Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се нарязват резби на струг

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моя в добрите години току що измит . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4852.JPG
Прегледи:719
Размер:399.9 КБ
ID:6891558
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • Здравейте на всички, имам въпрос главно към стругарите за избор на няколко елемента за направата на гатер банциг. Та 1во ролките по който ще се движи напред и назад от каква стомана да са, предполагам, че Ф60 ще е достатъчно, 2ро винта с който ще се регулира височината какъв диаметър да е и с каква резба да е

      Коментар


      • Някой дали има наблюдения над следната машинка : https://www.paulimot.de/Maschinen/Dr...-Motor/1-5-kW?
        Мисля да си купя хубава нова машинка, а не 60 годишна гробница. Нямам място за Ц11 или макс за 1000мм паралели на Ц11, но шанса да изпадне хубава машина там е 1:1000 всичко е убито от бачкане.

        Коментар


        • spp
          spp коментира
          Редактиране на коментар
          Изглежда същата машина.Комплектацията и обаче при италианците е с цифрова индикация.Можете да видите и другите машини при тях.Доставят в Европа.
          https://www.damatomacchine.com/en/be...the-digit.html

      • Прилича на китайче.
        Проверявал ли си какво предлагат в Полимета?
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


      • грешка, за триене
        Последно редактирано от xpp1969; 27-05-23, 08:22.

        Коментар


        • Здравейте от мен,
          Имам нужда от съвет та ще съм благодарен на вашия компетентен коментар.
          Продадох си стругчето ТОС МН80 и сега искам да взема нещо по-голямо.
          Намерих си КАРТ Е3N-01 в добро състояние и със доста неща към комплекта му (липсват цангите + неподвижния люнет и планшайбата) всички други неща са налични.
          Цената му е 6000лв, но предполагам на 5500лв ще си стиснем ръцете с човека.
          Въпроса ми е колко надеждна е машината? Трябва ми нещо от този габарит понеже работилницата ми е не е много голяма.
          Трябва ми компактна и точна машина за хоби детайли. До сега тос-чето ми служеше вярно, но си е компромис от към габарити и възможности.
          Може ли някой имал досег до такава машина да и направи един анализ и да ме посъветва дали си заслужава или да зачакам и да търся нещо друго.
          Огледал съм се във Weiler и Emco maximat v13, които в Бг трудно да изпаднат.

          Коментар


          • За тоя бюджет бих заложил на нов китайски. Същата височина и междуцентрово разстояние, но няма да се чудя от къде да му търся оборудване и части-влизаш в магазина и има всичко. Да струваше 1000 лева-разбирам. Ама те по 6 са новите в тоя клас.
            Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

            Коментар


            • Ако на някой му хрумне да си купи нов китайски струг, дори и на сън, когато се събуди трябва да е много възмутен от себе си и да си тегли едно "конско".
              Тези отпадъци стават само за стъргане на панти, при това с доста вложение като време и материали първо да заприличат на струг, след това да работят някак, и не на последно място - да не текат като гивгир. Китайска скрап!
              И за да не си помисли някой че съм голословен, пиша от личен опит с такава глупост - покупка на нова китайска скрап (наречена струг) от магазина. Не стават и за чеп за каца!
              Ако цените времето и средствата си, психичното си здраве, и в приоритетите ви не влиза изучаване на "сръбски", не си купувайте подобен отпадък! Потърсете други алтернативи.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • Ходих да видя днес струга, ами той не е работил..... всичко му свети няма драскотини по него.
                Паралелите огледало, а в комплекта има много неща като : Фрезова маса, още една маса за шпонкови канали специално, приспособление за резби, конусен линеал, подвижен люнет, приспособление за изработване на сфери, ножодържач за отрезен нож и още някакви. Абе като цяло почти пълен комплект и мисля да си го прибирам, рядко ще се появи такова нещо по нашите ширини. Има един ТОС S28, който се продава в Пловдив свален от военна работилница за 6500лв, но май няма да се разхождам до там. Гледам ги като възможности са сходни, но тос-а няма почти нищо към него и везната се наклони към Карта.
                Ще се похваля като го взема и закарам в работилницата, дано ми служи вярно. Иначе нямам място за Ц10-Ц11, СУ404 и подобните големи машини, а и не са ми нужни за моите цели.

                Коментар


                • Износването го проверявай, не разчитай на това, че е лъскав. Нищо не пречи да е гледан и към шпиндела да има 1 мм яма.
                  Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                  Коментар


                  • Такаааа, понеже няма да си взимам скоро пак струг започнах да чета за машината какво е всеобщото мнение и един руснак май ме разколеба. Ето какво ми написа в техния форум относно колко надеждна и точна е машината(гугъл транслейт от руски):

                    Дълго време възстановявам металорежещо оборудване и наскоро си купих Kart e3n-01. Хареса ми как изглежда.

                    Мога да кажа от опита на миналите ми машини (Schaublin 102n-vm, IZH 1i611p, 16u04p, Maho400p и куп машини за часовници), че машината е абсолютно безполезна по отношение на твърдост и функционалност.
                    1) Повечето зъбни колела в престилката и захранващата кутия не са закалени. Само суров метал. Включително втулкови повърхности на почти всички валове. Което води до почти моментално износване на всички триещи се части и луфт почти навсякъде.
                    2) Много места, където се използват втулки вместо лагери. И втулките често са чугунени. И абсолютно всички тези втулки имах с огромно износване поради горната причина.
                    3) Няма абсолютно никаква защита за дебеломера и престилката от малки чипове. Стърготките бяха абсолютно навсякъде, под водачите, вътре в престилката (да, тя също постоянно стига там конструктивно). Което води до повече износване.
                    4) Имам FP версия на машината, което означава прецизност. Цялата му висока точност се изразява изключително в доста неприлично остъргване на чифт повърхности на малки надлъжни и напречни подавания. Всичко.
                    Съответно можем да заключим, че в нормалната версия на машината дори не са се занимавали с това.
                    5) Шпинделът е много крехък за такава машина. Просто естествено слаба. И ако поставите по-мощен патрон на машината, тогава могат да възникнат проблеми.
                    За да разбереш, на schaublin 102n-vm, който е наполовина по-малък от e3n, шпинделът е точно два пъти по-дебел.
                    6) Задната част, това обикновено е някакво недоразумение. Много, много куц. Незакалено перо, Морзов конус 2 и без ограничител на свредлото вътре в перото. Което води до почти задължителното завъртане на инструмента в перото, с по-нататъшното му умиране.
                    Е, KM4 в шпиндела срещу KM2 в опашката повдига въпроси.
                    7) Системата за смазване е като на евтините настолни машини - чрез пръскане. Какво има в главата, какво има в захранващата кутия.
                    Съответно смазването на шпинделните лагери почти винаги е недостатъчно за правилна дългосрочна работа и в резултат на това шпинделните лагери умират много бързо.
                    Няма абсолютно никакво смазване на престилката и колкото и да искате, нищо няма да се смазва там и никога поради тромавия дизайн. Единственото решение е да го разглобите и да го напълните с мазнина.
                    Няма да намерите никакви опорни лагери в дръжките за подаване. Само втулки. Няма да намерите никакви полирани винтове с гайки. Няма да намерите закалени зъбни колела или рейки. Навсякъде само най-евтината и проста конструкция, както при китайците.

                    Недостатъците и странните инженерни решения могат да бъдат изброени почти безкрайно, засягайки буквално всяка част от тази машина.
                    Единственият му плюс е дългата обработка и отличният външен вид. Това е всичко.

                    Когато разглобявате и възстановявате немски или швейцарски металообработващи машини, оставате изненадани колко висококачествени и с любов са направени различните компоненти. Всичко е обмислено перфектно и като цяло практически няма оплаквания.

                    Когато разглобявате машинни инструменти от СССР, усещанията вече са замъглени. Идеята първоначално е добра, но изпълнението често куца. Вижда се, че някъде са го изпилили с пила, някъде са го изтупали с чук. Но като цяло можете да намерите добри екземпляри, като същия 1I611P.

                    Но когато започнах да разглобявам унгарката, плюех и се възмущавах от почти всеки детайл, който видях. Някак си ми напомни или за евтин китайски, или за NGF 110 с чугунените си втулки вместо лагери.

                    О, да, така е ... но те втвърдиха леглото. Вкараха всичко друго и втвърдиха леглото.

                    И сега възнамерявам да ходя до Пловдив да видя този TOS S28, който го продава Илко, уж нов свален от военна работилница бил. Иначе ако ми изпадне C404T мисля, че имам къде да го прибера в работилницата, но то тея машини май не излизат много често.
                    Някой има ли поглед над ТОС С28?


                    Коментар


                    • stefsab
                      stefsab коментира
                      Редактиране на коментар
                      Пишеш, че ще го ползваш за хоби - аз разбирам инцидентно ползване.
                      Предполагам е неподходящ за работа в производство на 1 или 2 смени.

                    • scandalo
                      scandalo коментира
                      Редактиране на коментар
                      И така и не така. Искам като си взимам струг да си взема нещо качественно било и по-скъпо. Мисля да го завещая на детето след мен да си работи на него .

                  • Първоначално публикуван от scandalo Преглед на мнение
                    Такаааа ................Но когато започнах да разглобявам унгарката, плюех и.
                    Унгарски "Стригон" от 68г. на миналия век Снимки на фрезата , виж и предните страници Незнам, не им разбирам на металорежещите машини, но ако дойдещ да видиш фрезата която връщам към живот нищо лошо няма да кажеш за унгарското производство ......
                    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение

                      Унгарски "Стригон" от 68г. на миналия век Снимки на фрезата , виж и предните страници Незнам, не им разбирам на металорежещите машини, но ако дойдещ да видиш фрезата която връщам към живот нищо лошо няма да кажеш за унгарското производство ......
                      На мен машинката ми харесва, включително като изработка. Сега, признавам си без бой че не съм заглеждал дали са закалени колелата. Но и нищо каръщисано не ми се е набило в очите. Тъкмо напротив - сравнена с 251цата ми изглежда драстично по-качествена като изработка.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • Капарирах си един ТОС С28,
                        Ходих да го видя и ми хареса, има конусен линеал, копирно устройство, два люнета, всички цанги, няколко фланеца за универсали, зъбните колела за лирата (май само планшайбата я няма от пълен комплект). Машината е доста стара, но пък мисля, че със малко профилактика ще ми върши хубава работа. Доста шумен ми се стори, но не отварях капака да видя какво се случва под него и колко масло има . Цената му е ниска така, че има пари за ремонтни дейности ако се наложи, само където за тея машини резервни части май май няма .
                        Някой да има такава машина? Ще се радвам ако може да задам няколко въпроса отностно пускането на ходовете има някаква загадка там със ръчките, която още не мога да я разгадая . На случаен принцип успях да пусна и хода за резби и самохода, но не схванах точно как, а бях чел ръководството и уж ясно, но на място се оказа, че нещо липсва в знанията. С какво мога да сваля старата боя ? Искам да махна цялата боя да го китосам където трябва и да го боядисам като хората, че е боядисан ужасно . Мисля да сменя цялото маслото и да видя дали смазва навсякъде както трябва. Какво масло му се налива?

                        Коментар


                        • Момци взех струга TOS S28, но сега следват въпросите .
                          Маслото за смяна (вече поръчано), не работеше смазването навсякъде - това е оправене. Течеше тук там масло в процес на оправяне е ( купих клингерит за изрязване на гарнитури ).
                          От къде мога да си взема малки парчета вълнен филц да си изрежа парчета за почистване на паралелите ?
                          И най-сериозното ми опасение е следното : при включване на струга да върти по посока обратна на часовниковата или в работна посока във високите обороти вие доста изразено, но ако обърна посоката виенето изчезва и всичко звучи нормално.
                          Струга е на бронзови втулки и си мисля може ли да е от съединителя? Нямам представа ако трябва да съм честен дали е възможно проблема да е от там. Има ли някой от форума със такъв струг за обмяна на опит .
                          Струга е няколко пъти по стар от мен произведен 1948г .

                          Поздрави

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X