Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се нарязват резби на струг

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Как се нарязват резби на струг

    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
    По-скоро скоростната кутия е изместена, барабар със шпиндела.
    Щом центрите се срещат?
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • От: Как се нарязват резби на струг

      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      По-скоро скоростната кутия е изместена, барабар със шпиндела.
      Хващаш калиброван материал, най-добре е да бъде шлайфан преди това. Слагаш един индикатор на супортната кутия и центрираш индикатора по върха на триъгълния паралел. Почваш да движиш надлъжно и замерваш. След това м/у 2 центъра слагаш клибрования материал и пак замерваш.
      Сподели какво си измерил после
      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Щом центрите се срещат?
      Не е гаранция.

      Коментар


      • От: Как се нарязват резби на струг

        Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
        Не е гаранция.
        Аз казвам, че може би скоростната кутия е правилно центрована спрямо паралелите. Това щом центрите се срещат.
        Ако кутията не е точно в центъра на паралелите, в начлото им-центрите няма да съвпадат.
        Ако паралелите не са точно успоредни на оста на шпиндела-да, ще има конусност, но тя ще се прояви когато седлото е на задния край на паралелите.

        Мои си размишления, или нещо бъркам?..
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • От: Как се нарязват резби на струг

          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
          ....но тя ще се прояви когато седлото е на задния край на паралелите.
          ..
          Да де, ама като сложиш детайл този конус се отразява порпорционално на дължината му.

          Коментар


          • От: Как се нарязват резби на струг

            Просто вземаш парче ф40-50 и го пускаш да стърчи около 90-100 ММ от челюстите.Пускаш три паса ,един на грубо поне 1,5 мм дълбочина в диаметър и два по 0,1 ММ и 0,05 ММ за последно.
            Мериш с микрометър и ако в двата края е еднакво или има разлика 0,01 ММ всичко е наред.
            Ако обаче има разлика значи почваш да центроваш докато изчезне разликата между диаметър отпред и отзад.
            Като след всяка центровка пускаш контролен пас.
            "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
            Ат.Буров.

            Коментар


            • От: Как се нарязват резби на струг

              Първоначално публикуван от pgv64 Преглед на мнение
              Просто вземаш парче ф40-50 и го пускаш да стърчи около 90-100 ММ от челюстите.Пускаш три паса ,един на грубо поне 1,5 мм дълбочина в диаметър и два по 0,1 ММ и 0,05 ММ за последно.
              Мериш с микрометър и ако в двата края е еднакво или има разлика 0,01 ММ всичко е наред.
              Ако обаче има разлика значи почваш да центроваш докато изчезне разликата между диаметър отпред и отзад.
              Като след всяка центровка пускаш контролен пас.
              Да не забравяме и момента с реглаж на задното седло!!!

              Коментар


              • От: Как се нарязват резби на струг

                Той първо да прогони скоростната кутия с шпиндела после задното е лесно.
                "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
                Ат.Буров.

                Коментар


                • Oтдавна не си бях пипал струга,но скоро ми се наложи да си изработя един фланец ,който да се монтира на ост.Оказа се,че струга ми прави конус 0,05мм на разстояние 20мм.Централния отвор на фланеца в предната си част хлопа ,в другата не влиза.Взимам си фаските на отворите,не е от тях.Оста ми е без конус ,защото я правих между 2 центъра.Срува ми се,че скоростната кутия е изместена и трябва да се центрова спрямо паралелите.Имах среща между супорта и универсала миналата зима и вероятно ск.кутия е мръднала малко.

                  Коментар


                  • Най вероятно това ти е проблема,
                    Не че разбирам толкова, но и аз имах същия случай малко стругче.
                    Правеше конус на ос 60 мм с 0.1мм разлика.
                    Понаместих кутията заедно със остана универсала , на око , и сега отклонението е 0.02 .
                    Още може, но като имам време ще си играя

                    Коментар


                    • Здравейте .Наложи се да си продам С11-ката и сега търся друг струг че не издържам без.Харесах си едно С404Т Троян от 1990г.Характеристиките му се доближават до тези на С11МВ-то освен че двигателя не е 7кВ а 4кВ.Какво ще кажете за модела.Достоен заместник ли е и с Ел съединител ли е или с дискове като С11

                      Коментар


                      • Много добра машинка е . На практика е С 11 МТ наполовина . С механичен дисков съединител е .
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • Колеги някой има ли представа колко е външния диаметър на резбата на флнците на стария модел С 11 които са с такъв шпиндел ?
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • emilenev
                            emilenev коментира
                            Редактиране на коментар
                            Ако питаш за шпиндела със старият захват е М130х6 .

                          • sek.1
                            sek.1 коментира
                            Редактиране на коментар
                            За него . Дадох един такъв фланец на колега ама незнам на старите какви са размерите . Никога не съм имал струг с този захват на универсала .

                        • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN1812.jpg
Прегледи:1237
Размер:444.3 КБ
ID:6554129 Понеже отдавна ми е писнало да цепя със секирата дървата за печката в работилницата . Както казват руснаците в случая ставим шаг шестой
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • Това на С11-ката ли? Конуса го въртя на ръка?
                            В миналото ще остане, каквито сме били...

                            Коментар


                            • Да нямам конусен линеал . Закачам на двете дръжки на кръстатия супорт една манивелка от менгеме . Намислил съм да му куплирам едно моторче 12 волта от волан на Ситроен само че още не съм измислил контролер да му регулирам оборотите .
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • венцислав василев
                                венцислав василев коментира
                                Редактиране на коментар
                                Като го пуснеш да работи, драсни два реда дали захапва лесно материала. Миналата година правих такъв конус на един приятел и при него трудно захапва. То и оборотите му са малко (около 100), та може и заради това да е.

                              • sek.1
                                sek.1 коментира
                                Редактиране на коментар
                                На 500 оборота в универсала си захапва идеално . Понацепих си дърва направо на струга .

                            Активност за темата

                            Свий

                            Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X