Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се нарязват резби на струг

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Търся си струг Ц404Т на 750 или 1000мм дължина.
    Ако някой има за продаване моля да пише.
    Изискването е да е в идеално състояние, за което съм готов да платя по-висока цена разбира се.

    Коментар


    • дядо владо
      дядо владо коментира
      Редактиране на коментар
      А с ТОС-а какво стана?

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Ако ти се занимава дебни търговете на ТУ София . Всеки момент трябва да изкарат на търг машините на УП . Там има два С 404 като и двата са много добри .

    • scandalo
      scandalo коментира
      Редактиране на коментар
      TOS-a има вибраций, които аз за сега не мога да отстраня.
      Някъде от предавателната кутия се появяват, но остава да го разглобя целия и да видя какво ще излезе, но ще ми остане като 2-ри струг.

      Намерих един C404T във Асеновград и другата седмица ще ходя да го видя. На снимки изглежда много добре и много гледан.
      Човека гарантира за състоянието, че е перфектно и е сменил лагерите на шпиндела скоро.
      Има цифрова индикация по осите на подаване.
      От къде могат да се следят тези търгове на ТУ?

  • Не веднъж е коментирано в различни теми,че регулировката на аксиалния натяг на лагерите на шпиндела в домашни условия е невъзможна. Вярно,че за други стругове е идело реч,амааааа .....просто споделям четеното.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Аз лично нямам смелост да пипам този възел . По спецификация на ФАГ и СКФ успоредността на притискащите шайби е нещо под стотна . Навремето за да се постигне серийно тази успоредност в ЗММ София бяха разработили специална шлайф машина на базата на шепинг машина . Преди двайсетина години в базата на инж. Митко Янков в ТУ София правиха ремонт на С 13 . Неговите матричари утрепаха повече от седмица да пришлайфат на ръка две шайби . По спомени поне по старите ТОС шпиндела е на бронзови втулки .

  • Нямам идея какво е пипано и как е направено.
    Лошото в случая е че аз съм хоби ентусиаст, който иска да има хубава машинка да му служи дълго време, но в същото време не разбирам и може да ме изпързалят както си искат.
    Дали няма някой около Асеновград, който е склонен да дойде с мен да го погледне, а аз съответно ще си заплатя услугата и загубеното му време.
    Струга е 7500лв на 750мм, ако е в хубаво състояние май цената е резонна?

    Може ли някой от опитните хора тук да ми дадат подсказки какво и как да проверя като отида да го видя. Мисля да пусна стружка на един детайл да видя дали прави конус, да проверя шпиндела за луфт със индикаторен часовник и труба под универсала, как да измеря износване на паралелите ако има такиви ?
    Ще пусна всички скорости и подавания да видя, че всичко работи и няма странни шумове, нещо друго, което е задължително да се провер ?

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      На тия пари при колегата има перфектен С 11 М на 1500 мм междуцентрово . На 10 000 има СУ 500 на 2 000 мм междуцентрово . За мен лично 7.500 за С 404 са безбожно много пари .

    • scandalo
      scandalo коментира
      Редактиране на коментар
      Максималната дължина която мога да вкарам в работилницата ми са 1000мм всичко над това няма къде да го дяна.
      Ц404 би ми вършил прекрасна работа, но търся хубава машина. Не мога да определя дали цената е много висока понеже нямам база за сравнение.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      За мен лично за такъв клас машина независимо от марката и модела 7500 лева са много . За тия пари търси къс С 11 / СУ 400 . Работилница в която не можеш да вкараш нормална машина не е работилница а мъка .
      Последно редактирано от sek.1; 20-09-24, 07:27.

  • Паралелите се проверяват с индикатор с дълго рамо на стойката ,за отклонения. Проверяват се основно трите повърхнини по които се движи подвижното седло с ножодържача.Обикновено ,ако има износване то е близо до универсала , поради факта ,че там се работи най често. На снимките по долу е посказано положението на индикаторният часовник и при движението на седлото не трябва да има отклонение , или да е минимално в рамките на 0,005-0.01 мм. в най- добрия случай. при отклонения по голями от0.1мм , струга ще ви върши работа за груби , неточни неща.
    "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
    Ат.Буров.

    Коментар


    • Според DIN 8605 точността на обикновен струг над 1000 мм е 0.02мм в ново състояние, и 0.015мм от 500-1000мм, за прът м/у 2 центъра.
      Усукване на паралелите 0.03мм/м

      За масовите универсали ф160 - биенето на прът, хванат в 3 челюстен самоцентриращ се патронник е от 0.08 - 0.1 мм.


      Последно редактирано от stefsab; 21-09-24, 20:00.

      Коментар


      • Първоначално публикуван от scandalo Преглед на мнение
        Струга е 7500лв на 750мм, ако е в хубаво състояние май цената е резонна?
        Говорих с колегата неговия го е взел от човек който спира работата поради преклонна възраст за 4500 лева в практически идеално състояние . За мен и тия пари са много за такъв клас машина но пак е по приемлива цена особено ако няма да изкарваш пари с него . За колегата е оправдано защото има производство което почти постоянно се нуждае от някоя резервна част а той се научи да работи на струг и фреза на приемливо ниво .
        Последно редактирано от sek.1; 23-09-24, 08:00.
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • Казах на човека, че за сега ще зачакам малко за още оферти. Ще се оглеждам за по-изгодна оферта.
          Според мен ще ми върши прекрасна работа точно този вариант като струг.
          Лошото е че през годините много рядко съм виждам да се продава точно такава машина.

          Коментар


          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Сравнително малко са като произведени бройки . Навремето в ПОФИ на ЗММ София заданието за С 404 е било да проектират и произведат пълноценна машина която да се събира във фургона на подвижните автоработилници на базата на Шкода .

        Активност за темата

        Свий

        Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X