Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
    Зареждане с дизел или бензин-120 лв и 4 минути.С ток-200 лв,обаче 40 минути.Примамливо
    Бре, тая сметка с парите верна ли е? Никога не съм се замислял. А по отношение на времето - зареждането с течно гориво досега комбинирахме с малка нужда, а това с ток освен с голяма ли?! Но пък предвид по честата нужда от зареждане...знам ли...

    Коментар


    • коко келеша
      коко келеша коментира
      Редактиране на коментар
      Просто до Царево ще се "раздвижваш" един или два пъти за по час.

  • Света никак не седи на едно място.
    магарцедес показаха електричка с 1000км пробег.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • kameno karp
      kameno karp коментира
      Редактиране на коментар
      Това през пролетно-есенния сезон ли?

    • коко келеша
      коко келеша коментира
      Редактиране на коментар
      А "показАха" ли приблизителната цена?

      Миналата 2021 година, Мъск е продал почти милион теслИ, вероятно с дръжки произведени у нас )))))))))))))))))))

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Пробега е много малка част от проблема. Кинтите за това са проблема. Най-мизерната електрическа Дачия струва колкото 2 не-електрически от същия клас.

  • Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
    Света никак не седи на едно място.
    магарцедес показаха електричка с 1000км пробег.
    Уау, по моята логика по-горе, това звучи като констипация Следя EQXX серията, но понеже ще подсмърчам само около нея, предпочитам да се шегувам.

    Коментар


    • mishomishev
      mishomishev коментира
      Редактиране на коментар
      Абе може и да не подсмърчаш ! Видях на живо Q4 на един от нашите клиенти. Много е яка. Наистина е яка - на живо.
      И отвън и отвътре е барната. Минава около 500км (за тая версия) и цената и е 120 000 (по думите на човека)
      Може и коментирания мерцедес да е по хубав (ама е спорно мисля аз) но разликата в цена ще е в пъти.

  • Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение

    Уау, по моята логика по-горе, това звучи като констипация Следя EQXX серията, но понеже ще подсмърчам само около нея, предпочитам да се шегувам.
    От това просто следва че евтинджосите ще изкарват по 600 примерно.
    отделно че след двайсе години кой знае до къде ще го докарат
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение

      От това просто следва че евтинджосите ще изкарват по 600 примерно.
      отделно че след двайсе години кой знае до къде ще го докарат
      При 15kWh/100km разход като за евтинджос, означава 90kWh батерия, която автоматично вкарва колата в много по-горен ценови клас. Това сега де, не след 20

      Коментар


      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        Да го духат бедните )))))

      • krassitch
        krassitch коментира
        Редактиране на коментар
        Остави цената,ама 90 по левче да е на станцията=15 лева за 100 км.Бакшо ще получи инфаркт,или ще скача на протести като луд...Или ще ни вози за 3 лв/км...Аааа,при минус 20 градуса,пробегът е 50% от при +20 градуса.Трябва у багажника поне една туба с ток

      • Alexr
        Alexr коментира
        Редактиране на коментар
        Относно разхода - един украинец се моташе по Балканите на "Тесла" преди няколко лета и покрай пътеписа даваше точни отчети за колата. Ами 16 киловатчаса за 100 му беше най-ниския разход който успя да постигне. Това лятото, без климатик, без магистрали и без значими баири за катерене. При левче киловатчаса на бързозарядна станция, цената става съвсем съпоставима с дизел или бензин и доста над тази на газ.


        • sparkybg коментира
          Днес, 18:38
          Кинтите за това са проблема. Най-мизерната електрическа Дачия струва колкото 2 не-електрически от същия клас.
      Ето така се раждат фалшивите новини Най-евтината дачия е 22 и малко килолева без масрафите за пускането в движение. Електричката в скъпата модификация е 36 и малко килолева без масрафите. Един ел. вв ъп почва от 50к а една ел. корса от 60к
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • И електричките се "чупят".
         
        FORD Maverik-2,3L, AWD, XLT-2 броя

        Коментар


        • Тия дни карах Тесла S на един приятел от детинство, който беше по-успешен от мен в изкарването на пари и сега може да си позволи такива играчки. Накратко - няма място за сравнение. В момента, в който доближат до цени нормалните коли ще минат масово на ток всички. Най-напред таксита и служебни "градски" автомобили, после всички, които могат да си позволят парко-място със собствена зарядна станция. Освен ток, гуми и окачване, тая кола друго не ще. Оперативните разходи за пъти по-ниски в сравнение с един нормален автомобил.

          В момента единсвената спирачка е високата цена на електричките, която Евро-политиците ще компенсират със забрани и административни актове, така че да форсират процеса. Щом гигантите масово си закриват инженерните отдели, явно натам вървят нещата.

          Коментар


          • Първоначално публикуван от Ilia801 Преглед на мнение
            ...Евро-политиците ще компенсират със забрани и административни актове...
            Докато не се появи вторичен пазар с цени като за вторичен пазар, евро-педер... политиците де, само ще се плюнчат, както винаги, ама електричките масови няма да станат.

            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • nigell
              nigell коментира
              Редактиране на коментар
              Вторичен пазар вече има, и цените са като за вторичен пазар... проблемът е че и търсенето и предлагането е ограничено, а началната цена на новите автомобили е висока, а пък старите не са чак толкова стари.

          • А ето какво правиш като разбереш, че батерията е за смяна

            https://youtu.be/7_9aVzf5fC4
            Дела трябват, а не думи.

            Коментар


            • Първоначално публикуван от Ilia801 Преглед на мнение
              ...

              В момента единсвената спирачка е високата цена на електричките, която Евро-политиците ще компенсират със забрани и административни актове, така че да форсират процеса. Щом гигантите масово си закриват инженерните отдели, явно натам вървят нещата.
              Ми не!

              За да заредя 15квч. в батерията при КПД 80% ще си купя 19 квч. ел. енергия Собственика на бензиностанция с 1 клетка бавно зарядно ми сподели че плаща 0,60 лв за квч при КПД 85%. Но освен зареждачката има месечни разходи по нея още 300 кв.ч., а не всеки ден зарежда електричка. А КПД на зареждачката е 85 % Ако за него няма печалба за 19 кв.ч. при КПД 85 % трябва да заплатя 22 кв.ч. + 10 кв.ч. "режийни" = 32 кв.ч. * 0,60 лв. Това е лесно: чакам 2 часа, за да заредя електричката, плащам 19,20 лв и спокойно ако вън не е студено, или не ми трябва охлаждане изминавам 100 км. Само 0,20 лв на км. Великолепно!
              100 км, но като наближа 50% от заряда трябва трескаво да се оглеждам в нета за следваща зарядна станция. За да достигна до нея трябва да жертвам още някакви километри и да изчакам час-два.

              За сега ще изчакам с електифицирането на превозното си средство.

              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • nigell
                nigell коментира
                Редактиране на коментар
                Не се разбира много написаното, но аз като зареждам 20кВтч си плащам за 20кВтч. Цената на бързите зарядни е 70ст. Чакането е макс. половин час. Бавните са безсмислени за бензиностанция, никой няма да чака толкова, а за половин час може да се зареди не повече от 11кВтч (при 22кВт трифазно зарядно). Някои коли на бавно (AC) зарядно могат само еднофазно с не повече от 7.2кВт/ч което още повече обезсмисля такова зареждане. Бавното зареждане е за по-голям престой, обикновено с пренощуване - вкъщи, в хотела и т.н. Има някакъв смисъл за леко подпомагане или просто като бонус за привличане на клиенти от заведения, кина и т.н., но не става за междинно зареждане при пътуване, с някои изключения.

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                Към nigell: Да, плащаш това, което зареждаш, но електромера по който твоя продавач на енергия плаща отчита и загубите на зарядното, той ги плаща и трябва да ги начисли. И като си плати декемврийската сметка 0,70 лв няма да са му достатъчни за да генерира печалба.

              • nigell
                nigell коментира
                Редактиране на коментар
                Да, при настоящите вариации в цените не знам дали им излиза сметката, но настоящите цени за зареждане са такива.

            • Ич даже не е не.
              в града масово се кара до работа и обратно, което е под 100 км дневно.

              Даже да живееш в Пазарджик и да работиш в Пловдив пак става и без да пускаш кацел от прозореца на офиса
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • На мен електричката ще ми е интересна ако в 99% от случаите си я зареждам от контакта в гаража. Там абсолютно максималната мощност е около 10kW монофазно. Ако си я включвам през нощта, сметката е добра, но ако същата сметка си направят 80% от комшийте? Тези празници, като навключваха всички фурните с мръвките, напрежението падна на 180V, но това е била само половината мощност от тази за заряд на кола средно. Това означава гръмнали квартални трафове, кабели и табла за присъединяване. Вероятно както не може да си миеш и ремонтираш колата вкъщи, ще има забрана и за зареждане.

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не знам за идеите, ама нормативната уредба за строителство на нови сгради на немците, вече включва подготовка(поне) за подаване на ток до паркоместата.
                  Със сигурност си подготвят и останалата инфраструктура във връзка с повишеното потребление.
                  Иначе, времето за зареждане вкъщи, вероятно би било от полза за баланс на мрежата.

                • Чавдар (V93)
                  Чавдар (V93) коментира
                  Редактиране на коментар
                  Като се сетя на колко места в страната няма електроснабдяване с нормално качество дори за сегашното ниво на битово потребление ...

                • nigell
                  nigell коментира
                  Редактиране на коментар
                  cecoa1 Да, вероятно става въпрос за някаква нормативна уредба за изграждане на домашни зарядни станции, а не ръгане в обикновен контакт. Беше ми попаднала такава статия, но беше на немски и не съм се задълбочавал в текста. Предполагам идеята е точно възможност за "умно" управление на натоварването.

              • Теслата с едно зареждане минава между 350 и 450км според състоянието на батерията при нормално каране. Това са реални цифри от първа ръка. Ако караш с над 200 пада наполовина, ама това е граничен вариант. Не го разглеждаме.

                Седмичният ми пробег е 160км. Ако имам гараж със собствено зарядно, ще ми струва около 3-4лв на седмица. В момента давам по 30 за гориво. Ако я зареждам от къщи, 74kwh батерия, при 85% КПД ще ми струва около 11лв на нощна. (74 + 15% = 85.1 х 0,13 = 11.06). Естествено, не я точа до дупка и си я включвам всяка вечер. Бонус - освен гуми и окачване, докато е жива колата едва ли ще има други механични ремонти. И тройно да дигнат тока, пак е по-евтино.

                Ако се включи Андрешко със служебната баничарка (такси) на домашния ток, и цените на електричките доближат тези на нормалните коли, прехода ще се форсира от самосебе си. Евро-политиците ще се погрижат да "оптимизират" нещата. Инженерите също. Инфраструктурата и тя ще се развива. И не мятайте камъни по мене, аз не съм виновен за това

                Още малко тема за размисъл от Работническо дело. Обърнете внимание на задължителните точки за зареждане: https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2021..._i_parkomesta/

                Коментар


                • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                  ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                  Редактиране на коментар
                  Погледни , колко хора карат чисто нови коли и си помисли , пак колко бързо ще стане прехода. Друго което не си смятал , направи си сметката , кок ое живота на батериите и кокое цената на нова . Аз правих подобна мсетка , всеки ден карам поне 100 км. не ми излезае за електричка , от вторичния пазар, на всеки 3 години по 15 000 за батерии ...

                • s_s1
                  s_s1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тези цени за бита много скоро няма да са такива. Обсъждат се диференцирани цени при които отопленито на ел. енергия няма да е най-изгодното. Съответно и зареждането на автомобилни батерии. Заради навлизащите фотоволтаици /уж от 2022 г. масово и в домакинствата/ се говори за нови часови ставки и тарифи в които нощната енергия няма да е сравнително евтина.
                  Ето и пример от южната ни съседка: https://profit.bg/regionat/turtsiya-...domakinstvata/

              • На мен ,а и на други,може би няма да им хареса цена на зарядните станции от70 ст.Бързи сметки,че то е колкото на газ или дизел.Скоростта на зареждане не е постоянна-първо се куми няксолко минути и не зарежда.После почва постепенно да увеличава,ама обикновено не стига максималната.Когато не е подгрята батерията,не иска да зарежда...Все едно,Хенри Форд днес да ти обяснява колко перфектен автомобил е Форд Т.Ще минат може би поне 7-10 години,докато електричките станат истинска алтернатива.А за българинът,който купува кола за средно 7-8000 лв,после ремонти за 2-3000.Кара на гаС,кога ще е по-изгодно,не знам

                Коментар


                • nigell
                  nigell коментира
                  Редактиране на коментар
                  При зареждане вкъщи е 2-3-4лв/100км, засега. По-изгодно от 20-годишно пунто на газ няма да е скоро, ще трябват едни 20 години

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X