Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво направих по джипа днес?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • нищо не направих, но ужулих задната броня
    само на парктроник не бива да се разчита

    Коментар


    • Обезвъздуших спирачната система и смених спир. течност. Старата излезе мътна и с плаващи боклуци в нея.
      Смених един датчик на парктроника , че стария беше счупен.

      Коментар


      • Смених си дръжката на шофьорската врата. Че се беше счупил палецът и трябваше да си я отварям отвътре. Общо взето, лесна операция, която включваше и подмяна на патрона - сложих моя патрон на "новата".

        Обаче ми продължава главоболието със задните спирачки. Вече на 2 пъти сменям преждевременно накладки (вървят повече от предните), като отдясно ги износва на клин - от едната страна е до метал, а от другата - феродото е над 1/2. Преди няколко дни на спускане на планински път направо запалих накладките от въпросната страна. След 1-2 по-силни натискания на спирачката отдясно апаратът е блокирал и, докато се усетя, че миризмата на феродо е от мен, взе да пуши. Накладки са сменяни преди малко месеци, като бяха подменени и водачите на апарата.

        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Буталцата в комбинация с квадратните пръстенчета, според мен вероятността да са маркучите е под 10% спрямо 90% да са износени пръстенчета с квадратно сечение + корозия/гняз по буталцето.

        • ivaningbg
          ivaningbg коментира
          Редактиране на коментар
          Колега, ако си от София мога да ти препоръчам много добър майстор специализиран само по спирачки. Пиши ми на ivaningbg@abv.bg, ако имаш интерес. На колата ма жената направи чудеса.

        • Чавдар (V93)
          Чавдар (V93) коментира
          Редактиране на коментар
          Не можаха да открият никакъв бъг в задните спирачни апарати. Всичко било нормално. Остана като непотвърдена работна версия проблемът да е дошъл от недобра работа на непипаните от няколко години предни спирачни апарати.

      • Днес си купих акумулатор за Джипа - 95Ah 830A Bosch S4 . Сега се чудя да го разреждам ли както прочетох в една тема тук и да го заредя напълно или направо да го слагам ?

        Коментар


        • Bogoljub Gagic
          Bogoljub Gagic коментира
          Редактиране на коментар
          Сакън!!! Слагай го така.

      • Разреждане на нов акумулатор - КАТЕГОРИЧНО НЕ!!! Моля покажи ми темата, в която си го чел. След първия половин час каране е на максимум, ако всичко по колата е в ред.

        Аз не ги и зареждам. Директно в джаза. Никога не съм имал грижи. Карам отдавна само Varta и Bosch, S4 и S5. Даже не помня кога последно съм купувал нещо друго, вероятно от над 15 години.
        Последно редактирано от sparkybg; 01-10-20, 18:24.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • bmwww
          bmwww коментира
          Редактиране на коментар
          Ами някъде из тая тема е тази информация https://offroad-bulgaria.com/forum/%...%D0%B5?t=56270 Общо взето ми се стори малко налудничева идея ама онзи ден на лекциите макар и със срам да се не изложа питах тая по химия и физика , че тя точно за акумулаторите ни преподава тоя семестър и каза , че това е много добра идея .

      • Смених маслото на двигателя (WJ 2.7crd) и ОПРЕСНИХ това на скоростната кутия . ДВГ хвана 6.250л и е една идея под максимума на щеката като го меря на напълно загрята кола 88 градуса темперетура на охл.течност , гася , пуша една и цигара и тогава го меря . Така си меря маслото на колите аз . Мисля няма смисъл да му доливам още 250мл та да дойде точно на максимума ? На скоростната кутия хвана 3.500л , а източих към 5 Знаех , че е препълнено защото на щеката ми подминаваше черната мярка преди и отиваше чак на желязото и . Сега понеже искам да го направя перфектно , та да питам на черната пластмасова графа на щеката имам следните означения . В най-долната и точка I<25С>I и в най-горната и I<80С>I . По пътя на логиката едното е нивото на маслото при темп. 25С , а другото при загрята кутия 80С . Да ама на програмата ми показва , че темп. на кутията е 87С , а пък нивото на маслото е на първата чертичка на 80С . Да доливам ли още или е добре така ? Маслото го меря на равно , запалена кола и ск.лост на Р . Добре това ми бяха въпросите и чуденето сега да си кажа впечатленията . Значи имаше няколко стружки по магнита , но нищо фрапиращо , към 3-4 ги преброих , по пробката на СК не , имаше и нещо с консистенция и цвят на графитна грес по целия и картер . Преди да сменя маслото никога не съм имал проблеми с кутията , винаги е превключвала плавно без удари и т.н. , но сега след като смених маслото е още по-добре . На практика единствения начин да разбереш , че кутията превключва е да караш на изгасена музика и да се заслушаш супер много та да разбереш , че колата минава на по-висока предавка , има едно специфично затишие за няколко милисекунди , преди също го имаше , но сега е сигурно 5 пъти по кратко като интервал . Буксата я махнах , сложих новата и тя се оказа , че не става , взех О-пръстените от новата и си сложих старата . Не , че беше омаслила ама да 'вържа гащите' . Надявам се , че няма да имам проблеми ? Само ме е яд , че не разбрах как се оправя проблема с това дето лоста ходи лесно от D на 4та . Гледах пластини , болтчета , всичко си изглеждаше перфектно и стегнато . Абсолютно никакви хлабини или луфтове където можах да пипна . Ама ще пробвам да се примиря с това

        Между другото щангата с кормилните накрайници и тая правата щанга дето е хваната за предния диференциал предполагам стабилизираща ? на ябълки ли са , защото си ги местя вертикално без никакви усилия ?

        Коментар


        • БМВ човека, я виж тази снимка и кажи коя щанга къде точно как мърда, принципно никой елемент не трябва да има луфт а на ръка да го движиш лесно също не е много добър знак?

          Само да вметна, проверка на тампони и ябълковидни болтове НЕ се прави на ръка, освен ако не караш Смарт и вдигнат на крик, иска се як кози крак или автомобила на асвалт в суhо време, един седи на волана и върти 5 мин на ляво и 5 минути на дясно, non stop и друг под колата с фенер следи един по един всеки възел от снимката по-долу, гумите са изправени но следващия тест се прави с навит волан в ляв и после в дясно защото шарнирите се износват НЕравномерно и на прав волан може да не хванеш изсносване в някоя определена област на болта, другото е система за "клатене" която имат в белите големи сервизи и пунктове за ГТП, но метода с двама човека е перфектен за полеви условия и би хванал на 99% всякакви проблеми в тази област, без проблеми с лагер на главина, там се вдига колелото обикновенно.

          За маслото, не доливай , добре е.

          Автоматика, лоста ако ходи лесно не е опасно, проблем е ако може да бутнеш задна лесно без да натискаш копчето

          За коя букса говориш, аз лично не разбирам ясно?

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Sthangi.jpg Прегледи:0 Размер:110.9 КБ ID:6653375
          Последно редактирано от BatGeorgeone; 06-10-20, 16:08.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • Хм...моето не е същото като на снимката . Емам това жълтото но от него също така имам още една тръба хваната за диференциала . Та жълтата щанга я местя с лекота нагоре надолу . Също така пред жълтата имам още една която не се вижда на снимката , на за нея са завите кормилните накраиници . Та и нея я местя с лекота нагоре надолу . Сега ще се опитам да снимам .


            https://ibb.co/jwGTRYL
            https://ibb.co/YkQX9fw
            Ето тези 2те ги местя с абсолютна лекота .
            Последно редактирано от bmwww; 06-10-20, 17:13.

            Коментар


            • Сега по-точно ли е на тази снимка

              Както си хванал тръбата, ако можеш(но с усилие) да направиш торсионно движение е нормално, ако има какъвто и да е видим радиален или латерален луфт шарнира е за смяна.

              Ютюб със следните критерии за търсене ще помогне да видиш и да си обясниш какво се търси - ball joint detecting wear и suspension bushing detecting wear

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:WJ_FRONT_END_v2.jpg Прегледи:0 Размер:332.5 КБ ID:6653501
              Последно редактирано от BatGeorgeone; 06-10-20, 21:16.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • Да , лилавото и синьото ги местя с лекота нагоре надолу . По точно да опиша , мога да направя полукръг от долу към предната броня и нагоре .

                Коментар


                • Ако шарнира може да направи видими движения в коя да е от тия посоки с червената стрелка е износен, кръгови (торсионни) и ъглови движения са му точно по предназначение но тия със стрелките не, освен това шарнирите в различните шанги и по-точно в краищата им са различни, някой шарнири НЕ могат да правят торсионни движения, това им е по предназначение, но за сега карай по-простичко и следи да няма луфт в тия посоки с червена стрелка.

                  Луфт на самия шарнир ти е фокуса, НЕ гледай щангата, следиш за луфт в шарнирите и в тампоните/втулките на носачите.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:124910ware2jpg_00000074009.jpg
Прегледи:356
Размер:16.1 КБ
ID:6653550
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • Луфтове нямам никъде , но торсионно движение правя без проблем на тези 2 щанги (лилавата и тъмно синята) и си викам това нормално ли е . Не съм имал кола на мостове и ми е малко ново окачването , да по просто е , но все още не ми е напълно ясно всичко по него .

                    Коментар


                    • BatGeorgeone
                      BatGeorgeone коментира
                      Редактиране на коментар
                      Да, това е нормално НО все пак утре на светло си намери помощник ако те притеснява нещо провери отдолу, описал съм как се прави или виж в нета. За 5-10 мин си готов и ще си спокоен. Важно е да провериш в трите положения на волана, при изправен волан и после при почти пълен ляв и съответно при десен, човека вътре "клати" волана като го върти нон стоп с плавни движения в ляво дясно с 5 минути във посока, ако волана е часовник, представи си колко е движението от 12 без 5 минути до 12 и 5 мин, надявам се ясно обяснявам при тия движения ти от долу преглеждаш един по един всички шарнири и носачи, ако нещо има износено ще го усетиш по разликата между останалите шарнири и износения, той ще има по-голямо движение/луфт а при навит волан износените шарнири направо са очебийни. Когато се върти волана на сух асвалт се усеща и леко луфт или леко прескачане/пречукване, отново това е осезаемо като разлика при прав и навит волан.

                  • А на мен днес ми протече Сахарата, или по-скоро днес усетих, че имам локва в пасажерската страна, сигурно 1-2 кила вода извадих и изтече през тапата в пода, сега се отича стелката и утре пускам печка духалка да суши преди да е замирисало на екарисаж явно тавана не бях затворил добре или вратата ми тече.
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • brum
                      brum коментира
                      Редактиране на коментар
                      Същото на Grand Cherokee-то го ядох преди месец, но с минерална вода. Обаче за да изсъхне се наложи да повдигна мокета и да пусна вентилатор под него. Ползвах USB вентилатор и захранване от запалката. В комбинация с жегите за седмица успя да изсъхне. Изолацията е мокет, гумен слой, вата. Тая вата от долу няма как да изсъхне докато не я повдигнеш от пода.

                      На един Golf 4 го ядох май месец тази година. Там беше по същият начин с гумен слой по средата. И там изсъхна за няколко дни с вадене на мокета. Преди това беше седял седмица на припек с леко отворени прозорци, ама продължи да "джвака".

                      Та подозирам, че и на Сахара-та ще е така. Повдигай мокета докато е време.

                    • BatGeorgeone
                      BatGeorgeone коментира
                      Редактиране на коментар
                      Пак протече пущината, пасажерската страна е с махнати тапи, мокета вдигнат, задна лява страна същото и днес сутринта погледнах, пак тече, според мен от предна лява врата някъде минава вода, мисля да направя завия джипа с брезент или нещо такова, че тия тъпотии трудно се отстраняват а ми пуши главата с 1001 други задачи. Багажника от зад си тече от години, но там има видимо повредена гума по уплътненията, по вратите не личи но мен ме съмнява и сваляемия таван.

                  • Тъй като от известно време при превключване на скорост имаше леки удари, а в събота след пътуване до София и след първия светофар - яки ритници при превключване, днес минах отново на адаптация на АСК. Резултат - вече върви плавно като тролейбус, а превключванията не се усещат. По думите на техника в БОШ Центъра, е имало записана грешка за изключен акумулатор и вероятно това е върнало кутията към фабричните настройки. Действително, колата беше в сервиз заради прословутия лагер на шайбата на вискосъединителя, та там бяха махнали клемата на акумулатора. След консултация по телефона с бай Стоян от Пловдив, се оказа, че грешката наистина е вярна - когато изключваме акумулатора в сервиз, понякога АСК си забравяли настройките и трябвало да се прави адаптиране. Какво ли не научава човек?!
                    JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

                    Коментар


                    • Bogoljub Gagic
                      Bogoljub Gagic коментира
                      Редактиране на коментар
                      A как се прави въпросното адаптиране?

                    • BatGeorgeone
                      BatGeorgeone коментира
                      Редактиране на коментар
                      С подходящ софтуер и оборудване или с няколко дълги процедури.

                    • ARTU73
                      ARTU73 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Закачиха ме в съответния сервиз - имат си програма за адаптация на джипа. Процедурата е около 2-3 минути.

                  • Здравейте, можете ли да дадете някакви идеи как да си оправя нагревателя на задния прозорец . Явно при лепенето на фолиото пластината се е отлепила и после са я залепили някак , но по надолу и сега не работи . Обаче като пусна мадна жичка от нея до старото и място прави контакт и нагревателя работи , но връзката е слаба и прехвърчат искри . Мислех си да залепи жичка с Поксипол за пластината и за лентата от другия край ?

                    Коментар


                    • brum
                      brum коментира
                      Редактиране на коментар
                      Има лепила провеждащи ток. Прозореца не знам дали можеш да го нагрееш толкова, че да се запои.

                      Но ако пробваш - задният прозорец отворен и нагряваш с пистолет за горещ въздух от външният край докато докараш 120-130 градуса на стъклото. След това продължаваш да нагряваш, ама по-леко от по-голямо разстояние за да поддържаш температурата. И през това време втори човек с поялника играе от другият край.

                      Важно е да нагрееш, защото иначе много бързо ще изстива припоя. Има такъв за ниска температура (~160 градуса). Търсиш такъв и ползваш него.

                    • bmwww
                      bmwww коментира
                      Редактиране на коментар
                      Тези пасти са по 30лв.,а прозореца е 60лв. наистина бързо изтива калая , а и е не сгодно за работа . Май ще свалям прозореца . Нещо по специфично или само го отвивам от пантите и амовете ?

                    • ARTU73
                      ARTU73 коментира
                      Редактиране на коментар
                      За хондата си бях купил от Алиекспрес нещо като сребърна паста. Нанася се лесно, като е добре да маскираш отстрани с хартиено тиксо. Вече втора година нямам проблем с пътечките.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X