Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилното въже.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • drukman
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от demonizator Преглед на мнение
    ......за това само ги наснимах и измерих..

    [ATTACH=CONFIG]766404[/ATTACH]...........
    Колана от тая снимка става за дърпане на кола по шосе, ако и двамата шофЕри знаят как се прави. Толкова. Ако поне единия е аджамия, шанса да скъсаш колана е голям.
    Хубавото на тоя колан е, че лети малко като се скъса и няма силата на въже при удара. Късал съм няколко такива.

    16мм-то въже става за дърпана на кола по асвалт. Като колана. Също е с малък ластичен ефект. Лошото на този модел въжета е, че не се заплитат. Трябва да го вържеш на възел, както ти е написал Колегата по-горе. Възела става голям колкото юмрук и е много неудобен.

    Тия 12мм стават за простор или да си издърпаш колесара с лодката (тая от снимката) стъпил с джипа на някое по-здраво място. Тоя тип са по-динамични и стрелят сериозно. Много внимавай с тях. Ползвай ги само с якета или торбики пясък закачени по тях. Можеш спокойно да ги слагаш 2 ката с шегелче. Няма проблемми с триенето защото се разтягат.
    Заплетени са кадърно. Не пипай заплетките. Държат по-добре от кой да е възел. Последното, на снимката в дясно, не се вижда добре и не мога да преценя как точно е заплетено..

    Нито едно от тия неща не става за вадене на залепнал в калта джип. Ако имаш парици, за екстреми си вземи 2-3 хубави коланчета. Има динамични и статични. Ако не ти се дават, има 2-4 тонни китайчета за смешни пари. Не са достатъно динамични, но са еФтини. ..Или си купи 30-32мм динамично от Бай Ламарин.
    Поздрави.

    Остави коментар:


  • Alexfield
    отговори
    От: Правилното въже.

    Преди няколко дни вдигах бившата ми Тигра с хайджека за предната гума. Трябваше да се мине отдолу с водоструйка (все още се кара оффроуд, а тенекеджията никак не ги обича тези работи). Тя е на 10 см от земята и няма от къде да подходиш с водата. Използвах метално въже за дърпане с куки на края, които удобно се закачат в дупките на джантата. Въжето се навива на 2-3 ката, че иначе идва дългичко. Така че: проверено - с джека за гумата става.

    Остави коментар:


  • tef4o
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    .... Ако е Опел или Лада ....
    Вадил съм Астра комби, забита до средата на фаровете в замръзнала кал. На яко лашкане. Нищо не се смля. Обаче при опит да мръднем Пежо 106 на ръце, ламарините му тръгнаха

    Та си зависи много каква е колата и колко е изгнила. Ако е възможно, разбира се, моята препоръка е да се поработи малко с лопатата и след това да се взимат генерални решения. Все пак да не забравяме, че освен носачи и брони, леките коли имат и разни "неприятни" подробности като гърнета, катализатори, климатици, резервоари и прочее, които никак, ама никак не са предвидени да се суркат по замръзнала кал.

    Остави коментар:


  • Ясен
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнение
    Да бе да-кола и хай-джек. И после-айде да сглобяваме колата,щот се разпадна.
    Ако я хванеш за точките за смяна на гума - може и да не се разпадне. Ако е Опел или Лада - с верига или въже през джантите. Начини има.

    Все едно лека кола затънала в кал има риск да се разпадне, независимо от начина на вадене.

    Остави коментар:


  • gimax
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    добре е да се почне с хай-джека .
    Да бе да-кола и хай-джек. И после-айде да сглобяваме колата,щот се разпадна.

    Остави коментар:


  • icerunner
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от demonizator Преглед на мнение
    Благодаря ти много за отговора! Има ли изобщо начин да разбера дали е полиамид или полиестер? Като го разнищих се оказа, че е със сърцевина и оплетката е само отгоре.. ....
    Ами например полиествера има доста по висока температура на топене... но има смисъл да се занимаваш само ако много ти се занимава, иначе си връзвай два хубави възела, мятай си въжето в багажника и си го ползвай

    п.п. По отношение на конструкцията на въжето с оплетката отвън - това е хубаво!

    Остави коментар:


  • demonizator
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
    С това Ф-12 на 2х11 бих рискувал, но няма да съм спокоен и няма да лашна нищо наистина тежко. Някоя лека кола от пряспата-да, но за джип на плажа или с калта си трябва яка прашка. Като знам моето дето е към 30мм и е 30 метра, че не винаги излизат на яко засилване....... Като го лашна и изтънява наполовина. Страшно си е.
    В тази връзка, при два ката какъв е правилния начин на захващане на прегънатия край (реално средата на въжето)? Сега се замислих, че ако просто се прекара през шегела няма ли точката на усилие да е пак от един кат, и да се обезмисли. Ако пък е с възел, няма ли опасност от разлика в дължините на двата ката, и усилието да отиде повече в единия?

    Остави коментар:


  • demonizator
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
    Това 16мм трябва да ти свърши добра работа. Би трябвало да удържи едни поне 3.5-4 тона статично натоварване, което, ако не правиш някакви страшни експерименти ще ти върши работа дълги години. Ако е найлон (полиамид) ще има и много добри динамични характеристики и с тази дължина (като му направиш възлите ще стане около 8м) ще е отлично за изваждане. Ако е полиестерно ще е малко по-статично, но пак ще става за теглене и то много добре. Все пак ще трябва да имаш едно наум при опити за вадене със засилка, че това въже не е чак толкова преоразмерено колкото някое специално за това. Направи клуповете в двата края с ДОБРЕ направен възел "девятка", ако ти е проблем ю тюба ще ти помогне (figure 9 knot)
    Благодаря ти много за отговора! Има ли изобщо начин да разбера дали е полиамид или полиестер? Като го разнищих се оказа, че е със сърцевина и оплетката е само отгоре.. Иначе, точно клупове с възел девятка гледах днес, и тези дни ще гледам да ги направя. Ще ги снимам да кажете дали са ДОБРЕ

    Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
    Ако няма да тегли със засилка и има излишен съединител, по-добре да тегли с колана.
    Колана смятам да продължа да си го използвам, когато не се налага вадене със засилка, а просто теглене. Единствено ме притеснява, че е доста ниско рейтнат 750 кг при 3.5:1, за това го използвам на два ката..

    Остави коментар:


  • targa
    отговори
    От: Правилното въже.

    С това Ф-12 на 2х11 бих рискувал, но няма да съм спокоен и няма да лашна нищо наистина тежко. Някоя лека кола от пряспата-да, но за джип на плажа или с калта си трябва яка прашка. Като знам моето дето е към 30мм и е 30 метра, че не винаги излизат на яко засилване....... Като го лашна и изтънява наполовина. Страшно си е.

    Остави коментар:


  • icerunner
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
    Ако няма да тегли със засилка и има излишен съединител, по добре да тегли с колана.
    Ако си ги виждал и пипал ще се съглася, аз по снимките и описанието залагам на въжето изглежда ново, изглежда качествено и е достатъчно дебело.

    Остави коментар:


  • targa
    отговори
    От: Правилното въже.

    За двата носача ако се върже би трябвало да изтърпи. Друг въпрос е как ще стигнете до тях, ако са закопани в калта. Преди седмица вадих един кърски е..ч с Туарег. Вадих го на удари с прашката за оригиналното ухо дето се навива на десния рог. Резбата издържа, но ми трябваха поне 10 удара докато тръгне. Въжето беше тънко и не посмях да го лашна яко.

    Остави коментар:


  • CarTest™
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    .. .... . Също не е зле да се закачи едновременно от двете страни.
    Аха!
    Последно преди в седмици. Пежо 307.
    ИзлезнА с всичко .. броня, маска, кори и всички видове радиатори .. че беше и автоматик ...
    Не ме питайте после как го прибирах. Отворих си по-голяма работа.

    Остави коментар:


  • Ясен
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от imarh Преглед на мнение
    Едно бързо питане към тези с практика. Преди малко ми се обади едни комшия, че негов приятел закъсал на някаква поляна и оставил колата(лека кола предполагам) да нощува там. Та се разбрахме утре сутринта да ходим да го извадим и сега се замислих ако въпросното мпс няма кука за теглене ни отзад, ни отпред де да закачим въжето ако е такъв случая?
    За автомобили без рама, задачата не е никак проста, даже когато ИМАТ кука за теглене. Изкривените и отпорени при измъкване от кал купета не са рядкост. Ако с малко дърпане не се помества, добре е да се почне с хай-джека и да се намерят елементи на окачването, които нормално работят в направлението, в което имаш намерение да теглиш. Надлъжни щанги и от тоя род. Също не е зле да се закачи едновременно от двете страни.

    Остави коментар:


  • imarh
    отговори
    От: Правилното въже.

    Едно бързо питане към тези с практика. Преди малко ми се обади едни комшия, че негов приятел закъсал на някаква поляна и оставил колата(лека кола предполагам) да нощува там. Та се разбрахме утре сутринта да ходим да го извадим и сега се замислих ако въпросното мпс няма кука за теглене ни отзад, ни отпред де да закачим въжето ако е такъв случая?

    Остави коментар:


  • targa
    отговори
    От: Правилното въже.

    Ако няма да тегли със засилка и има излишен съединител, по добре да тегли с колана.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X