Обява

Свий
Няма добавени обяви.

GAS GAS 300+/гас мания/

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: GAS GAS 300+/гас мания/

    Всичко разглобих, само клапата не съм вадил. Всичко си е на мястото, единствено гайката понеже не я дават и за нея не бях сигурен. Смених лагерите и сложих една гайка да държи всичко стегнато. Ако няма гайка и механизма влезе навътре разни канали... не стоят вече където трябва и газовете най вероятно не минават както трябва. Макар, че щом от завода не е сложена гайка и има модели без резба явно не е толкова проблем.
    Вчера си смених и съединителя, нови метални и феродови дискове. Макар, че и двата шума си останаха след събирането на всичко ще се кара така. Според разни други хора и двата шума били нормални за 2Т мотор. Кошницата изглежда като нова, няма никакви начуквания или следи от дисковете. Лагера под кошницата също изглежда добре, но като пусна съединителя и започва да шуми. А това което чувам от към цилиндъра е едно ситно трррррр. Ще направя един клип за повече яснота.
    EXC TPI 2019

    Коментар


    • От: GAS GAS 300+/гас мания/

      Я ми препоръчайте някой такъв да си купя че като гледам от цвайките тоя е най евтин !

      Коментар


      • От: GAS GAS 300+/гас мания/

        Гарнитурата между картерите метална ли е или някаква друга. Също така тези между главата-цилиндъра и под цилиндъра от какъв материал са направени. Питам защото ми се ще да отворя картерите да видя как са лагерите на скоростите и ако трябва да ги сменя. Да си знам дали да си поръчвам гарнитури предварително, макар, че при Пепи има налични.
        Също така мога ли да сваля главата и цилиндъра заедно или болтовете на главата минават през цилиндъра чак до картерите.
        П.С. В предния пост забравих да напиша, че сипах и АТФ декстрон 3. Със стария съединител и масло 10W40 на студено като включех на скорост и мотора гаснеше. Сега не знам дали е от маслото или новия съединител, но на скорост се бута съвсем лесно и на студено първа влиза перфектно.
        EXC TPI 2019

        Коментар


        • От: GAS GAS 300+/гас мания/

          Лагерите на вала обикновено дават фира и по-скоро левия ролков, който е с полиамиден сепаратор между ролките и го чупи. Лагера се слага и на много от КТМ-ите. NTN-а е около 60лв . Семерингите са витонови. Между картерите гарнитурата е от клингирит 0.5мм, а на главата са два о-пръстена и се сваля заедно с цилиндъра ,като болтовете и се завиват в цилиндъра. Под цилиндъра също са от клингирит и стандартно са две 0.5+0.3 или казано 0.8мм. Там е малко сложна работата ,защото може да си прави всякаква комбинация от гарнитури, като има и 0.1мм. Комбинацията зависи от това, в какво положение е буталото в дмт спрямо прозорците на цилиндъра. От там се променя и скуича и компресията. Например ,намаляването им само с 0.2мм, води до осезаемо повишаване на компресията което понякога е съпроводено с детонации ,ако е калпав бензина. На нашите мотори съм променил скуича от 2.5мм на 1.3мм като престъргах главите и после увеличих камерите - определено има подобрение в работата на мотора .
          Силата е нищо без контрол.

          Коментар


          • От: GAS GAS 300+/гас мания/

            Първоначално публикуван от maki449 Преглед на мнение
            Лагерите на вала обикновено дават фира и по-скоро левия ролков, който е с полиамиден сепаратор между ролките и го чупи. Лагера се слага и на много от КТМ-ите. NTN-а е около 60лв . Семерингите са витонови. Между картерите гарнитурата е от клингирит 0.5мм, а на главата са два о-пръстена и се сваля заедно с цилиндъра ,като болтовете и се завиват в цилиндъра. Под цилиндъра също са от клингирит и стандартно са две 0.5+0.3 или казано 0.8мм. Там е малко сложна работата ,защото може да си прави всякаква комбинация от гарнитури, като има и 0.1мм. Комбинацията зависи от това, в какво положение е буталото в дмт спрямо прозорците на цилиндъра. От там се променя и скуича и компресията. Например ,намаляването им само с 0.2мм, води до осезаемо повишаване на компресията което понякога е съпроводено с детонации ,ако е калпав бензина. На нашите мотори съм променил скуича от 2.5мм на 1.3мм като престъргах главите и после увеличих камерите - определено има подобрение в работата на мотора .
            Значи ,ако правилно разбирам производителят оставя малко по-голям скуич ,може би с цел да няма проблем ,ако се кара с по-ниско октанов бензин .И ако решим да намалим скуича ,трябва да сложим по-тънка гарнитура ,но дори и най-тънката ще го намали до определен размер. А от там нататък ,ако искаме да го намалим още ,трябва престъргване на главата .Тук идва друг въпрос ,ако искаме да правим промени по главата ,от къде да знаем кой ще е оптималният вариант ,защото и много висока компресия пак не е на хубаво .Изглежда ми сложна наука да се модифицира главата ,там дори и надморската височина на която се кара мотора е от значение и със сигурност трябва да се прави от човек ,който разбира .А за гарнитурите ,като взимах за моя имаше три размера :0,5(тъмно сива) ,0,3(зелена) и 0,15(кафеникава) .

            Коментар


            • От: GAS GAS 300+/гас мания/

              Има и гарнитура 0.1мм от прозрачно фолио, а за главата си е филм и то какъв. Гаските заводски са ориентирани ...на никъде. Само тунинг главите на S3 са с точните параметри - идват с три сменяем вложки (камери) по цветове и се различават по скуича който е през 0.1 за трите. Нямам спомен кой цвят на колко отговаряше но мисля ,че черната камера при 300-та е с най-малък скуич - 1.6мм.
              От тук съм черпил инфо за нашите http://www.gasgasrider.org/forum/showthread.php?t=17216 Направиха ми коболтов нож с R-а на камерата на нишкова ерозия, за да изкопам камерата и увелича обема и ,понеже от периферията на главата се сваля около 1мм. Също се наложи и промяна на скуич ариа-та от 16градуса ъгъл на 12.
              пп В поста се споменава, че се ползва игла от Сузуки NEDW- триконусна. Имам я и нея ,но мотора е малко по-богат от колкото на мен ми допада и си карам с N3CJ.
              Последно редактирано от maki449; 20-11-16, 14:51.
              Силата е нищо без контрол.

              Коментар


              • От: GAS GAS 300+/гас мания/

                Здравейте имах КТМ ЕХС 125 2Т, но го продадох слаб ми дойде с времето.... Та сега гледам едни Гаски 300 2Т 2003-04, заслужават ли си, какво да им гледам на оглед, някакви спицифики, как са като вървене в сравнение със стария ми КТМ? Благодаря!

                Коментар


                • Re: GAS GAS 300+/гас мания/

                  Филма с гарнитурите и главите е по-сложен. Като сменяш дебелината на гарнитурата променяш не само компресията ми и местуш цилиндъра нагоре/надолу, което променя времето когато портовете са отворени/затворени. След това и самата форма на главата е важна, не само каква помпресия прави. Та за пишман мотористи като нас, слагаш по книга и караш.
                  На КТМ-ите пише само да гледаш булатлото да не е излиза над цилиндъра, въпреки че и дори да излиза няма да удари в главата.
                  Аз сложих 0.6(0.4+0.2) и нямам оплакване.
                  С ново булало, нови клапи на карборатора и изправна изпускателна клапа не мисля че на някой няма му стигне силата на 300.

                  Коментар


                  • От: GAS GAS 300+/гас мания/

                    Първоначално публикуван от Nikolai Balev Преглед на мнение
                    Здравейте имах КТМ ЕХС 125 2Т, но го продадох слаб ми дойде с времето.... Та сега гледам едни Гаски 300 2Т 2003-04, заслужават ли си, какво да им гледам на оглед, някакви спицифики, как са като вървене в сравнение със стария ми КТМ? Благодаря!
                    От 125 на 300, е все едно от Опелче 1.3 да се метнеш на GSI .Това в кръга на шегата .300сс е много силен мотор ,съчетаващ в себе си 2т и 4т и не случайно му викат 3т . По-лесен за каране от 125 и 250сс - измъква от ситуации и грешки на ездача безпроблемно спрямо малките кубатури.
                    На мотор 2003-4г трябва да се огледа всичко, от компресия и шумове в мотора ,до хлабини по окачване ,хлабави спици, разбита манивела и тн, Тези и други неща са видими на пръв поглед и определят общото състояние на мотора. Гаската слаби места на двг няма - нито чупи клапи, нито скорости ,съединители, в. помпи.
                    Виж му задната капла за разбити легла на спиците или хлабави спици, особено ако е с обръчи Ексел. Всичко друго е консуматив и рано или късно се сменя.
                    Силата е нищо без контрол.

                    Коментар


                    • От: GAS GAS 300+/гас мания/

                      Температурно "натоварване" при лято и ковано бутало.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:393bda07-5aca-4219-8617-735aacaac0c1.jpg
Прегледи:1
Размер:42.3 КБ
ID:5735103
                      Силата е нищо без контрол.

                      Коментар


                      • От: GAS GAS 300+/гас мания/

                        Някъде от Бг мога ли да намеря к-т гарнитури за моята газка.

                        Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk
                        EXC TPI 2019

                        Коментар


                        • От: GAS GAS 300+/гас мания/

                          А биелите всички ли са ковани и на по-старите гаски оригиналната биела vesrah ли е ?

                          Коментар


                          • От: GAS GAS 300+/гас мания/

                            На моята 2005-та, е оригиналната Весрах - все още в отлично здраве.
                            Силата е нищо без контрол.

                            Коментар


                            • От: GAS GAS 300+/гас мания/

                              Има слух, че двигателя на Гас Гас 300 2Т е двигател на КТМ от преди 10 години.... Истина или лъжа?

                              Коментар


                              • Re: От: GAS GAS 300+/гас мания/

                                Първоначално публикуван от Nikolai Balev Преглед на мнение
                                Има слух, че двигателя на Гас Гас 300 2Т е двигател на КТМ от преди 10 години.... Истина или лъжа?
                                https://m.youtube.com/watch?v=OHVT1RNIPz8

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X