От: Правилното въже.
Ако въжето ще се навива на барабан, много е важно да не е с мека обвивка, иначе та ще се разцепи на първото навиване. Също е важно много да не се хлъзга спрямо обвивката, иначе тя ще се събере в едниния му край.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Правилното въже.
Свий
X
-
От: Правилното въже.
Всякакви полиетиленови защити на въжета са боклук, който в гората става на парцал за отрицателно време.Първоначално публикуван от esXz Преглед на мнение... П.С. От всички, които ще се опитата да оборят моето мнение, изисквам обоснован отговор придружен от предлагане на по-добра алтернатива, включваща изброените от мен предимства + минимум още едно

Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Това е полиетилен или някаква друга пластмаса. Въжето ще мухляса ако е затворено. Прекалено сложно е да го подсушиш добре вътре. Няма смисъ. Ако си изпереш въжето след ползване и го закачиш някъде в колата да виси в обикновенна платнена (не пластмасова) торба е достатъчно. Тия въжета ако са чисти, сухи и на сянка, не се скапват....поне не толкова бързо. Да влачиш тоя маркуч из локвите няма да е удобно а и няма да издържи.
Не очаквайте, че с едно въже ще векувате. Старее си. Аз още не съм хвърлял колан поради старост ама така разправят. Из горите повечето щети са от дървета и камъни. На асвалта рядко се ползва въже, и не е проблем да си го изпереш ако е много нацапано или мокро.
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
От гореописаното следва, че "правилното въже" #252 е крайно податливо на влага, кал и др.
Въпрос към собствениците: Възможно ли е то да бъде предпазено, макар и минимално, но евтино
с ръкави за напояване или подобен продукт на друга фирма, като се има в предвид диаметър, дължина и дебелина на ръкава?
Според мен би трябвало да свърши работа, защото отговаря на следните изисквания ( споменати по-горе от явно компетентни собственици), а именно:
1. Прозрачност (задължителна за визуална инспекция на въжето)
2. Лесна подръжка (почистване)
3. Защита от UV лъчи (само предположение)
4. Защита на въжето от влага, кал и др.(повторение на казаното по-горе)
5. Механична защита от триене( макар и минимална взависимост от дебелината на ръкава{с условието, че говорим за теглене в рамките на няколко метра <30 })
6. и не на последно място цена.
П.С. От всички, които ще се опитата да оборят моето мнение, изисквам обоснован отговор придружен от предлагане на по-добра алтернатива, включваща изброените от мен предимства + минимум още едно
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
За лек автомобил, който няма да закъсва в кал до вратите не ти трябва такъв колан. Леката кола няма толкова здраво ухо на което да го закачиш.
Купи си едно 5 метрово китайско коланче 2 тона и 2 шегелчета по 3-4 лв. Общо 25-30 лева.
Когато се вади затънал джип, той излиза заедно с калта на целия гьол. Това на колата не и се случва.
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Здравейте прочетох темата,и си харесах един колан на марката ARB модела е 735,дължина 5 метра.Аз нямам джип,за лек автомобил ще го ползвам.Но имам въпроси трябва ли някаква поддръжка като на въжетата,гният ли и от къде мога да го поръчам на нормална цена,защото намерих по-късия му вариант за 120 лв което е висока цена за мен?
Остави коментар:
-
Някъде в началото на темата има и телефон и адрес. Поразрови се малко
За колегата по горе- точна и конкретна информация трудно, че всяко затъване си има своите особености, но най важното ( поне според мен) винаги връзвай здраво (не ползвай китайски шегели) мятай в двата края ( приблизително на метър от колата ) на въжето по една торбичка пясък, стелка, яке или друга тежест която да спре въжето при скъсване. Никога, ама никога не се мотай и не допускай някой да се мотае в обсега на въжето докато някой се тегли независимо дали е с лебетка или с въже. Не тегли на удар с колан който не е динамичен, щото се случва да тръгне само част от колата..
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Здравейте,
Мога ли да помоля за координати на фирма/човек който прави "правилните въжета" да си закупя едно 7метра 30мм.
Благодаря ви.
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
В тази връзка - ако теглеха с динамично въже дали можеха да натоварят направо купето на джипката в теглещия пикап?
Имам предложение в този раздел знаещите да направят тема с конкретни съвети от натрупания опит - кое/как се връзва, с какви възли, какви са опасностите и как да се избягват и т.н. и т.н....
Знам, че нещата ги има писани тук, но при 27 страници ориентацията е доста трудна, и има нужда от проста систематизирана тема със строго систематизирана информация, която модераторите да направят 'закачена' - предполагам, че ще е полезна за начинаещи - поне да няма жертви
Остави коментар:
-
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Точно ако е кал, лед,вода по лесно е болта през ухото на практика и въжето през шегела -шекела който не знае и не е патил няма да се сети за
какво иде реч.Има и други начини към тази тема например с полиспас но той не ства за теглене на буксир.Така че въжето или куката на въжето според мен и от опит да споделя най добре е на шегела - шекела,но ако се направи примака тип ухо на шегела след обесването най добре е да се отреже въжето /няма развързване/ тогава подобре е примката да е на болта
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Имаме участник който може да мисли. И не е само това. Когато ухото е тясно и не може да мине целия шегел, ясно е, че ще се сложи с болта към метала. Вероятноста да се изкриви обче е сериозна, особено ако се дърпа със сапан или колан. И няма развиване.Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнениеЗащото като/ако се счупи шекела да не става снаряд.
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Има логика за трошенето/хвърчането - по принцип снадката/болта би трябвало да е по-слабото звено/мястото с по-голямо напрежение... Иначе тук се ползва широко шеГел... И така сме го учили навремето, ама дали е лош превод от английски, или опит да звучи по-немски (от навремето) - не знам (винаги ме е учудвало, че не сме използвали къде-къде по-лесното руско наименование
)
Обаче да скъсаш шегел - не знам... Късал съм ухо от автомобила, късал съм въже... Но шегелите винаги са ми били здрави
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Защото като/ако се счупи шекела да не става снаряд.
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Не съм много просветен по темата, но според мен се среща повече като шегел по БГ. Ето например едно подкрепящо мнение по въпроса: http://offroad-bulgaria.com/showthre...073#post564073Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнениеБе, да речем, че говорим за шеКел, а не шегел, ама кво от това?
А за това от коя страна да е въжето, според мен основното правило е опъна да не е по широката част (по страните на ше[к|г]ела). Другото според мен е въпрос на удобство в конкретната ситуация...
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
Тук са 4 потребители онлайн. 0 потребители и 4 гости.
Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.
Остави коментар: