От: Най после и аз да се похваля TERRANO 2
1. За нерегенерати, по-голями от 31-ци (265/75/15, 265/70/16), ще трябва да играе флекса, или големия чук. Регенератите обикновено са с един номер над това, дето пише върху тях. Например 31-ци регенерат отговарят на 32-ки нерегенерат.
2. Ако сложиш изнесени джанти (оригинално са с ET+25), ще трябва да сложиш още по-малки гуми (примерно 30ки). А ако са много изнесени (ЕТ нула или отрицателен) - още по-малки гуми.
3. Междуболтовото разстояние на Патрол, Терано, Паджеро са еднакви. И от Паджеро, и от Патрол ще можеш да сложиш на терано. Оригиналните алиминиеви джанти на паджеро за с ЕТ +15 и ЕТ +10.
4. Нямаш никакво основание, освен лични предпочитания, да не харесваш алуминиевите джанти от тия возила. Достатъчно здрави са и рядко дават проблеми. А за еднаква здравина са и по-леки от стоманените, което малко компенсира по-големите гуми.
5. Около 70мм увеличение на просвета отпред се случва с 5см(2 инча) лифт + монтиране на 31-ци. Отзад увеличението на просвета от 31-ците е около 2.5-3 сантиметра. Повече от това без кардинални промени по окачвннето и сериозна игра с флекса, или поне боди лифт, няма как да стане.
6. Не помня дали беше с бензинов или дизелов двигател, но имай в предвид че по-голямите гуми ще направят джипката по-тромава. Това се чувства дори на чипосан до 310Nm 2.7TDI. Предполагам че на стария дизел и на 2.4 бензин ще се усеща още повече, но не съм карал такива с големи гуми за да направя реално сравнение преди/след.
7. След лифта, ако искаш адекватно поведение от предницата (което е 80% от цялото поведение на джипката), ще трябва да мислиш за по-твърди амортисьори и най-вече за смяна на торсионите. Иначе се клатушка. Отделно, при 50мм лифт отпред, не остава ход надолу, и по завоите започва да се държи странно (вътрешната на завоя предна гума губи сцепление по-лесно, понеже носача опира в ограничителния тампон). Решението е подложки или други носачи, даващи около 20-25мм повече ход надолу.
Максималното, дето се постига без флекса и чука е 50мм лифт, и 31-ци върух оригиналните джанти, или най-много джанти от Паджеро с ЕТ +15, като ако се слагат паджерови джанти отпред евентуално ще трябва лека корекция с чука, в зависимост от точния размер на гумата.
1. За нерегенерати, по-голями от 31-ци (265/75/15, 265/70/16), ще трябва да играе флекса, или големия чук. Регенератите обикновено са с един номер над това, дето пише върху тях. Например 31-ци регенерат отговарят на 32-ки нерегенерат.
2. Ако сложиш изнесени джанти (оригинално са с ET+25), ще трябва да сложиш още по-малки гуми (примерно 30ки). А ако са много изнесени (ЕТ нула или отрицателен) - още по-малки гуми.
3. Междуболтовото разстояние на Патрол, Терано, Паджеро са еднакви. И от Паджеро, и от Патрол ще можеш да сложиш на терано. Оригиналните алиминиеви джанти на паджеро за с ЕТ +15 и ЕТ +10.
4. Нямаш никакво основание, освен лични предпочитания, да не харесваш алуминиевите джанти от тия возила. Достатъчно здрави са и рядко дават проблеми. А за еднаква здравина са и по-леки от стоманените, което малко компенсира по-големите гуми.
5. Около 70мм увеличение на просвета отпред се случва с 5см(2 инча) лифт + монтиране на 31-ци. Отзад увеличението на просвета от 31-ците е около 2.5-3 сантиметра. Повече от това без кардинални промени по окачвннето и сериозна игра с флекса, или поне боди лифт, няма как да стане.
6. Не помня дали беше с бензинов или дизелов двигател, но имай в предвид че по-голямите гуми ще направят джипката по-тромава. Това се чувства дори на чипосан до 310Nm 2.7TDI. Предполагам че на стария дизел и на 2.4 бензин ще се усеща още повече, но не съм карал такива с големи гуми за да направя реално сравнение преди/след.
7. След лифта, ако искаш адекватно поведение от предницата (което е 80% от цялото поведение на джипката), ще трябва да мислиш за по-твърди амортисьори и най-вече за смяна на торсионите. Иначе се клатушка. Отделно, при 50мм лифт отпред, не остава ход надолу, и по завоите започва да се държи странно (вътрешната на завоя предна гума губи сцепление по-лесно, понеже носача опира в ограничителния тампон). Решението е подложки или други носачи, даващи около 20-25мм повече ход надолу.
Максималното, дето се постига без флекса и чука е 50мм лифт, и 31-ци върух оригиналните джанти, или най-много джанти от Паджеро с ЕТ +15, като ако се слагат паджерови джанти отпред евентуално ще трябва лека корекция с чука, в зависимост от точния размер на гумата.
Коментар