По отношение на спирачките някой пробвал ли е с помпа и серво от Паджеро?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проект - създаване на СуперУАЗ
Свий
Темата е затворена.
X
X
-
Нашето момче в действие
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнениеНашето момче в действие
А фургона е старателно напълнен.
Не знам при тях дали конфискуват превозните средства.
Коментар
-
Sek.1,човеко е пИсал че ще присажда дискови спирачки на тия мостове.Няма да има барабанни.Така че с 3 тона ,а и отгоре , Пагеро помпа и дискове, ще кове като чук от баира.Нема да мръдне ,ще е по -залепено за терена от верижник!Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
Коментар
-
Първоначално публикуван от faster Преглед на мнениеSek.1,човеко е пИсал че ще присажда дискови спирачки на тия мостове.Няма да има барабанни.Така че с 3 тона ,а и отгоре , Пагеро помпа и дискове, ще кове като чук от баира.Нема да мръдне ,ще е по -залепено за терена от верижник!
Коментар
-
Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
На на леката кола (комби) на сина с 1450кг. дисковете са 315мм.,колко трябва да са за бруто поне 5 т. машина ?Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
Коментар
-
Който иска да си тества спирачките , да заповяда лятото на язовир Калин . 17 километра те свалят от 2560 на 500 метра надморска. Теста е брутален ...без спирания и почивки.На нас клиренс ни трябва , не скорост
Коментар
-
Във връзка с товара върху трансмисията в офроуда и по-специално за тези, които си мислят, че могат да го вкарат във формула от някой теоретичен трактат на човек, който не виждал кал на живо. Та който изчисли колко Нм трябва да се подадат на гумите - 15ц. , за да излезе машината на собствен ход от коловоза, мисля да го предложим за Нобелова. Джокер-топорът е около 80-90см., а глината е наносна в коловоза и твърда в зоната на дифовете. Товарът е 2-2.3т. Хайде сега смятайте:
Коментар
-
Хмм, това не е отговор на практическата задача за коловоза, а теоретична постановка, в която има много грешки:
1) 24 - двигател като се развърти на 3-4хил. оборота е страшно нещо, дори и с 2т. товар те залепя за седалката от място. Това е най-здравото фабрично нещо по УАЗ, заедно с окачването.
2) Опитът сочи, че детайли от трансмисията се трошат най-често не при боксуване и пребоксуване, а при потегляне, най-вече на баири или при завои, или при комбинация от двете. Естествено претоварен. Да счупиш празен УАЗ трябва да си много голям майстор или да караш дълго време с агресивни гуми в голяма лепкава кал все в свръхоборот, което пак си "майсторлък".
Така че колега Цецо, без да се обиждате, познанията в практическия офроуд са като моите в сферата на автомобилната механика. Но в това няма нищо страшно, тъй като се допълваме
-
Моста на джипа Уаз е същия, натоварването никакво, ама това не му попречи да счупи диференциал без голям зор насред София... Е, преди това същия беше ползван малко за въртене в точка, ама...толко ни беше акъла тогава(главно на тия около мен). Та не ми обяснявай за опит и кое кога се чупи... С твоите познания, много е вероятно да го караш с включен преден мост и по пътища с добро сцепление(познах ли???), а това в комплект със завои му разказва играта, и плюс претоварване в същите условия пък хептен. Ама това е повече от неправилна употреба, те хората са написали как да се ползва...
Нямаш представа какви са ми познанията в практическия оффроад(бил ми е ежедневие, но предимно с по-големи машини), докато твоите в сферата на автомобилите са си направо...детински...
А с примера исках да ти покажа нещо елементарно - не можеш да натовариш мостовете в калта, повече отколкото при добро сцепление. Там даваш газ, боксува, а със същия товар на асфалт никога няма да му стигне силата за да пробоксува. Поне с тоя двигател. Демек там в калта натоварването на трансмисията се ограничава от сцеплението, а на асфалта от двигателя. Като сложиш по-як мотор ще успееш да боксуваш и на асфалт(да речем), но моста ще се товари много повече. Той е изчислен да издържи да боксува на сух асфалт но с тегло върху себе си каквото е предвидено в завода, с двойно по-голямо тегло, му трябва и двойно по-висок въртящ момент за да пробоксува, и преди това ще се счупи нещо.Последно редактирано от cecoa1; 21-01-20, 02:30.
-
Добре, че си призна за липсата на практика, то не че не си личи Карането на офроуд камиони няма нищо общо с карането на пикапи и джипове. Теорията ти определено куца. На асфалт при претоварване не само с УАЗ, но и с друга техника, не съм чупил нищо с изключение на един съединител. Да прав си в определени ситуации карам УАЗ-а на асфалт и с предния мост, но то си е задължително. В ръководство пише, че не трябва да се кара дълго време, а не че изобщо не трябва да се кара. Така дай да се съсредоточим върху мостовете, че практиката е ясна.
-
-
Сега в продължение на 126 пост, че там много коментари станаха.
1)Съгласен съм с колегата Цецо за Нм и размерите на гумите като теория, но на практика повечето УАЗ, включително и моя се карат с бусови размери гуми 15ц. и много рядко 16-ки поради загубата на мощност. Така че просто МБ бусовете са сметнати по-добре и милионите км. не са им благодарение на по-малките гуми, а по-скоро на германските инженери преди да почнат да им се бъркат американски мениджъри.
2)Относно мостовете колегата май пак е прав, защото ако са по-широки може да ги изкривим, но тук като етвини и работещи решения ми идват добавянето на спомагателни ам-ове и пружини.
3) Относно палцовия съединител си признавам, че хал-хабер си нямам как действа, но съм сигурен, че е супер здрав от газ-ка и ако се сложи на уаз ще погребе всички останали елементи по трансмисията - дори и двигателя. Ако за проекта ще се взема от МБ може би и техния е палцов. Нямам идея. Нямам идея дали от газка ще пасне на МБ-те двигател и СК. Тук може да се проведе дискусия.
4) По отношение на мостовете ми се върти още една идея за проекта - да запазим оригиналните-но да се направят полусоските, пиноьна и короната от двойно по качествени материали. Стругари и фрезисти засега дал Бог и да ги ползваме докато не са измрели, че всички са 50+. Тук най-вероятно проблем ще е материала.
Ами това засега, вижда ми се, че проектът започна да отлепя от земята
Коментар
-
Колега Кольо, този Сашо да не Александър Маргос? Относно пиньона и короната често се чупят при УАЗ, особено ако си 24-ка ДВГ при 21-та е малко по-трудно. 24-ката буквало ги мели/стапя. На мен майсторът като ми ги е показвал - зъбите не са само изронени, ами като стопени на свещ. Имай предвид, че след такива аварии винаги съм се прибирал на собствен ход със силата на останалия здрав мост. Така че трошат се особено, ако луфтовете им не са напаснати правилно. Чувал съм, че зацепват в работен режим само на един зъб и поради конструктивно още са дефектни за разлика от волга, където зъбите били три. Относно пиньона и короната в някакъв тракторен форум бях чел, че в Сливен има завод, който може да ти изработи дори и за японски трактор. Не знам дали още работи. Тук засега съм намирал кой да ми направи конусен зъбчат фланец от циментизирана стомана, макар че идваше скъпо за такъв детайл, но за пиньон и корона може да си заслужава. Нови вече хич не са евтини, а и още по-зле няма майстори да ги правят.
-
Сашо е вносителя на части за УАЗ за България. Дали не внасяше и целите машни, не съм сигурен.
Фирмата е Карбон в Плевен, а никът му тук е uazik.
Волговото главно предаване рабиоти едновременно с три зъба(малко е пресилено, но да речем че са три), и заради това се води за по-здраво. То си има и име, техническо наименование, ама хайде на бас, че и това не знаеш.
По-горе като заговори за Волга-ставаше дума за диференциал. Правиш ли разлика между диференциал и главно предаване?
Но заеби волгата, нали се реши, че мостовете няма да са руски.
Вземай комплект от Патрол У61, и действай. Те са най-здравото от джиповете което е масово и може да се намери на нормална цена.
Има разни американски Дани, ама ти миришат краката за тях... Затова-Патрол. Не, че са подходящи за 5 тона товар, но това е най-здравото което може да се намери.
-
-
Решения за дискови спирачки има много . 300 мм дискове с два апарата . Спокойно влиза джанта 15 цола . С дискове 328 мм един двубутален спирачен апарат . Джанти от 16 цола нагоре . И с дискове 343 мм за джанти от 17 цола нагоре .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
Стандартен уаз-ов, днес говорих с тези пичове от другия форум, ще го направят качествено сигурен съм, но цената засега ми малко висока. Имам и оферта от майстор в Казанлък за витарски дискове на народни цени. Така че и ти може да кажеш и след това коментираме. По не за това има сигурен бюджет и ще се прави, че вече имам проблеми с коленните връзки.
-
-
Владо, òстави ги тия хейтъри !
Щом се замисли за други мостове, я помисли за такива от Jeep, ама и двата, че да са си с еднакво ПЧ.
Най-добре пусни една тема в раздел Jeep, да се обсъди от какво точно може да стане.
Даже, ето ти една тема.
https://offroad-bulgaria.com/forum/%...%D0%B0-jeep-xjПоследно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 21-01-20, 10:51.ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
Коментар
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнениеоще една идея за проекта - да запазим оригиналните-но да се направят полусоските, пиноьна и короната от двойно по качествени материали. Стругари и фрезисти засега дал Бог и да ги ползваме докато не са измрели, че всички са 50+. Тук най-вероятно проблем ще е материала.
Ами това засега, вижда ми се, че проектът започна да отлепя от земята
Отлично знае къде изработваха такива железа ...................
Пс Успях да скъсам полуоската на КАЗа (докато дърпах затънало ДТ 54) и хората ми изработиха по поръчка нова.
Коментар
-
Специалистите би трябвало да си стоят, макар да работят някъде другаде. А може и там да са си, но да работят друго, фирмата пое по друг път, но се развива, и май доста успешно.
А машините-не знам. Знам, че разпродават доста техника, но дали стара-от старото производство на завода, или тези които работиха за Камаз-не знам.
Един от най-големите началници там ми е съсед, мога да го попитам.Но напоследък не виждам колата му, може и да е някъде навън, той дпоста пътува.
-
За изработката на здрави полуоси не са ти проблем стругари и фрезисти нито материала, проблем ти е да намериш кадърен термист. А там по-напред където пишеш за уазковите кардани колко са здрави, имам колекция от счупени лично от мен.Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
Селска фурна аспух нема. Пак същият.
В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки
Коментар
-
На Нива съм късал кардан, но на УАЗ си истинско постижение, признавам си, а познавам много професионални УАЗ-води. Но това не болка за умиране. Карданът е хубаво да най-слабото звено. Най-ремонтопригоден е и лесно се намира втора ръка на символични цени. До там да я докараме, сега мостовете са най-голямата неизвестна.
-
Какво е циментизирана стомана? Нещо като желязобетон ли е? )))
-
-
Има и нещо друго...
Попитах нашия офроадър по-напред в темата, дали заради неговите ограничени познания, не си позволява да кара често с включен преден мост по пътища с добро сцепление, особено пък и при натоварен автомобил, още повече пък при яко претоварен. Според мен е логично, при описаните претоварвания да си позволява да ползва често бавните и където това е вредно, просто защото едва ли му е ясна вредата от това.
А е вредно, щото за да включи бавните трябва да е с включен преден мост...Едва ли има хъбове...то има Уаза, ама не са предвидени лесно да се включват и изключват постоянно.
ПП: Така и не получих отговор де...Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Говориш за таралежките, но си мислиш, че не знам за тях Колега Цецо искрено ме забавляваш. Дай сега мнение за мостовете от Нисан. Как се шофира такава машина професионално много може да си говорим и нямам как да ме смаяш, защото опита ти с джугана няма почти нищо общо
-
Мани моят опит, той не е интересен, а кажи караш ли на бавни на сух асфалт, че и представа си нЕмаш колко е вредно, особено пък с претоварен автомобил.
Нито искам да те смайвам с нещо, нито ми е зор да доказвам колко неща не знаеш. Ти се справяш сам нас да смайваш и да се излагаш, но пък е весело. Ако във веселбата все пак научиш нещо, ще има полза и за теб.
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар