Обява

Свий
Няма добавени обяви.

NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

    Не би било лошо, да се има предвид малко по-голямо слягане на пружините.
    Поне според мен, въпроса е дали слягането ще е еднакво.
    Трудно е да се каже доколко може да се има вяра на този производител.
    Отзад патролски амове ... , а отпред?
    Синхрона, до голяма степен остава на принципа "проба-грешка".
    Life is too short to drive dull cars!

    Fight global warming !
    ... turn on your A/С !

    Коментар


    • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

      Първоначално публикуван от mitkochanev Преглед на мнение
      Не би било лошо, да се има предвид малко по-голямо слягане на пружините.
      Поне според мен, въпроса е дали слягането ще е еднакво.
      Трудно е да се каже доколко може да се има вяра на този производител.
      Отзад патролски амове ... , а отпред?
      Синхрона, до голяма степен остава на принципа "проба-грешка".
      Отпред оригинални.За момента ми се струва,че тия дето са на него ги бива,но за в бъдеще оригинални на Монро/поне на тоя етап са добро бюджетно решение/.Може би само на предните ще направя по една удължителна втулка, в момента ,когато се видя с пари и си поръчам от Спарки два горни носача!
      Братлета един въпрос ме гнети от седмица и предприех някои мерки ,но...
      По джипа няма троп и хлоп.Поне видимо е стегната предницата,вчера и по бордюри заради гумите го качвах,и гърбици имаме в нашия град сериозни не дава индикация за нещо разбито по предницата.Джипа като го взех дърпаше наляво и от време на време на волана се усещаше едно трептене ,все едно гумите си ходят наляво-надясно самостоятелно.Минах преден мост,но проблема не се реши.Казаха ми,че вероятно е от износените предни гуми/наистина бяха трагични/ и аз го приех като възможност.След смяната на новите гуми и новите джанти/всичките балансирани на стенд/ проблема остана.Джипа дърпа налявои се налага почти постоянно да го компенсирам с натиск надясно.Също така въпросното преиграване което усещан като вибрация,макар и да понамаля пак го има.
      Ще ходя отново на преден мост,че да видим ще има ли промяна.
      Въпроса ми е,макар че в сервиза уж ми провериха дали нямам нещо разбито и такова не откриха,има ли друга причина за подобно поведение освен НЕдобре регулиран преден мост и гуми/последните явно няма да са причината,защото първо смених изтърканите предни с по-добрите задни,а от вчера сложих и новите балансирани и проблема остава/.Просто за друго вече не се сещам!
      Другото нещо е откъде се регулира вертикалния наклон???На предния мост ми се изцепиха,че трябвало да връщат торсионите,а аз само дето не им се исмях!Мисля,че по някакъв начин от горния носач се прави този реглаж,но ако някой знае да ме осветли!
      Последно редактирано от lubashki777; 15-01-12, 18:37.
      NISSAN FOREVER
      -----------------------------------------------------------------------------
      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

      Коментар


      • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

        Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
        Отпред оригинални.За момента ми се струва,че тия дето са на него ги бива,но за в бъдеще оригинални на Монро/поне на тоя етап са добро бюджетно решение/.Може би само на предните ще направя по една удължителна втулка, в момента ,когато се видя с пари и си поръчам от Спарки два горни носача!
        Братлета един въпрос ме гнети от седмица и предприех някои мерки ,но...
        По джипа няма троп и хлоп.Поне видимо е стегната предницата,вчера и по бордюри заради гумите го качвах,и гърбици имаме в нашия град сериозни не дава индикация за нещо разбито по предницата.Джипа като го взех дърпаше наляво и от време на време на волана се усещаше едно трептене ,все едно гумите си ходят наляво-надясно самостоятелно.Минах преден мост,но проблема не се реши.Казаха ми,че вероятно е от износените предни гуми/наистина бяха трагични/ и аз го приех като възможност.След смяната на новите гуми и новите джанти/всичките балансирани на стенд/ проблема остана.Джипа дърпа налявои се налага почти постоянно да го компенсирам с натиск надясно.Също така въпросното преиграване което усещан като вибрация,макар и да понамаля пак го има.
        Ще ходя отново на преден мост,че да видим ще има ли промяна.
        Въпроса ми е,макар че в сервиза уж ми провериха дали нямам нещо разбито и такова не откриха,има ли друга причина за подобно поведение освен НЕдобре регулиран преден мост и гуми/последните явно няма да са причината,защото първо смених изтърканите предни с по-добрите задни,а от вчера сложих и новите балансирани и проблема остава/.Просто за друго вече не се сещам!
        Другото нещо е откъде се регулира вертикалния наклон???На предния мост ми се изцепиха,че трябвало да връщат торсионите,а аз само дето не им се исмях!Мисля,че по някакъв начин от горния носач се прави този реглаж,но ако някой знае да ме осветли!
        Братче, смени сервиза!

        И надлъжен(castor) и напречен(camber) наклон се регулира като на жигула(до колкото помня) - с подлагане на шайби между оста на горния носач и шасито. В случая дърпането почти със сигурност е от нееднакви ъгли. Нееднаквите ъгли може да са от крива ос, крив носач (най-вероятно), крив шенкел, или криво шаси (не вярвам).

        Като идеш на реглаж, искай разпечатка на всички ъгли, да ги видим какви са ги натворили.

        Моя опит от ходене по сервизи - в 80% от местата не знаят как се прави. В останалите 10% знаят, ама ги мързи, и едва в оставащите 10 процента регулират всичко, като истински успешно успяват да изрегулират всичко както трябва в половината от тия 10%.

        След окончателния лифт пак ще трябва да идеш на реглаж. А идеалния вариант е да удължиш захвата на задния панхард, защото след лифта задния мост ще се измести надясно с около 7-8мм, което отново ще доведе до леко "дърпане" в някоя посока.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Братче, смени сервиза!

          И надлъжен(castor) и напречен(camber) наклон се регулира като на жигула(до колкото помня) - с подлагане на шайби между оста на горния носач и шасито. В случая дърпането почти със сигурност е от нееднакви ъгли. Нееднаквите ъгли може да са от крива ос, крив носач (най-вероятно), крив шенкел, или криво шаси (не вярвам).

          Като идеш на реглаж, искай разпечатка на всички ъгли, да ги видим какви са ги натворили.

          Моя опит от ходене по сервизи - в 80% от местата не знаят как се прави. В останалите 10% знаят, ама ги мързи, и едва в оставащите 10 процента регулират всичко, като истински успешно успяват да изрегулират всичко както трябва в половината от тия 10%.

          След окончателния лифт пак ще трябва да идеш на реглаж. А идеалния вариант е да удължиш захвата на задния панхард, защото след лифта задния мост ще се измести надясно с около 7-8мм, което отново ще доведе до леко "дърпане" в някоя посока.
          А това дърпане,ако сходимостта е регулирана все пак правилно,води ли до износване на гуми неправилно или...просто е едно неудобство за водача?
          NISSAN FOREVER
          -----------------------------------------------------------------------------
          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

          Коментар


          • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

            Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
            А това дърпане,ако сходимостта е регулирана все пак правилно,води ли до износване на гуми неправилно или...просто е едно неудобство за водача?
            Дърпането не е от сходимостта.

            Ако предницата е отворена, започва да си ходи на където иска, само не и направо. Тоест, трябва ти със сила да я вкарваш в правия път, защото постоянно се стреми да завие наляво или надясно.

            Ако предницата е затворена, се кара нормално, но завива по-трудно от нормалното, износва гуми, и като тръгнеш на задна силно се стреми сама да завива на някъде.

            Това важи за кажи речи всеки автомобил.

            Не знам колко е голяма разликата в ъглите. Може и да води до износване, а може и да не води. При калните гуми, с които си, ще можеш да забележиш разлика в износването едва на третата година.

            Предницата по принцип износва различно гумите от задницата. Хем ги износва по-бързо, хем ги износва очеизвадно повече по краищата, отколкото задницата. Като се видим ще ти покажа какво имам в предвид (ако до тогава не съм си сменил двете предни де ).
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

              Добре де...при крив носач или не дай боже шенкел,с реглаж могат ли да се оправят нещата,при положение,че видимо нищо криво няма...
              Тампони на долния носач задни ако има за смяна няма ли пак така да прави,а тампон на надлъжен заден носа ако има разбит и задния мост мърда напред -назад....
              Пак казвам при управлението нищо не дава подобна индикация и при спиране джипа спира без да носи на никъде/затова и принципно отписвам варианта за тампони/,но все пак...може и да греша...
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                Имах същият проблем наскоро.Два пъти баланс на джанти-гуми,въртене предни задни.Това е след ремонт на предницата,и купуване на чисто нови гуми.Два пъти реглаж в сервиза,и се същото.Накрая по съвет на колеги,реглаж в друг сервиз.Полагат се шайби на горния носач.Вярно играчка е,3 пъти колата на стенда и полагане на различни по дебелина шайби докато пасне.Сега нямам проблеми.

                Коментар


                • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Братче, смени сервиза!

                  И надлъжен(castor) и напречен(camber) наклон се регулира като на жигула(до колкото помня) - с подлагане на шайби между оста на горния носач и шасито. В случая дърпането почти със сигурност е от нееднакви ъгли. Нееднаквите ъгли може да са от крива ос, крив носач (най-вероятно), крив шенкел, или криво шаси (не вярвам).

                  Като идеш на реглаж, искай разпечатка на всички ъгли, да ги видим какви са ги натворили.

                  Моя опит от ходене по сервизи - в 80% от местата не знаят как се прави. В останалите 10% знаят, ама ги мързи, и едва в оставащите 10 процента регулират всичко, като истински успешно успяват да изрегулират всичко както трябва в половината от тия 10%.

                  След окончателния лифт пак ще трябва да идеш на реглаж. А идеалния вариант е да удължиш захвата на задния панхард, защото след лифта задния мост ще се измести надясно с около 7-8мм, което отново ще доведе до леко "дърпане" в някоя посока.
                  Абсолютно вярно.При мен дърпането бе от нееднакви ъгли.Имаше разлика от 2,4градуса.

                  Коментар


                  • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                    Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                    Добре де...при крив носач или не дай боже шенкел,с реглаж могат ли да се оправят нещата,при положение,че видимо нищо криво няма...
                    Тампони на долния носач задни ако има за смяна няма ли пак така да прави,а тампон на надлъжен заден носа ако има разбит и задния мост мърда напред -назад....
                    Пак казвам при управлението нищо не дава подобна индикация и при спиране джипа спира без да носи на никъде/затова и принципно отписвам варианта за тампони/,но все пак...може и да греша...
                    Ако е тампон ще дърпа при различни режими различно.

                    Другото - до определени граници може да се компенсира с шайби.

                    Под "крив носач" имам в предвид съвсем леко мръдване при инцидент - примерно дълбока дупка с висока скорост. Такива малки кривини се компенсират с реглаж на предница, както и при всеки друг автомобил. Крив носач или крива ос са двете най-вероятни причини, ако иде реч за кривини. Нямам в предвид тотално криви. Просто се случва при инциденти да мръднат.

                    При мен имаше и трите на куп. Явно удара е бил доволно зверски. То и аз я измлатих един-два пъти в началото де, та може и аз да съм свършил тая хубавиня.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                      Добре,а колко трябва да е ъгъла....???Говорим доколкото разбирам за вертикалния ъгъл,който се регулира от горния носач.
                      NISSAN FOREVER
                      -----------------------------------------------------------------------------
                      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                      Коментар


                      • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                        Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                        Добре,а колко трябва да е ъгъла....???Говорим доколкото разбирам за вертикалния ъгъл,който се регулира от горния носач.
                        От горния носач се регулират и двата вертикални ъгъла - и напречния, и надлъжния.
                        Нормите са половин градус +/- половин градус. Тоест, между нула и един градус.

                        В посока плюс, тоест, долния шарнир трябва да е пред горния, и гумите в долната си част трябва да са по-близо отколкото са в горната си част. Умален вариант на стойка тип "Татра". Това значи положителен напречен ъгъл (camber).

                        Аз лично ще сложа напречния на горе-долу четвърт градус.

                        При теб обаче има изнасяне от джантите, и въпроса е малко по-сложен. В смисъл, не мога да кажа кое ще работи по-добре - малко по-малко от номинала, или малко повече. Въпроса е че от ляво и от дясно наклоните трябва да са еднакви (до колкото е възможно), за да не дърпа на никъде.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          От горния носач се регулират и двата вертикални ъгъла - и напречния, и надлъжния.
                          Нормите са половин градус +/- половин градус. Тоест, между нула и един градус.

                          В посока плюс, тоест, долния шарнир трябва да е пред горния, и гумите в долната си част трябва да са по-близо отколкото са в горната си част. Умален вариант на стойка тип "Татра". Това значи положителен напречен ъгъл (camber).

                          Аз лично ще сложа напречния на горе-долу четвърт градус.

                          При теб обаче има изнасяне от джантите, и въпроса е малко по-сложен. В смисъл, не мога да кажа кое ще работи по-добре - малко по-малко от номинала, или малко повече. Въпроса е че от ляво и от дясно наклоните трябва да са еднакви (до колкото е възможно), за да не дърпа на никъде.
                          Добре,а надлъжния ъгъл/предполагам това е наклона напред или назад на самите носачи или.../
                          П.П.Всъщност толкова точно може ли да се регулира/четвърт градус/...В смисъл,че шарнирите/т.к. не са твърда а подвижна част/ не обират ли част от разликата и толкова точно има ли смисъл да се регулира???
                          NISSAN FOREVER
                          -----------------------------------------------------------------------------
                          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                          Коментар


                          • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                            Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                            Добре,а надлъжния ъгъл/предполагам това е наклона напред или назад на самите носачи или.../
                            П.П.Всъщност толкова точно може ли да се регулира/четвърт градус/...В смисъл,че шарнирите/т.к. не са твърда а подвижна част/ не обират ли част от разликата и толкова точно има ли смисъл да се регулира???
                            Трябва да се регулира достатъчно точно, за да не дърпа на никъде при равен терен. Колко точно - предполагам всяко окачване търпи различни разлики.

                            Шарнирите, ако нямат радиален луфт, ги брой за твърда връзка. А те не трябва да имат луфт, така или иначе. Допуските за аксиален луфт ги има в сервизното ръководство, както и всички ъгли и методиката за реглаж.

                            Ето ти картинки:

                            Това е напречния ъгъл (camber). Тоя ъгъл се вижда с просто око и се мери лесно:
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:camber.jpg
Прегледи:2
Размер:29.3 КБ
ID:5337402

                            Ето и надлъжния ъгъл. Тоя ъгъл "не се вижда", и се мери малко по-трудно, отклонение на гумата от волана наляво/надясно, на определен градус:
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Align_Caster.gif
Прегледи:1
Размер:6.7 КБ
ID:5337403

                            От надлъжния(caster, castor) ъгъл зависи най-вече дали при неравности и наклони по пътя колата ще тръгне по наклона, обратно на наклона, или ще си продължи направо, почти без намеса на водача. От тоя наклон зависи и дали при наклонено платно на дясно (общия случай), ще трябва да коригираш ти от волана наляво, и в каква степен.

                            От напречния(camber) ъгъл зависи до колко окачването ще износва гумите "нормално", тоест равномерно по цялата им ширина, а не предимно отвътре или отвън.

                            От сходимостта зависи най-вече дали колата ще се стреми сама да изправя волана, или ще се стреми сама да завива на някъде.

                            Трите ъгъла са взаимосвързани, и отговарят както за пътното поведение, така и за износването на гумите, като скорост и равномерност на износване. Голяма (затворена) сходимост значи по-добрео поведение, но по-голямо износване. Голям camber значи по-добро поведение, но по-неравномерно износване отвътре/отвън.

                            Бе сложно е. Трябва да се намери равновесието. Те в заводите и това правят.

                            А има и kingpin ъгъл, който пък отговаря за динамичното променяне на camber-а и castor-а при завой. Тоя ъгъл рядко е регулируем (в нашия случай не е), но също е много важен. Например между старото терано (до 1996) и новото, е увеличен, явно за да докарат по-добро пътно поведение. Затова ти и аз сме с различни долни шарнири спрямо старите терано 2-ки.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                              Спарки..БЛАГОДАРЯ ТИ ЗА ОТДЕЛЕНОТО ВРЕМЕ!!!
                              Предполагам,че и на много други колеги ще е полезно инфото което ни даде тази вечер!
                              В Ст. Загора имаме един сервиз с електронен тестер.Доста го хвалят и дават разпечатка за всички ъгли по преден и заден мост.Освен да не се връщам в първия сервиз/макар ,че там съм платил веднъж и следващите корекции трябва да са безплатни ,като рекламация на извършената услуга/,а направо да отивам в този !
                              Ще се дават втори път парички,ама дано поне я направят като хората....ебаси и проблемите дето ми се отвориха...
                              NISSAN FOREVER
                              -----------------------------------------------------------------------------
                              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                              Коментар


                              • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                                Доста бързо развиваща се тема. Следя я с интерес.

                                Спарки, ти кога, ще издадеш книгата "ремонт и обслужване NISSAN TERRANO" ???
                                Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X