Обява

Свий
Няма добавени обяви.

зареждане на акУмулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: зареждане на акУмулатор

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    За повечето автомобили няма проблем.
    Не толкова твърдо, че нали знаеш "нормалното" състояние на клемите. И ако зареждачката прехвърли 20 волта, всичко може да се очаква. Нека си откачат акумулатора. Тъкмо ще почистят клемите.
    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

    Коментар


    • До: зареждане на акУмулатор

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Колко мощно? Мога да ти дам едно бивше зарядно за рутер, което ползвам за тези цели. 0.5-1А - идеално зарежда 100Ач батерия за 1 седмица
      Ако може нещо по-мощно - около 10А на 14V...
      Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
      „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
      LZ1EMS

      Коментар


      • До: зареждане на акУмулатор

        Първоначално публикуван от Airborn Преглед на мнение
        И да допълня темата за новото ми зарядно:
        След достигане напрежение 13.34В. започва да помпи на импуслси,
        като напрежението варира от 13.34-14,34В.
        Честотата на пулсовете зависи от степента на зареденост на батерията
        т.е,колкото по-добре зареден е акумулатора,ттолкова по-рядко се включва зарядката.
        На интервал 10с. го изключих.
        колега може ли малко иформация за това зарядно,каква марка и модел е от куде е купено и колко струва ? благодаря ти
        LZ2DRD

        Коментар


        • До: зареждане на акУмулатор

          Да задам и аз един въпрос.
          Стария акумулатор ме изкара 8 години-Монбат-БГ.Вчера най-накрая/от няколко зими го чаках/ издаде багажа.Купих си нов-EXIDE-необслужваем с 3 години гаранция.Съответно отивам да ми бият печата в някакъв сервиз и ....биха го без никой да замери алтернатора каква я върши.Реших аз да го направя.
          Резултата е:
          -незапалена кола-веднъж 11.9 В,след гасене на колата-12.5 В
          -работещ двигател-13.2 В без нищо включено и 13.15 В при всичко включено/фарове,нагревател задно стъкло,вентилатори/
          От оборотите нищо не се променя-кове го тоя волтаж и това е.

          Та въпроса-от всичко писано разбрах,че трябва да варира м/у 13.8 В и 14.4 В и да не вземе да скапе новия акумулатор
          Донякъде ме успокоява стария български колко ме изкара,ама никога не съм мерил какво зарежда алтернатора и никъде по него нищо не пише.
          SUBARU LEGACY 2.2 4WD GX
          0878299791

          Коментар


          • До: зареждане на акУмулатор

            На изгасен двигател изобщо не е интересно. Измери на работещ, след като си пътувал половин-един час.

            Ако пак е такова ниско (и приборът е верен) - като нищо ще се окаже, че и старият акумулатор още е жив, само няма кой да го зарежда.

            Коментар


            • До: зареждане на акУмулатор

              Първоначално публикуван от Златко Илев Преглед на мнение
              Да задам и аз един въпрос.
              Стария акумулатор ме изкара 8 години-Монбат-БГ.Вчера най-накрая/от няколко зими го чаках/ издаде багажа.Купих си нов-EXIDE-необслужваем с 3 години гаранция.Съответно отивам да ми бият печата в някакъв сервиз и ....биха го без никой да замери алтернатора каква я върши.Реших аз да го направя.
              Резултата е:
              -незапалена кола-веднъж 11.9 В,след гасене на колата-12.5 В
              -работещ двигател-13.2 В без нищо включено и 13.15 В при всичко включено/фарове,нагревател задно стъкло,вентилатори/
              От оборотите нищо не се променя-кове го тоя волтаж и това е.

              Та въпроса-от всичко писано разбрах,че трябва да варира м/у 13.8 В и 14.4 В и да не вземе да скапе новия акумулатор
              Донякъде ме успокоява стария български колко ме изкара,ама никога не съм мерил какво зарежда алтернатора и никъде по него нищо не пише.
              То за скапване, няма да го скапе, най - много да не можеш да палиш.
              Тези напрежения не са добри.
              Насочи се към алтернатор, ремък, реле.
              А може и акумулатора да не е читав. И аз в момента съм с оборотен два месеца след закупуване. Седя една седмица за тестове и сега чакам нов.

              Коментар


              • До: зареждане на акУмулатор

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                На изгасен двигател изобщо не е интересно. Измери на работещ, след като си пътувал половин-един час.
                Ще го замеря.

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Ако пак е такова ниско (и приборът е верен) - като нищо ще се окаже, че и старият акумулатор още е жив, само няма кой да го зарежда.
                Прибора е някакъв за 7-8 лв.
                А стария акумулатор го укасих с дебела тел и веднага едната клетка завря.
                SUBARU LEGACY 2.2 4WD GX
                0878299791

                Коментар


                • От: До: зареждане на акУмулатор

                  Ползна тема. Наложи ми се да я ползвам.

                  Днеска измъкнах един акумулатор, който е напълно изтощен. Седеше не ползван близо 3 години. Мотоциклетен е, 12 ампер часа. Наложи се да му долея дестилирана вода. Седи си сега на терасата и се зарежда. Зарядното е много измислено китайско, което бях купувал преди 3 години и нещо, дори се изненадах, че намерих и сега инфо в нета /закачам го на снимката/. В интерес на истината с него съм го зареждал същия този акумулатор, без дори да се замислям. Днес обаче ходя за го замервам през 10 минути. Тока който му се подава е 3,8 ампера, напрежението е 8 волта.Това ми се струва доста неприятно. При следващата степен напрежението скача на 17 волта.

                  Способен ли е уреда, или е време да купя нещо качествено?
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • От: зареждане на акУмулатор

                    Тия 8 / 17 волта ми звучат като пътеката към местния пункт за рециклиране. Ако измериш напрежението на прибора без свързан акумулатор, сигурно ще е пак толкова - акумулаторът просто не участва в купона. Ако имаш толкова голяма надежда, превключи го на варианта със 17 волта. Иначе няма смисъл.

                    Как го измери този ток от 3.8 ампера?

                    Иначе, това, което си показал, е захранващо, а не зарядно устройство. Не, че ако знаеш какво правиш не можеш да го ползваш, но като цяло не е средството за зареждане.

                    Коментар


                    • От: зареждане на акУмулатор

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Как го измери този ток от 3.8 ампера?
                      С мултицет директно на клемите.

                      А за знанието...Няма да е лошо леко обяснение.

                      пп Прясна информация - 17 волта, 4,6 ампера...добре, че не е до мене. Има ли смисъл да го зареждам напълно. Мотора няма стартер, дори светлините съм му откачил. Трябва ми само искра за да запали?

                      Коментар


                      • От: зареждане на акУмулатор

                        С леко обяснение просто няма да стане. Просто пробвай така, без повече да се опитваш да измерваш ток (ампери) - мулицетът ще ти трябва сигурно и друг път. Напрежение (волтове) може да измерваш така.

                        Но си мисля, че това вече не е акумулатор. Ако имаш голям късмет, може да проработи след 2-3 часа зареждане.

                        Коментар


                        • От: зареждане на акУмулатор

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          С леко обяснение просто няма да стане. Просто пробвай така, без повече да се опитваш да измерваш ток (ампери) - мулицетът ще ти трябва сигурно и друг път. Напрежение (волтове) може да измерваш така.

                          Но си мисля, че това вече не е акумулатор. Ако имаш голям късмет, може да проработи след 2-3 часа зареждане.
                          Откачих го, прецених че няма смисъл да го мъча. Ще отскоча да си купя едно зарядно устройство 12 в, 0.5А. И без това ще трябва и за напред. В момента напрежението на самия акумулатор е 7 волта и ми се струва жив. Не го натоварвах повече от час и половина, но може и да са били достатъчни за да се съсипе, знам ли?

                          Коментар


                          • От: зареждане на акУмулатор

                            Съсипало го е стоенето, а не зареждането.

                            Коментар


                            • От: зареждане на акУмулатор

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Съсипало го е стоенето, а не зареждането.
                              Определено. Купих си днеска едно малко зарядно за тоя тип акумулатори. 0,5А 12В, голямо колкото зарядно за телефон /от зората на гсм-ите /. Самата батерия стигна до 9В, а енергията в нея изтича стремглаво. Сугурно капацитета му вече е едноцифрено число в процент от номиналния.

                              Коментар


                              • От: зареждане на акУмулатор

                                Здравейте!

                                От едно известно време наблюдавам темата, но не се стърпях и се регистрирах.
                                По същество - от май месец тази година се боря със една стартерна батерия, производство на "СТАРТ - Добрич". Тя е 12V 44Ah. Положението в самото начало на "борбата" ми с нея беше доста необнадеждаващо. Имаше две клетки, които бяха паднали до 0V. По-нататък ще обясня как точно измервам напрежението на клетките. Като цяло напрежението на клемите беше 8V (+-0,2V не си спомням точно). Изчетох една камара писания за десулфатизация и зареждане на стартерни батерии. Заредаих я колкото можах - стабилизиран ток 1/20C - 2,2A и много часове. Достигнах напрежение около 15,5V. При последващия разряд със ток също 2,2A, до напрежение 10,5V на клемите измерих капацитет от 22,5Ah. И като цяло това, което съм постигнал е капацитет от 37,5Ah при разряден ток 2,2A (1/20C), а при разряден ток 8,8A (1/5C) - капацитет от 33,5Ah. В началото (тогава бе момента, когато се снабдих с великия уред ареометър) измервах плътности на електролита от порядъка на 1,18г/см3 до 1,2г/см3. При сегашното състояние, след няколко завирания преди повече от месец, признавам си, и след няколко доливания с дестилирана вода до границата определена от реперите за максимум плътностите бяха достигнали 1,295 - 1,315г/см3 . И въпреки това капацитета не е 44Ah. След последния пълен разряд до напрежение 10,5V и ток 2,2A постигнах плътности в разредено състояние между 1,15-1,16г/см3 и само една клетка беше на 1,205г/см3. След това опитах да зареждам батерийката до достигане на 14,5V със ток 1/10C - 4,4A. След достигане на 14,5V тока започна да пада в продължение на около 2 денонощия до 100mA. Е да, всичко би трябвало да е ОК, помислих си. Запретнах ръкави и взех ареометърчето. Плътностите бяха от 1,24 до 1,255г/см3. Т.е. учудващо ниски. След измерването натоварих батерията със 8,8A за половин час. Напрежението и падна до 12,65V. Включих я на заряд с ограничение по ток и напрежение (4,4A, 14,5V). Отново я изчаках до момента в който зарядния ток падна до 100-тина mA. забелязах, че плътностите се вдигнаха с около 0,005г/см3. Да не забравя да отбележа, че плъностите ги измервам, след внимателно разклащане на батерията (30-40 пъти на ъгъл на дъното не надвишаващ 30-35 градуса спрямо хоризонталната равнина), за да може да се размеси електролита. Последваха още десетина-петнадест такива цикли на "разхождане" на 4,4Ah и - о, чудо! Без каквото и да било завиране, без каквото и да било затопляне на електролита плътностите се качиха до 1,270-1,285г/см3 на различните клетки. Сега продължавам да му правя такива малки цикълчета ръчно и се надявам, че всички клетки ще стигнат заветните 1,28г/см3. Тогава ще му замеря пак капацитета и ще го споделя тук. Междувременно се надявам да получа малко статистика от LZ5ZI за неговите експерименти, както и от колегите, които твърдо смятат, че е безмислено да се зарежда оловен акумулатор по този начин. Най-вероятно истината е някъде по средата.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X