Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво направих по джипа днес?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Почистих си за първи път след почти 100.000 км пробег на мотора МАП сензора, който се беше почти задръстил. Сега разходът ми падна с 1л/100км.Призовавам всеки,който има 3л дизел на своя Джип да го прави поне веднъж на 50.000км.
    JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
    Тел: +359 887 847261

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      А на около 100 000КМ направо да го сменя или ако има проблеми и симптоми, дори и по-рано, един МАФ се избива само от икономия в горивото за година.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Колегата говори за MAP, не за MAF. MAP се сменя, когато има симптоми. Рядко се скапва. MAF-а си има живот. И в 90% от случаите возилото започва да върви и да харчи по-малко, защото MAF-а показва по-малко въздух. В останалите 10% се скапва в посока да показва повече - тогава или директно трупа грешки и изпада в сервизен режим, или започва да върви повече и да забива муцуна като го настъпиш по-сериозно (например при изпреварване).

      MAF-а е първото, което сменям на автомобилите си след придобиване, независимо има ли или няма симптоми, стига да не е перверзно скъп. MAP не съм сменял никога (той на много автомобили Е перверзно скъп).

      С дебиЛомерите (MAF) се придържам към Pierburg и Bosch, ако оригиналния е Bosch.

  • Да, аз говорих за МАП сензора, който се намра отгоре на двигателя и беше се обгърнал направо целия с графит и трябваше да г изтържа с малка отвертка. Да, моят беше на БОш.
    JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
    Тел: +359 887 847261

    Коментар


    • Продължавам със сагата.
      Двигателя работи добре, но ново 20.
      сглобявам всичко, паля и....

      https://www.youtube.com/watch?v=G42LEdPStew
      Работи неравномерно, на малко цилиндри, таблото примигва, пуши силно на не изгорял бензин и не може да се форсира.

      Като запаля с газ вдига обороти. Пак не работи съвсем равномерно, но може да се форсира, стига да не паднат под 2000. Високоговорителите пукат силно и въобще не свети километража, докато е на по-високи обороти. Паднат ли, вече не могат да се вдигнат.
      https://www.youtube.com/watch?v=YpmJvMUp_lA

      Масите са наред.
      Тези на блока бяха хлабави и ги стегнах.
      Да е изгърмял компютър?
      WJ 4.7 Limited
      0889 70 70 42

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        АКо имаш ТИПМ като моя Вранглер Сахара то би следвало всички манипулации да се правят с откачен акумулатор и ресетване (допиране на + и - кабел, след разкачане на акумулатора).

        Та ако ти е интелигентен модула се нуждае от "запознаване", при мен имаше вариант да ги запозная БЕЗ дилъра, но принципно се прави при дилъра с тяхната диагностика, впрочем моите при дилъра не знаеха, че може да се направи без тяхна помощ

        Ако ЕКУ и модулите не са синхронозирани, няма да работят но само спекулирам, не съм много наясно с твоя модел но според мен има поне 70-80% вероятност да имам основания за съмнение в тази посока.

        http://www.jeepproblems.com/tipm/

      • Dany_iv
        Dany_iv коментира
        Редактиране на коментар
        В неделя го оставих с допрени кабели.
        В събота ще видя как ще е.
        Ако няма промяна, ще проследявам кабели.
        Ако пак няма, ще го мислим.
        С DRB scan дали ще даде някаква информация?
        В краен случай ще му вържа външен регулатор и да го закарам за диагностика.

      • Dany_iv
        Dany_iv коментира
        Редактиране на коментар
        Няма промяна.
        Презарежда си.
        Преди да запаля, седалките работят.
        След запалване спират и за да тръгнат трябва да откача и закача акумулатора.
        Волтметъра е постоянно на нула, все едно PCM си мисли, че напрежението е ниско.
        Кабелите от PCM (букса С2-10 и С3-25) към алтернатора нямат прекъсване или късо.
        Бих сложил външен регулатор, но другите проблеми ще си останат...

    • Първоначално публикуван от Dany_iv Преглед на мнение
      Продължавам със сагата.
      Двигателя работи добре, но ново 20.
      сглобявам всичко, паля и....

      https://www.youtube.com/watch?v=G42LEdPStew
      Работи неравномерно, на малко цилиндри, таблото примигва, пуши силно на не изгорял бензин и не може да се форсира.

      Като запаля с газ вдига обороти. Пак не работи съвсем равномерно, но може да се форсира, стига да не паднат под 2000. Високоговорителите пукат силно и въобще не свети километража, докато е на по-високи обороти. Паднат ли, вече не могат да се вдигнат.
      https://www.youtube.com/watch?v=YpmJvMUp_lA

      Масите са наред.
      Тези на блока бяха хлабави и ги стегнах.
      Да е изгърмял компютър?
      Може ли да намериш някой със същия мотор и същия номер на ТИПМ, ако ДА.

      Вземаш неговия модул, слагаш на твоя джип и за 5-10 мин се вижда къде е проблема,

      ТИПМ изисква "програмиране или запознаване" с ТВОЯ компютър, или при дилъра или с ключа за запалване. Когато го връщаш при донора, при него НЕ се изисква запознаване, ако акумулатора е бил разкачен и кабелите закъсени преди да се пипа по джипа.

      Има риск да прецакаш на приятеля си ТИПМа, моя струваше около 300 лири стерлинги но сега по празниците се чака седмици доставка.

      Според мен ако имаш повече от един ел. проблем, точно в твоя случай е на 99% от ТИПМа.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • Dany_iv
        Dany_iv коментира
        Редактиране на коментар
        Четох, гледах и май няма такъв модул.
        Всички си комуникират помежду си без посредник.
        Вече на 99% съм сигурен, че е PCM.
        Всички връзки към него са наред.
        Най-вероятно, при незатегнатите маси на блока, масата на двигатела е текла през неговия корпус през масовия кабел, закачен на регката на двигателя.
        И в един момент е заминал.
        Нямам друго обяснение.
        Ще сложа външен регулатор и ще търся някъде диагностика.
        Ако тябва и PCM и програмиране на VIN в него.
        Другото е PCM, клчю, брава, ключалка и модула зад нея.

    • Някой сменявал ли е картера на WJ 2.7crd ? Питам защото утре ще сменям маслото и купих гарнитура за картера , искам да знам предварително ако има някакви изненади , нещо трябва ли да се маха и т.н. по принцип май имам доста място за да го извадя ама да си питам .

      Коментар


      • Здраейте,
        Да знаете къде могат да направят диагностика на WJ и да програмират друг PCM с моя VIN?

        Поздрави
        WJ 4.7 Limited
        0889 70 70 42

        Коментар


        • Първоначално публикуван от Dany_iv Преглед на мнение
          Здраейте,
          Да знаете къде могат да направят диагностика на WJ и да програмират друг PCM с моя VIN?

          Поздрави
          Диагностика всеки дилър на ФИАТ и може би всеки голям сервиз.

          В София Еди Рагелов сервиз Мерцедес, Дядо Владо в Костинброд, в Кърджали Кинекса Пламен, в Пловдив преди години Кинекса каза, че дилъра има читави механици, за Варна виж какво е писано от колегата Коди със Вранглера и т.н.

          За РСМ, това можеш сам пред блока да си го направиш за няколко минутки. Ти си купи друг РСМ ли?
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • Dany_iv
            Dany_iv коментира
            Редактиране на коментар
            Ами ще трябва да взема, че така е дразнещо.
            А и от понякога, като съм го натискал на по-високи обороти и влиза в някакъв много обогатен режим.
            Буквално хвърля бензин през ауспуха и не държи празен ход.
            След изключване и включване обикновенно се оправя.

        • Освежих маслото на АСК на моя Джип ГЧ WK2 по процедурата на производителя. ZF предлагат това да се прави между 80 и120.000 км.Аз бях на почти 103.000 откакто е произведена колата.Тъй като не сменям цялото количество,следващата такава процедура ще бъде след 50-60.000 км пак по препоръка на ZF! Смених ваничката с вградения филтър и от 8,3 литра общо количество смених 3,7 литра! Колата върви засега много добре,превключва много плавно,само дето ми отидоха 6 часа работа покрай развиването на 4 от 13-те скрити болта на ваната и чакането за изстиване на температурата след като се постига с каране повече от 75 градуса на маслото за да се отвори байпас клапана.Инъче цветът на старото изтекло масло ми хареса,нямаше стружки и огромно благодаря на Деди Влади за асистенцията!
          ​​​​​​
          JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
          Тел: +359 887 847261

          Коментар


          • Най-после се наканих да сменя горивния филтър. В предишния живот на KJ-я проблемното оригинално решение за горивен филтър е било разкарано и заменено с това.


            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211022_144150-001.jpg Прегледи:0 Размер:168.5 КБ ID:6807859

            Предполагам паралелно с тази замяна преди филтъра са били добавени клапан и ръчна помпа (гумена круша).

            Неизвестно кога филтърът е бил сменен за последно.


            Най-лесно беше просто да взема същия евтин филтър с щуцери на ф8, ама нещо вариантът със свински опашки и удебеляване на щуцерите с парченце маркуч не ме кефеше.

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220114_111819-001.jpg Прегледи:0 Размер:190.3 КБ ID:6807860



            По идея на Алекс Маринов реших да направя по-културен тунинг с глава за горивен филтър от дизелов бус Ситроен Джъмпер/Фиат Дукато/Пежо Боксер


            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:filter1.jpg Прегледи:0 Размер:103.1 КБ ID:6807861


            Отне ми повече от месец да намеря това

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211217_095530.jpg Прегледи:0 Размер:141.5 КБ ID:6807862

            Продавачът го беше пратил както си е с нафта във филтъра, та леко ароматизирах офиса на Еконт при проверката


            Монтажът е елементарен, тъй като отворите пасват на шпилките, предвидени за целта в KJ.
            Тъй като маркучите на буса са били пластмасови с бързи връзки, реших да сменя щуцерите с по-подходящи за монтаж на гумен маркуч с винтови или пружинни скоби.
            При това исках изходящият щуцер да е ъглов, за да ми е по-удобно да свържа маркуча към помпата.

            Ъглов щуцер не се намери, но в магазина (за маркучи и разни хидравлични чарколяци) ми спретнаха една комбинация, с която целта на занятието беше постигната

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220114_111503.jpg Прегледи:0 Размер:176.0 КБ ID:6807863


            Наложи се маркучът към помпата да се настави, защото дойде късичък. По-доброто решение би било да се подмени изцяло, но при полеви условия на минусови температури наставянето
            беше по-лесния вариант.

            Първоначално мислех парчето за удължаване да бъде от прозрачен маркуч за да се вижда, ако има въздух. Обаче комбинацията от снадка-китайски ментак и прозрачен пластмасов маркуч с тънка стена (купени от специализиран газаджийски магазин) се оказа неудачна.
            Снадката ф10 влизаше прекалено хлабаво в маркуч ф10, а самият маркуч се беше одървил яко от студа, поради което и при затегнати до скъсване скоби през съединенията в едната посока вървеше нафта, а в другата - въздух.

            Така че ментеливата снадка отиде в кофата за боклука. Купих по-качествена от стомана, сложих парче гумен маркуч и работата заспа.

            Включването на наличното на "новия" корпус отопление на филтъра обаче ще почака.

            Едно че досега не успях да намеря куплунг за буксата на отоплението (фабричната на Джипа е по-малка и не пасва) и второ, че въпросната букса се оказа прекалено близо до датчика за положението на педала на газта. поради което ще трябва или
            корпусът на филтъра да се разглоби и пластмасовата част с буксите да се завърти в по-подходяща позиция, или конзолата за монтаж на споменатия датчик да се тунингова за да се отвори място за куплунга.

            Засега ще карам така. Сложих филтър Hengst H160WK, който по принцип е сред подходящите за по-късните версии на KJ.

            В някой момент може да си намеря и датчик за вода във филтъра от по-нов KJ.
            Последно редактирано от Чавдар (V93); 15-01-22, 08:37.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Браво Чавдаре, добра работа си свършил!

          • Първоначално публикуван от Dany_iv Преглед на мнение
            Здраейте,
            Да знаете къде могат да направят диагностика на WJ и да програмират друг PCM с моя VIN?

            Поздрави
            Аз имам с какво, но не съм го правил на WJ.

            Не се сещам от къде беше, но ако си от, или около, София драсни и ще се разберем нещо.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • На Черокито 2,5 XJ в рамките на месец-два първо започна да гасне в движение, после ключа за къси/дълги почна да включва по свое усмотрение, накрая и врътката за вентилатора отказа ,като последното особено ме вбеси в студа. Вярно че е дърт-99г., но не чак толкова според мен.Оказаха се контактна плочка-някога чистена/вече сменена , нагорели яко букси на ключа /сменени изцяло и реостат/сменен. А,и трудно палене в студа , при читави свещи -оказаха се кабелите към свещите. Все електро проблеми ,свойствени за възрастта , и решени набързо.

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Браво, всичко е добре, когато свършва добре

            • След досадно чакане за подмяна на сбъркана доставка, най-после тези

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211109_140527.jpg Прегледи:0 Размер:308.1 КБ ID:6819858

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211109_140535.jpg Прегледи:0 Размер:301.0 КБ ID:6819859


              бяха подменени с Moog. Деди (дето е по-малък от мене) вика, че въпреки жалкия им вид не били умрели, ама нямах намерение да ги чакам да кажат "мяу".

              Покрай тях KJ-я отнесе и нови пружини и амортисьори отпред, което се усети веднага по-това, че спря да блъска при всяка по-голяма неравност.

              Обаче, Мърфи не спи и за да не ми е скучно, след разпипването на предното окачване, светна ламБата за АБС-а и диагностиката показа проблем с преден десен датчик. При контакт системата го намира, лампата гасне, но само да минеш няколко метра и веднага цъфва грешка.

              Ами сега ?
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Чавдаре, би ли споделил на какви автомобили са ти падали гумите и заради кой шарнир? На мен само веднъж в живота, на Пежо 104. После вързах с тел да не пада шарнира и от Бургас се прибрах до Добрич, карайки меко казано на тръни.

              • Чавдар (V93)
                Чавдар (V93) коментира
                Редактиране на коментар
                Гуми са ми падали на Патрула заради саморазвили се гайки (обикновено след офроуд каране с доста бъхтане), не заради шарнир. И това е може би по-добрият вариант, защото колелото си заминава, а ти се приземяваш на спирачния диск и при скорости до 30-40 км/ч не съм имал проблем със загуба на управление.
                Докато в случая с KJ може да стане доста интересно, като колелото заеме някаква странна позиция, оставайки прикачено към автомобила ...

              • дядо владо
                дядо владо коментира
                Редактиране на коментар
                Ако не е финансов проблем, бих сменил левия и десния датчик на АБС-то с нови, Още немога да хван логиката на някои "Крайслерски" продукти. Тук едно 3.7 Либърти ме трови от почти година - гасне си в нищото и си записва каквито си реши грешки, Проблема е че се сменят части на парче и то с друго ( втора ръка) оправя се за момент и след 1-2-3- месеца пак МЯУ

            • След смяна на десни врати на Grand Cherokee WK 2009-та, вдигането и свалянето на прозорците не работи. Заключването и отключването работи. През диагностиката намира модула на пазажерската врата, но единствените грешки, които излизат, са тези заради липсващото в момента огледало.

              Возилото е американско изпшълнение, 5.7 2009-та, Limited, вратите са от европейско изпълнение, CRD, преди 2008-ма, Overland. Ползвам моите си кори, но пробвах и със задна от другото, без резултат.

              Пробвах и да закача всички кори - нищо. Пробвах да ги задействам и през диагностиката (JSCAN) - пак нищо. Левите, и предна и задна, работят през копчетата, през диагностиката не съм опитвал.

              През диагностиката reset-нах и всичко живо по купето, без резултат. Като вляза в модула на пазажерската врата, показва си VIN-а на моето возило и като текущ, и като предишен.

              Някакви идеи къде да продължавам да ровичкам?
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                @ BatGeorgeone: Софтуерно съм резетнал ВСИЧКО. Преди което прегледах грешки. КОрата (то и модула) я включвай и изключвах 3 пъти. Включане кора - намира си модул и всичко останало, изключена - нищо не намира. С шофьорската се случва същото.

                Моторчето не е просто моторче с 2 извода. НЯМА как да го пробвам лесно. Описаните работи и опити направих при ламаринаджията през JScan. Трябваше да свалим стъклата на предните врати, за да има достъп да може да се свали дръжката. В крайна сметка откачихме стъклото, релсите на механизма, и извадих стъклото, та свършихме работа. Моторчето не е съвсем просто моторче и при такива условия тестването не е съвсем тривиална задача. Ако си бях в гаража на спокойствие щеше да е друго.

                Просто питам някой дали се е борил със същото, конкретно на тая кола. Доколкото по други места между европейско и американско след 2008-ма има разлики по тоците, възможно е и тук смисъла да е същия. Говорихме и с човек, дето правил американки - също каза че объчание точно на това няма. За съжаление не знам дали и на оригиналните врати работеха. Дойде без ключ, а след като направихме веднага отиде на ламаринаджия и изобщо не се сетих да пробвам. Заключването работеше и толкоз - прозорци не съм отварял. Ама то заключването и сега си работи.

                @ Dilyan Zagortchev: Не знам. Но модулите са на кората, тъй че де-факто ползвам старите модули. От новата врата е парчето инсталация + моторчетата. Или инсталацията има някаква разлика, или моторчето е несъвместимо, или просто не работи, но това последното ми е невероятно да се случи и на двете врати, още повече че задната си я свалихме директно с кората от донора. А той не беше някаква разпердушинена кочина, стояла отворена на дъжда незнайно колко.

                Не нз последно място - в задната модул няма. Управлява се от модула на шофьорската. Има само ключ за нагоре/надолу на нея, ама пробвах и с нейната си кора, и с мойта кора. Нула резултат.

                В понеделник ще ходя пак.

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Разбрах те Спарки, ясно.

                Ако джипа не е при теб каквото си можал си направил.

                След като си го вземеш ще го довършиш, тва е една тъпа врата с десет кабела, каквото и да и има ще го оправиш.

                С вратите проблеми не съм имал но с алармата, с чистачки, с централно да, проблеми с тотъли интегрейтед поуър модюл, там са и релета и бушони при моя поне.

                Подготви си от манюълите кой кабел във вратата какво е по цветове, мултицет с крокодилчета/сонди и помощник набързо да изтествате дали е моторчето или ток въобще не стига до него.

                Стискам палци скоро да се оправи.

                П.П. Всичко командвано от модули има навика да СПИРА токозахранването ако намери проблем, дори една тъпа крушка на фар/габарит и т.н. след като я смениш, докато модула НЕ мине успешна проверка НЕ пуска ток към нея, та имай в предвид за такива умнотии.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                За да се завърши - сложих инсталациите от оригиналните ми врати и всичко тръгна. Задната беше даже с друг конектор - ламаринадията сложил маншона, а отдолу нема никой.

                И да, има разлика между фейслифт 2008+ и по-старите. На много места, не само при инсталациите на вратите.

            • Леле,като ви чета направо се плаша,защото и аз купих таккова животно от Канада-5,7 Овърленд,2012г..wk2,само че съм свикнал да не ми се налага да пипам нищо по колите си(повечето японцци съм карал).Дано не съжалявам за тази покупка.Иначе ей го е:.https://photos.app.goo.gl/Fnc3oQaSsftDmZhf6
              Сега е в Океана,дано не го поломят,като на Спарки.
              Последно редактирано от genadi.tsvetkov; 04-03-22, 19:15.
              Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
              Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
              Враца

              Коментар


              • Днес си събрах тавана и шибидаха които свалих миналата седмица. Течеше при силен дъжд и стъклото седеше леко повдигнато в единия заден край при затворено положение.
                Можеше и без сваляне, но реших да разглобя, почистя и гресирам системата,имаше от какво.
                WK

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X