От: Правилното въже.
http://www.neropes.com/Resources/sail_reprint.pdf
Знаеш го,но аз да си го кажа - боулан или осмица губят почти един и сьщ процент на динамично вьже,единия се прави страшно лесно и бьрзо и се развьрзва сьщо толкова бьрзо и лесно,втория не го ползвам за нищо включително и теглене на тонове лодки с дни.Динамично ли е АЗ поне ползвам боулан и парче пожарникарски маркуч на ухото за да не притрива.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Правилното въже.
Свий
X
-
От: Правилното въже.
Много добре са станали 16ките. Верно си направи единия клуп по-голям преди първото теглене.
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Първоначално публикуван от demonizator Преглед на мнениеТака, днес ми остана малко време и ето какво сътворих с това 16 мм въже. Явно няма да го използвам много, но поне да е готово когато евентуално потрябва..
Гледах и направих два възела девятки в двата края, намерих и някаква дебела кожа за предпазители, стана малко повечко от 7 метра. Как ви се струват възлите?
[ATTACH=CONFIG]769233[/ATTACH]
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Първоначално публикуван от mioiox Преглед на мнениеБлагодаря за изчерпателния отговор. Само искам да попитам още нещо, дали правилно съм разбрал - без да искам да бъда изчерпателен:
1. За изваждане на джип от кал, сняг, пясък и гняс - динамично въже (от "правилното" ), торбички с пясък, джек, подложки (sand ladders);
2. За теглене на кола и джип по равно - статично въже (стоманено, колан, пожарникарски маркуч);
3. За леко заседнала кола в канавка и/или сняг - статично въже;
4. За изваждане на кола от кал - Библия
Бъркам ли в някоя от точките или в описанието им?
Статичното въже е задължително само за две цели - теглене с лебедка (когато не достига дължината на лебедката) и странично осигуряване.
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Така, днес ми остана малко време и ето какво сътворих с това 16 мм въже. Явно няма да го използвам много, но поне да е готово когато евентуално потрябва..
Гледах и направих два възела девятки в двата края, намерих и някаква дебела кожа за предпазители, стана малко повечко от 7 метра. Как ви се струват възлите?
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Благодаря за изчерпателния отговор. Само искам да попитам още нещо, дали правилно съм разбрал - без да искам да бъда изчерпателен:
1. За изваждане на джип от кал, сняг, пясък и гняс - динамично въже (от "правилното" ), торбички с пясък, джек, подложки (sand ladders);
2. За теглене на кола и джип по равно - статично въже (стоманено, колан, пожарникарски маркуч);
3. За леко заседнала кола в канавка и/или сняг - статично въже;
4. За изваждане на кола от кал - Библия
Бъркам ли в някоя от точките или в описанието им?
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Като е само маркуч, е лесен за работа и лесно се прибира. Ако има такова въже вътре, при дърпането пак ще влиза през краищата кал и вода и там ще си остане. Ще тежи безобразно. Ако се скъса въжето и не излезе от маркуча ще е страшно. То само въжето си е достатъчно страшно. да го херметизираш в краищата няма да стане...........................
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Не става дори като капут? Той не е ли водонепропусклив и доста износоустойчив? С какво ще попречи на дълговечността на въжето вътре в него? Или е някой друг аспект, който пропускам...
Поне информацията за халките е успокоителна
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Здравейте, страхотна тема! Изчетох я с огромно удоволствие. Естествено, оплетох се... Понеже някъде съвсем в началото беше споменато използването на пожарникарски маркуч, се замислих - възможно ли е "правилното" еластично въже (споменавано на всяка страница) да се напъха в такъв маркуч (ест, нагърчен, така че да позволи разтягането на самото въже)? Целта, очевидно, е той да го пази от влага и външни замърсители, както и от протриване при влачене върху абразивна настилка. Друга част от маркуча евентуално да се ползва като колан (за не-динамичните ситуации, примерно - теглене на кола на път)?
И още един въпрос - на ЛР Диско 2 оригиналните халки за теглене ми се струват малко афиф, без да имам никакви обективни критерии, които да ме карат да мисля така. Просто, гледайки какви шегели/шекели се слагат, тия халки по 8-10мм ми изглеждат доста слабовати. Стават ли за такова лашкане, за което би било предвидено въжето от 22-25мм?
Благодаря!
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнениеНито едно от тия неща не става за вадене на залепнал в калта джип. Ако имаш парици, за екстреми си вземи 2-3 хубави коланчета. Има динамични и статични. Ако не ти се дават, има 2-4 тонни китайчета за смешни пари. Не са достатъно динамични, но са еФтини. ..Или си купи 30-32мм динамично от Бай Ламарин. Поздрави.
Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнениеТия 12мм стават за простор или да си издърпаш колесара с лодката (тая от снимката) стъпил с джипа на някое по-здраво място. Тоя тип са по-динамични и стрелят сериозно. Много внимавай с тях. Ползвай ги само с якета или торбики пясък закачени по тях. Можеш спокойно да ги слагаш 2 ката с шегелче. Няма проблемми с триенето защото се разтягат. Заплетени са кадърно. Не пипай заплетките. Държат по-добре от кой да е възел. Последното, на снимката в дясно, не се вижда добре и не мога да преценя как точно е заплетено..
Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение16мм-то въже става за дърпана на кола по асвалт. Като колана. Също е с малък ластичен ефект. Лошото на този модел въжета е, че не се заплитат. Трябва да го вържеш на възел, както ти е написал Колегата по-горе. Възела става голям колкото юмрук и е много неудобен.
Малко оф-топик..
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Първоначално публикуван от Андрей Боянов Преглед на мнениеЗа какво е тая малката връвчица и как работи това? Всеки път си правиш този застопоряващия възел, тъй ли?
Тънката сиджимка е са бързо отваряне
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнениеЯ да питам какво мислите за такива шегели
[ATTACH=CONFIG]766953[/ATTACH]
Плюсовете спрямо металните са ясни - въпроса е дали работи наистина и дали държи
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнениеЯ да питам какво мислите за такива шегели
[ATTACH=CONFIG]766953[/ATTACH]
Плюсовете спрямо металните са ясни - въпроса е дали работи наистина и дали държи
Ако някой много иска мога опитам да намеря как се прави ухо със заплитане на въже с броня и сърцевина ( кабелно въже), че е много дълго и объркващо за обясняване.
А и в гугъл има - kernmantle eye splicingПоследно редактирано от skitnik; 04-01-15, 20:54.
Остави коментар:
-
От: Правилното въже.
Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнениеЯ да питам какво мислите за такива шегели
[ATTACH=CONFIG]766953[/ATTACH]
Плюсовете спрямо металните са ясни - въпроса е дали работи наистина и дали държи
Това за да е достатъчно здраво (а и като гледам снимката) е от dyneema или друго подобно влакно. Тези влакна са изключително здрави на опън и с практически нулева елонгация. поради което са отлични за въжета за теглене. Обаче:
1. Много са хлъзгави - изискват 2-3 пъти повече триене, както при възли, тала и при вплитане за да се осигури невъзможност за приплъзване. Този "шегел" е доста къс, та не знам... вероятно са тествани и държат, но фактите са си факти
2. Това с възела за контра работи, самозатяга се, но вероятно има някакъв праг до който държи и той вероятно е доста под здравината на въжето...
3. МНОГО ВАЖНО! Тези влакна, за разлика от конвенционалните като полиамид и полиестер имат склонност да се прерязват взаимно при натоварване. По тази причина има редица препоръки от производители (някои от тях след инциденти) примки от dyneema никога да не се връзват или преплитат една за друга, а винаги да се свързват посредством карабинер. Тук при затягане въжето с възела е перпендикулярно на примката и при това там отсъства броня - идеално лош вариант.
Разбира се, всеки от тези фактори е възможно да е преодолян чрез преоразмеряване, но е добре да се знаят когато се взима решение.
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Остави коментар: