Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

    Демек, да става в 3, за да тръгне в 4, та към 8 часà сутринта да е на работното си място?
    Verujem u lju-u-u-u-u-u-u-ubav !
    Гагич пак не четеш

    100 км дневно е х 50 в посока което заедно със магистралното и градското е 1 час в посока
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

    Коментар


    • #77
      Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение

      Годишната карта за всички линии е 365лв.
      https://www.sofiatraffic.bg/media/up...%B8%202018.jpg
      Наколко метра ти е работата, ако не е тайна?
      Що ми даваш цената на "персонализирана карта" ?! Време е да сФанеш, че не всички в този форум са пенсионери или инвалиди, нито тарикати като тебе.
      600 лв. е нормалната карта.
      Разстоянието от жилището ми до работата е около 10 км., но трябва да се сменят три превозни средства от ГТ. В едната посока.
      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Все тая, дали 365 или 600, по един или два лева на ден... 10км с Гранда, са 2-3 литра бензин...в посока...Не по-малко от 5л на ден...или 7-8-10лв... Ама трябва да се буташ с народа.

      • Bogoljub Gagic
        Bogoljub Gagic коментира
        Редактиране на коментар
        "Гранда" ми е 50 лв. на 100 км. при най-най-зверските задръствания, т.е. стига за две седмици. Т.е. 1300 годишно, АКО ходех с него. Ама не ходя, ходя с "Либито" на газ. Там са 150 км. за 25 лв. (щото харчи и някакъв бензин, веднъж месечно му доливам). Ама не съм тЕрикат като Пенчо, който кой знае с какви тапиЙ се е обзавел и Кията му сигурно се води на инвалид и паркира безплатно и винетка безплатна взима и пенсийката си му тече и всичко му е шест (вкл. и броят на апартаментите му)

      • Пенчо
        Пенчо коментира
        Редактиране на коментар
        Гадич Гадич.
        Нищо от това дето си го избълвал не е така. Ни съм пенция, нито ползвам паркинг без пари, нито кичка е с безплатна минетка, карам си я на нафта и те така.
        Не е хубаво човек да завижда.....

    • #78
      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

      Що ми даваш цената на "персонализирана карта" ?! Време е да сФанеш, че не всички в този форум са пенсионери или инвалиди, нито тарикати като тебе.
      600 лв. е нормалната карта.
      Разстоянието от жилището ми до работата е около 10 км., но трябва да се сменят три превозни средства от ГТ. В едната посока.
      Пак нещо си се обАркал. Чети малко по-бавно, моля.
      Персонализирана е нещо различно от преференциална!!!
      цФана ли?

      Коментар


      • #79
        Мани ти градския транспорт - нали трябвало да се спазва социална дистанция . Няма как да си го причиня да сменя три автобуса за да ида на работа. По добре да поработя час повече , вместо да прекарам този час в смрадливия автобус.
        Фиат Купе
        Опел Фронтера В
        Мицубиши Паджеро Пинин

        Коментар


        • #80
          Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение

          Пак нещо си се обАркал. Чети малко по-бавно, моля.
          Персонализирана е нещо различно от преференциална!!!
          цФана ли?
          Уфф, личи си, че хал-хабер си немаш от градски транспорт и явно не ползваш такъв, ами ровичкаш из интернета. За чиФ уй "персонализираната карта" е два пъти по-евтина, заради едната снимка и трите имена ли? Че си си продал личните данни на ЦентЕро за градска мобилност?
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Щото персоналната се возиш само ти... Колко па да се вози един нормален човек с транспорта?! А другата може да я даваш на който искаш докато не я ползваш...примерно колеги (в твоя случай служители), роднини, комшии, познати... Демек може да се ползва по-пълноценно от персоналната.

          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Не е така, Цецо. И двете карти са само електронни и имат фиксиран брой от 1680 ли колко бяха там, пътувания. Влизаш в хафтобуса и пи-и-и-ип на електронния цетец вътре си даваш "точките".

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Те са електронни напоследък... Но пак с едната може да се возят различни хора, а с другата само ти. Тия точки сам човек не може да ги изразходи, а и се ползват само за статистика колко е пътувано с картата.

            ПП: До скоро нямаше устройства за чекиране във всички превозни средства, и картата си важи само с показване на контрольора.

        • #81
          Мани го Пенчо, кажи колко кинта на ден ти излиза с хемито?

          Щото 600 кинта/250 дни е по 2.50 на работен ден.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Писал съм като коментар на предишната страница

          • Пенчо
            Пенчо коментира
            Редактиране на коментар
            И да ме мане, пак е 365/250 =1.46

          • turtey
            turtey коментира
            Редактиране на коментар
            Писал си колко арчи. Кажи колко е на ден. Не ми се смята, ма излиза като 3.5 пер дием.
            Начи не е по йофтинку?

        • #82
          За тЕрикат Пенча и отбор юнаци, виждАли Градски транспорт в София само по Талавизията:

          НАРЕДБА за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община

          Чл. 6. (1) Превозните документи за пътуване с превозните средства за обществен градски транспорт са посочените в Приложение № 2 към наредбата карти и/или електронни карти.
          ...
          (4) Абонаментни карти или електронни абонаментни карти се издават по редовна тарифа (персонализирани/неперсонализирани) и по преференциална тарифа (персонализирани).
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Мислех, че се майтапиш...
            Редовна цена, но персонализирана е 365лв. Неперсонализирана е 600лв.

            А преференциалната е винаги и персоналнизирана, защото важи само за този, за когото важат, поради някакви причини, и преференциите.

          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Не става, Цецо, свършват ли, какво ги правят персонализираните, но такива нЕма. Затова съм останал с вЧЕпЕтлението, че са некви специални (и продължавам да смятам така) - карти за терикати, които цоцат от държавата докато им преседне. По цел ден се возАт у транспорто и не можеш сА кАчи от такива.

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Как да нема, бре?! Някога беха със снимка, сега не знам.
            Но, че има хора с ментални увреждания, които се возят по цял ден, това си познал. Има такива дори в Германия .
            Имам в България едни възрастни роднини, купуват си пенсионерски месечни карти, нещо като традиция, ама не пътуват почти въобще, още по-малко с градски транспорт. Сърце не ми дава дори да тръгна да ги разубеждавам...

        • #83
          Пенчо коментира
          Днес, 22:12
          Гадич Гадич.
          Нищо от това дето си го избълвал не е така. Ни съм пенция, нито ползвам паркинг без пари, нито кичка е с безплатна минетка, карам си я на нафта и те така.
          Не е хубаво човек да завижда.....
          Да-да, не бил Пенчо пенсия, не бил инвалид и не гребял с пълни шепи от благата, облекченията и преференциите (вкл. данъчни за 6-те апартамента) , "полагащи" се на такива заслужили деятели.
          Веруjем у льу-у-у-у-у-убав....
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • #84
            turtey
            #79.3
            turtey коментира
            Днес, 22:18
            Писал си колко арчи. Кажи колко е на ден. Не ми се смята, ма излиза като 3.5 пер дием.
            Начи не е по йофтинку?
            Не съм по тънките сметки, щото не съм тЕрикат като Пенчо, но сметайте сами: с бЕУети ми е 6 х 1,60 лв. - по три беУета в посока - 9,60 лв. на ден. С карта (затворих сайта с наредбата - там има приложение, годишните карти са САМО електронни, със заредени максимум 1680 пътувания годишно, т.е. на ден по 6 пътувания, прави 280 дена, за 600 лв. е към 2 и нещо на ден лв.). С карта ще пътувам поне по три часа дневно (час и половина в посока). Вие ся кво - давате ми акъл да вѝся по спирки и да се таралянкам по три часа на ден, а?!
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Хаха...Ей, то бива да не си по тънките сметки, ама има и дневна карта, която е 4лв.
              От Овча купел до Центъра час и половина... Верно, малко е скапан транспорта, но чак толкова... На мен от Божурище ми беше към 45 минути до Софийския университет...

          • #85
            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
            Да
            Веруjем у льу-у-у-у-у-убав....
            Цмехурко. със Ц!

            Коментар


            • #86
              Господа, да ви кажа ли колко е лятото с електрическа тротетка на 10 км разстояние? Практическо нищо.
              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

              Коментар


              • rosen_offroad
                rosen_offroad коментира
                Редактиране на коментар
                Не, ама ни разкажи колко харчи електричката зимата на -20 дето хората в Германия (даже не Норвегия) с ДВГ не могат си отоплят колите и бленуват за мокри печки на нафта

                Справка темата за зимните неволи:

                https://offroad-bulgaria.com/forum/%...e4#post6709296

                Можеш и да ни разкажеш колко ТеслИ се карат по норвежко баш тези дни

                п.п. Аз пък лятото си ходя на 15 в посока и обратно с нормален велосипед щото по ме кефи, отнема 1 час в посока

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Току що от Изгрев до Дружба и обратно реното не стигна и средата на работната температура . А е само - 11 .

            • #87
              Електричката и зимата пак харчи по-малко от бензинов двигател. А, иначе, на север, ама наистина на север, колите се топлят на ток, щото, нали, на нафта и бензин е много евтино. П.п. Тази седмица тук баше между -7 и -19 градуса. Електрическите таксита ( предимно Тесла и Нисан Лииф) не са спрели да вървят.
              Последно редактирано от NovemberCharlie; 14-02-21, 22:55.
              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

              Коментар


              • #88
                Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
                Не мисля че ще са 20-30 години! Абсурд! Статистиката дотук неоспорима и категорична:

                1990 -2000 - електрическа кола?! Няма такова животно
                2000-2005 - Електрическа кола?? Екзотика - отделни екземпляри - пробег 40-100 км - цената е жестока
                2005- 2010 - Появяват се първите признаци че електрическа кола е възможна - пробег около 100 км - цената е много висока - но не жестока!
                2010 -2015 - Вече има първи компании произвеждащи електрически коли - Теслата започва - пробег около 250 км - цената е висока но вече се продава
                2015 -2020 - Теслата е твърдо напред - появяват се и други конкуренти - традиционни производители пускат електрически модели - пробег 500км е нещо нормално - цената е около 20-30% по висока от традиционнната
                2021 - 2023 - Теслата прави психологическия пробив - пробег около 800км. Абсолютно всеки производител има в гамата си електрически модели с пробег около 500км. Отделно хибридите са по голямата част
                2023 -2025година - Два важни пробива убиват ДВГ .Всеки производител има електрически модел с пробег минимум 500км. Електрическа кола с пробег около 1000км е нещо нормално и струва колкото традиционната - ама е по бърза по готина и клиентите я предпочитат.

                Относно рестрикциите:
                Още в 2021 в България почна да се обсъждат определени зони да бъдат без коли или само електрически.2022 - вече са въведени първите зони - малки зони в София в Пловдив.Варна се подготвя...
                2023 - вече зоните са в повечето големи градове...


                Мислите че говоря фантастика ли?! Моля погледнете пак моята статистика до.... 2021 година...
                ...и като се събуди - кратата ти отвити.

                С батериите продължава да не им се получава, нито като цена, нито като параметри на зареждане. А ТЕслата продължава да си е ТеслА. Електрички се купуват масово за градски подвизи на места, където зорлем забраняват другите, и заедно с това масово имат кинтите да си ги позволят. ТеслА на 15 години не знам още да има, ама и когато се появи ще е в състояние да си купиш батерия на цена като за половин нова кола - то това им е скъпото, другото е дори по-евтино от кола с ДВГ.
                Последно редактирано от sparkybg; 15-02-21, 07:30.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Дори и всички описани от теб проблеми да се решат в един момент кои ще произведе ел . енергията необходима за зареждането да речем на 50 милиона електромобила в Европа всеки божи ден ?

              • #89
                Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
                Това с тези електрички ако не бъркам е само Еврогейска раОта. Не знам как е в Америка , Азия , Австралия ?
                Но да се премине само към такива автомобили ми се струва по-скоро невъзможно . Какви високопроходими автомобили има измислени на ток , ами автобуси , камиони и т.н....?
                Его е :
                 
                Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                Ford Fiesta 1.4 Tdci

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  И като на сред нищото свърши тока какво правим ?

                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Палим бензиновия генератор за да заредим батерията

              • #90
                Е то като свърши бензина пак същия хОй
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • turtey
                  turtey коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не бе младеж.
                  Като бензинова кола остане без бензин в средата на нищото.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Вадиш тубата с 5-е резервни литра и досипваш ако си сам. Или пресипваш от някой в колоната ако не си. С електричка нито имаш резервни акумулатори в багажника, предлагащи пробег колкото 5 литра в туба, нито можеш да преточиш от някой в колоната.

                • turtey
                  turtey коментира
                  Редактиране на коментар
                  Да бе, тука спор няма. Аз го писах защо бензина е спечелил.

                  Но като свърши горивото в средата на нищото е тегаво с какво ще да си.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X