Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилното въже.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • vitar
    отговори
    Може ли да се прекали с дебелината на въжето?
    За разтегливите говоря.
    В смисъл ако въжето е прекалено дебело за някоя по лека жипка, теглото на жипката да не е достатъчно да го разпъне въжето и то да работи като статично? И така да не може да се използва с целия си капацитет?

    Питам конкретно за Фронтера А къса база и кинетично въже 6 метра 32 мм. PowerLine.

    Остави коментар:


  • gorskiya
    отговори
    От: Правилното въже.

    Ще си позволя да коригирам леко казаното от колегата icerunner.

    С търговското наименование Капрон (англ. Capron) се означава само и единствено полиамид 6, още изписван като PA6, найлон 6 и др., който се отличава значително по своите механични свойства от повечето полиамиди. За първи път е патентован от немския химичен гигант IG Farben. Wiki.

    Остави коментар:


  • icerunner
    отговори
    От: Правилното въже.

    Вече може и да съм го писал някъде, но и да се повторя няма да е излишно. Основно значение за правилната работа на въжето има материала от който е изработено. Съвременните синтетични въжета се изработват основно от Полиамид и Полиестер.

    Полиамида - означаван обикновено с PA, известен по света още като найлон (nylon), а в българо-руското езиково пространство и като Капрон, има голяма еластричност. Това го прави особено подходящ за въжета за теглене на автомобили, както и за много други цели при които от въжето се иска да поеме енергията при динамично натоварване - напр. за да спре падащ алпинист...

    Полиестера - PES има много по-малка разтегливост, което го прави подходящ за въжета за извличане на товари и др., но не и за поемане на енергия от удар.

    Същото се отнася и за коланите - тези за връзване на дърво (корозащитни ленти) и за удължяване на въжето на лебедката следва да са изработени от полиестер, докато тези за извличане на автомобили - от полиамид.

    Остави коментар:


  • georgipetkov64
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнение
    Ако се опитваш да продаваш тия неща тук,не е това начина,а и са слабички и тънички.За наще цели требват доста по сериозни коланчета.
    Може и да са червени,предполагам някой знае какво означава цвета на сапаните?

    Остави коментар:


  • gimax
    отговори
    От: Правилното въже.

    Ако се опитваш да продаваш тия неща тук,не е това начина,а и са слабички и тънички.За наще цели требват доста по сериозни коланчета.

    Остави коментар:


  • x15
    отговори
    От: Правилното въже.

    Размера по желание на клиента, ето тук по 6 и по 9м за по 30-40 пари:


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:61hoc-5UgHL._SL1000_.jpg
Прегледи:1
Размер:66.5 КБ
ID:5708214

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:91LM3BsFQVL._SL1500_.jpg
Прегледи:1
Размер:126.6 КБ
ID:5708215

    Остави коментар:


  • sobax
    отговори
    От: Правилното въже.

    Тва е сиджимка, колега. Не става за офроуд.
    Реално е 1тон колан за повдигане на товари, запасен 7 пъти. С други думи - 7 тона.
    Ако не е 3 метра и можеш да се засилиш като хората ще го скъсаш. А с 3 метра колан дърпането е доста тегаво. Моите са 4 метра и са ми къси в много случаи.

    Малко по-дебело коланче 2т е чудесно за тази цел. Със седем кратен запас става 14т и вече няма късане.

    Остави коментар:


  • Alexfield
    отговори
    От: Правилното въже.

    110 инча... или 2.80 метра... при тази (анти)дължина здравината от 10-20 тона е последното нещо, с което трябва да се съобразяваш при офф-роуд дърпане.
    Този колан става само за закачане на лебедката около дърво.

    Остави коментар:


  • x15
    отговори
    От: Правилното въже.

    За здраво ОфРоад дърпане 10-20 тона tow strap или cargo strap са незаменими.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:41pbWWM423L._SY355_.jpg
Прегледи:1
Размер:9.8 КБ
ID:5708158
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:91QCH778v8L._SL1500_.jpg
Прегледи:1
Размер:99.3 КБ
ID:5708159

    http://www.amazon.com/Smittybilt-CC2.../dp/B001CF4UWG

    Остави коментар:


  • sobax
    отговори
    От: Правилното въже.

    Въпрос към колегата Оправител:
    Колко често се дърпаш?

    Остави коментар:


  • REGULATOR
    отговори
    От: Правилното въже.

    Ex,ако можех и аз така да тествам разтегливостта на моето! Ама не мога!

    Остави коментар:


  • оправител
    отговори
    От: Правилното въже.

    Почти...
    Не искам да правя антиреклама, нявестявам и този магазин, но:
    Въжето е от ПЕК (полиесртерна коприна). На опаковката също пише полиестерно въже. Но май не съвсем, не знам... Има сърцевина и еластична оплетка, не знам дали са от един и същ материал. Краищата на моята бройка са толкова подрязани, че стърчат няколко милиметра. Шегелите са шатак - с етикети на тях, гласящи 10мм, шублера показа 8.4мм. Докато въртях единия и се чудех как може да са обявили "за автомобили до 4 тона" видях заварката - ушето за болта се държи на магия.
    Разтегливостта ми се стори, че се изчерпа когато го настъпих и дръпнах с ръце.. Вероятно ще ми върши работа за по-леката кола, като заместител на стоманено китайско до 3Т с две куки, което не ме е подвеждало още.
    Цената на метър въже е малко по-висока и купих "готовото". Явно трябва и малко шегелче от изпитаните да взема за всеки случай, вероятно няма да ми се занимава с възли ако се наложи използване.

    По основната тема ще споделя, че си возя една стара сгъваема лопатка. Хич не е приятно да опирам до нея, но в някои случаи може да направи всяко въже малко по-правилно. По-мързеливите трябва да си возят и оператор.

    Остави коментар:


  • targa
    отговори
    От: Правилното въже.

    Добър избор.

    Остави коментар:


  • gorskiya
    отговори
    От: Правилното въже.

    Наясно съм, че въжетата от малки производители в България трудно могат да заместят тестваните, доказали се и разпространени на всички континенти продукти на ARB и OME, но за много от нас, които рядко изпадаме в ситуациия на "трудно изважане" (т.нар. шосейни офроудъри ) , цената от $80 или още повече € 200 някак си остава неоправдана, ако щете и чисто психологиески. Затова адмирации за колегите, които са се доверили и постоянно изпробват въжетата на Околчица и Бай Станьо. Надявам се да съм полезен за форума като спомена още една читава бълагрска фирма. Запознах се с техните продукти, когато наскоро ми трябваще въже за съвсем простичко теглене по асфалт. Исках да избегна пазаруване на китайски боклуци от бензиностанции и затова отидох на мястото известно с това, че там има всико - Ташев Галвинг. Оказа се, че не съм сгрешил - срещи крупната сума от 11.40 лв се сдобих с готово изделие "въже за тегене", представляващо 4-мерово леко-еластично въже с по едно шегелче в двата края. Най-силно впечатление ми направи търговската марка на опаковката - "Всичко що е въже". Накара ме да се подсмихвам полу-доволно, полу-подигравателно. Покупката се оказа много сполучива - и двамата (шофьори със завиден опит), които в последствие се наложи да бъдат дърпани с това нещо сподеилха, че са преживяли най-мекото дърпане в живота си. Единият ме пита колко пари искам, за да остане при него това въже. А въженцето едно тънко, на вид изнемощяло... да му се ненадява човек.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0274.jpg
Прегледи:1
Размер:115.5 КБ
ID:5683149

    И се замислих дали за употреба с джипа няма да е добре да се сдобия с едно по-солидно въже от същия тип, логично да е и от същия производител. Едно търсене с любимата търсачка разкри, че симпатичната марка "Всичко що е въже" принадлежи на фирма Cangos 2001. Разглеждайки сайта им установих, че "вълшебното" въженце е изработено от - о чудо! - полиамид 6, още известен по нашите земи като КАПРОН - материалът в който се кълнат поколения горски камионджии и други индивиди от партизански тип. Според каталога на фирмата изработват въжета от този материал с диаметър до 30 мм, които имат разрушителна издръжливост до 11.3 тона и еластичност при 50% натоварване до 25% от собствената си дължина. От снимките на сайта особено добро впечатлени ми направи и констръкцията на въжетата - с "по-свободно заплетена сърцевина (осигуряваща кинетичните свойства) и по-стегната външна оплетка (осигуряваща стегнат и прибран вид, както и поне някаква умерена защита от външни нарнявания).

    Държа да подчертая, че това не е реклама. Не работя във/със тази фирма и дори не познавам никой, който работи там. За сега съм само доволен потребител на един техен продукт, планиращ да закупи и други, които според моите схващания отговарят на това, което част от потребителите на този форум търсят.

    Остави коментар:


  • imarh
    отговори
    От: Правилното въже.

    Първоначално публикуван от imarh Преглед на мнение
    [ATTACH=CONFIG]655042[/ATTACH]

    4.5 метра. Води се 5 тона. Някой с наблюдения? Ще свърши ли работа да (ме) извадя(т) от някоя пряспя или коловоз?
    Да докладвам отново за чудното въже за 18 лв. Днес 5 тонно камионче натоварено с 2-3 крави го вързахме по поне 2 от най-неправилните начина указани тук и излезна от канавката. Верно ваденето беше само половин метър и не беше окопан, но въжето е 5 тона от китайските и за 18лв.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X