Бърз въпрос: Сменили са 3 свещи, които са изгоряли, обаче се появил проблем с подгряването им. Присветкала лампата нещо и започнали да търсят проблема навсякъде по кабели, релета и т.н. Има ли вариант проблема да идва от това, че 3 свещи са еднополюсни, другите 3 са двуполюсни и те да не го знаят и да сложат други? Кажете, за да зная утре като отида да им го кажа ли като вариант?
На Патрола 3 свещи са еднополюсни, 3 са двуполюсни - различни са. Много лесно може да се сбъркат и да стане проблем. Двуполюсните продължават да греят като запали докато достигне определна температура. Те са на 4, 5 и 6 цилиндър
От: Проблеми с турбо и съединител Nissan Patrol Y60 2.8TD
Бях до сервиза днес и ми казаха, че проблема е с подгревното реле, било правено доста пъти и вече не можели да го оправят, до сега е работило понеже са работили 3 свещи само. В момента търсят такова, ако някой може да ме насочи къде предлагат такива, ще се радвам.
От: Проблеми с турбо и съединител Nissan Patrol Y60 2.8TD
Кажи им да ти сложат 6 еднакви свещи с обикновено реле без послегреене.
Те са поне две релетата за свещите
Да не се каже после че проблема е в "компира" щото и от него зависи подгрева?
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
От: Проблеми с турбо и съединител Nissan Patrol Y60 2.8TD
Тъй де, тва съм му писал - да махнат послегреенето. Ако знаят как, което ме съмнява.
Може да се ползва и подгрев от 4,2 принципно, ма в България надали ще се намери такъв изгодно.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
От: Проблеми с турбо и съединител Nissan Patrol Y60 2.8TD
Видях майстора, който прави ел.системата и ми каза следното: Намерили са реле, сложили са го и веднага се е стопило. Не могат да установят какъв е проблемът още, показаха ми новото реле, което са взели (същото като стопеното) и че сега ще разглобяват почти цялата ел. система, защото можело да има прекъсната жичка някъде и да дава на късо и така. Някакви идеи? Казах му на майстора за свещите, че са едно и двуполюсни и да не са сложили дву вместо еднополюсни, той каза, че това не го е помислил и ще пита какви свещи са сложили всъщност в другата част на сервиза. Ако нещо Ви идва наум споделете...
От: Проблеми с турбо и съединител Nissan Patrol Y60 2.8TD
Този "майстор", не виждам какво има да пита ...
То и без очила се вижда какви са свещите.
Истинските не случайно са с двуцветен код - зелени и жълти.
Дори и без цветовете/и без да си майстор/ се вижда, че към 4-ти, 5-ти и 6-ти цилиндър, шините са ДВЕ!
За да изгори релето има късо по веригата - "елементарно Уотсън".
"- Но драги Холмс, не е чак толкова елементарно!" - отговаря му Уотсън.
По точно, става елементарно след като разбереш как работи системата. Когато за първи път се сблъсках с тази система направих следното:
Свещите вън. Обща маса на всяка свещ. Свързване на свещите посредством шините и накрая двата оригинални кабела на захранването към шините. Тоест, имитираме системата, но навън - пред погледа ни. Тогава, въоръжени с мултицета разбираме как работи системата. А "разберем" ли как работи, отстряняването на проблема става лесно.
Има обаче едно условие - при "имитацията" всичко трябва да е оригинално!
От: Проблеми с турбо и съединител Nissan Patrol Y60 2.8TD
Поглеждам темата чат-пат (тя стана дълга), и се питам възможно ли е да има толкова развалена кола, още повече Нисан, или пък дефектите са резултат от майстори, които си търсят занимавка и междувременно се учат !?
От: Проблеми с турбо и съединител Nissan Patrol Y60 2.8TD
Мисля си, че точно за това е форумът, за да споделяме информация, обменяме опит и прочие. Аз споделям какво се случва, какво ми казват, какво ми взимат, за да може да си сверяваме часовниците всички. В мига, в който Патрола излезе от сервиза ще го видят Пловдивските "джипари" както някой беше казал и те вече ще го карат, чуят, тестват и ще се изкажат, евентуално ще ме и насочат към тестван сервиз и така. Аз нямам база за сравнение, дали тропа, дали вие, дали върви, може пък да се окаже, че искам някакви чудеса от джипа. Няма нужда от упреци и подигравки, Патрола има сантиментална стойност и за това е цялата разправия с него, не заради друго. И понеже съм сметнал, че тук сте реалните специалисти, имали допир до такива машини, затова пиша и съм благодарен за всичко.
От: Проблеми с турбо и съединител Nissan Patrol Y60 2.8TD
За смяна бяха обявени следните неща:
-задна биалета отляво
-тампони на предни надлъжни щанги
-тампони на задни надлъжни щанги
-задни амортисьори
-тампони към задните амортисьори
-амортисьор дирекция
-семеринг на преден диференциал
-3 свещи
-воден радиатор
Долу снимките са на сменените компоненти до момента, кои остават за смяна не знам. И не знам как се определя даден амортисьор кога е за смяна. В момента са сложили Токико амортисьори.
От: Проблеми с турбо и съединител Nissan Patrol Y60 2.8TD
Приключи за момента въпросната одисея със сигурен съм - най-мъчената джипка в региона. Ще Ви покажа какво е сменено и ще Ви разкажа какво се случи: След като взех колата и я подкарах, след около 2км стрелката на температурата отиде в космоса. Без форсиране, дори на място стрелката се покачваше устремено към най-горната възможност. Спрях на първото удобно място, долях вода (половин литър) и нищо не се оправи. Звъннах и ми казаха да го върна и ще го гледат. Закарах го и интересно, че по пътя, може би заради по-бързата скорост не вдигна температура, съвсем леко над средата само. Казаха ми следното: радиатора е спукан и когато течността започне да циркулира има голямо налягане и изхвърля част през спуканата част на радиатора и се получавала въздушна възглавница. Сменихме и радиатора (545лв му е цената, няма я в бележките) и проблемът се оправи, температурата е като на втората снимка на километража постоянно. Казаха ми, че Патрола има така да се каже двузонно парно и за задното парно има отделно радиаторче, което имало проблем някакъв и са го изолирали и в момента не минава през него. Предложиха като имам време да го накиснат в някаква киселина, да го промият след това и да видим какво ще стане (можело и да се окаже с течове). На снимките се вижда и новият радиатор. Търси се и дифузьор за подобряване на охлаждането. Имам следният въпрос: колко литра събира резервоара на Патрола, на втората снимка колко литра е изгорил (ако някой знае по скалата) и дали тези литри са нормални за минатите 205км. Това е общо взето. Сложили са амортисьори Токико. Сега джипката е готова да я погледне някой от Пловдивските разбирачи, да я покара и да даде мнение
Коментар