От: зареждане на акУмулатор
Изключвааааааай!
C/20 си е C/20 независимо колко е зареден акумулаторът, а моментът, в който да спреш да го зареждаш, се определя по напрежение или по други признаци - отделяне на газове, температура и т.н. В частност, фактът, че напрежението е почнало да спада е сигурен признак, че температурата расте. По-простите прибори, които все пак имат изключване след края на заряда, го правят при достигане на 14.6-14.8 волта. Други прибори пък намаляват тока така, че напрежението да не отива над 14.4 (както и в колата).
Изключвааааааай!
C/20 си е C/20 независимо колко е зареден акумулаторът, а моментът, в който да спреш да го зареждаш, се определя по напрежение или по други признаци - отделяне на газове, температура и т.н. В частност, фактът, че напрежението е почнало да спада е сигурен признак, че температурата расте. По-простите прибори, които все пак имат изключване след края на заряда, го правят при достигане на 14.6-14.8 волта. Други прибори пък намаляват тока така, че напрежението да не отива над 14.4 (както и в колата).
Напрежение на празен ход - около 16 волта, а при 0.2-0.3А товар падаше на 14.8. При изтощен акумулатор 72Ah започваше примерно на 12.5 и около 6-7А, като на 13.5 вече тока беше наполовина.
Коментар