Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
    Неколко съображения:
    - относно рестрикциите за придвижване/притежание на персонални МПС в рамгите на гъстонаселените урбанизирани територии: Лично аз съм силно против нормативно наложените рестрикции, преди да са естествено възникнали като нужда, но по конкретният въпрос е хубаво да се действа превантивно! Иначе ще се озовем в положение на пълна блокада и тогава ще коства много повече време, усилия
    И кой би действал превантивно?

    Извън този въпрос, имам просветление по темата. Кола на ток няма да може да се кара в градовете. За което ще се каже "Еми жалко. Откъде да знаем че ще стане така?!"
    Само че аз вече знам и мога да внеса поправка в календара от по-горен пост, където пише кога е краят на двигателите.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
      Ново двайсе:
      ]"Великобритания дава до 3 000 лири на шофьори, за да се откажат от колите си...............
      Тези вече откачиха......
      Подобни схеми има непрекъснато, какво толкова. Старите кошници периодично се премахват от пазара и се претопяват. В случая ще има и допълнителен ефект, защото ще обхване и хората с по-плитки джобове (тези които не купуват нова кола). Един вид възглавничка да не паднеш по г*з, като бъде издърпано килимчето, пък и намек, сещай се снахо и т.н. Междувременно и едни рокади стават в обществото, местят се хората в по-пригодни къщи, по-пригодни райони, търсят си по-пригодна работа и т.н. После бързо да можеш да действаш, ако трябва зареждаща станцийка да си сложиш вкъщи, ако трябва до жп гара да живееш, че да може да се транспортираш, професийка на детето да подскажеш, разни полезни работи.

      Междувременно големи автомобилни производители си обявяват твърди дати за раздяла с ДВГ. Ягуар и Бентли може да не са от всенароден интерес, но Форд и GM са, нали? 2025 за Европа, 2035 за Америката. Няма никакъв проблем да си караш стария дизел в преходния период, естествено, но знанието накъде се е запътил света е много полезно, особено в държава без добри социални програми които да осигуряват възглавнички срещу падане по г*з.



      Коментар


      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        В Германия бяха обявили твърда дата да спрат да ползват ядрена енергия.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        То хубаво ама с каква ще я замениш ?

      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Тези до 3 000 лири са във ваучери/билети за градски транспорт. Т.е. общината си е "на място" да направи и предложи алтернатива на придвижване за сметка на отказа от личното МПС.

    • Пропускате нещо дребно, но съществено. Навсякъде ,където се споменават срокове, се казва че няма да се регистрират нови автомобили с ДВГ , но никой няма да те вкара в затвора ако вече имаш такъв автомобил.
      Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
      За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

      A1+

      Коментар


      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        В някои градове в България не може да се премине с велосипед без да слизаш от него през центъра (не през центъра в смисъл на пешеходна зона) и законно.

      • bushiDO
        bushiDO коментира
        Редактиране на коментар
        Както казах, невъзможността да се влиза в градските центрове с персонални МПСта, ще се случи, рано, или късно, по естествен начин (когато се окаже, че е по-удобно, по-лесно, по- бързо с обществен транспорт, шеринг услуга или подобни), или преди това по нормативен....

      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        Ще се случи по естествен начин - природен може би? Защото ако е по цивилизован, градът ще е проектиран правилно за да няма прекомерна нужда от автомобили. Но ако се чака на естественото и случайността, откъде накъде изведнъж ще се проектират и изпълняват мерки за регулиране? От същите, които не са успели със това нещо, когато става дума за градоустройство.

    • Хипотетечно, ако дизелът стане 10лв на литър и ако му лупнат една еко-такса от 100лв на месец, пак ли ще си го караш? Ако дизеловата кола ще се обезцени три пъти по-бързо, ще си я купиш ли? Един производителите се отказват от дизели. Порше ги отказа напълно, Сузуки спря доставките на дизели за някои държави, Тойота оставя само дизелите за търговски цели, Фиат/Джип обещават. Малките дизелови автомобили вече изчезват от продажба. Естествен еволюционен процес.

      Между другото, за минаване през центъра на Лондон вече има две такси - 15 кинта "такса задръстване" и 12.50 кинта "такса за не-еко коли", т.е. 27.50 на ден. Това за куриоз, ама следват други неща, лавинообразно. Фирмени коли вече се подбират да са еко, иначе им излиза скъпо, нали. Производителите съответно като видят че един тип кола намаля продажбите, се правят промени и в производството. Нещата са вързани, керванът върви. В един момент ще останат доста по-малко стари коли да се внасят и в България, така естествено ще се получи, и щеш нещеш си засегнат от глобалните процеси.

      Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
      бъдещето е на споделени пътувания + шеринг услуги тип "спарк". С други думи, постепенно ще се обесмисли притежанието/поддръжката на лично МПС за придвижване в рамките на гъсто населените територии...
      Да, Пижо и Пенда от Долно Нанагорнище само със Спарк ще ходят на работа, също колкото досега само с Убер пътуват. Или те не съществуват в твоето бъдеще?

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Нека си представим- прегръщаме еко идеите със затворени очи и си предаваме МПС-тата за рециклиране. След това всички активни шофьори скачат на градския транспорт, който ще ги вози на цената на ГО + ГТП цяла година. След месеци тръгват и горните класове на училище и после и студентите.

        Градския транспорт ще може ли да поеме това натоварване?

        Дали общината ще ни предложи "награда" за нашите еко действия? Напротив - дори като си платим и си купим годишна карта, си оставаме в положението да се оправяме кой както може!

        Ще кажете има велоалеи- Някой чиновник изобретил велоалеите в София да е пробвал да мине по тях?

        Дори в момента, не можеш да си оставиш детето в детската градина наблизо, а въртиш едни км където си се "закачил". Дори този проблем общината повече от 10г не е решила.....

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        @Станьо-целта по-скоро е да се намали замърсяването на въздуха в градовете, а не на планетата. А за тази задача електроколите са си супер практични.
        Е да де-за увеличаването на електропроизводствоти и удебеляване на кабелите си е така, и няма начин да стане лесно и бързо, ама толкова им разбират главите на тези дето го мислят това.
        Отделно проблема с липсата на Литий.
        Някой по-горе го писа-при наличните технологии за складиране на ток ще е трудно на електроколите да се наложат по естествен път.
        Пробива ще дойде когато се появи възможност да се складира много ток в малък обем, и да става бързо.

        Или нефта съвсем да свърши и да няма никаква друга алтернатива за задвижване на колите. Тогава щем не щем-ще караме големи акумулатори на къси разстояния.
        Или ще впрягаме конете

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Кольо даже и статистически замърсяването на въздуха в градовете най малко е от автомобилите .

    • Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
      Хипотетечно, ако дизелът стане 10лв на литър и ако му лупнат една еко-такса от 100лв на месец, пак ли ще си го караш? ...
      Хипотетично, всички еко-проблеми с колите ще бъдат разрешени, ако ползването на МПС остане само за особено отговорни другари, а на всички останали да бъде забранено.
      Материалът да върти педалите - хем еко, хем здравословно.
      Я Северна Корея как се оправя ...

      А Пижо и Пенда от малкото населено място не съществуват в бъдещето, щото не се виждат от жълтите павета.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
        Хипотетечно, ако дизелът стане 10лв на литър и ако му лупнат една еко-такса от 100лв на месец, пак ли ще си го караш? Ако дизеловата кола ще се обезцени три пъти по-бързо, ще си я купиш ли? Един производителите се отказват от дизели. Порше ги отказа напълно, Сузуки спря доставките на дизели за някои държави, Тойота оставя само дизелите за търговски цели, Фиат/Джип обещават. Малките дизелови автомобили вече изчезват от продажба. Естествен еволюционен процес.

        Между другото, за минаване през центъра на Лондон вече има две такси - 15 кинта "такса задръстване" и 12.50 кинта "такса за не-еко коли", т.е. 27.50 на ден. Това за куриоз, ама следват други неща, лавинообразно. Фирмени коли вече се подбират да са еко, иначе им излиза скъпо, нали. Производителите съответно като видят че един тип кола намаля продажбите, се правят промени и в производството. Нещата са вързани, керванът върви. В един момент ще останат доста по-малко стари коли да се внасят и в България, така естествено ще се получи, и щеш нещеш си засегнат от глобалните процеси.



        Да, Пижо и Пенда от Долно Нанагорнище само със Спарк ще ходят на работа, също колкото досега само с Убер пътуват. Или те не съществуват в твоето бъдеще?

        Перфектно описание на проблема от колегата... Пляскайки с ръце, правейки какви ли не такси и забрани, накрая оставаме с няколко електрички, но пък сме силно екологични и всички сме доволни... Само че, понеже не сме сами в света, може да се окаже, че зелената талибанщина няма да бъде прегърната навсякъде по този начин... И се събуждаме един ден, в едни държави където сандвичите са по 50лв. не можем да произведем нито един конкурентен продукт сещате се защо... А отгоре на всичко почти всичко ни е внос... От едни замърсяващи талибани, които обаче въобще не им пука за нашите въжделения и просто ни наритват в ъгъла ако въобще ни забелязват по това време...

        Или с други думи, докато Пентагона премине на електрички (той е консуматор на течни горива колкото един континент) може да се окаже, че неговата "конкуренция" вече не му е конкуренция, а началство... Нещо напоследък ми се струва, че много си въобразяваме, че сме центъра на света, а то май не е така...
        Последно редактирано от Венцислав Петров; 22-02-21, 08:18.
        VPetrov.photography

        Коментар


        • И за да бъда разбран правилно. Всяка мярка за екологията, дори да е най-смислената такава може да донесе полза за всички само ако бъде подкрепена от всички. Мярка, която не е подкрепена от другите икономики, но наложена силово тук, означава само едно - директно самоубийство на нашата икономика... с всички произтичащи от това ефекти и последствия!
          VPetrov.photography

          Коментар


          • Чавдар (V93)
            Чавдар (V93) коментира
            Редактиране на коментар
            Еко - меко , мръсните производства да са ни далеко, обаче сме зинали да плюскаме, щото сме богати и не искаме да се отказваме от удобствата.
            Циментът нека ги праши в Димитровград и Девня. Мръсните химии да са в Китай, щото там не са еко и ядат по купичка ориз (та на нас да ни е по-евтинко). А после - Олеле, трябват ни спешно маски, ама нямааа, щото нали там в Китай .... Трябват ни лекарства, ама липсват основни субстанции, щото те мръсните химии - пак там ...
            Ние сме много еко напредничави скандинавци, ама кат не ни стига тока (щото сме мнооого еко-съобразни) ще внесем от немците и поляците. Е, бил им "мръсен" тока , ама ние ще се направим че не знаем. Той нали не мирише при нас ...

            А да, и за изнасяне на еко-речи Грета Тунберг ходи с яхтата на принца на Монако ...

          • bushiDO
            bushiDO коментира
            Редактиране на коментар
            @ Чавдар - Почти на 100% съм съгласен с тази гледна точка. Почти, а не 100%, защото Китай също има леко лицемерна позиция по въпроса! Защото въщност европейските страни имат по-строги еко норми компаниите сами търсят алтернатави. Въпроса е защо Китай допуска тези "мръсни" производства? Въпросът ми е риторичен - Китай отдавна не е икономически толкова слаб, за да оправдава тази си политика, о видите ли, ако не сме екологични талибани и не приемем боклучливите производства на запада ще трябва да се върнем към купичката с ориз... та нещата не са толкова черно/бели каквито са в представите нито на еко-талибаните (катото Гретичка) нито каквито са в черепухите на "плоскоземците"...

            п.п. м/у другото има компании, които съвсем доброволно си налага собствени, по-високи от съществуващите нормативни изисквания, еко стандарти и то за цялостното съществуване на продукта, вкл. производство и последващо излизане от употреба.

          • Чавдар (V93)
            Чавдар (V93) коментира
            Редактиране на коментар
            Производствата са в Китай и другаде по простата причина, че разглезените консуматори искат ниски цени, дълги гаранции, безплатни доставки и връщане, и т.н. а бизнесът - по-високи печалби. При свръхрегулирания европейски пазар тези неща не са особено възможни поради разходите, произтичащи от по-високите нива на социална защита и претенциите на работната ръка, както и от мерките за спазване на екозаконодателствата. Поради което производствата отиват там, където споменатите разходи са по-ниски. Т.е. екозаконодателството е по-лежерно, а заплащането на работната ръка е съществено по-ниско. Ако Китай вдигне летвата на законодателството и доходите до европейски нива силно се съмнявам, че някому ще бъде изгодно да аутсорсва производството си там ...

            А европейците не е зле да си помислят какво точно искат. Щото и туй в онуй, и душата в рая няма да стане. Не щял обувки от кожа, щото не били веган. Искал да са еко-меко и, разбира се, да са евтини. Ама не ще да носи цървулки от лико ...

        • Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
          Хипотетечно, ако дизелът стане 10лв на литър и ако му лупнат една еко-такса от 100лв на месец, пак ли ще си го караш? Ако дизеловата кола ще се обезцени три пъти по-бързо, ще си я купиш ли? Един производителите се отказват от дизели. Порше ги отказа напълно, Сузуки спря доставките на дизели за някои държави, Тойота оставя само дизелите за търговски цели, Фиат/Джип обещават. Малките дизелови автомобили вече изчезват от продажба. Естествен еволюционен процес.

          Между другото, за минаване през центъра на Лондон вече има две такси - 15 кинта "такса задръстване" и 12.50 кинта "такса за не-еко коли", т.е. 27.50 на ден. Това за куриоз, ама следват други неща, лавинообразно. Фирмени коли вече се подбират да са еко, иначе им излиза скъпо, нали. Производителите съответно като видят че един тип кола намаля продажбите, се правят промени и в производството. Нещата са вързани, керванът върви. В един момент ще останат доста по-малко стари коли да се внасят и в България, така естествено ще се получи, и щеш нещеш си засегнат от глобалните процеси.



          Да, Пижо и Пенда от Долно Нанагорнище само със Спарк ще ходят на работа, също колкото досега само с Убер пътуват. Или те не съществуват в твоето бъдеще?
          Ако не си разбрал, това което казвам се отнася за ултраурбанизираните зони, така че, ако Долно Нанагорнище ти е събирателно наименование на такива зони, то да ! Ползването на лични леки коли в тях, ще е доста ограничено (в някои вече е) и както казах, това може да стане и по дългият и мъчителен естествен път, като се остави организацията на придвижване на естествен подбор, предизвиквайки постоянни и все по-сериозни задръствания, докато хората сами започнат да избират алтернативи. Аз също не съм фен на прекомерното нормотворчесто и доброзорното управление на разни процеси в обществото, но не знам в случаят кое е по-малкото зло...

          В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

          Коментар


          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            За какъв чеп са нужни ултраурбанизираните зони? Ако се допусне образуването им - да се планират както трябва вкл. с транспорта. Включително със зони за паркиране или гаражи.

          • bushiDO
            bushiDO коментира
            Редактиране на коментар
            За къв и чий чеп, аз лично не знам, но е факт, че те вече са се пообразували, така че на много места това с допускането и планирането е малко позакъсняло...

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Във "вече" е уловката - защото вчера не бяха се образували, в България, и именно за такива проблеми (не) се говореше. А проблемът ДНЕС е че същите кадри и хора, които изваяха това "вече" сега строят светлото бъдеще с електроколи чрез наредби, лобизъм или направо казано - с поредната далавера.

        • sek.1
          #184.1
          sek.1 коментира
          Днес, 09:37
          Че ние едни 30 години си самоубиваме икономиката доста успешно до степен от световен лидер в някои области да сме вносители в момента . С това което е останало висок БВП няма как да докараме . От там и всички произтичащи последици като нисък жизнен стандарт и като негово пряко следствие все по остаряващ автопарк . При държавите с висок жизнен стандарт това което тук се опитват да наложат административно там се е случило по естествен път .
          Последно редактирано от sek.1; Днес, 09:44.
          bushiDO
          #184.2
          bushiDO коментира
          Днес, 10:36
          @ Венцислав Петров: По тази логика, ако някой си хвърля строителните отпадъци по нерегламентирани бунища, щото иначе треа да плати 5 лв, давай и ние да правим така, щото ще се самопрецакаме?!? То не случайно екологичните инициативи се случват предимно в по-развитите общества. Примерно във Финландия, а не в Русия, или в Сингапур, а не в Индия и т. нт...Точно, защото освен съзнание се изискват и кинти - екологията е скъпо удоволствие
          Някой жали ли за Кремиковци? А за закритите уранови рудници? Като бях на 16 г. поради липса на места ме бяха завряли в МА в някакво пулмологично отделение, въпреки, че имах бъбречни оплаквания. Около мен - само миньори и металурзи със силикоза и подобни заболявания. Грозна картинка. Труповете ги изнасяха на легла с колела и ги слагаха в банята, докато дойдат от моргата да ги приберат. Всеки ден имаше по два-три нови.
          Вносители станахме - да. Всички отровни и вредни производства от Европа и ФАЩ са изнесени в Индия. Не ги виждам да са цъфнàле и вързàле... Абе, нещо като "космическото чудо и ядрената мощ на КНДР"
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Най големия МК в средна Европа се намира в Кошице Словакия . Само около 4 пъти е по голям от нашето Кремиковци и до ден днешен и за секунда не е спирал да работи .

        • И кво ще ядат в Китай ако изравнят цените на производството с тези в Европа?
          камъни?
          Щото точно спряха да се питат "яде ли" вместо добър ден.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Петьо, тук малко се исказа неподготвен.

            Идея си нямаш как Китай са лидер в производството на храни СЛЕД Холандия, виж НЛ как произвежда храни и ще схванеш за какво говоря.

            И много малка идея имаш колко храни изнася Китай и как реално няма други износители в определени области от хранителната верига.

          • turtey
            turtey коментира
            Редактиране на коментар
            Не четеш внимателно.
            В момента не са умрели от град щото им се купува стоката. Щото е евтина. А вдигнаха заплатите и съответно цените, а се фанаха за палците.

        • Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          И кво ще ядат в Китай ако изравнят цените на производството с тези в Европа?
          камъни?
          Щото точно спряха да се питат "яде ли" вместо добър ден.
          Каквото в Япония и Ю.Корея. Те японците да не би с уникално качество да пробиха преди 50-на години? Не-е-е-е-е, с цени, много по-ниски цени. Но понеже е имало упреци и подигравки за качеството, са вложили усилия и в тази посока.
          Не са предимството на Китай само евтиният труд. Това е сръчността на работниците. Личи си по "приложните им изкуства" - то са филигранчета, гравировки, скулптирания, които европеец (а па особено от близкоизточен емигрантски произход) не само няма да направи, но ще фрасне предмета в стената с крясъци.
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            А Корея и Япония? Също правят хубави неща. И като изкуство и като индустриална продукция.

          • сто
            сто коментира
            Редактиране на коментар
            Това за Япония и качеството/цените мисля да не е баш. Когато в Америка произвеждаха примерно магнитофони, японците само цъкаха. После се сетиха да откраднат/платят за да ги произвеждат, но пробиха на еднаква цена с внимание към качеството. И така за всичко - телевизори, малки автомобили дето носят на бой като големите щатски. Естествено че тойота терсел е по-евтина от осемцилиндров американски змей, те по всичко се различават. Ма терсела не се чупи, то няма и какво да му се счупи.
            Ползвам американска машина, предпочетох я пред китайска такава на четвърт цена, и съм доволен. Вътре обаче има разни прецизни детайли, които щатската фирма си е внесла от Япония. Ева ли защото към днешна дата там е по евтино или пък няма кой да го произведе в щатите.
            Да не скочиш сега да ме убеждаваш в противното, това си е само лично, не чак дотам информирано мнение

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Американците до ден днешен не могат да докарат машинно управление на нивото на Фуджицу Фанук серия 6 от преди 40 години .

        • Ни на японците ни на корейците им се налага да ограничат раждаемостта.
          И исторически там глад като в китай нанайси.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Явно не си добре запознат с историята на Чо-сон и Нип-пон
            Невероятна гладория и на двете места. Просто и двете страни са плюнки спрямо мащабите на Китай, затова по-малко хора са измирали.

        • Относително.
          страна където рибешки черва са деликатес не е от изобилие на храна.
          Но китай ги води с няколко обиколки.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Съмнява ме да е чак толкова съотношението.
            Според мен да е 2-2,5:1. Хайде и 3 да е. Ама чак 5-това е перверзия дори и за Европа.

          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Не е. Затова тежката индустрия избегà в Индия, а високотехнологичната - в Китай. А всичкки продукти на леката промишленост отдавна си ги внасяме пак оттам.

          • Juiced
            Juiced коментира
            Редактиране на коментар
            Вобще не е 5 към 1 , а относно данъците си направи справка с големите вериги супермаркети и лукойл и ще разбереш,че може и да не се плащат данъци. Така аритметиката ти остава само за микро и малките предприятия, както и стартъпи(те гледат всичко да им е ОК все пак)

        • Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          Относително.
          страна където рибешки черва са деликатес не е от изобилие на храна.
          Но китай ги води с няколко обиколки.
          А тук хич не ядем, дори и по големи боклуци..
          В кренвиршите и саламите какво мислиш че има?
          А сиренето ни, от мляко ли е?
          А зеленчуците и плодовете, най ефтините боклуци от Гърция?

          Та много европейска и развита България, какво ядем?


          Гагича е прав.
          ТЛК 80 4,2ТД-95г

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Бъркаш щатите...

          • Красимир Начев
            Красимир Начев коментира
            Редактиране на коментар
            Не те разбрах Кольо?

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            То вече го казаха по-долу. Това, че ядем боклуци(аз не съм съгласен с това, но нали обяснявам на теб) не означава, че сме гладни. Просто бедни които искат да си купят месо, ама щото им е скъпо-купуват си нещо като месо. Което означава,ч е макар и с боклуци, но се нахранват, и си лягат сити. И за закуска имат какво да ядат, и за обяд...
            А там където рибешките черва са станали част от менюто не е от бедност, а от липсата на каква да е храна. И ако не изядеш червата на рибата-ще си легнеш гладен, че няма нищо друго.

            Та бъркаш имането на храна и избора каква да е точно, с почти пълната липса(понякога) на нещо което може да те нахрани.

        • Китайците винаги са работили. Самопродали се в робство китайци са построили жепето в САЩ. Ама не намаляват, даже обратното, пък храната хОй.

          Ние може да ядем боклуци, но има какво. Там не баш.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Тия приказки сме ги слушАли от Таатово Златно Време насам. Как китайците щели да умрат от глад. Па вече и гащите ни и чорапите са оттам. Па и чесънът и "смилянският" ни боб, и пилешкото месо... всичката риба - отдавна.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X