Усещам как в обозримо бъдеще личните МПС, отново ще станат лукс и ще бъдат достояние само за "елита"..
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии
Свий
X
-
-
Кольо аз съм реалист по природа а и работата ми винаги ми е налагала да се съобразявам с обективните реалности . Електроенергията която евентуално ще зареждат и консумират милионите бъдещи електромобили кой ще я произведе и достави ? За разлика от повечето еколози които идея си нямат какво представлява енергосистемата на една държава на мен ми се налага постоянно да си смятам товара на който подлагам двата ми работни трансформатора в нашата подстанция .
-
Това сме го дъвкали в другите теми...
Никой не казва,ч е от утре ще се пръкнат 100 милиона електромобили, които ще трябва да се зареждат от сегашната мрежа.
С нарастване на консумацията ще се изграждат и ови преносни мощности. Както е във всяка област на живота.
Като пример-в началото на ХХ век колко бензиностанции е имало, и колко са сега? С нарстване на бройките коли нуждаещи се от бензин са се увеличавали и бензиностанциите, както и всичко необходимо за производството и дистрибуцията на течните горива.
Същото ще стане и с електричеството, ако електроколите станат масови. А това няма да стане за година-две.
Да не говорим, че заради еко глупостите ще излезе мода да си зареждаш колата от собствена соларна система, та нуждата от централизирано производство и преноса му до краен потребител може да намалее доста.
-
Кольо коментира
Днес, 22:00
Да не говорим, че заради еко глупостите ще излезе мода да си зареждаш колата от собствена соларна система, та нуждата от централизирано производство и преноса му до краен потребител може да намалее доста.
И като как си представяш това да се случи в средностатистически Люлински/ Парижки/Ню-Йоркски/ блок?
-
-
За запада не знам, но тук масово се ползват коли под наем на час. Има всякакви. Имаш си приложение на телефона, проверяваш къде е най-близката кола, качваш се, караш и я зарязваш където ти е удобно..Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.
Коментар
-
Е, който е живял в онова време, няма начин да не си спомни, че и без личен автомобил се справяхме. Щото имаше служебни.
Обаче имаше и постоянен адрес, дето не беше лесно да смениш и да работиш в съседния град. Не вярвам Европа да върви натам.
Англичаните, по-право някои популисти от тях, опитаха да гарантират работни места само за местните, ма нещо май не им се получава. А за да работиш там и да живееш тук, съвсем условно, разбира се, трябва с нещо да си навреме там и после тук. Ако го измислят - хубаво, ма до тогава измисленото вече ще се наложи да е достъпно за всички. За да има въобще свободна от обвързаности икономика. Че другата всички я видяха колко чини.
Та дори да е еко-меко, пак трябва да е достъпно, инак ще си се движат само богатите, обеднявайки прогресивно. Съмнявам се да го искат.
Коментар
-
Първоначално публикуван от сто Преглед на мнениеопитаха да гарантират работни места само за местните, ма нещо май не им се получава.
Докато бяха в съюза имаше и зеле за много гладните(зер те поне в началото не придирят много-много какво ще им сипят, само да има нещо в чинията), и смес като за средна ръка навлеци, и само месо за коренните потомци на короната които не искат да се цапат с водопровод или мотика.
Сега им се налага да си сипят и от зелето.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
Британците да се забавляват.
Относно колите и елита и дрън-дрън - допускате грешката да мислите за България като за типична западноевропейска страна, каквато тя не е, въпреки че е 'естествен' член на ЕС.
Преди всичко, България е много рядко населена и няма да престане да бъде такава още дълго време. Плътността на населението е 1/4 от германската и 1/2 от френската, грубо. Градовете ни са малки.
Обществен транспорт в мащабите и възможностите които съществуват на запад тук няма да е възможен даже ако управниците съвсем спрат да крадат.
Така че личните коли още дълго време ще са единствено решение, независимо какво си представят някъде.
- 1 like
Коментар
-
Абсолютно вярно !
Миналата година ми се наложи да пътувам от гр. Ямбол до Свищов с обществен транспорт през най-големите жеги и си беше меко казано приключение.
Пътуването включваше 4-5 смени на автобуси, бусове, барутници, колкото по-на север отивах, толкова повече се влошаваше положението.
210 км за около 9 часа, 4-5 смени и спомени за цял живот. 😉
-
Първоначално публикуван от КольоНе става дума за съюза, а за западния начин на възприемане на света.
Колкото и да недолюбвам руснаците-техния начин ми допада много повече.
Запада са повечето мечтатели, отвеяни пацифисти и демократи, гледат да не нарушат някому правата.
А руснаците са реалисти, и не цепят басма на слабите и некадърните, да се оправят както знаят.
То и Америка е така, в основните си принципи, макар и при тях да започва педалщината...
Щото... няма как да си обясня защо картинката нещо си я обърнал почти точно наопаки.
Ама споко, съвсем още малко време ще мине и ще можем да сравняваме направо.
Коментар
-
Н е знам кой е по-добър, но ЯМЗ са доказани двигатели. Вярно-отстъпват по дълговечност на доста западни двигатели, но пък са непретенциозни и супер лесни за обслужване и ремонт. Това поради факта,ч е не робуват на еко глупостите, а си правят каквото им е изгодно.
Докато един съвремен западен двигател с подобни параметри е накичен с ужасяващо много излишни системи, само и само да не пропушва по малко черно.
Което е напълно излишно упражнение, особено пък за земеделска техника.
Та руснаците са си диваци, не ги харесвам никак, но са прагматични, и правят каквото им е изгодно, а не каквото е дошло по модния конвейр...
-
Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнениеЩом и Тойота още се запъват за електрички... нема да е скоро...:
Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнениеУсещам как в обозримо бъдеще личните МПС, отново ще станат лукс и ще бъдат достояние само за "елита"..
sek.1 #241.7 Електроенергията която евентуално ще зареждат и консумират милионите бъдещи електромобили кой ще я произведе и достави?
Първоначално публикуван от сто Преглед на мнениеАнгличаните, по-право някои популисти от тях, опитаха да гарантират работни места само за местните, ма нещо май не им се получава.....
Та дори да е еко-меко, пак трябва да е достъпно, инак ще си се движат само богатите, обеднявайки прогресивно. Съмнявам се да го искат.
Понятията "богат-беден" вече не са като едно време, бедните сега седят на мек диван, хрупат чипс и гледат широкоекранен телевизор. Автономните автомобили не е нужно да са лични. Всъщност така ще отпаднат терзанията по дълговечността на батериите и цените на индивидуалното МПС. Стискай палци до този момент държавата да е станала достатъчно богата, че да подпомага тези дето няма да могат да си платят таксата за таксито.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнениеПримерно, мини-АЕЦ, които са по-лесни и по-евтини за строеж, по-сигурни и по-компютъризирани.
Последно редактирано от sek.1; 27-09-21, 05:37.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
400кW е нищо и половина. При нас да не казвам каква е консумацията, че ще се уплашите... Двигател няколко MW не е нещо невиждано в промишлено производство, масово ги има в по-големи заводи. При баща ми примерно в пиковите години имаха над 10MW средна консумация за денонощие, сега е в пъти по-малко.
Най-често мощните консуматори в промишлеността са на 6kV.
-
Любопитно: Незавизимо проучване на Техническия Университер в Грац показва, че камионите на метан не са по-екологични от дизеловите, а точно обратното. За 20-годишен експлоатационен срок ще изхвърлят 13.4% повече CO2. При ФПЧ резултатите са направо трагични - в пъти повече частици при метана. Единствено при азотните окиси са значително по-добре, макар и не с 90% както се рекламират.
https://www.transportenvironment.org...on-road-tests/
Коментар
-
Това че изхвърлят CO2 не е велика драма, доколкото метана е в пъти повече парников газ от CО2, а той така или иначе бавно но славно приключва в атмосферата, независимо дали го вадим зорлем или не. Ако го улавяме и изгаряме вместо да го пускаме в атмосферата сме на чиста далавера.
13-те процента повече просто означават че двигателя не е толкова ефективен, колкото дизелите, ама това ако изненадва технически университет, има нещо кардинално сбъркано. То и с бензина така, ама това си го знаем от практиката.Последно редактирано от sparkybg; 28-09-21, 12:02.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Вредата е реална - плюскаме като за световно. Приеми го в най широк смисъл.
Проблема не е в екологията, а в това че се правят простотии, в най-добрия случай с никакъв ефект, а най-често с обратен, и то от същите хора, които докараха нещата до тук.
Цирка в енергетиката в момента е перфектен пример за "всичката Мара втасала...".Последно редактирано от sparkybg; 29-09-21, 19:58.
-
В едно предаване по Дискавъри твърдяха, че при производствота за месо (в цял свят) се отделят толкова газове, колкото отделят целия наземен, воден и въздушен транспорт, взети заедно. Всъщност започнаха от производството на зърнени култури за фураж и стигнаха до оборския тор и месото. Не знам дали е вярно, но така твърдяха.
-
Аз пък, ако знеш какъв филм съм гледал... Дискавъри могат да си говорят каквото си искат. А колко често ги засичам да говорят пълни глупости... Ма ти им вярвай де.
Сериозно-всяко производство отделя всякакви емисии. Колкото е по-мащабно-толкова повече емисии. Не се сешам кое може да е по-мащабно производство от това на всякакви храни.
Но пак-не за това говоря.
Говоря конкретно за кравешките пръдни и метана в тях. И колко много парников ефект предизвиква, аааууу....
-
-
Големи хора сте пък още вярвате в Дядо Мраз. Нито Слънцето е нагревател с постоянна мощност, нито Земята е на твърда връзка към него! Я само се сетете какво е разстоянието от екватора до Слънцето и от полюсите до Слънцето!? Каква пренебрежимо малка разлика в разстоянията, а каква голяма разлика в температурите! И сега, с колко трябва да мръдне Земята спрямо Слънцето за да се променят температурите с 2-3 градуса!? Пък и както писах, Слънцето не е нагревател с постоянна мощност. Та еко-меко, всичко е за пари!!!Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
- 2 likes
Коментар
-
И да забранят ДВГ в Европа, няма да е голяма драма. Конските, магарешките и волските впрягове все още имат своя чар.
Коментар
-
За да могат автопроизводителите да избият инвестициите,и да имат пари за нови разработки и подобрения,трябва да се намерят платежоспособни "балъци",които да си купят явно още неусъвършенствания продукт.Естествено,политиците и платените мисирки ще подпомогнат малко процеса.Затова има толкова статии за електрички.А може би,след около 10-15 години ще падне цената до по-нормални граници,и пробега да се увеличи поне двойно.Вчера четох,че пускат бус на акумулатори с пробег около 230 км-смях...Вероятно си мислят че ги купуват за красота
Коментар
-
Основно,бус се използва например,производител от Шумен,за един ден да достави стока на клиенти в 4-5 градове най-малко,и да се върне.В най-лошият случай този бус трябва да може да измине без презареждане 600 км.Докато шофера кибичи на скъпата зарядна станция,кой ще му плаща надника?То и за градски доставки,като направят 20-годишните шофьори 10-15 ластика по кръстовищата,шефа ще ходи да ги тегли след 120 изминати километра...
-
230 км в града са плътно каране 8 часа мин. Как се минават 600 км в града за ден ми е трудно да си представя. На Маздата ми ( бензинова) обслужването е между 200 и 300 евро на година/ 20000 км.
-
Само да вметна, че електрически бусове и камиони се ползват за доставка и за превоз на пътници на много места в Западния свят, и никак не са рядкост.
Все повече общински автомобили в моя регион са 100% на ток.
Където съм, има фирми, които доставят САМО с електровозила, товарни такива, говоря за частни фирми.
Не са масови, не са 2/3 от целия автопарк в държавата, но го има, има ги на много места и никак не са рядкост, с което твърдя, че има място и за такива возила.
-
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар