгнат. Което трудно ще стане с Чернобил, Фукушиума, Три майл айънд.. За авариите по тецовете може на дълго и на широко да се говори отделно.

          • nigell
            nigell коментира
            Редактиране на коментар
            Това за Тексас въобще не е вярно. Цялата лъжа е породена от думите на смешника губернатор, който даже избяга в Мексико. Той естествено е на тази позиция благодарение на нефтените компании и им защитава интересите. Възобновяемите източници са около 10%, а основният проблем е бил в газовите централи:
            Wind accounted for only about 4 gigawatts of energy offline while thermal power plants, mostly natural gas, were offline because they couldn’t get any fuel. So much natural gas was needed for heating, that it just wasn’t available for power plants to have pumped through the pipe to them.
            While wind accounted for 4 gigawatts of the shortage, natural gas plants accounted for most of the rest, about 26 gigawatts.

        • Колата е удобство. Когато електричката стане удобна за ползване почти колкото кола с двг, тогава хората ще минат на ток.
          - собствено паркомясто, поне с навес, и зареждачка в блока/кооперацията.
          За някои нови сгради го има в подземния паркинг, но те са в перифирните квартали на София.
          Най-пострадали са хората в синята и зелената зони, където практически няма място за подобни парко места под и около сградите и тези квартали ще са обект на първите рестрикции.

          Отделно у нас хората предпочитат евтина кола и по-скъпа поддръжка отколкото скъпа кола и незначителна поддръжка.
          Скъпата кола води до:
          - висок данък;
          - високо КАСКО;
          - винаги имаш "едно на ум" къде я оставяш...

          Евтината кола "не я мислиш", каквото и да й се случи, финасово много по-лесно ще го "преглътнеш" .

          Когато електричките са със стойност, която е приемлива за голяма част от хората, тогава ще се наложат.

          По отношение на капацитета на батериите - всички ползваме различни ГСМ-и.
          Много по-удобно ни е да го зареждаме 1-2 пъти седмично, а не всяка вечер, че е "батерията е пълна наполовина" и следващия ден не сме сигурни дали ще ни изкара.
          За производителя - по-евтино му е да сложи малка батерия - ниска начална цена. Обикновено карат около 1000 цикъла, За 2-3г. свършва батерията, но и до година и половина излиза новия модел и имаш повод да си купиш новия телефон....

          При колите с малка батерия - ако ги зареждаш всеки ден/нощ то батерията ще направи 1000 цикъла за около 2,5г.-3г. След 5-6 г. батерията ще е на финала.... а ти ще си купиш отново нова кола....
          При коли с голяма батерия - поради капацитета на батерия, ги зареждаш веднъж на 2-3 дни. 1000 цикъла ще направиш за 6-7г. Много по-спокойно ти е, остатъка енергия след първия ден е достатъчен и не търсиш трескаво зареждачка. Затова производителя ти предлага колата с голяма батерия, но и с по-високо ниво на оборудване..... и 20-30% по-скъпо.

          https://schwacke.de/news/eu/surging-...sidual-values/

          Ето и една прясна оценка на остатъчната стойност на електричките и практическата липса на вторичен пазар за тях.

          Ако си купиш Hyundai Kona базов модел за 70 к след 3г. за колко ще го продадеш? Дали въобще ще се продаде?
          Т.е. имаш около 2 000 лв. на месец овехтяване, ако не можеш да го продадеш след 3г. или около 1000 лв. на месец за 6г. , без данъци и застраховки...
          Последно редактирано от stefsab; 19-02-21, 09:49.

          Коментар


          • KingofROAD
            KingofROAD коментира
            Редактиране на коментар
            Плащането на наема да речем, че не е проблем. Това, което остава след всички разходи, при "стандарта" на живот в България, е крайно недостатъчно за събиране на кеш след 10, че дори и 20г. спестяване за покупка на жилище в кеш, а не на ипотека...

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Наем на приличен апартамент в що годе приличен квартал обикновено е повече от вноската по ипотека. След 30 години плащане на наем нямаш нищо в крайна сметка .

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Доста хора допускат грешка при пресмятане на ситуацията в дългосрочен план, ако семейството не си увеличава доходите постоянно в прогресия и не успява да спестява адекватно, то тогава съвсем закономерно няма да излезе сметката. Ако семейството не си постави за цел примерно за 10тина години да събере пари и да купи жилище в брой то пак няма да излезе сметката.
            Аз познавам семейства, които работят много ниско платен труд, но спестяват усилено, правят жертви като например да живеят няколко поколения под един покрив, но тия семейства на моята възраст, вече имат няколко имота на обща стойност 7 цифрена сума във валута , които се самоизплащат и до 10тина години ако продължават в този дух ще са и с изплатени заеми, това вече е мъдрост, която 99% от хората няма дори да разберат, остави да осъзнаят и приложат.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X