Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ясен коментира
    Днес, 00:47
    ...

    Японския модел китайците имаха време да го повторят почти два пъти - ми не го повториха. Японският взрив е общо взето от средата на 50-те докъм края на 70-те, после са си нормална западно-подобна страна. Китайците от 1985-та когато им се поразчупва комунизъма до сега са все още далеч от Япония. Хем са 10 пъти повече на 50 пъти повече площ и със съоответно 50 пъти повече природни ресурси.

    Ама можели да направят нещо висококачествено - могат те, ама излиза по-скъпо отколкото да се направи в Япония, Корея, САЩ или Европа (към Европа броим даже условно европейски страни като Турция и Русия). На боклуците са царе, ама дотам.

    У нас - щото сме скъсани и щото пазарът ни е впечатляващо толерантен към ниското качество и към половинчато изпълнените договори - много е китайско и повечето (и китайското, и това което не е китайско) е боклук.

    В цивилизацията - китайското е пропорционално на населението и икономиката на Китай спрямо целия свят. Т.е. нещо като 1/10 до 1/5.
    Е в червеничкото е отговорът - не се е поразчупил достатъчно.

    Иначе не е вярно, че "в цивилизацията - китайското е пропорционално на населението и икономиката на Китай":

    1. Посочи ми компютър, правен последните 15 г., в който да няма китайски елементи? Да не говорим, че съставките му (е, може да е "асемблиран" някъде у нас или в Европа) са изцяло произведени в Китай (и "родствените" Тайван, Сингапур). По изключение може да има нещо правено в Индия.
    2. Посочи ми мобилен телефон (вкл.iPhone) или таблет (вкл.iPad), в който да няма нищо китайско (вкл. тайванско, сингапурско), па даже можеш да се опиташ да ми посочиш такъв, в който да ИМА нещо НЕ-китайско
    3. Много неща не са видими за потребителите - това са фамозните 5G (па и 4G) антени, това е индустриално оборудване, това са даже кирливите медицински маски, дето Е(г)С в началото на пандемията се молѝ на Китай да изпратят

    Трагедията е пълна. Ако рязко решим да не зависим от Китай, требе да одерем по една овца, нахлузваме кожата ѝ на голо и тръгваме боси да сАдим картофи, за да има какво да ручаме. Това е положението.
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
      ...

      Иначе не е вярно, че "в цивилизацията - китайското е пропорционално на населението и икономиката на Китай":

      ,..

      Ахъм. Това е положението ...

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:599px-EU-China_trade_balance_2019data-01_v2.jpg
Прегледи:483
Размер:75.7 КБ
ID:6712661


      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Това не включва реалния оборот на материали и суровини, а предимно или изцяло завършени продукти.
        Примерно един Голф е 70-80% азиатски суровини и материали но е 100% произведен в Германия.

      • Alexr
        Alexr коментира
        Редактиране на коментар
        Картинки като горната в мен събуждат един въпрос: От къде са изличшите 164 000 000 000 евра? И втори въпрос: За чий са им на китайците тези милиарди евра за които явно няма какво да си купят.

      • Чавдар (V93)
        Чавдар (V93) коментира
        Редактиране на коментар
        Как да няма какво да си купят?!? Тези въоръжени сили, които непрекъснато модернизират, да не са без пари? Ами икономическата и политическа експанзия по света и у нас?

    • Кольо коментира
      Вчера, 21:43
      Диаманти нещо?
      Да-да... плюс мааалце производство на автомобили, самолети (всичко заводи на световни марки), яко оръжие и оръжейни системи, както и най-добрите миннодобивни машини в света...
      Ние тука си мислим, че по-велико от Матушка нема, само Китай се опитва да я догони, а некъде в далечината подсмърчайки куцукат ФАЩ ма то не било баш така.
      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

      Коментар


      • Alexr коментира
        Днес, 14:46
        Картинки като горната в мен събуждат един въпрос: От къде са изличшите 164 000 000 000 евра? И втори въпрос: За чий са им на китайците тези милиарди евра за които явно няма какво да си купят.
        Eврата са напечатани (или генерирани по безналични сметки) - нали това искаш да прочетеш? Чисто теоретично може да идват от друга икономическа дейност на Е(г)С, все пак държавите-членки правят и нещо настрана извън основното им занимание да купуват от Китай
        А можеш да приемеш, че с "излишъка" китайците си купуват храна (за да не умрат от глад, както се писа по-горе) - примерно от Индия, от Нова Зеландия, от Пакистан, Иран, проклетите ФАЩ и т.н.
        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

        Коментар


        • Мисля, че за дългите отсечки дизела ще остане още дълго време без алтернатива. Дори и в богата и пълна с електрокари Норвегия за дългите пътувания на север електричките не са вариант. А и самото електрифициране се дотира с парите от нефтоизноса, което е .... лицемерно

          5 причини защо все още си струва да си купите дизел - AУТОМЕДИЯ (investor.bg)

          Коментар


          • Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
            Май в Тексас не са замръзнали точно вятърните турбини https://www.businessinsider.com/fact...ackouts-2021-2
            Fact check: The majority of energy sources that went offline in Texas were not wind turbines, but power plants that run on fossil fuels, including natural gas. While Texas produces more wind energy than any other state, the state's grid manager, ERCOT, was only expecting wind farms to produce 7% of its energy in the winter.
            И възможното решение https://electrek.co/2021/02/18/tesla...xas-blackouts/
            Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

            Коментар


            • Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение

              И възможното решение https://electrek.co/2021/02/18/tesla...xas-blackouts/
              А когато през зимата има поредица от дни със сняг, и след като свалиш снега от соларните панели, а под него се окаже лед, поради което панелите работят едва-едва - идваш до това

              Не е лошо да имаш резервно ел.захранване с акумулатори, зареждани от фотоволтаици. Проблемът е, че за да се осигури нужната за отопление мощност някакво по-продължително време (не говорим за спиране на тока за някой час) ти трябват яки акумулатори и доста панели. Т.е въпросът опира до наличието на доста пари и доста място.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • NovemberCharlie
                NovemberCharlie коментира
                Редактиране на коментар
                Шведите имат свръх производство на ток. Просто е на север и, поради неизвестна за мен причина, мрежата им не може да го достави на юг. За това дърпаха от Германия, за да захранят юга. Все пак опъване на няколко хиляди километрависоковолтова преносна мрежа е скъпо занимание за ситуация на недостиг от 5 дни за 5 години. Калифорнийските просто трябва да си налагат повече акумулатори като австралийския.

              • NovemberCharlie
                NovemberCharlie коментира
                Редактиране на коментар
                А за чистенето на снега https://electrek.co/2021/02/19/how-t...now-slide-off/

              • Чавдар (V93)
                Чавдар (V93) коментира
                Редактиране на коментар
                Тъй де! За тази Мария говорим. Изграждането на допълнителна инфраструктура е скъпо занимание. Инсталирането на персонална ФЕЦ за подсигуряване при калифорнийско/ тексаско /сконски сценарии също никак не е евтино, ами си е цифра.
                И пак е решение само за кратко време, и то само за живеещи в самостоятелна къща и то не всяка.

            • А дали Дачия няма да разчупят нещата . Новата им елекртическа кола , която ще излезе тази пролет уж ще струвала 11 000 евро базовата . 5 години гаранция и 100 000 километра , а на батериите 8 години и 120 000 километра гаранция . Пробег над 225 километра , като има опция в еко режим да се увеличи пробега с 10 % .
              Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
              За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

              A1+

              Коментар


              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                В България ще струва над 70 000 лв. със сигурност.

              • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                Редактиране на коментар
                Домнулето е близо

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                Към Гагич: Защо така реши?
                Защо румънци изкупуват Дачии от Бг?

            • Първоначално публикуван от ИВАН НЕДОКЛАНОВ Преглед на мнение
              А дали Дачия няма да разчупят нещата . Новата им елекртическа кола , която ще излезе тази пролет уж ще струвала 11 000 евро базовата . 5 години гаранция и 100 000 километра , а на батериите 8 години и 120 000 километра гаранция . Пробег над 225 километра , като има опция в еко режим да се увеличи пробега с 10 % .
              И аз мисля като така! Занимавам се с производство и контактувам с мои колеги отвсякъде и долу горе се очертава някаква конкретна картинка!
              И тя е че маститите и велики компании и производители като БМВ Мерцедес Ауди Форд WV и много други - много по трудно се обръщат реагират и изкарват адекватни модели.Сякаш почиват на старата си слава и реноме.
              За сметка на това по малките и непрестижни компании реагират светкавично буквално - не се притесняват да рискуват сякаш!
              Затова примерно шкодата веднага са на линия примерно!
              Ако Дачията наистина пусне електричка за около 20 000 лв - даже да е калпава - доста клиенти биха я взели за втора градска кола примерно. И полека лека мнението ще се обърне!

              Уверено твърдя че реномираните престижни производители не реагират адекватно! И се моткат туткат - и ако направят нещо или е прекалено скъпо или е закъсняло и е под натиск на другите...И после като тръгнат да продават - основния им довод е : "Ама как бе - това е ауди бмв бенц - знайш ли колко е качествено." Ми знам - това е проблема че знам.И знам отлично че ако махнеш емблемата - една ли ще се продаде този продукт.Защото без имиджа си просто не е конкурентен като параметри/ цена
              Тази стратегия беше безспорна преди десетилетия! Сега не върши работа определено.
              Сега не трябва да си голям мастит и реномиран.
              Сега трябва да си малък и бърз гъвкав - като видиш какво иска клиента/пазара веднага реагираш и изкарваш модела до 6-8 месеца! То големите докато се натуткат и ни обясняват колко са велики...

              Всъщност това последното си е лично мое мнение може и да не е правилно - но тъй или иначе доста хора имат проблеми с мен заради особеното ми мислене
              От няколко месеца се боря с кръга около мен за тотална смяна на стратегията ни (в нашата област)
              И тя е че бързината и гъвкавостта е всичко. По мойта логика е по добре да имаш вместо една голяма няколко по малки компании.
              Голямата е тромава бавна - и не прави по хубав продукт(много хора-няма личен принос) . че и по лесно банкрутира напук на логиката - нещо като великан с глинени крака!

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                ...аститите и велики компании и производители като БМВ Мерцедес Ауди Форд WV и много други - много по трудно се обръщат реагират и изкарват адекватни модели.Сякаш почиват на старата си слава и реноме...

                Или просто имат адекватни финансови отдели с Бизн Инт., които правят модели на различни видове P&L и им излиза по-добре финансово, да правят точно това, което правят. Всички големи са така, ако не е така, няма дълго време да останат големи и мастити.

              • bushiDO
                bushiDO коментира
                Редактиране на коментар
                @ mishomishev, как точно си представи, че шкода е гъвкава компания, а фолксваген не?!? Мислиш, че имат различни центрове по стратегическо планиране или BA/BI?!? Не допускаш ли, че за разлика от теб, оценяват потенциала на пазара на ел. коли на нива, които покриват, с това, което предлагат в гамата си? В прочем, знаеш ли, че фолксваген са произвели повече електриески коли от тесла?

              • mishomishev
                mishomishev коментира
                Редактиране на коментар
                Може би bushiDo e прав и аз съм пристрастен! Наистина смятам че Шкода са много по гъвкави от WV по ред конкретни причини.Мисля и че имат различни центрове и че мислят различно въпреки че шефовете им са германци и да речем са малко ограничени...
                Всъщност не знам подробности не съм компетентен по този въпрос! Това си е вътрешна информация.
                Но съм учил историята на шкода и Млада Болеслав и виждам за какво става на въпрос и какви традиции имат!
                Към BatGeorgeone
                Ами имат - и мисля че точно там е проблема! Прекалено много хора, прекалено много отдели, прекалено много бюрокрация! Кой ще го плаща всичко това бре?? Клиента кой...Бат Георге - точно сега аз работя срещу марките)) и писах нещо като доклад марки срещу китайско )) Където основния водещ мотив ми е че зад марката не седи някаква технология ами само имидж.Който имидж обаче е сериозно разклатен по ред причини.
                И една чисто обективна причина :
                Новаците (децата ни) не робуват на марките и не ги познават така както ние! Ние сме дърти и примерно Сони Панасоник Сименс Грундинг - за нас са велики.Ама растящото поколение нито са ги чували нито са ги виждали... Е къде им е силата а?? Каква сила имат те за децата ни??

            • Автопроизводителите са задължени да произвеждат и електроавтомобили със закон. Адекватността от гледна точка на цена и качества е страничен въпрос. Фолксваген съвсем адекватно може би участват в тесла-проектите, например. И така си докарват нивата на отделян въглероден двуокис на продукцията.

              Коментар


              • Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
                Автопроизводителите са задължени да произвеждат и електроавтомобили със закон. .
                Този бисер къде го прочете??

                Коментар


                • Законът се отнася за начина на изчисление на отделяния въглероден двуокис на километър и вредността на продуктите на автопроизводителите.
                  В тема някъде тук във форума трябва да има препратка към материал за заобикалянето на ограниченията за рахода на гориво/изпускан въглероден двуокис чрез добавяне на електроавтомобили в списъка продукти или прилепяне към производител на такива.

                  п.п. първият резултат на гугъл за "производители на коли свързани тесла СО2 отделяне" на английски посочва законови изисквания и регулации за продажба на коли. След работа ще има време за превод, ето връзката само за момента - https://www.greenbiz.com/article/bmw...on-commitments
                  С това заглавие "грийнбиз" може и да е долнопробна страница, но все пак ще е някакво начало за четене и проверка.

                  Коментар


                  • Stbd
                    Stbd коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не е съвсем задължително, но задължително трябва да покрият изискванията
                    С плащане на тесла.

                  • сто
                    сто коментира
                    Редактиране на коментар
                    nigell, производител и нулеви емисии важи само за произвеждащите тикви или моркови - хвърляш семка и от нея става тиква или морков.
                    Тесла може да са без двигател с горене, ма са със сериозен емисионен отпечатък.

                  • Stbd
                    Stbd коментира
                    Редактиране на коментар
                    Става дума за емисии от гледна точка разположена зад бюро. И за начина на изчисляване на същите, заради който вървят вадички от пари в една или друга посока.

                • В София има няколко линии обслужвани от електрически автобуси или ако щете - акумулаторни тролеи. Едната е линия 84/184 - на практика едно трасе, но единия автобус ходи първо на терминал 1, а след това на терминал 2, а другият обратно. Зарядните станции по маршрута са 3 - по една в краищата и една долу горе в средата на пътя от летището към центъра. В другата посока няма.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_2036.JPG
Прегледи:277
Размер:240.7 КБ
ID:6716049

                  Това е зарядната станция - два шкафа с нещо вътре и контактните плочи от където става самото зареждане.

                  Автобуса/тролея идва и се закача за двата контакта.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_2038.JPG
Прегледи:282
Размер:173.3 КБ
ID:6716050

                  Седи 6 или 7 минути, откача се и продължава. Не съм засичал по колко седи на другите зарядни станции.


                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_2039.JPG
Прегледи:280
Размер:173.3 КБ
ID:6716051

                  На тази спирка дозареждането седи леко куриозно, защото става под жиците на класическия тролей. Всъщност около половината маршрут на този автобус е под жици на тролей. В мен напира въпроса "А не можеше ли да се направи така, че да се зарежда от жиците на тролея, докато се движи и спира по спирките, а след това да се откача и да отива до летището." Също ми е интересно съотношението на цените на тези зарядни станции и самите возила спрямо да се сложат жици до летището.

                  Коментар


                  • Не знам колко е напрежението на тролейните жици, ама надали съвпада с това на батериите на буса. Което означава, че всеки бус трябва да има трансформатор, изправител и зарядно. Което не е нищо сложно за изпълнение, нито толкова скъпо, но надали фирмата която ги произвежда предлага такава опция.
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • cecoa1
                      cecoa1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Електробуса е с кондензатори. А тролея е на 600V постоянен ток. И двата вида возила са в едни и същи гаражи, че даже и цветове. Отделно в столицата има и автобуси изцяло на батерии, и то не съвсем малко като брой. Те обаче домуват при автотранспорта.
                      Всички нови тролейбуси в София имат и спомагателни дизелови двигатели, и могат да се придвижват с ниска скорост и без ток когато се налага(дизела е 2,0 литра от VAG).
                      За по-новите, които ще идват, мисля че тази опция ще се поема от батерии.

                      Тия от снимките, мисля, че още не им е изплатен лизинга. Бяха и доста скъпи, но и тролейбусите не са евтини.

                  • Тези автобуси не са с батерии, а с кондензатори. Затова се зареждат бързо.
                    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                    Коментар


                    • Alexr
                      Alexr коментира
                      Редактиране на коментар
                      Бързо, бързо - шест минути стоя този. За шест минути се слиза още 3 или 4 спирки надолу от оставащите 8. Нямам идея колко кибичи на крайните.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X