Обява

Свий
Няма добавени обяви.

зареждане на акУмулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: зареждане на акУмулатор

    Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
    На същото основание скоро няма да се произвеждат ремонтопригодни автомобили.
    Аа, не. Оловните акумулатори имаха значителен напредък, който позволи да живеят без ремонти толкова, колкото предишните живееха с всичките ремонти, и повече. А колите, ...

    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
    Но си мисля, че оловните ще продължат да живеят и без автомобилите.
    Не. Ще изчезнат, и за добро. Може би преди автомобилите.

    Коментар


    • #92
      До: зареждане на акУмулатор

      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
      Не подвеждай хората. Ако наистина държи 20V на отворена верига (твоето не го прави и по-добре), не му трябва кой знае колко ток, за да прецака акумулатора като го забравиш да поседи няколко часа повече.

      Иначе си прав - по магазините може да се намери какво ли не. Аз също съм виждал "зареждачка" за 40 кинта, с добр и параметри по описание, но не съм я пробвал.
      Домашните ... са различни. Моята е с процесро

      Не искам да подвеждам никой колега ,препоръчвам да се използват купешки устройства !!! Най-малкото имат гаранция и можеш да търсиш отговорност от производителя , вносителя или продавача ! Колкото до това че държи по-високо напрежение, не е за дължително че ще се повреди акумулатора.
      Важна величина е мощноста на трансформатора !
      Значи ако не е от стар електрожен ,едва ли ще може да направи нещо сериозно . Най-много да се запали самия траф , ако няма предпазител във нисковолтовата верига .

      Коментар


      • #93
        До: зареждане на акУмулатор

        А едната от моите е прост китайски 12V траф, с изправител след него. Напрежение на празен ход - 18V, а при товар си слиза колкото е нужно. Те китайските са си с падаща характеристика, щото са си недооразмерени още при изчислението.

        Таа, такова имам 12V и 24V. И двете си работят перфектно, а скапан акумулатор от тях нямам вече 10-ина години. На едно от старите ми возила най-редовно ползвах 24-волтовото. А поради "естеството" на возилото, акумулатори се зареждаха често често.

        В нормален режим отдаваха около 5А, а като заредят - около половин-един.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #94
          До: зареждане на акУмулатор

          Първоначално публикуван от Juraia Преглед на мнение
          Не искам да подвеждам никой колега ,препоръчвам да се използват купешки устройства !!! Най-малкото имат гаранция и можеш да търсиш отговорност от производителя , вносителя или продавача ! ...
          С тази препоръка няма как да споря - ако работата опира до проба-грешка - по-добре направо нещо проверено от магазина. Все пак акумулаторите не са по 2 за лев.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #95
            До: зареждане на акУмулатор

            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
            С тази препоръка няма как да споря - ако работата опира до проба-грешка - по-добре направо нещо проверено от магазина. Все пак акумулаторите не са по 2 за лев.
            То лошото е че тия в магазина в голямата си част не са "проверени". Идат от Китай, на килограм.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #96
              До: зареждане на акУмулатор

              Мнооого сложна я направихте темата.Изминаха годините когато карахме коли с не до там добри алтернатори(динама) и само БГ акумулатори,съшо не от най-добрите.Та тогава се налагаше по-често да се зареждат акумулаторите,да се възстановяват ...,че ги нямаше даже по магазините.Нет нямаше тогава ,а се справяха хората.И не гърмят толкова лесно акумулаторите! Виждал съм само един гръмнал и то от КЪСО ,не от заряд.
              Няма такъв дето да не може да се зарежда.
              Пак казвам купете си по един таймер-5лв е.Нагласете го така че ако зарядното ви дава 3,5 А ,знаете че за 10 часа ще' вкарате' 35 А в акумулатора,т,е зарядния ток умножен по часовете дава А/h .Ако акумулатора е например 60 А/h а зарядното дава 3,5 А>>60/3.5=17часа.сложете 1 час от вас и нагласете таймера на 18 часа.
              Имайте предвид че макар и изтощен ,един акумулатор има още няколко А/h,но щом не може да врътне ,те са малко.Да речем под 10 условно.
              Ако зареждате изтощен акумулатора и той не 'поема' тези 3,5 А,които зарядното може да отдаде, обърнете се към специалист.
              Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

              Коментар


              • #97
                До: зареждане на акУмулатор

                Купих си зарядно. Обикалях дълго и бях приготвил над 100 лв и нищо добро не намерих- Метро , Бриколаж, Практикер- Нищо. Накрая в една мототехника ми прихвалиха въпросното зарядно и след като оставих 89 лв, гордо си тръгнах, до днес когато установих, че акумулатора ми ""Exide" на 1 год не иска да върти. Включвам въпроснота зарядно/ Ful automatik, made in china/с реголиране на степени до 10 и вграден амперметър и волтметър и с учудване виждам как на стрепен "едно" амперметъра показва 15 А заряд, напрежението премерено с мултицета /не с неговия/ 13,2В. Това вече продължава повече от 2 часа. Като включа на по- голяма степен вдига напрежението, но ампеража скача над 20. Говорим за 60 АЧ акумулатор. До тук с обесненията, че съм се минал май е ясно- въпроса е след като тока е толкова голям как ще се отрази на амумулатора и има ли възможност да се реголира ампеража без да се применя волтажа, например дапълнително устроиство след зарядното. При проба на др. акумулатор /почти зареден/ ампеража падна на около 6А- изглежда зарядното има нещо общо с "AUTOMATIK"- с 89 лв. назад ли съм или да си го ползвам?

                Коментар


                • #98
                  До: зареждане на акУмулатор

                  Ток 15 ампера за изтощен 60Ач акумулатор е добре. Дали устройството ще се сети да ги намали, когато той се позареди - не се знае, но може да се почака и ще се види.

                  Щом 2 часа е седял на 15 ампера, може да се пробва на колата. Ако не завърти, просто да си ходи. И цяла седмица да се зарежда после, все тая.

                  п.с. моля, поработете над правописа си.

                  Коментар


                  • #99
                    До: зареждане на акУмулатор

                    Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение

                    С третия тип - импулсно зареждащото устройство - през цялото време на зареждането се подават поредни кратки импулси от по-силен зареждащ и съответно по-слаб разреждащ ток. Ефектът е същият както при провеждане на тренировъчните циклично без да се губи време за. тях.

                    Колеги,някой може ли да препоръча импулсно зарядно на прилична цена,
                    както и откъде да се купи евентуално?

                    Коментар


                    • До: зареждане на акУмулатор

                      Ти питаш...

                      Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
                      Видях че го твърдиш колега в друга тема ,ма не съм уверен че е вярно ,дай нещо в подкрепа.Ни най малко искам да се заяждам ,но понеже в случая не съм лаик(поне си мисля) ,ми трябва нещо по-сериозно от "Оф" ,за да си променя мнението.
                      Аз, криво-ляво обяснявам...

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Значи, при изтощаване на оловен акумулатор активното вещество и на двата електрода се превръща в оловен сулфат....
                      С какво е вреден импулсният/променливо-асиметричен ток...
                      Дотук обяснението е около 20% от голямото Оф...
                      И ето какво се получава на финала:

                      Първоначално публикуван от Airborn Преглед на мнение
                      Колеги,някой може ли да препоръча импулсно зарядно на прилична цена,
                      както и откъде да се купи евентуално?

                      Коментар


                      • До: зареждане на акУмулатор

                        O'k,питам директно,в "максимално лаконичен стил":

                        Карам 1-2 пъти седмично в студовете,акумулаторът е на 50% зареден
                        в тези условия
                        (констатирано по волтаж на батерията и плътност на електролита).
                        Поради "уникалност" на ЕКУ-то и сериозни проблеми с празния ход
                        в случай на разкачване на акумулатора и зарядка извън автомобила
                        се налага да го зареждам на място.

                        Въпрос:какво ще препоръчате в случая,като метод на зарядка,зарядно устройство
                        и (без да е реклама) място,откъдето мога да го намеря на прилична цена?

                        Коментар


                        • До: зареждане на акУмулатор

                          Аз използвам за целта някакъв безименен 500Вт инвертор, който обаче е комбиниран със зарядно устройство. Което пък зарядно устройство е с ограничение по напрежение и може да се остави непрекъснато включено. Излезе 70-ина лева на бриколажа.

                          Коментар


                          • До: зареждане на акУмулатор

                            @ atanas05 и Airborn - мисля, че имате нещо нередно при зареждането в колите. Не е лошо човек да има добро външно зарядно, но докато не оправите проблема, ще давате пари и за акумулатори, и за зарядни.

                            Коментар


                            • До: зареждане на акУмулатор

                              Акумулаторът ми е "Ексайд класик" на четвърта зима,държи се прилично
                              за начина на използване.
                              Алтернаторът зарежда на14,2В,при включени консуматори - къси,дълги,вентилатор,
                              отопление на стъкло,климатик и пр. не пада под 13,6В.
                              Просто зиме карам рядко,предимно градско на къси разстояния с много спирания,
                              това е причината да пада капацитета му по-ускорено.
                              Като добавим ниските температури и саморазреждането по дифолт,
                              мисля,че нещата са в норма,нямам притеснения относно алтернатора.

                              ЕКУ-то ми обаче е друга бира - самообучаващ се по датчиците и дори стила на каране модул,
                              а при разкачване и неизбежен ресет,ще ми създава ядове с празния ход известно време,
                              което пък при честото загасване на мотора донякъде обезсмисля усилията,
                              вложени в зареждане точно в зимния период и образува кличество нерви и нецензурни мисли.

                              Самият акумулатор се възбужда много бързо.Само за 6-7часа
                              при зададен от мен ампераж 3 Амп.
                              и напрежение не по-голямо от 14,5В,товарът му пада под 1А,но волтажът се качва
                              и се налага да изключа зарядката,поради опасения за електрониката.
                              При това плътността на електролита едва достига 1,22.

                              Самата зарядка е стабилизиран токоизправите,без всякакви защити,
                              така че се налага често да притичвам до гаража ,за да следя параметрите.

                              Затова е и въпросът ми:какъв тип и модел зарядка бихте ми препоръчали,
                              който да позволи една прилична поддръжка на батерията
                              в студовете при рядко използване на автомобила.

                              Вече започвам да мисля,че описаното в този пост е решението на моя проблем:

                              Първоначално публикуван от paunoff Преглед на мнение
                              Аз ползван CTEK Zafir90 и съм безкрайно доволен. Включвам и забравям. Той си знае кога и какво да прави, още повече че го ползвам основно за акумулатора на мАтора.

                              4 положения:
                              1.Готовност
                              2.Заряд на мотоциклетен акумулатор с 0.5 ампера;
                              3.Заряд автомобилен акумукатор с 4 ампера;
                              4."Зимно" - включваш когато не караш и винаги имаш нормално зареден акумулатор.

                              Просто приказка и то за цена около 100лв с доставка.

                              http://www.amazon.co.uk/CTEK-Zafir-R.../dp/B002PRHUW2

                              Ако имате други идеи,моля,споделете ги.

                              Коментар


                              • До: зареждане на акУмулатор

                                40 паунда + доставката ? ще стане според мен излишно натоварване на бюджета, при положение, че имаш стабилизиран изправител. Какво те притеснява да го включиш към акумулатора когато решиш и да му зададеш 14V без да гледаш ампермера? Токът постепенно ще падне със заряда, а напрежението си е съвсем безопасно и за акумулатора, и за електрониката. Дори и да го забравиш за известно време.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X