Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Не знам защо производителите се ориентираха само към хибриди,с пробег около 40-50 км,и пълни електрички.Много по-умно е хибрид,ама с 200-300 км пробег,плюс вграден генератор,удължител на пробега.Никой няма да се притеснява,кога ще му клекне акумулатора

    Коментар


    • rosen_offroad
      rosen_offroad коментира
      Редактиране на коментар
      BMW I3 range extender е нещо таквоз.

      Със 38 kwh батерия, има си резервен генератор за още 120 км и прави 200 + 120 общо 320 км

  • #92
    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
    Е то като свърши бензина пак същия хОй
    Не знам някой да е измислил как да носи ток в туби или да пресипва ефективно от някой в колоната, което предполага тоя някой да има достатъчно запас.

    Но и истинския проблем не е в това, а другаде - на електричките като им махнеш аеродинамиката, рекуперацията и прочие, пробега продължава да е смешен даже и върху асфалт, хич да не гледаме времето за зареждане.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #93
      Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
      Не знам защо производителите се ориентираха само към хибриди,с пробег около 40-50 км,и пълни електрички.Много по-умно е хибрид,ама с 200-300 км пробег,плюс вграден генератор,удължител на пробега.Никой няма да се притеснява,кога ще му клекне акумулатора
      Ами те казаха защо а и аз го писах в стандарта!
      Батерията за 40-50км е малка по габарити - и с малко желание можеш да я пъхнеш в всяка съществуваща средноразмерна кола! И цената е много добра! Затова се ориентират към нея.И тенденцията е да я направят 18-20kWh ама със същите размери!Има шанс!
      Ако батерията премине границата от 60-70 kWh тя вече е голяма тежка - не става за вграждане в традиционна кола.Трябва шасито да е проектирано специално за нея.. И се оскъпява.

      Така че чрез малката батерия електрическата е вече тук! Отделно и се зарежда от слаб контакт (за успокоение на хората тук)

      Аз всъщност мисля че напук на логиката електричеството по добре пасва точно на офроуда и високопроходимите!
      Логиката ми е много проста:
      Правиш прост джип само с предно предаване!(по евтино и сигурно) - обаче на задния мост слагаш малкия електромотор с малката батерия 13.5!
      И обикновенно джипа си кара само с предното и ДВГ - но в момента като закъса електрониката светкавично включва електродвигателя в задния мост!
      Пак получаваш 4х4 но:
      Няма връзка с предния двигател няма муфи пуфи раздатки простотии...Което означава по малко пари и по голяма сигурност
      Имаш хибрид - моментална дига категорията и уточнихме че комбинацията от този мотор с тази батерия излиза около 10-12000лв (при шкодите)
      Реално получаваш 2 в 1

      Ще взема да пиша в завода на Шкода на принципа ако стане!

      Коментар


      • Juiced
        Juiced коментира
        Редактиране на коментар
        Лексус Рх последно поколение е така уж е 4х4 ама кардан нямаааа.

    • #94
      Е, никой не е забранил и да си кандилкаш резервна батерия за екстрени случаи.
      а изотчването на гориво от нещо след 1985 не е тривиално.

      Иначе че за електричките е рано е факт.

      Но пък за офройд са се утепали. Особено с мотор на колело. Можеш да правиш всякакви неща.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #95
        Аз не съм чел,някой въобще да разработва пауър банк за електрички,например 50 кг,да си я хвърлиш в багажника.Ама,ако е 12 бона,май няма много да ги харчат...А това оскъпяване на хибрида,в сравнение с обикновената кола,е прекалено.Сигурно трябва да минеш 200000 км,за да го избиеш,а тогава ще се окаже,че трябва да купуваш нов акумулатор...

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Купил си си хибрид (лайноягодка по дефиниция още) иси направил ти сметката, или някой така ти разправя?

          Щото тука в офиса има един с 2 хибрида (негов и на жена му) - неговия хибреид харчи колкото тераното ми, дето е с 15 години по-старо и няма нищо хибридно в него.

        • s_s1
          s_s1 коментира
          Редактиране на коментар
          Към sparkybg: Вече го писах, но сега в студения сезон моята Хонда Джаз харчи по-малко отколкото хибрида Тойота ЦХР на съпругата ми. През лятото са равни или с лек превес на хибрида. Карат се поне през зимния сезон по един и същ начин.
          Но това като го написах ми опонираха, че не мога да сравнявам двата автомобила като класове, екстри, сигурност, което е вярно, но в Джаза има повече място отколкото в ЦХр.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Ми терното ми тежи тон и 800, с големи баници, вдигнато, и с аеродинамика на тухла четворка. Другото е RAV4 хибрид. Те не могат да се сравняват, ама в обратна посока - RAV 4 дори при еднакви други условия трабва да харчи драстично по-малко - тя е натъпкана с уж нови технологии, с по-малки и шосейни гуми, с драстично по-добра аеродинамика, с драстично по-малки загуби по трансмисия и прочие.

      • #96
        Все още не мога да си представя паркинг пред блок в Люлин(примерно) със зарядна станция на всяко паркомясто. Като започне да се случва електричките поне в града ще изместят течните горива. Кой знае, може да се случи и само след 5 години, не е чак толкова сложно.
        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
        Телефон - в профила!

        Коментар


        • mishomishev
          mishomishev коментира
          Редактиране на коментар
          Ако си в София мога да ти го покажа лично! В комплекс Цариградски в подземния паркинг една трета от колите са на ток!! Хората си имат определени паркоместа и зад колата има контакт! И вечер се вижда че са включени! Верно - засега не са повече от 50% от всички коли но.... преди 2 години нямаше нито една!

        • Иванов Иван
          Иванов Иван коментира
          Редактиране на коментар
          Ти правиш ли разлика от "паркинг пред блок" и "подземния паркинг в к-с Цариградски"?

      • #97
        И все пак,за телефони има пауър банк да си купиш,за кола-не.Кое е по-лошо,коя батерия да падне,на колата,ще останеш на пътя,в студа?А и никой не споменава,батерията на електричката да се сменя бързо,като на Нокия с фенерчеНа момента,електричките са на нивото на GSM преди 30 години,дето е с големина на тухла,и изкарва 20 минути разговори с едно зареждане.Дали е изгодно да си купиш нещо,което ще е остаряло след 1-2 години?

        Коментар


        • rosen_offroad
          rosen_offroad коментира
          Редактиране на коментар
          BMW I3 range extender е нещо таквоз.

          Със 38 kwh батерия, има си резервен генератор за още 120 км и прави 200 + 120 общо 320 км

      • #98
        Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
        ... Дали е изгодно да си купиш нещо,което ще е остаряло след 1-2 години?
        Както е видно, ще се намерят някои, дето да демонстрират статут. То и едно време изтупани баровци си разнасяха по улиците големшките кутии на преносимите телефони като свързочници с ТАП. Само дето катушка с кабел не носеха на гърба.

        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #99
          Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
          На момента,електричките са на нивото на GSM преди 30 години,дето е с големина на тухла,и изкарва 20 минути разговори с едно зареждане.Дали е изгодно да си купиш нещо,което ще е остаряло след 1-2 години?
          Е, имаше гъзари (и не само), дето си купуваха - за 1500 $ си купих някъде 1996 г. "Бенефон". Преди това се мъчих-мъчих с някакво "Цитронче" (помните ли ги тия?) да "търся вода" с изпружена антена... Изплати ми се многократно и без почти да говоря по него (мно-о-о-о-ого внимавах, че сметките бяха ужасяващи) - народО и разни пишман-бизНисмьени много се вЧЕпЕтляваха от такива "аксесоари" - веднага ставаш "сериозен човек" в очите им.
          Сега ситуацията е друга... всъщност кой знае... може "Тесла" да прави по-чевръсти пиколата на хотелите и да вдига разни бариери, където иначе навъсени гавази щателно те оглеждат и питат при кого отиваш, преди да те пуснат... не знам.
          Според мен обаче е нещо като i-продуктите на "Ябълката" - купуват се от "умнокрасиви" щото са "фьешън". Но ще стане като мобилните телефони - в един момент ще са масови. И няма да са само "с фенерче".
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • Пенчо
            Пенчо коментира
            Редактиране на коментар
            С малката разлика, че Бенефоните ги шиткаше дедо Владо и не бяха ЖСМ а Мобифонски по аналоговия стандарт N.MT

          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Да, ама аз първо си купих "Цитрон", нали уж прогрес, дрън-дрън, но се отчаях - никъде, освен на жълтите павета не ловеше, та се бЪркнах за "Мобифон".

          • mikivt
            mikivt коментира
            Редактиране на коментар
            По "него" време, 95/6, се продаваха 2-3 мобифона - бенефон 2300дм, нокиа 250 1800дм и май имаше нещо по евтино. Пак по него време, почти съм сигурен, нямаше още цифрова мрежа.

        • Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение

          Гагич пак не четеш

          100 км дневно е х 50 в посока което заедно със магистралното и градското е 1 час в посока
          Не е. Така, както си го написал:
          Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
          Българина е свикнал да има собствено МПС, да е независим, да си пътува до работа по 100 км дневно)
          Означава "one way". Иначе София по диагонал е 40 км. все в рамките на Столична община. Най-здрави са и най-дълго живеят тия, дето работата им е до 10-мин пешеходно отстояние от жилището (а най-добре вътре в него ). Доказана статистика. За да им биеш рекорда, требе да си баровец с личен шофьор.
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • Чавдар (V93)
            Чавдар (V93) коментира
            Редактиране на коментар
            ами не. "ДО работата" е едно, а "до работата и обратно" - съвсем друго.

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Росен най-добре ще каже какво е имал предвид.
            Според мен става въпрос за общо 100 км, за да ходи на работа.

          • rosen_offroad
            rosen_offroad коментира
            Редактиране на коментар
            Говоря фигуративно и цифрите нямат значение

            Имах предвид че се въртят едни километри на ден по необходимост поради липса на елементарен обществен транспорт

        • Бях тръгнал да си търся употребявана електрическа кола ,че живея на 30 километра от града . Намерих една баничарка Пежо - 1998-а( за 8000 лв.) поръчкова от пощите на ....Белгия ,май беше ... не помня . Беше със сменени батерии от една фирма във Варна която се занимава с електрички. Според специалистите, на моето каране около 60-100 километра на ден, тези батерии щяха да издържат 3 години , след което пак нови, които към мометна струват 15 000 лева , ама тогава щели да бъдат евтини. Еми не ми излязоха сметките никак. Ако в годината има 250 работни дни ми излиза по 20 лева на ден, само стойността на батериите , без цената за тока.
          Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
          За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

          A1+

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Масово се продават "Приуси" от първите на старо и народът си ги купува. Даже разни гаражни майстори им правели батериите - не заминавала цялата група, а отделни елементи и не било скъпо...

          • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
            ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
            Редактиране на коментар
            Тъй е невеж съм аз , карам на пропан и на метан, нека ме хулят че замърсявам планетата

          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Примусите са с малка батерийка и маломощен електромотор. На ток без да палят двг трудно минават 1 км.
            Нямат много общо с електричката.

        • Преди време Гоблинът беше писал някъде из темите, че смяната на батериите в САЩ излиза около 2-3000 долара.
          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

          Коментар


          • Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
            Преди време Гоблинът беше писал някъде из темите, че смяната на батериите в САЩ излиза около 2-3000 долара.
            Ох, то и бензинът им е наше левче литъра и нова кола е 40 000 $ (същата в КМБ е над 150 000 ЕВРО)...
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • Кольо коментира
              Днес, 20:03
              Росен най-добре ще каже какво е имал предвид.
              Според мен става въпрос за общо 100 км, за да ходи на работа.
              Той казà вече, че общо 100 км. имал предвид. Но и 100 са много, особено ако трябва да се пътува от или до ПерниСофия Стана много гадно - 1 час не ти мърда да излезнеш от града или да влезнеш в него, освен ако не си някъде "до табела". Или "до релса", както от години споменавам тука. Т.е. стигаш с колата до крайна спирка на метро или трамвай и го вземаш него. Но зависиш от техния график все пак. Добре, че в София са по-до късно (пролетарски град, ей!). Щото в Париж или Виена си умрел, ако закъснееш след 10 ч. вечерта.
              "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

              Коментар


              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                То и във Фъндъкшехир (новото име на ПерниСофия туй) правиха опити с нощни автобуси, просъществуваха общо взето едно лято и ги спряха. Бяха през около един час. Четири линии май бяха, бая дълги, кръстосваха Фъндъкшехир надлъж и шир

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Знам ги софийските, зет ми дори ги караше. Имаха и контрольори в тях постоянно. Спряха ги заради Ковид, иначе щяха да си движат още.
                Моята мисъл беше друга - все някъде нещо липсва - в Берлин много малко дежурни аптеки, в София има доста. Явно няма търсене- подготвят се отдалече, а ако все пак нещо им стане, предполагам ходят в спешните отделения

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                50 км в посока са си много наистина.
                Преди години Младен Стоянов(участник тук) ми предлагаше работа с много приятна заплата, но трябваше да пътувам 55 км в едната посока.
                И се отказах. А то и нощни смени, а аз съм заспивал вече два пъти зад волана, без инциденти слава Богу, и това също беше част от мотивите да не започна там.

            • Горките хора в Берлин, срам, рев и сополи в студа...

              Градските електрически автобуси не успели да тръгнат в големия студ и се е наложило добрите "мръсни и миризливи" стари дизели да спасят положението.

              ЛИНК
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • NovemberCharlie
                NovemberCharlie коментира
                Редактиране на коментар
                Мисля, че тези не са с батерии, а с кондензатори.

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Точно така.

              • Alexr
                Alexr коментира
                Редактиране на коментар
                За автобусите с номер 84 и 284 - електрически са и пътьом от Летището към центъра се подзареждат около 10 минути на една спирка след "Окръжна Болница". Трябва да отида и да ви снимам с часовник процеса, А коментара за вложената в начинанието мисъл ще го оставя на вас, щото мен ме избива на ненормативна лексика.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X