Обява

Свий
Няма добавени обяви.

зареждане на акУмулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: зареждане на акУмулатор

    Извинявам се,грешката е моя.
    Настоящият не е стабилизиран - такъв беше предишният,който доскоро ползвах.
    По инерция съм писал за него.


    Днес ми хрумна да мина през "Конрад" и след кратък размисъл се сдобих с това:

    ANG Car Batteri Charger CHR 12/50

    Ограничителното напрежение от 14,5В. позволява зарядното да бъде оставено,като поддържащо устройство
    на акумулатор,който не се използва.В този режим е препоръчително веднъж седмично
    акумулаторът да се разрежда до 50% от капацитета си.
    В момента работи,надявам се да излезе добра инвестиция.
    Последно редактирано от Airborn; 28-01-10, 14:12. Причина: Обединяване на постове след нов отговор

    Коментар


    • До: зареждане на акУмулатор

      Изглежда добре, но не е зле да контролираш поне първия път как се държи.

      Коментар


      • До: зареждане на акУмулатор

        Разбира се.
        Още при включване замерих зарядното напрежение - 14,15В,държеше го стабилно.
        Преди малко го нагледах отново - работи безгрижно.
        Работи на десулфатизиращ режим(само дето не мога да открия,
        къде прочетох това)...

        Забравих да спомена цената,ако някой го интересува - 49.50лв - значително по-малко от 100++.

        Коментар


        • До: зареждане на акУмулатор

          При включване държи стабилно 14,15В,червеният светодиод свети непрекъснато.
          След няколко часа,диода свети на импулси през няколко секунди,а напрежението
          (доколкото успявам да го хвана с мултицета) варира от 13,3 -14,4В.
          Плътността на електролита е 1.24 вече по показания на аерометъра.
          Да видим,какво ще покаже утрото.

          Коментар


          • До: зареждане на акУмулатор

            Здравейте колеги Нуждая се от вашия съвет.

            Сдобих се с нов акумулатор за колата и ми остана стария - на около 4-5 г., марка Искра, 74 амперчаса, актуален стартов ток над 500 ампера (след възбуждане). Освен това разполагам и със стабилизирано захранване (българско производство, 12 волта, 10 ампера - използвам го за да захранвам портативна радиостанция).

            Имам следните въпроси:

            1. Мога ли да използвам това захранване за зареждане на този акумулатор

            2. Как мога да разбера доколко се е разредил акумулатора за да изчисля колко време да го държа на заряд след това Гъстотата на електролита или напрежението на клемите е по-показателно за оставащия заряд

            3. След колко време би се наложило да го заредя (дозаредя) за да го поддържам в ,,бойна готовност" (ако не го използвам ежедневно) С други думи как да се ориентирам за саморазряда на конкретния акумулатор

            p.s. идеята ми е да имам аварийно захранване у дома при нужда - за станцията и за някакво светодиодно осветление.

            Благодаря ви предварително
            Последно редактирано от emanuilis; 31-01-10, 12:02.
            Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
            „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
            LZ1EMS

            Коментар


            • До: зареждане на акУмулатор

              1. Най-общо, не можеш да използваш това захранване. Не и без преправяне. Трябват ти около 14 волта и ограничение по ток.

              2. Гъстотата на електролита е свързана доста точно с напрежението, но пък оловният акумулатор е изключително гаден по отношение на определяне на степента на зареденост. Тя пък изобщо не ти трябва - оловен акумулатор се зарежда винаги докрай. Критерий за край на заряда може да бъде напрежението при даден заряден ток или токът при фиксирано напрежение. Напрежението на свободен акумулатор не е полезен критерий.

              3. Най-общо, когато е нов, акумулатор от този вид се саморазрежда примерно 30% за половин година. Ако си му наливал вода от чешмата, може да е 30% на ден. Единствен начин да разбереш е като го оставиш известно време и после измериш времето за зареждане по някой от горните критерии.

              Коментар


              • До: зареждане на акУмулатор

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                1. Най-общо, не можеш да използваш това захранване. Не и без преправяне. Трябват ти около 14 волта и ограничение по ток.

                2. Гъстотата на електролита е свързана доста точно с напрежението, но пък оловният акумулатор е изключително гаден по отношение на определяне на степента на зареденост. Тя пък изобщо не ти трябва - оловен акумулатор се зарежда винаги докрай. Критерий за край на заряда може да бъде напрежението при даден заряден ток или токът при фиксирано напрежение. Напрежението на свободен акумулатор не е полезен критерий.

                3. Най-общо, когато е нов, акумулатор от този вид се саморазрежда примерно 30% за половин година. Ако си му наливал вода от чешмата, може да е 30% на ден. Единствен начин да разбереш е като го оставиш известно време и после измериш времето за зареждане по някой от горните критерии.
                Я кажи,за подобни аварийно-домашни ситуации,има ли смисъл да държа акумулатор,който го извадих с ледясали две клетки.Отпусна се,заредих го/зарядното ми е 3,5А/,запали-оказа се,че и кутията е сцепена,та оля и коша.Мих със сода бикарбонат,ще видим.Това на 27.01.-днес бъркам с аерометъра/в къщи,на топло стоя/-едната клетка едвам отлепи,другите на границата между червеното и жълтото на скалата.
                Да търся ли къде да лепя или да го наритвам?
                ...и да ходя да рева с едни пари в джоба за новия...

                Коментар


                • До: зареждане на акУмулатор

                  Първоначално публикуван от maxxx Преглед на мнение
                  Я кажи,за подобни аварийно-домашни ситуации,има ли смисъл да държа акумулатор,който го извадих с ледясали две клетки.Отпусна се,заредих го/зарядното ми е 3,5А/,запали-оказа се,че и кутията е сцепена,та оля и коша.Мих със сода бикарбонат,ще видим.Това на 27.01.-днес бъркам с аерометъра/в къщи,на топло стоя/-едната клетка едвам отлепи,другите на границата между червеното и жълтото на скалата.
                  Да търся ли къде да лепя или да го наритвам?
                  ...и да ходя да рева с едни пари в джоба за новия...
                  Щом и корпусът е пукнат от леда, правилното място е пунктът за вторични суровини.

                  Има ли къде да навреш там 100Ач, да ти кажа от кого в Русе да вземеш един мой акумулатор?

                  Коментар


                  • До: зареждане на акУмулатор

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Щом и корпусът е пукнат от леда, правилното място е пунктът за вторични суровини.

                    Има ли къде да навреш там 100Ач, да ти кажа от кого в Русе да вземеш един мой акумулатор?
                    Май да,75Ач хлопа и го дърпам към плюсовия кабел,че ми го оср@ха при основния ремонт и късее.Около 4 см луфт,но имам и ъглошлайфче,та единия борд на тавата мога да го секвестирам.
                    ...за да спука кутията,вътре всичко е станало явно карамбоч/щеше ми се да чуя друго,ама.../,разбрах те-имам познат с пункт.

                    Коментар


                    • До: зареждане на акУмулатор

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      1. Най-общо, не можеш да използваш това захранване. Не и без преправяне. Трябват ти около 14 волта и ограничение по ток.
                      Някой дали не предлага нещо подходящо тук Предпочитам сам да си следя параметрите и да го изключвам след зареждане
                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      2. Гъстотата на електролита е свързана доста точно с напрежението, но пък оловният акумулатор е изключително гаден по отношение на определяне на степента на зареденост. Тя пък изобщо не ти трябва - оловен акумулатор се зарежда винаги докрай. Критерий за край на заряда може да бъде напрежението при даден заряден ток или токът при фиксирано напрежение. Напрежението на свободен акумулатор не е полезен критерий.
                      Какъв стандартен товар трябва да включа към клемите и какво напрежение трябва да отчета след неговото включване за да сметна акумулатора за ,,зареден докрай"
                      Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                      „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                      LZ1EMS

                      Коментар


                      • До: зареждане на акУмулатор

                        Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
                        Някой дали не предлага нещо подходящо тук Предпочитам сам да си следя параметрите и да го изключвам след зареждане

                        Какъв стандартен товар трябва да включа към клемите и какво напрежение трябва да отчета след неговото включване за да сметна акумулатора за ,,зареден докрай"
                        Правиш като мен - пускал съм снимка май - използвано е захранване от ЛЗУ

                        а за заряда - тука http://en.wikipedia.org/wiki/Car_battery пише 12,65 В и съм склонен да им вярвам
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • До: зареждане на акУмулатор

                          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                          ...използвано е захранване от ЛЗУ
                          Сега ако кажеш и какво е "ЛЗУ", цена нямаш.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • До: зареждане на акУмулатор

                            Лентово Записващо Устройство. Обаче едва ли помага много това на доктора. Той може да го смае с много повече термини...

                            Коментар


                            • До: зареждане на акУмулатор

                              Това ли е най-реалното устройство с което мога да се сдобия
                              Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                              „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                              LZ1EMS

                              Коментар


                              • До: зареждане на акУмулатор

                                Не бих казал
                                Направи като Airborn по-горе. Това е начинът за нормални хора.
                                Ние сме малко извратени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X