Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилното въже.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ясен
    отговори
    От: Правилното въже.

    Ако въжето ще се навива на барабан, много е важно да не е с мека обвивка, иначе та ще се разцепи на първото навиване. Също е важно много да не се хлъзга спрямо обвивката, иначе тя ще се събере в едниния му край.

    Остави коментар:


  • Чавдар (V93)
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от esXz Преглед на мнение
    ... П.С. От всички, които ще се опитата да оборят моето мнение, изисквам обоснован отговор придружен от предлагане на по-добра алтернатива, включваща изброените от мен предимства + минимум още едно
    Всякакви полиетиленови защити на въжета са боклук, който в гората става на парцал за отрицателно време.

    Остави коментар:


  • drukman
    отговори
    От: Правилното въже.

    Това е полиетилен или някаква друга пластмаса. Въжето ще мухляса ако е затворено. Прекалено сложно е да го подсушиш добре вътре. Няма смисъ. Ако си изпереш въжето след ползване и го закачиш някъде в колата да виси в обикновенна платнена (не пластмасова) торба е достатъчно. Тия въжета ако са чисти, сухи и на сянка, не се скапват....поне не толкова бързо. Да влачиш тоя маркуч из локвите няма да е удобно а и няма да издържи.

    Не очаквайте, че с едно въже ще векувате. Старее си. Аз още не съм хвърлял колан поради старост ама така разправят. Из горите повечето щети са от дървета и камъни. На асвалта рядко се ползва въже, и не е проблем да си го изпереш ако е много нацапано или мокро.

    Остави коментар:


  • esXz
    отговори
    От: Правилното въже.

    От гореописаното следва, че "правилното въже" #252 е крайно податливо на влага, кал и др.
    Въпрос към собствениците: Възможно ли е то да бъде предпазено, макар и минимално, но евтино с ръкави за напояване или подобен продукт на друга фирма, като се има в предвид диаметър, дължина и дебелина на ръкава?

    Според мен би трябвало да свърши работа, защото отговаря на следните изисквания ( споменати по-горе от явно компетентни собственици), а именно:
    1. Прозрачност (задължителна за визуална инспекция на въжето)
    2. Лесна подръжка (почистване)
    3. Защита от UV лъчи (само предположение)
    4. Защита на въжето от влага, кал и др.(повторение на казаното по-горе)
    5. Механична защита от триене( макар и минимална взависимост от дебелината на ръкава{с условието, че говорим за теглене в рамките на няколко метра <30 })

    6. и не на последно място цена.

    П.С. От всички, които ще се опитата да оборят моето мнение, изисквам обоснован отговор придружен от предлагане на по-добра алтернатива, включваща изброените от мен предимства + минимум още едно
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 02-12-14, 11:22. Причина: Линк

    Остави коментар:


  • drukman
    отговори
    От: Правилното въже.

    За лек автомобил, който няма да закъсва в кал до вратите не ти трябва такъв колан. Леката кола няма толкова здраво ухо на което да го закачиш.
    Купи си едно 5 метрово китайско коланче 2 тона и 2 шегелчета по 3-4 лв. Общо 25-30 лева.
    Когато се вади затънал джип, той излиза заедно с калта на целия гьол. Това на колата не и се случва.

    Остави коментар:


  • ranger-x
    отговори
    От: Правилното въже.

    Здравейте прочетох темата,и си харесах един колан на марката ARB модела е 735,дължина 5 метра.Аз нямам джип,за лек автомобил ще го ползвам.Но имам въпроси трябва ли някаква поддръжка като на въжетата,гният ли и от къде мога да го поръчам на нормална цена,защото намерих по-късия му вариант за 120 лв което е висока цена за мен?

    Остави коментар:


  • mmtrance
    отговори
    Някъде в началото на темата има и телефон и адрес. Поразрови се малко
    За колегата по горе- точна и конкретна информация трудно, че всяко затъване си има своите особености, но най важното ( поне според мен) винаги връзвай здраво (не ползвай китайски шегели) мятай в двата края ( приблизително на метър от колата ) на въжето по една торбичка пясък, стелка, яке или друга тежест която да спре въжето при скъсване. Никога, ама никога не се мотай и не допускай някой да се мотае в обсега на въжето докато някой се тегли независимо дали е с лебетка или с въже. Не тегли на удар с колан който не е динамичен, щото се случва да тръгне само част от колата..
    Последно редактирано от mmtrance; 11-08-14, 20:51. Причина: Допълнвние

    Остави коментар:


  • bugys
    отговори
    От: Правилното въже.

    Здравейте,

    Мога ли да помоля за координати на фирма/човек който прави "правилните въжета" да си закупя едно 7метра 30мм.

    Благодаря ви.

    Остави коментар:


  • slowtraveler
    отговори
    От: Правилното въже.

    В тази връзка - ако теглеха с динамично въже дали можеха да натоварят направо купето на джипката в теглещия пикап?

    Имам предложение в този раздел знаещите да направят тема с конкретни съвети от натрупания опит - кое/как се връзва, с какви възли, какви са опасностите и как да се избягват и т.н. и т.н....
    Знам, че нещата ги има писани тук, но при 27 страници ориентацията е доста трудна, и има нужда от проста систематизирана тема със строго систематизирана информация, която модераторите да направят 'закачена' - предполагам, че ще е полезна за начинаещи - поне да няма жертви

    Остави коментар:


  • bochopz
    отговори
    От: Правилното въже.

    http://vbox7.com/play:82dd87cb92 Ето тук използват правилното въже.

    Остави коментар:


  • andirz
    отговори
    От: Правилното въже.

    Точно ако е кал, лед,вода по лесно е болта през ухото на практика и въжето през шегела -шекела който не знае и не е патил няма да се сети за
    какво иде реч.Има и други начини към тази тема например с полиспас но той не ства за теглене на буксир.Така че въжето или куката на въжето според мен и от опит да споделя най добре е на шегела - шекела,но ако се направи примака тип ухо на шегела след обесването най добре е да се отреже въжето /няма развързване/ тогава подобре е примката да е на болта

    Остави коментар:


  • targa
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
    Защото като/ако се счупи шекела да не става снаряд.
    Имаме участник който може да мисли. И не е само това. Когато ухото е тясно и не може да мине целия шегел, ясно е, че ще се сложи с болта към метала. Вероятноста да се изкриви обче е сериозна, особено ако се дърпа със сапан или колан. И няма развиване.

    Остави коментар:


  • slowtraveler
    отговори
    От: Правилното въже.

    Има логика за трошенето/хвърчането - по принцип снадката/болта би трябвало да е по-слабото звено/мястото с по-голямо напрежение... Иначе тук се ползва широко шеГел... И така сме го учили навремето, ама дали е лош превод от английски, или опит да звучи по-немски (от навремето) - не знам (винаги ме е учудвало, че не сме използвали къде-къде по-лесното руско наименование )
    Обаче да скъсаш шегел - не знам... Късал съм ухо от автомобила, късал съм въже... Но шегелите винаги са ми били здрави

    Остави коментар:


  • kalin09
    отговори
    От: Правилното въже.

    Защото като/ако се счупи шекела да не става снаряд.

    Остави коментар:


  • Андрей Боянов
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
    Бе, да речем, че говорим за шеКел, а не шегел, ама кво от това?
    Не съм много просветен по темата, но според мен се среща повече като шегел по БГ. Ето например едно подкрепящо мнение по въпроса: http://offroad-bulgaria.com/showthre...073#post564073

    А за това от коя страна да е въжето, според мен основното правило е опъна да не е по широката част (по страните на ше[к|г]ела). Другото според мен е въпрос на удобство в конкретната ситуация...

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X