Обява

Свий
Няма добавени обяви.

зареждане на акУмулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: зареждане на акУмулатор

    е то веднъж на две седмици я карам зимата общо взето, ама виж че издъхна и така. а примерно на колко време може да се зарежда така с токоизправителя??

    Коментар


    • #17
      До: зареждане на акУмулатор

      благодаря за помощта колеги, важното е че успя запали това подобие на джип в крайна сметка

      Коментар


      • #18
        До: зареждане на акУмулатор

        Първоначално публикуван от borko73 Преглед на мнение
        а примерно на колко време може да се зарежда така с токоизправителя??
        Нямаш ли някакъв мултицет? Ако да, мериш при включена зареждачка. Когато стане 15в. изключваш. След 15-20 дни - пак.
        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

        Коментар


        • #19
          До: зареждане на акУмулатор

          Малко се чудя що ли Ясен си прави труда да пише толкова за акумулаторите, като няма кой да чете... Не се заяждам, но това нещо четенето наистина помага.

          Нещо важно, за да няма после въпроси от типа "Ама то гръмна/скапа се" и тям подобни:
          1. Зарядното устройство е добре, ама много добре да има автоматично изключване. Тия оставяния на произвола на съдбата за ден-два са си малко рискови.
          2. Един елементарен китайски мултицет струва 5 лева и е достатъчен да покаже на какво напрежение е акумулатора. Ако няма автоматично изключване, адски добра идея е да се проверява от време на време, щото аз поне на разните измислени (дори и да са заводски) зарядни устройства вяра нямам. За вас - вие си решавате. Под "измислени" визирам повечето заряни, състоящи се от трансформатор и 2 до 4 диода. Дори и повечето от тези, които имат само някаква регулировка по ток. Минималното изискване за надеждност е регулировка поток И напрежение, другия вариант е да се наглежда често.
          3. Акумулатори разни! Все пак хвърлете едно око на темата за акумулаторите, защото различните се зареждат по различен начин с различно напрежение.
          Експерименти от типа "Прееб@хме положението, я сега да четем" най-малкото са неразумни. Четете преди да експериментирате.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #20
            До: зареждане на акУмулатор

            При зареждане събитията не се развиват толкова бързо, така че ще бъде достатъчно една проверка през 2-3 часа. А "измислените" зареждачки са най-сигурни!
            Автоматичното изключване е 100% НЕзареден акумулатор!
            Регулировката по ток предпазва зареждачката.
            Регулировката по напрежение е 100% НЕзареден акумулатор!
            И не забравяйте: Акумулаторът (здравият) е зареден когато, в продължение на 2 часа, напрежението и гъстотата не се покачват.
            Нов и добър акумулатор може да прехвърли 16-17 волта!
            Неизползван дълго време акумулатор, при измерване на празен ход, ако покаже над 12.6 волта, може да се приеме, че е зареден.
            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

            Коментар


            • #21
              До: зареждане на акУмулатор

              Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
              При зареждане събитията не се развиват толкова бързо, така че ще бъде достатъчно една проверка през 2-3 часа. А "измислените" зареждачки са най-сигурни!
              Автоматичното изключване е 100% НЕзареден акумулатор!
              Регулировката по ток предпазва зареждачката.
              Регулировката по напрежение е 100% НЕзареден акумулатор!
              И не забравяйте: Акумулаторът (здравият) е зареден когато, в продължение на 2 часа, напрежението и гъстотата не се покачват.
              Нов и добър акумулатор може да прехвърли 16-17 волта!
              Неизползван дълго време акумулатор, при измерване на празен ход, ако покаже над 12.6 волта, може да се приеме, че е зареден.
              Не разбрах как ще провериш гъстотата на запечатан акумулатор. Една сверка на текущото напрежение и консумирания ток може да даде достатъчно информация, за да не стане бела и да се свърши работа, тоест - добро зареждане. Или да се установи, че акумулатора е заминал във вечните ловни полета.

              Ако не те затруднява, обясни с няколко думи, защо автоматичното изключване да означава незареден акумулатор?
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #22
                До: зареждане на акУмулатор

                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                Ако не те затруднява, обясни с няколко думи, защо автоматичното изключване да означава незареден акумулатор?
                Как работи изключването? При какво напрежение ще спре заряда?
                АлтернаторЪТ (а скоро алтернаторА) ограничава напрежението на около 14в. Това ще става и при 20% зареден акумулатор. Т.е. недозареден. Писах, че качествен акумулатор ще стигне 16-17в. Да, но стар акумулатор, на това напрежение, ще се подпали. Целта на алтернатора е да захранва електрическата уредба и да недопуска прекомерен разряд на акумулатора. (не да го зарежда) Там някъде са и зареждачките. Излиза, че "уредите" за зареждане, продавани на пазара, са за закърпване на положението, а колкото повече екстри имат, толкова повече пари ще придобие производителят. В крайна сметка и това е достатъчно да запалиш, но не е зареден акумулатор.
                Необслужваемите акумулатори (пък и всички) са предвидени за постоянна употреба и то без да забравяш включени фарове.
                Съответно никой производител не мисли за проверки на гъстота.
                Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                Коментар


                • #23
                  До: зареждане на акУмулатор

                  Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                  Как работи изключването? При какво напрежение ще спре заряда?
                  АлтернаторЪТ (а скоро алтернаторА) ограничава напрежението на около 14в. Това ще става и при 20% зареден акумулатор. Т.е. недозареден. Писах, че качествен акумулатор ще стигне 16-17в. ...
                  Има една важна подробност: от 14 до 17 волта по зарядната крива я има 0.1% от капацитета, я не. Там има рязък скок. Така че изключването на 14 е напълно задоволително и това е или 100%, или 99.9% от капацитета. Ако пък акумулаторът е толкова стар, че поддържа значителен остатъчен заряден ток при 14 волта, то той все едно е негоден за употреба в автомобил.

                  Единствена подробност - тези 14 волта зависят донякъде от температурата. Интелигентните зарядни схеми се грижат и за това.

                  Коментар


                  • #24
                    До: зареждане на акУмулатор

                    Ако проследиш гъстотата едва ли ще мислиш така, защото при 14в. може да бъде 1.20. Това говори за 50-60%.
                    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                    Коментар


                    • #25
                      До: зареждане на акУмулатор

                      Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                      Ако проследиш гъстотата едва ли ще мислиш така, защото при 14в. може да бъде 1.20. Това говори за 50-60%.
                      Може. Поради лошо размесване. А газоотделянето е доста, хм, неикономичен начин за размесване, еле па на автомобилен акумулатор, който все едно ще се размеси идеално по време на пътуването.

                      Коментар


                      • #26
                        До: зареждане на акУмулатор

                        Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                        Как работи изключването? При какво напрежение ще спре заряда?...
                        Божич, това малко ми звучи като "Не си купувайте кола с пълна инжекция, щото центровката не може да се прави на ръка"
                        Определянето на RMS не е военна тайна.

                        Един страничен въпрос(подчертавам - въпрос, а не заяждане): да не си бил танкист?
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #27
                          До: зареждане на акУмулатор

                          Не, бре! Исках да подчертая, че продаваните зареждачки са претоварени с ненужни екстри, прекалено скъпи и вършат половинчата работа. Да запалиш сутрин - да. За това стават.
                          Да кажа пак: Най-добрата зареждачка е със 100 ватов трансформатор, вторична 18-20V и селен за 10 А, който може да се замени с един диод за 40А. Може да се сложи 10А бушон, който ще гори при всяко изпускане на клемите върху джелезния тезгях.
                          За съжаление, ако искаме добра работа, акумулатора трябва да се следи.
                          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                          Коментар


                          • #28
                            До: зареждане на акУмулатор

                            Да споделя малко практически опит.
                            Акумулатор с киселина, който е запечатан и не може да се отвори при зареждане няма.

                            За зареждане използвам те тази джаджа. От повече от 5 години и до сега не е имало проблем с какъвто и акумулатор да е. Реглажи и изключвания няма.
                            Сори за качеството на снимката, ама гсмата толкова си може

                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • #29
                              До: зареждане на акУмулатор

                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              Да споделя малко практически опит.
                              Акумулатор с киселина, който е запечатан и не може да се отвори при зареждане няма.

                              За зареждане използвам те тази джаджа. От повече от 5 години и до сега не е имало проблем с какъвто и акумулатор да е. Реглажи и изключвания няма.
                              Сори за качеството на снимката, ама гсмата толкова си може

                              Не се чете марката на машинката

                              Коментар


                              • #30
                                До: зареждане на акУмулатор

                                Аааа, чете се , ама е от другата страна. Я обърни снимката - Търтей Електроникс Инкорпорейтид & Ко.
                                подаръци за мъже от FACOM
                                промоция на читави инструменти

                                и на хоби такива

                                тел. О879 Ч8Ч 2З5

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X