Обява

Свий
Няма добавени обяви.

зареждане на акУмулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: зареждане на акУмулатор

    Първоначално публикуван от GN2355 Преглед на мнение
    Правиш ли разлика между образуване на газ и отделянето му като мехурчета?
    Тъкмо и аз се канех да го яхна по въпроса Сега остава в друга тема да се яви и специалист по масла, защото 5 години ги е сменял в някой канал

    едит/

    Ооопс ето един и за мен
    Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
    Откачиш ли зарядното ,мехурчетата спират почти веднага в първите 10-20 сек.
    Не! Не спират "почти веднага", а веднага в мига на прекратяване на заряда. Колко време след това се отделят от плочите е съвсем друг въпрос. Ако го поразклатиш ще се отделят по-интензивно. Дори да затвориш херметично обема веднага след спиране на захранването налягането няма да се покачи след като се отделят мехурчетата от електролита, защото по отношение на обема е все тая дали са в електролита или над него. Обемът им е един и същ без значение къде точно в общия затворен обем се намират. Вредния ефект от мехурчетата се изразява единствено в намаляване на контактната площ между електорлита и плочите и това е причината да се изчака преди да се мине в режим на разряд.
    Последно редактирано от elbgt; 19-02-12, 21:26.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

    Коментар


    • От: зареждане на акУмулатор

      Първоначално публикуван от GN2355 Преглед на мнение
      Потенциалът на двойката олово-оловен диоксид е 2.041 V. Всичко нагоре е за сметка на странични, нямащи отнощение към акумулаторът, електрохимични събития.
      Тези 2.041 волта какво отношение имат към разлагането на водата, което термодинамично протича при 1.23 волта? Това, разбира се, ако пренебрегнем факта, че газоотделянето започва в различен момент за двата електрода.

      И 18 волта не са страшни, ама ако температурата е около -40, а акумулаторът - свестен.

      ---

      "Сгъстяването" на електролита при бълбукане на мехури става поне по два механизма. Първо, мехурите размесват електролита, а той отдолу е по-гъст от този, който се измерва отгоре. Второ (ама с по-малка роля), губи се вода от самия процес на разлагане на водата. Разтварянето на газовете в електролита, в плочите и в сепаратора е дълбока тема, но спокойно можем да я пропуснем в един шофьорски форум.

      Коментар


      • От: зареждане на акУмулатор

        Извън темата.
        Моля GN2355 и lbgt да намалят напрежението и особено ехидното отношение. Не съм имал възможност да се уча от тях, за което съжалявам! Ако ги бях срещнал по-рано, нямаше да се налага да купувам стотици, потрошени от мен, акомолатури.
        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

        Коментар


        • От: зареждане на акУмулатор

          Колеги,
          наистина не е нужно да се палите толкова заради някакви си мехурчета водород

          По същество: Акумулаторът показа тази вечер 13.05V. Вече са минали повече от 24 часа от последното зареждане - доста повече от препоръчаните тук 2 часа.
          Смятам да завия капачките и да намеря някоя крушка подходяща за товар - да видя как ще се държи в действие. До тогава ще са минали поне още 24 часа, та ще е съвсем безопасно.
          Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

          Коментар


          • От: зареждане на акУмулатор

            Тази сутрин измерих с мултицет: 12.72V
            Изкарал е 15 дни без товар и изглежда като всички клетки да са все още в час.
            Довечера смятам да му закача една диодна лента 12V/21W за тест.
            Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

            Коментар


            • От: зареждане на акУмулатор

              След като закачих диодите отначало всичко беше ОК - акумулаторът си държеше над 12V. Премерих след 3 часа светене: 10.46V. Като разкачих диодите, тръгна бавно нагоре. Измерих напрежението тази сутрин преди да тръгна за работа: 12.42V. Закачих диодите и измерих веднага: В рамките на 20-30 секунди напрежението падна на 10.7V. Разкачих ги и за 30-40 секунди напрежението се върна над 12V.
              Май корабът е потънал, пък аз се опитвам да го боядисам
              Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

              Коментар


              • От: зареждане на акУмулатор

                зле са нещата

                Коментар


                • От: зареждане на акУмулатор

                  Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                  След като закачих диодите отначало всичко беше ОК - акумулаторът си държеше над 12V. Премерих след 3 часа светене: 10.46V. Като разкачих диодите, тръгна бавно нагоре. Измерих напрежението тази сутрин преди да тръгна за работа: 12.42V. Закачих диодите и измерих веднага: В рамките на 20-30 секунди напрежението падна на 10.7V. Разкачих ги и за 30-40 секунди напрежението се върна над 12V.
                  Май корабът е потънал, пък аз се опитвам да го боядисам
                  А аз така преди две години съживявах един акумулатор симптомите и поведението му беше същото както при твоя като го натоваря малко и загива, но тези екперименти са полезни както за нас самите така и за други които четат.
                  LZ2DRD

                  Коментар


                  • От: зареждане на акУмулатор

                    Когато се говори за електролиза, напрежението не влиза в нито една формула. Имаме ток, плътност на тока и толкоз.
                    Старите токоизправители, със селеновите пакети, дето се подмятат в мазетата, са едни от най-дуракоустойчивите. Самия селенов пакет си променя съпротивлението като загрее и по този начин действа като ограничител по ток. Пише на него 6.3 волта-толкова ще зарежда. На тия токоизправители напрежението им на празен ход е около 20 волта, но няма страшно. Под товар клякат, точно както колегата по-горе е писал за мекия трансформатор, от който си е направил токозарядното.
                    Така както се зареждаха някога акумулаторите с аерометъра в ръка, вече не се прави.На повечето няма как!
                    Правилото за зареждане на акумулатор беше: зареждаш го на 1/10 от номиналния ток толкова време, че да газоотделя два часа.
                    Забележете!
                    Няма рецепта колко часа ще се зарежда, преди да започне да газоотделя.
                    Като каже някой :" осем часа заряд"- съвсем откровено си се самозаблуждава.Може да започне веднага, а може и след един ден. Няма правило.
                    Какво все пак да правим при затворените акумулатори. Там калция е точно за това, да не газоотделя!
                    Ами заряд с 1/10 от номиналния ток.
                    Достигне ли до 12.6-7 волта, след като е престоял в покой 2-3 часа- значи се е заредил. Другия признак е: при 14.2-4 волта, тока на заряд клони към нула.
                    Дали е добър или не акумулатора, за това добра представа дава товарната вилка. Ако за 5-10 секънди не падне под 10-11 волта, значи е добър. Падне ли под 9 волта е за боклука. Ако има 12.6-7 волта в покй и не иска да завърти стартера- за боклука е!
                    Трябва дебело да се подчертае, че замерване с вилка се прави само на напълно зареден акумулатор!
                    Врене на клетка, когато акумулатора е разреден не е признак за мъртва клетка!

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X