Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

    1. За нерегенерати, по-голями от 31-ци (265/75/15, 265/70/16), ще трябва да играе флекса, или големия чук. Регенератите обикновено са с един номер над това, дето пише върху тях. Например 31-ци регенерат отговарят на 32-ки нерегенерат.
    2. Ако сложиш изнесени джанти (оригинално са с ET+25), ще трябва да сложиш още по-малки гуми (примерно 30ки). А ако са много изнесени (ЕТ нула или отрицателен) - още по-малки гуми.
    3. Междуболтовото разстояние на Патрол, Терано, Паджеро са еднакви. И от Паджеро, и от Патрол ще можеш да сложиш на терано. Оригиналните алиминиеви джанти на паджеро за с ЕТ +15 и ЕТ +10.
    4. Нямаш никакво основание, освен лични предпочитания, да не харесваш алуминиевите джанти от тия возила. Достатъчно здрави са и рядко дават проблеми. А за еднаква здравина са и по-леки от стоманените, което малко компенсира по-големите гуми.
    5. Около 70мм увеличение на просвета отпред се случва с 5см(2 инча) лифт + монтиране на 31-ци. Отзад увеличението на просвета от 31-ците е около 2.5-3 сантиметра. Повече от това без кардинални промени по окачвннето и сериозна игра с флекса, или поне боди лифт, няма как да стане.
    6. Не помня дали беше с бензинов или дизелов двигател, но имай в предвид че по-голямите гуми ще направят джипката по-тромава. Това се чувства дори на чипосан до 310Nm 2.7TDI. Предполагам че на стария дизел и на 2.4 бензин ще се усеща още повече, но не съм карал такива с големи гуми за да направя реално сравнение преди/след.
    7. След лифта, ако искаш адекватно поведение от предницата (което е 80% от цялото поведение на джипката), ще трябва да мислиш за по-твърди амортисьори и най-вече за смяна на торсионите. Иначе се клатушка. Отделно, при 50мм лифт отпред, не остава ход надолу, и по завоите започва да се държи странно (вътрешната на завоя предна гума губи сцепление по-лесно, понеже носача опира в ограничителния тампон). Решението е подложки или други носачи, даващи около 20-25мм повече ход надолу.

    Максималното, дето се постига без флекса и чука е 50мм лифт, и 31-ци върух оригиналните джанти, или най-много джанти от Паджеро с ЕТ +15, като ако се слагат паджерови джанти отпред евентуално ще трябва лека корекция с чука, в зависимост от точния размер на гумата.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

      Малеее много ми станаха благодарностите към теб, дано ми се отвори скоро парашута да се изнеса на нова работа в София, че да са запознаем на живо и благодарността да придобие стъклено изражение . Май още не съм свикнал с терминологията целта ми не е толкова да го вдигам, ползвам го за леки горски разходки, а да увелича разстоянието между гумите за малко по-стабилно поведение, предния дато го разбих като че стоеше по-здраво на пътя, не че имах много време да го опозная де . Затова и попитах за минусови.
      Сега си принтвам указанията и от утре при първавъзможност ще преравям моргите.
      Двигателчето е 2.4бензин, че и с газ, затова и не искам да го товаря излишно.
      Още веднъж благодаря зя указанията!

      Коментар


      • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

        Тия новите гуми са страшно тежки. Джипа стана по тромав, но поведението му на пътя се промени доста.Стана един такъв по стабилен по друго минава по дупки.Само незнам как се отразява на разхода още, но след малко ще разбера.
        Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

        Коментар


        • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

          Първоначално публикуван от SSG_alfa Преглед на мнение
          Малеее много ми станаха благодарностите към теб, дано ми се отвори скоро парашута да се изнеса на нова работа в София, че да са запознаем на живо и благодарността да придобие стъклено изражение . Май още не съм свикнал с терминологията целта ми не е толкова да го вдигам, ползвам го за леки горски разходки, а да увелича разстоянието между гумите за малко по-стабилно поведение, предния дато го разбих като че стоеше по-здраво на пътя, не че имах много време да го опозная де . Затова и попитах за минусови.
          Сега си принтвам указанията и от утре при първавъзможност ще преравям моргите.
          Двигателчето е 2.4бензин, че и с газ, затова и не искам да го товаря излишно.
          Още веднъж благодаря зя указанията!
          Тотална промяна в поведението (по-малко клатене и по-малко накланяне в завой) ще получиш, ако направиш 2 неща:
          - Сменяш поне предните амортисьори с газови.
          - Смениш торсионите отпред.

          ...само че е за сметка на комфорта. Започва да друса малко повече, поне с амовете, с които съм в момента - Monroe Adventure 4x4. Със сигурност има и по-добри варианти, но към момента не мога да кажа, защото още не съм опитвал.


          Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
          Тия новите гуми са страшно тежки. Джипа стана по тромав, но поведението му на пътя се промени доста.Стана един такъв по стабилен по друго минава по дупки.Само незнам как се отразява на разхода още, но след малко ще разбера.
          Какъв размер са? Ако по-големи от стандартинте, промяната е по-скоро заради по-големия диаметър, а не толкова заради теглото.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

            А размера си е същия 235/75/15.Почва да гоно 18-19 разход градско.Е вкарах го малко в гората да се разходя и бая карах на 1-ва предавка
            Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

            Коментар


            • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

              Искам да попитам сега като съм сложил газово кактрябва да е положението на делкото?На малката ми маздичка трябваше да дам малко предварение за да тръгне по добре на газ.Дали трябва да направя някакви настрийки на центровката за газ???
              Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

              Коментар


              • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

                Днес врътнах малко делкото в предварение сега, ще следя разхода как ще е.Оказа се,че от както смених веригата само завих ей така двете болчета на делкото на ръка, като имах идея, да го врътна по-късно като го запаля,но съм ги забравил и така съм карал досега.То горкото се сучи ту наляво ту надясно от вибрации а аз чакам да засека разход....
                Сега по друго което ми се върти в главата.Тая пуста дясна дирекция взе да ме изнервя.Още отначало намерението ми беше за обръщане.И понеже ми се занимава смятам един ден да стане реалност.Уви лошо нещо е това финансовата зависимост затова малко по малко ще събирам нещата и когато съм готов, ще се мятам.Намерил съм в една морга табло, а в друга ламарината. За сега се въздържам да ги взема, но рано или късно, ще са мои.Мисля сега на пръв етап за цялата ел. инсталация.Мога много лесно да ползвам и моята, но ще има много рязане, удължаване и т.н. което не ме кефи.Искам всичко да си стане по оригинален вид така, че някой като погледне да не си личи.Затова съм написъл в подписа какво се търси и когато се намери, ще се променя.Обяви не ми се пускат, защото не смятъм, че ще има ефект.Оказва се обаче, че е много трудно да се намери бензиново като моето, което да е нармален волан за да взема инсталацията.А и незнам колко, ще им търсят.Затова ако някой е виждал някъде по морги да ми дава телефона да звъня.Може един път в годината да излезе такъв екземпляр и не ми се ще да го изпусна.
                Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                Коментар


                • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

                  Вчера вдигнах предно ляво колело за да видя има ли луфт в централната кормилна щанга. Оказа се обаче, че луфт има, но е от лагерите на главината.Разгледах мануала те са 2 конусни и само не ми стана ясно мога ли да ги обера малко за да спре луфта??? Нямам никакво виене или нещо което да ме насочи натам просто ей така случайно го открих.Вдигнах и дясната час и там същия луфт.То с тия луфтове предницата значи си ходи наляво-надясно по малко... Въпроса е дали се обира.
                  Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                  Коментар


                  • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

                    Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
                    Вчера вдигнах предно ляво колело за да видя има ли луфт в централната кормилна щанга. Оказа се обаче, че луфт има, но е от лагерите на главината.Разгледах мануала те са 2 конусни и само не ми стана ясно мога ли да ги обера малко за да спре луфта??? Нямам никакво виене или нещо което да ме насочи натам просто ей така случайно го открих.Вдигнах и дясната час и там същия луфт.То с тия луфтове предницата значи си ходи наляво-надясно по малко... Въпроса е дали се обира.
                    Вдигаш колелото, махаш хъбовете, отвиваш болтчетата на законтрящата шайба (2 броя), и после навиваш затягащата шайба, намираща се отдолу, докато обереш луфта. Желателно е да понатегнеш малко повече, за завъртиш по няколко оборота напред-назад, и после да отвиеш и завиеш отново, до обиране на луфта. Натяга по сервизно ръководство мисля че беше такъв, че при главината да започва да се върти при килограм и половина усилие перпендикулярно на някой от болтовете. Това при махнат спирачен апарат, естествено. Удобно се регулира с подходящ по тегло чук, примерно кило или кило и половина. Стягаш повече, наместваш някой от 6-те болта в една хоризонтална равнина с оста на главината, слагаш чука върху него, като само го придържаш да не падне, и започваш да отвиваш пренатегнатата шайба докато диска се завърти и чука изпадне, желателно не върху някой палец, че боли. После дозатягаш така, че да можеш да завиеш болтчетата между законтрящата и затягащата шайба (завърташ до 30 градуса максимум), и си готов.

                    Ако отново се появи луфт след 4000-5000 километра, си за смяна на лагери. Лагерите могат да се намерят и в магазин за лагери, а има и комплект на SKF, заедно със семерингите, но е скъп. Аз с луд късмет си намерих комплекти на Delphi от eBay за по 9 лири комплекта. Отнесох ги като куцо пиле домат. А вътре лагерите пак си бяха същите - големия на SKF, а малкия на NTN, ако не се лъжа. Точно каквито свалих оригинално от главината.

                    Ако взимаш семеринги (а желателно и месинговата шайба откъм карето), по-добре оригинални. Не са някаква супер цифра, но гарантирано изкарват 100000км. Лагерите - също. МОже да погледнеш и състоянието на игления лагер между главината и карето. Него можеш да намериш само оригинален, защото е куц нестандартен размер.

                    Изобщо, ако питаш мен, стигне ли се до смяна на лагери, направи пълна ревизия на всичко с оригинални части. Така при нормална експлоатация си гарантираш едни 100000км безпроблемен пробег, евентуално само с няколко донатягания на лагерите, примерно веднъж годишно.
                    Последно редактирано от sparkybg; 07-04-11, 18:31.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

                      Много благодаря за изчерпателния отовор.Днес ще видя да притегна шайбите.
                      Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                      Коментар


                      • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

                        Днес имах възможност да се занимавам с предните лагери.Всичко стана много бързо и лесно(особенно ако са ти го написали конкретно и ясно).Имам само едно питане.Когато махнах хъба след това махнах зегера и шайбите и карето се поразхлопа.Тоя зегер държи карето това стана ясно, но когато е махнат и хвана карето и го разклатя нагоре-надоло той си хлопа.
                        Спарки ако съм те разбрал правилно между карето и главината трябва да има иглен лагер. Е то в моя случай може ли да е разбит или си го има тоя допустим луфт.
                        Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                        Коментар


                        • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

                          Нормално е да има лека хлабина там. Ако всичко е било наред и не е имало кал, вода и прочие истории, просто му понабутваш допълнително малко читава грес, яко има нужда, без да прекаляваш, и затваряш. Игленото лагерче сдава много бързо багажа, само ако има боклуци и/или джипката е тежко експлоатирана. Във всички останали случаи си седи здраво много дълго време, по простата причина че не е особено натоварен детайл.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

                            Днес имах възможността да се позанимавам малко с джипа.От няколко дена в него се въргалят 2 биалетки(предни) и чакаха удобен момент за монтаж.Работата не мина много леко, но в крайна сметка стана.Оказа се, че предна лява е била сменяна някъде в Англия и е съвсем различна от оригиналните.Новите които взех са си оригинал,а не алтернатива.Резултата е перфектен. В дадени завои в които до сега не съм си помислял да влизам с някъква скорост сега даже я надвишавам.Коренна разлика има и някой ако се двуоми дали въобще да има стабилизатор...е на грешна посока.Това стана, но не спрях с човъркането.Седях и си мислех, какво още.В крайна сметка го измислих и реголирах луфта на волана от сектора.Направи ми впечатление, че сега като карам го няма онова празно лутане на волана от "хубавите" ни пътища щото то извън пътя не можеш да забележиш нередност.Сега остана само един реглаж на предница и съм тип топ. А да трябва да сменя и тампоните на стабилизиращата щанга(предна), че са поизносени.
                            Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                            Коментар


                            • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

                              предните биалетки смених почти веднага след като я взех, за съжаление за по-малко от година, дясната пак се скапа от прекрасните ни пътища, даже мислех за смяна на амортосьорите, добре че се наврях да сложа щит (открит в морга) отпред и визях, че при поредното плясване в някоя дупка направо се беше смачкала
                              Направиха ми настройки на газовата, в резултат разхода падна под 14/100 (при скорост от около 110-130 км/ч и климатик), но сега имам проблем от днес като загрее на празен ход гасне преди на Пасата проблема беше в клапанчето (някой го кръщават моторче) за празен ход -почиствахме го с ултразвук и караше 6месеца , въпроса ми е, дали двигателя 2.4 на нисанчето също има такова клапанче и ако да къде е?

                              Коментар


                              • От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2

                                Първоначално публикуван от SSG_alfa Преглед на мнение
                                предните биалетки смених почти веднага след като я взех, за съжаление за по-малко от година, дясната пак се скапа от прекрасните ни пътища
                                Купи си оригинални биалетки, с оригинални тампончета и оригинални шайби за тях. Разликата в живота им е осезаема. С горните и долните шарнири хавата е абсолютно същата. Лошото е че горните са на двойна цена, а долните на тройна-четворна.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 5 потребители онлайн. 0 потребители и 5 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X