Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
    Тези автобуси не са с батерии, а с кондензатори. Затова се зареждат бързо.
    И се разреждат бързо Кога ще четем за фш-ш-ш-ш-ш-ъ-ъ-ъс-с-с-сст, бум-тряс! И обгорени димящи тела на клети пътници?
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Не знам колко е напрежението на тролейните жици, ама надали съвпада с това на батериите на буса. Което означава, че всеки бус трябва да има трансформатор, изправител и зарядно. Което не е нищо сложно за изпълнение, нито толкова скъпо, но надали фирмата която ги произвежда предлага такава опция.
      Напрежението в контактната мрежа на трамваи и тролеи е 660 Волта. Прав ток.
      Влаковете са на 20-25киловолта крив ток.

      Коментар


      • Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение


        Влаковете са на 20-25киловолта крив ток.
        А ? Сигурен ли си?
        Не ми се вярва да е така! 20 киловолта са сериозно напрежение - и да го окачат толкоз ниско на жици?
        Не вярвам!



        Коментар


        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          25. Така си е. В локомотива има транформатор и токоизправител. Е, у нас де. Иначе има разновидности по света, както различни контактни мрежи, така и различни локомотиви.
          По-съвременните, абе, от доста време вече, даже връщат ток в мрежата при спускане и спиране...

      • Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение

        А ? Сигурен ли си?
        Не ми се вярва да е така! 20 киловолта са сериозно напрежение - и да го окачат толкоз ниско на жици?
        Не вярвам!


        Ако щеш вярвай.
        Ниско, ниско, колко да е ниско? 4 метра ниско ли е?

        п.с. в старите тАлАвизори кинескопа се захранва с 17-20 киливолта.

        Коментар


        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Всъщност е даже над четири метра.

        • DBRS
          DBRS коментира
          Редактиране на коментар
          На прелезите е 6м. Най-ниско е в някои стари тунели 4,9м.

      • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

        И се разреждат бързо Кога ще четем за фш-ш-ш-ш-ш-ъ-ъ-ъс-с-с-сст, бум-тряс! И обгорени димящи тела на клети пътници?
        Вероятността да ги порази ЧСИ е многократно по-голяма!

        Коментар


        • За да се проследи проследяването на хитруването с пропагандата ето едно вписване в темата на поредната платена пропаганден материал - идва от групичката "3Е" уреждачи, написан е от Маринела Арабаджиева, която поне изглежда да има образование в областта на журналистика, филология или друго подходящо и може да пише - https://business.dir.bg/pazari/zhivo...energostantsii
          Тази група 3E редовно пуска в обръщение такива материали.
          Последно редактирано от Stbd; 05-03-21, 10:07.

          Коментар


          • Шефът на Волво се е изказал, че не вярва 2030-та някой да иска кола с ДВГ (До 2025 щели да произвеждат 50% чисто електрички, останалите хибриди, а от 2030-та само електрички)
            https://www.reuters.com/article/us-a...-idUSKBN2AU0AU

            Коментар


            • Краят идва...

              Маркус Дюсман, изпълнителен директор на Audi - Audi спира развитието на ДВГ.
              Според Дюсман, Audi ще продължи да развива съществуващите си двигатели в опит да отговарят на стандартите за вредни емисии възможно най-дълго. Но компанията няма да проектира нови двигатели с вътрешно горене. Стандарта Евро 7, който трябва да бъде финализиран до края на тази година, представлява „огромно техническо предизвикателство, като в същото време носи малко ползи за околната среда”, казва Дюсман през FAZ. “Това поставя екстремни рестрикции върху двигателя с вътрешно горене.”
              Това не означава, че Audi ще захвърли ДВГ с лека ръка, защото светът е голям и далеч не всички негови райони имат силно развита мрежа от зарядни станции, каквато има в Европа. Затова Audi вероятно ще продължи да продава своите модели с конвенционално задвижване в тези региони, след като спре да ги продава на родна земя.

              Съвсем скоро изпълнителният директор на Mercedes заяви пред Handelsblatt, че компанията му ще спре развитието на нови двигатели с вътрешно горене. “Това означава, че тези инвестиции ще могат да бъдат насочени към електрическата мобилност”, обобщи Маркус Шафер.

              Цялата статия:

              https://www.vesti.bg/tehnologii/avto...na-dvg-6122956

              Коментар


              • Докато вниманието е естествено заето с може би първите интересни избори от демокрацията насам, едно камъче се изтърколи тихичко в събота надвечер. И вероятно скоро ще се затули някъде на втора и трета страница, след като бъде отчетено като разпространено https://business.dir.bg/energien-paz...o2-v-balgariya Това е едната причина някой да плаща статии.
                Този въпрос се развива (в новините) от над десет години, което означава, че преди това някой е заделил милиарди за нещо, за което никой не е чувал и трябва да е имало причина тези милиарди да се хвърлят на вятъра, т.е. на пушека от теца. Относно милардите, нашите тецове направо се отрупват с нови листенца и плодни пъпки. Тецовете са с газови и въглищни терминали, в средата на бъдещата промишлена зона на Европа в задния двор, слаба официална държава и контрол - но инак доста силна, при пряк достъп до жп и море с готови жп магистрали, газопроводи и корабни терминали.
                п.п.: ако някой има за продаване втора употреба бутилка и изпарител за водород, да пише...

                Коментар


                • Доста интересно и обстойно обяснение за батериите и тяхното бъдеще - 12 причини да зарежем литиево-йонната батерия

                  Коментар


                  • Въй въй?

                    Американската компания Lyten, базирана в Сан Хосе (Калифорния) представи литиево-серна батерия, която обещава три пъти по-голяма енергийна плътност от нормална литиево-йонна батерия.


                    Високата енергийна плътност, която може да достигне 900 Wh/кг е постигната благодарение на графенова 3D архитектура, направена чрез технология, наречена "Lyten Sulfur Caging".

                    Според тестове на Министерството на отбраната на САЩ LytCell EV лесно достига 1400 цикъла.


                    Друг сериозен плюс на новите батерии е липсата на кислород в тях - така те ще са по-безопасни от литиево-йонните, където има някои метални окиси, и опасността от пожари е сведена до нула.

                    Според Lyten, основните предимства на новите литиево-серни батерии ще са няколко: ще направят цените на електромобилите по-ниски от тези на машини с ДВГ; ще могат да работят безпроблемно в температурен диапазон от -30 до +60 градуса; ще могат да се произвеждат в цилиндрична, призматична и други форми и няма да се налага използването на редки и ценни материали в тях.


                    Производителят уверява още, че новите акумулатори ще се зареждат много по-бързо от литиево-йонните, като посочват време под 20 минути за 100% "пълнене". От Lyten заявяват готовност батериите им да намерят приложение в серийни електромобили през 2025 или 2026 година, като освен за леки коли, ще са подходящи за използване при товарни машини, в авиацията и т.н.
                    Life is good... on a dirt bike!

                    Коментар


                    • BENZBOSS
                      BENZBOSS коментира
                      Редактиране на коментар
                      А дано

                    • Кольо
                      Кольо коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ама надали...

                      Не забравяйте, че Литий на земята има в силно ограничени количества, не е като алуминия или водата например. Това засега, може в бъдеще да открият някакви залежи.

                      Иначе като написано-супер, нещо такова се търси, но съм силно скептичен, много нови неща се обявяват гръмко за технологията която ще промени света, и след няколко месеца вече никой не чува нищо за тях.

                  • Литий ще се добива, по един или друг начин. Добре е да се ползва в по-ефективни батерии, така с малко трици ще ловим много маймуни.

                    ---

                    Един от свещените граали на батериите е натриево-сярната батерия. Почти същото ама без литий.

                    Натрий има повече отколкото можем да използваме, сяра също, електролитът на тия е керамика (глина), високо ефективни, десетки хиляди цикли и след тях елементарно рециклиране, екологично безопасни материали...


                    Всичко хубаво ама за да работи трябва да се нагрее поне до 200 градуса. Иначе глината не пропуска натриеви йони и електричество няма.


                    Преди години, учителят ми по химия за такива въпроси казваше:

                    Може и да не се доредиш за Нобел, ама Димитровска награда определено ще вземеш за това. Там при империалистите ако някой го направи ще стане много богат.

                    Само го измисли!

                    Коментар


                    • Щом и Тойота още се запъват за електрички... нема да е скоро... с тия 200 км... пробег... ще останат/останаха малко истински - не, че не беше ясно де...
                      (а и хибридите на Тойота са си перфектни - още отстъпки има - бай Жицата да го дух@ засега

                      Коментар


                      • Абе и аз чакам за електричка ама половин година се ослушвам вече!
                        Ама търпелив съм. Долу горе на всеки 6 месеца излизат нови модели с значително по добри параметри! И все още не съм намерил моя модел.
                        Примерно преди няколко месеца излезе новия Q4 - много ми харесва! И отвън и отвътре! И цената му е съизмерима с бензиновите!
                        Ако пробега беше поне 500-550 реални - скачам
                        По мойта логика - на всяка една година има буквално удвояване (съвкупност) на параметрите. Или като пари или като пробег/параметри или комбинация от двете!
                        Та бъдещето на електричките е тук вече!

                        Коментар


                        • Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
                          ...Ама търпелив съм. Долу горе на всеки 6 месеца излизат нови модели с значително по добри параметри...
                          Това е много добра тактика. Ако изчакаш още 200 - 300 г. ще си купиш автомобил за който дори не си мечтал. Верочтно ще може и да лети...
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • mishomishev
                            mishomishev коментира
                            Редактиране на коментар
                            Е аз не съм богаташ! Не мога да прежаля 200 000 за кола.
                            Освен това навъртам съвсем малко - може би 3000-5000 на година
                            Ще чакам!
                            Малко остана

                          • Кольо
                            Кольо коментира
                            Редактиране на коментар
                            И колите станаха като компютрите-още на излизане от магазина е морално остарял...
                            А какви времена бяха, еееехх... Когато се добереш да си купиш кола(не непременно нова)-смяташ я за пожизнена вещ, и се полагаха подобаващи грижи.
                            А сега-коли-еднодневки...

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X