Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се нарязват резби на струг

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ако на някой му хрумне да си купи нов китайски струг, дори и на сън, когато се събуди трябва да е много възмутен от себе си и да си тегли едно "конско".
    Тези отпадъци стават само за стъргане на панти, при това с доста вложение като време и материали първо да заприличат на струг, след това да работят някак, и не на последно място - да не текат като гивгир. Китайска скрап!
    И за да не си помисли някой че съм голословен, пиша от личен опит с такава глупост - покупка на нова китайска скрап (наречена струг) от магазина. Не стават и за чеп за каца!
    Ако цените времето и средствата си, психичното си здраве, и в приоритетите ви не влиза изучаване на "сръбски", не си купувайте подобен отпадък! Потърсете други алтернативи.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • Ходих да видя днес струга, ами той не е работил..... всичко му свети няма драскотини по него.
      Паралелите огледало, а в комплекта има много неща като : Фрезова маса, още една маса за шпонкови канали специално, приспособление за резби, конусен линеал, подвижен люнет, приспособление за изработване на сфери, ножодържач за отрезен нож и още някакви. Абе като цяло почти пълен комплект и мисля да си го прибирам, рядко ще се появи такова нещо по нашите ширини. Има един ТОС S28, който се продава в Пловдив свален от военна работилница за 6500лв, но май няма да се разхождам до там. Гледам ги като възможности са сходни, но тос-а няма почти нищо към него и везната се наклони към Карта.
      Ще се похваля като го взема и закарам в работилницата, дано ми служи вярно. Иначе нямам място за Ц10-Ц11, СУ404 и подобните големи машини, а и не са ми нужни за моите цели.

      Коментар


      • Износването го проверявай, не разчитай на това, че е лъскав. Нищо не пречи да е гледан и към шпиндела да има 1 мм яма.
        Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

        Коментар


        • Такаааа, понеже няма да си взимам скоро пак струг започнах да чета за машината какво е всеобщото мнение и един руснак май ме разколеба. Ето какво ми написа в техния форум относно колко надеждна и точна е машината(гугъл транслейт от руски):

          Дълго време възстановявам металорежещо оборудване и наскоро си купих Kart e3n-01. Хареса ми как изглежда.

          Мога да кажа от опита на миналите ми машини (Schaublin 102n-vm, IZH 1i611p, 16u04p, Maho400p и куп машини за часовници), че машината е абсолютно безполезна по отношение на твърдост и функционалност.
          1) Повечето зъбни колела в престилката и захранващата кутия не са закалени. Само суров метал. Включително втулкови повърхности на почти всички валове. Което води до почти моментално износване на всички триещи се части и луфт почти навсякъде.
          2) Много места, където се използват втулки вместо лагери. И втулките често са чугунени. И абсолютно всички тези втулки имах с огромно износване поради горната причина.
          3) Няма абсолютно никаква защита за дебеломера и престилката от малки чипове. Стърготките бяха абсолютно навсякъде, под водачите, вътре в престилката (да, тя също постоянно стига там конструктивно). Което води до повече износване.
          4) Имам FP версия на машината, което означава прецизност. Цялата му висока точност се изразява изключително в доста неприлично остъргване на чифт повърхности на малки надлъжни и напречни подавания. Всичко.
          Съответно можем да заключим, че в нормалната версия на машината дори не са се занимавали с това.
          5) Шпинделът е много крехък за такава машина. Просто естествено слаба. И ако поставите по-мощен патрон на машината, тогава могат да възникнат проблеми.
          За да разбереш, на schaublin 102n-vm, който е наполовина по-малък от e3n, шпинделът е точно два пъти по-дебел.
          6) Задната част, това обикновено е някакво недоразумение. Много, много куц. Незакалено перо, Морзов конус 2 и без ограничител на свредлото вътре в перото. Което води до почти задължителното завъртане на инструмента в перото, с по-нататъшното му умиране.
          Е, KM4 в шпиндела срещу KM2 в опашката повдига въпроси.
          7) Системата за смазване е като на евтините настолни машини - чрез пръскане. Какво има в главата, какво има в захранващата кутия.
          Съответно смазването на шпинделните лагери почти винаги е недостатъчно за правилна дългосрочна работа и в резултат на това шпинделните лагери умират много бързо.
          Няма абсолютно никакво смазване на престилката и колкото и да искате, нищо няма да се смазва там и никога поради тромавия дизайн. Единственото решение е да го разглобите и да го напълните с мазнина.
          Няма да намерите никакви опорни лагери в дръжките за подаване. Само втулки. Няма да намерите никакви полирани винтове с гайки. Няма да намерите закалени зъбни колела или рейки. Навсякъде само най-евтината и проста конструкция, както при китайците.

          Недостатъците и странните инженерни решения могат да бъдат изброени почти безкрайно, засягайки буквално всяка част от тази машина.
          Единственият му плюс е дългата обработка и отличният външен вид. Това е всичко.

          Когато разглобявате и възстановявате немски или швейцарски металообработващи машини, оставате изненадани колко висококачествени и с любов са направени различните компоненти. Всичко е обмислено перфектно и като цяло практически няма оплаквания.

          Когато разглобявате машинни инструменти от СССР, усещанията вече са замъглени. Идеята първоначално е добра, но изпълнението често куца. Вижда се, че някъде са го изпилили с пила, някъде са го изтупали с чук. Но като цяло можете да намерите добри екземпляри, като същия 1I611P.

          Но когато започнах да разглобявам унгарката, плюех и се възмущавах от почти всеки детайл, който видях. Някак си ми напомни или за евтин китайски, или за NGF 110 с чугунените си втулки вместо лагери.

          О, да, така е ... но те втвърдиха леглото. Вкараха всичко друго и втвърдиха леглото.

          И сега възнамерявам да ходя до Пловдив да видя този TOS S28, който го продава Илко, уж нов свален от военна работилница бил. Иначе ако ми изпадне C404T мисля, че имам къде да го прибера в работилницата, но то тея машини май не излизат много често.
          Някой има ли поглед над ТОС С28?


          Коментар


          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            Пишеш, че ще го ползваш за хоби - аз разбирам инцидентно ползване.
            Предполагам е неподходящ за работа в производство на 1 или 2 смени.

          • scandalo
            scandalo коментира
            Редактиране на коментар
            И така и не така. Искам като си взимам струг да си взема нещо качественно било и по-скъпо. Мисля да го завещая на детето след мен да си работи на него .

        • Първоначално публикуван от scandalo Преглед на мнение
          Такаааа ................Но когато започнах да разглобявам унгарката, плюех и.
          Унгарски "Стригон" от 68г. на миналия век Снимки на фрезата , виж и предните страници Незнам, не им разбирам на металорежещите машини, но ако дойдещ да видиш фрезата която връщам към живот нищо лошо няма да кажеш за унгарското производство ......
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение

            Унгарски "Стригон" от 68г. на миналия век Снимки на фрезата , виж и предните страници Незнам, не им разбирам на металорежещите машини, но ако дойдещ да видиш фрезата която връщам към живот нищо лошо няма да кажеш за унгарското производство ......
            На мен машинката ми харесва, включително като изработка. Сега, признавам си без бой че не съм заглеждал дали са закалени колелата. Но и нищо каръщисано не ми се е набило в очите. Тъкмо напротив - сравнена с 251цата ми изглежда драстично по-качествена като изработка.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • Капарирах си един ТОС С28,
              Ходих да го видя и ми хареса, има конусен линеал, копирно устройство, два люнета, всички цанги, няколко фланеца за универсали, зъбните колела за лирата (май само планшайбата я няма от пълен комплект). Машината е доста стара, но пък мисля, че със малко профилактика ще ми върши хубава работа. Доста шумен ми се стори, но не отварях капака да видя какво се случва под него и колко масло има . Цената му е ниска така, че има пари за ремонтни дейности ако се наложи, само където за тея машини резервни части май май няма .
              Някой да има такава машина? Ще се радвам ако може да задам няколко въпроса отностно пускането на ходовете има някаква загадка там със ръчките, която още не мога да я разгадая . На случаен принцип успях да пусна и хода за резби и самохода, но не схванах точно как, а бях чел ръководството и уж ясно, но на място се оказа, че нещо липсва в знанията. С какво мога да сваля старата боя ? Искам да махна цялата боя да го китосам където трябва и да го боядисам като хората, че е боядисан ужасно . Мисля да сменя цялото маслото и да видя дали смазва навсякъде както трябва. Какво масло му се налива?

              Коментар


              • Момци взех струга TOS S28, но сега следват въпросите .
                Маслото за смяна (вече поръчано), не работеше смазването навсякъде - това е оправене. Течеше тук там масло в процес на оправяне е ( купих клингерит за изрязване на гарнитури ).
                От къде мога да си взема малки парчета вълнен филц да си изрежа парчета за почистване на паралелите ?
                И най-сериозното ми опасение е следното : при включване на струга да върти по посока обратна на часовниковата или в работна посока във високите обороти вие доста изразено, но ако обърна посоката виенето изчезва и всичко звучи нормално.
                Струга е на бронзови втулки и си мисля може ли да е от съединителя? Нямам представа ако трябва да съм честен дали е възможно проблема да е от там. Има ли някой от форума със такъв струг за обмяна на опит .
                Струга е няколко пъти по стар от мен произведен 1948г .

                Поздрави

                Коментар


                • Търся си струг Ц404Т на 750 или 1000мм дължина.
                  Ако някой има за продаване моля да пише.
                  Изискването е да е в идеално състояние, за което съм готов да платя по-висока цена разбира се.

                  Коментар


                  • дядо владо
                    дядо владо коментира
                    Редактиране на коментар
                    А с ТОС-а какво стана?

                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ако ти се занимава дебни търговете на ТУ София . Всеки момент трябва да изкарат на търг машините на УП . Там има два С 404 като и двата са много добри .

                  • scandalo
                    scandalo коментира
                    Редактиране на коментар
                    TOS-a има вибраций, които аз за сега не мога да отстраня.
                    Някъде от предавателната кутия се появяват, но остава да го разглобя целия и да видя какво ще излезе, но ще ми остане като 2-ри струг.

                    Намерих един C404T във Асеновград и другата седмица ще ходя да го видя. На снимки изглежда много добре и много гледан.
                    Човека гарантира за състоянието, че е перфектно и е сменил лагерите на шпиндела скоро.
                    Има цифрова индикация по осите на подаване.
                    От къде могат да се следят тези търгове на ТУ?

                • Не веднъж е коментирано в различни теми,че регулировката на аксиалния натяг на лагерите на шпиндела в домашни условия е невъзможна. Вярно,че за други стругове е идело реч,амааааа .....просто споделям четеното.
                  Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                  Коментар


                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Аз лично нямам смелост да пипам този възел . По спецификация на ФАГ и СКФ успоредността на притискащите шайби е нещо под стотна . Навремето за да се постигне серийно тази успоредност в ЗММ София бяха разработили специална шлайф машина на базата на шепинг машина . Преди двайсетина години в базата на инж. Митко Янков в ТУ София правиха ремонт на С 13 . Неговите матричари утрепаха повече от седмица да пришлайфат на ръка две шайби . По спомени поне по старите ТОС шпиндела е на бронзови втулки .

                • Нямам идея какво е пипано и как е направено.
                  Лошото в случая е че аз съм хоби ентусиаст, който иска да има хубава машинка да му служи дълго време, но в същото време не разбирам и може да ме изпързалят както си искат.
                  Дали няма някой около Асеновград, който е склонен да дойде с мен да го погледне, а аз съответно ще си заплатя услугата и загубеното му време.
                  Струга е 7500лв на 750мм, ако е в хубаво състояние май цената е резонна?

                  Може ли някой от опитните хора тук да ми дадат подсказки какво и как да проверя като отида да го видя. Мисля да пусна стружка на един детайл да видя дали прави конус, да проверя шпиндела за луфт със индикаторен часовник и труба под универсала, как да измеря износване на паралелите ако има такиви ?
                  Ще пусна всички скорости и подавания да видя, че всичко работи и няма странни шумове, нещо друго, което е задължително да се провер ?

                  Коментар


                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    На тия пари при колегата има перфектен С 11 М на 1500 мм междуцентрово . На 10 000 има СУ 500 на 2 000 мм междуцентрово . За мен лично 7.500 за С 404 са безбожно много пари .

                  • scandalo
                    scandalo коментира
                    Редактиране на коментар
                    Максималната дължина която мога да вкарам в работилницата ми са 1000мм всичко над това няма къде да го дяна.
                    Ц404 би ми вършил прекрасна работа, но търся хубава машина. Не мога да определя дали цената е много висока понеже нямам база за сравнение.

                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    За мен лично за такъв клас машина независимо от марката и модела 7500 лева са много . За тия пари търси къс С 11 / СУ 400 . Работилница в която не можеш да вкараш нормална машина не е работилница а мъка .
                    Последно редактирано от sek.1; 20-09-24, 08:27.

                • Паралелите се проверяват с индикатор с дълго рамо на стойката ,за отклонения. Проверяват се основно трите повърхнини по които се движи подвижното седло с ножодържача.Обикновено ,ако има износване то е близо до универсала , поради факта ,че там се работи най често. На снимките по долу е посказано положението на индикаторният часовник и при движението на седлото не трябва да има отклонение , или да е минимално в рамките на 0,005-0.01 мм. в най- добрия случай. при отклонения по голями от0.1мм , струга ще ви върши работа за груби , неточни неща.
                  "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
                  Ат.Буров.

                  Коментар


                  • Според DIN 8605 точността на обикновен струг над 1000 мм е 0.02мм в ново състояние, и 0.015мм от 500-1000мм, за прът м/у 2 центъра.
                    Усукване на паралелите 0.03мм/м

                    За масовите универсали ф160 - биенето на прът, хванат в 3 челюстен самоцентриращ се патронник е от 0.08 - 0.1 мм.


                    Последно редактирано от stefsab; 21-09-24, 21:00.

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от scandalo Преглед на мнение
                      Струга е 7500лв на 750мм, ако е в хубаво състояние май цената е резонна?
                      Говорих с колегата неговия го е взел от човек който спира работата поради преклонна възраст за 4500 лева в практически идеално състояние . За мен и тия пари са много за такъв клас машина но пак е по приемлива цена особено ако няма да изкарваш пари с него . За колегата е оправдано защото има производство което почти постоянно се нуждае от някоя резервна част а той се научи да работи на струг и фреза на приемливо ниво .
                      Последно редактирано от sek.1; 23-09-24, 09:00.
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • Казах на човека, че за сега ще зачакам малко за още оферти. Ще се оглеждам за по-изгодна оферта.
                        Според мен ще ми върши прекрасна работа точно този вариант като струг.
                        Лошото е че през годините много рядко съм виждам да се продава точно такава машина.

                        Коментар


                        • sek.1
                          sek.1 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Сравнително малко са като произведени бройки . Навремето в ПОФИ на ЗММ София заданието за С 404 е било да проектират и произведат пълноценна машина която да се събира във фургона на подвижните автоработилници на базата на Шкода .

                        • Павелл
                          Павелл коментира
                          Редактиране на коментар
                          Виж олх има един чисто нов руски струг за 7300

                        • sek.1
                          sek.1 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Няма руски струг който да е дори близко като качество на изпълнението до българските . Даже и севрно корейските Кюсон 3 и 5 са по добри от руските .

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X