Обява

Свий
Няма добавени обяви.

зареждане на акУмулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: зареждане на акУмулатор

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Има една важна подробност: от 14 до 17 волта по зарядната крива я има 0.1% от капацитета, я не. Там има рязък скок. Така че изключването на 14 е напълно задоволително и това е или 100%, или 99.9% от капацитета. Ако пък акумулаторът е толкова стар, че поддържа значителен остатъчен заряден ток при 14 волта, то той все едно е негоден за употреба в автомобил.

    Единствена подробност - тези 14 волта зависят донякъде от температурата. Интелигентните зарядни схеми се грижат и за това.
    Я дай да я видим тая зарядна крива , щото мойта май друго показва!
    LZ5ZI qth HASKOVO
    Pajero II GLS 3000 V6

    Коментар


    • #32
      До: зареждане на акУмулатор

      Примерна:
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #33
        До: зареждане на акУмулатор

        Не се вижда добре.
        Горните четири криви за какъв заряден ток са?

        Долните за какво са?
        LZ5ZI qth HASKOVO
        Pajero II GLS 3000 V6

        Коментар


        • #34
          До: зареждане на акУмулатор

          извинявай, не видях че е толкова малка. Все едно, тази е първата, която намерих от нета. Долните са разрядни.

          Коментар


          • #35
            До: зареждане на акУмулатор

            Като гледам, при 14 волта е 78% , чак при 16 волта е на 100 % заредена по най-горната крива.

            Не е 0,1% разликата ,както казваш.
            LZ5ZI qth HASKOVO
            Pajero II GLS 3000 V6

            Коментар


            • #36
              До: зареждане на акУмулатор

              LZ5ZI qth HASKOVO
              Pajero II GLS 3000 V6

              Коментар


              • #37
                До: зареждане на акУмулатор

                Първоначално публикуван от ivan4o Преглед на мнение
                Като гледам, при 14 волта е 78% , чак при 16 волта е на 100 % заредена по най-горната крива.

                Не е 0,1% разликата ,както казваш.
                Да. Сега си представяме, че ако ограничим по напрежение зареждането до 14 волта, токът ще спадне, но не до 0. Постепенно ще се прехвърляме на по-долна зарядна крива, и така докато стигнем до тока на саморазряд на акумулатора при 14 волта - това е нещо от рода на C/1000. Това се случва с устройствата, които са ограничени по напрежение - в частност, и автомобилния алтернатор.

                Има още един вид устройства, които са ограничени по напрежение примерно до 14.5-15 волта, в зависимост от тока. Те, обаче, при достигане на тази стойност или изключват напълно, или минават във float режим - 13.8-14.0 волта.

                Всичките описани варианти докарват нещо много близко до 100% - за различно време, разбира се.

                п.с. има и още едно съображение - показаните на картинката зарядни криви показват напрежение, но не и достигнат капацитет. Това при оловните акумулатори не е равно на внесения заряд и е толкова по-различно, колкото по-близо сме до края на заряда и колкото по-голям е токът. При циклов заряд, на различните батерии им трябва 5-20% презаряд, за да достигнат 100%. Презарядът, обаче, значи и разход на вода, поради което за продължителна работа се използват схеми, които зареждат отначало с по-голям ток, а в края - с по-малък. Например описаните горе схеми с ограничение по напрежение.

                Коментар


                • #38
                  До: зареждане на акУмулатор

                  Аз съм си направил следното устройство с което си зареждам акумулаторите.

                  1.Як трансформатор с яки диоди 50А схема грец.
                  2. Една автомобилна крушка която се свързва чрез ключов транзистор и играе ролята на разряден резистор, когато е необходимо.
                  1 и 2 се управляват от МПУ катото импулсите заряд , разряд мога да си ги регулирам от 0.1 - 99.9 секунди.
                  МПУ мери напрежението и освен това има и време което тече ( И ТО МОЖЕ ДА СЕ НАСТРОЙВА от 1 мин до 100 часа.)

                  Има два режима на работа (засега).

                  Постоянен заряд ( без импулси ) като изключва при зададено напрежение или изтичане на времето.

                  Импулсен заряд ( Х секунди заряд , Y секунди разряд през лампата , и т.н.) изключва при зададено напрежение или изтичане на времето.

                  След това
                  1. Спира и само мери напрежението и при спадане под зададена стойност примерно 12,4 в , пак включва да зарежда .

                  Или
                  2. Включва разряд през лампата, мери напрежението и при спадане под зададена стойност примерно 12,0 в , пак включва да зарежда .

                  Това нещо (първия му вариант) доста време (15-20 години) беше на базата на TTL схеми и операционни усилватели за компаратори. работеше безупречно, но му изгоря трафа, че бях сложил някъв мижав.

                  Преди трансформатора го захранвах през симисторен регулатор за осветление за да мога да регулирам тока, ама се прецака нещо и сега е без него.

                  Имам още да работя по логиката и софтуера , ама засега е така.

                  Върши ми чудесна работа.

                  Поздрави !
                  LZ5ZI qth HASKOVO
                  Pajero II GLS 3000 V6

                  Коментар


                  • #39
                    До: зареждане на акУмулатор

                    Първоначално публикуван от ivan4o Преглед на мнение
                    Аз съм си направил следното устройство с което си зареждам акумулаторите.

                    1.Як трансформатор с яки диоди 50А схема грец.
                    2. Една автомобилна крушка която се свързва чрез ключов транзистор и играе ролята на разряден резистор, когато е необходимо.
                    1 и 2 се управляват от МПУ катото импулсите заряд , разряд мога да си ги регулирам от 0.1 - 99.9 секунди.
                    МПУ мери напрежението и освен това има и време което тече ( И ТО МОЖЕ ДА СЕ НАСТРОЙВА от 1 мин до 100 часа.)

                    Има два режима на работа (засега).

                    Постоянен заряд ( без импулси ) като изключва при зададено напрежение или изтичане на времето.

                    Импулсен заряд ( Х секунди заряд , Y секунди разряд през лампата , и т.н.) изключва при зададено напрежение или изтичане на времето.

                    След това
                    1. Спира и само мери напрежението и при спадане под зададена стойност примерно 12,4 в , пак включва да зарежда .

                    Или
                    2. Включва разряд през лампата, мери напрежението и при спадане под зададена стойност примерно 12,0 в , пак включва да зарежда .

                    Това нещо (първия му вариант) доста време (15-20 години) беше на базата на TTL схеми и операционни усилватели за компаратори. работеше безупречно, но му изгоря трафа, че бях сложил някъв мижав.

                    Преди трансформатора го захранвах през симисторен регулатор за осветление за да мога да регулирам тока, ама се прецака нещо и сега е без него.

                    Имам още да работя по логиката и софтуера , ама засега е така.

                    Върши ми чудесна работа.

                    Поздрави !
                    Бребре! Това за какви батерии? За оловни няма особен смисъл, но за никел-кадмиеви това е Начинът.

                    Коментар


                    • #40
                      До: зареждане на акУмулатор

                      Еми аз го ползвам за оловни.
                      Други не съм зареждал.

                      Бях чел, че асиметричния зарядно-разряден ток помагал за десулфатизацията.
                      LZ5ZI qth HASKOVO
                      Pajero II GLS 3000 V6

                      Коментар


                      • #41
                        До: зареждане на акУмулатор

                        Оловните изобщо не забелязват променливата съставка на зарядния ток. При тяговите батерии тя е даже вредна и се вземат допълнителни мерки за намаляването и. Включително, възедрички дросели в по-старите електрокарни зарядни устройства.

                        Идеята за заряд с асиметричен променлив ток идва от никел-кадмиевите батерии, за които това е един от малкото начини да им се поизтрие паметта. Въпреки другите (много) недостатъци на метода.

                        Не знам кой е казал на поколения радиолюбители, че нещото, което от зор се прави в едната химия, има някаква полза в другата. Заблудата е силно разпространена.

                        Коментар


                        • #42
                          До: зареждане на акУмулатор

                          Акумулатор се зарежда 10 часа на 10% от мощността му, т.е. ако е 70 ампера се зарежда 10 часа на 7 ампера, няма проблем и да се зарежда и на по-малък ампераж повече време, но не трябва да се зарежда с по-голям от въпросните 10%. Аз затова не харесвам тези евтините зарядни, които продават последно време с фиксиран ампераж.
                          А по въпроса с необслужваемите акумулатори-те не се зареждат, щом окото изгасне, значи акумулатора е умрял. Аз преди време буквално взривих един такъв акумулатор. Сложих го да се зарежда, той загря, малко се наду и след половин час като отидох да го видя се беше пръснал на парчета и всичко около него беше в киселина. Така, че като правите такива експерименти ги правете на двора, за да не съжалявате после.

                          Коментар


                          • #43
                            До: зареждане на акУмулатор

                            Първоначално публикуван от 4oveko Преглед на мнение
                            Акумулатор се зарежда 10 часа на 10% от мощността му, т.е. ако е 70 ампера се зарежда 10 часа на 7 ампера, няма проблем и да се зарежда и на по-малък ампераж повече време, но не трябва да се зарежда с по-голям от въпросните 10%. Аз затова не харесвам тези евтините зарядни, които продават последно време с фиксиран ампераж.
                            А по въпроса с необслужваемите акумулатори-те не се зареждат, щом окото изгасне, значи акумулатора е умрял. Аз преди време буквално взривих един такъв акумулатор. Сложих го да се зарежда, той загря, малко се наду и след половин час като отидох да го видя се беше пръснал на парчета и всичко около него беше в киселина. Така, че като правите такива експерименти ги правете на двора, за да не съжалявате после.


                            Колеги! Без да се обиждате,като прочетох цялата тема дотук ,се вижда че единствения на който са му ясни електрическите въпроси е колегата Ясен !А относно това за 10-те процента от капацитета на акумулатора е вярно колега , но няма такова ограничение за часове.
                            Акумулатора се зарежда докато се изравнят напреженията на зареждащото устройство и напрежението на акумулатора.След като това стане , според елементарната ел.техника ,ел.ток няма как да протече! Така че ако методът на зареждане е така наречения"по напрежение" Презареждане и гърмене неможе да има !

                            Коментар


                            • #44
                              До: зареждане на акУмулатор

                              Аа, съвсем си е прав даже. Повечето домашни зарядни устройства имат напрежение на отворена верига примерно 20 волта и горе-долу стабилизиран ток на заряд. Това ще се изравни с акумулатора, чак когато изври всичкия електролит. Тъй че трябва да се брои и по време, само че за пълен заряд се дават още около 20% отгоре, защото акумулаторът не е идеален.

                              Коментар


                              • #45
                                е съвсем ме объркахте ! трябва ли да се зарежда 24 часа или както Ясен ми каза докато Мултицетътъ ми покаже 14.???
                                значи, заредих го миналата седмица и съм го сложил на топло в хола на дивана. обаче от 13.2 след зареждане-сега е 12.6

                                ще го изхвърля много скоро от балкона !
                                Последно редактирано от Ясен; 14-01-10, 12:22.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X