Обява

Свий
Няма добавени обяви.

зареждане на акУмулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: зареждане на акУмулатор

    Седя си отново и зареждам новия ми стар акумулатор. Гелов малък мотоциклетен. Отново от 0. Просто мотоциклета има известен проблем с токовете, който този път ще го поправя. Пробвах да го зареждам с новото си менте зарядно, което е 0.5Ач. Напрежението е добре, но тока е ужасяващо голям. Достига 18 А. На мултицета жичките му загряха за отрицателно време. Пробвах и с едно трансформаторче за влакче - същата работа. Естествено го изключих веднага. Защо се получава така?

    Коментар


    • От: зареждане на акУмулатор

      Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
      Защо се получава така?
      Май, защото не знаеш как се измерва ток.

      Коментар


      • От: зареждане на акУмулатор

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Май, защото не знаеш как се измерва ток.
        Ами твърде вероятно е да е така. Да го включвам ли към зарядното? Просто ако си замине и тоя акумулатор, ще ме заболи .

        Поздрави .

        Коментар


        • От: зареждане на акУмулатор

          щом е на нула, вероятно е заминал. Включвай го и не се опитвай повече да изгориш измерителния прибор.

          Коментар


          • От: зареждане на акУмулатор

            Първоначално публикуван от nuTaHkaTa Преглед на мнение
            ..................
            Добре описано!
            Намирам само една неточност:
            Защо зареждаш до 14.5в? Зареждането трябва да продължи до състояние, при което, напрежението на клемите и гъстотата на електролита, в продължение на два часа, престанат да се покачват. И махни ограничението по напрежение. В зависимост от качеството на акумулатора, напрежението при зареждане, може да надхвърли 16в.
            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

            Коментар


            • От: зареждане на акУмулатор

              Божич, много ме притеснява факта, че ври. А както казах няколко пъти го "завирах" докато достигне плътност. Тогава ограничението беше единствено по ток. Достигаше напрежение 16,7-16,9V, в зависимост от температурата на електролита и ток от 4,4A. Все пак се оказа, че това със завирането и плътностите от порядъка на 1,3г/см3 май не е решение на загадката, тъй като въпреки всичко виждаш какви капацитети съм измерил. Последните дни се мъча да докарам плътност без да го карам да ври. Струва ми се, че след завиране, мътилката която се получава в електролита е основно от изронена активна маса от положителните плочи (цвета му започва да кафенее). А пък на няколко коли им мерих акумулаторите - плътност от порядъка на 1,29-1,30г/см3 ?! Как става този номер, при условие, че там напрежението със сигурност е ограничено в границите 13,8-14,4V ? Дори тази вечер (след още поне 20 от описаните цикли) едната клетка вече е между 1,285 и 1,29г/см3. А тези, които в предния постинг бяха на 1,27 - вече са твърдо на 1,275г/см3.

              Всъщност, извинявам се, че прения ми пост звучи като обръщение към конкретни участници във форума. Всяко едно мнение, ще е от полза. Държа да отбележа, че единственото което няма да ми върши работа са постове от рода на "хвърляш и вземаш нов", защото наистина експериментирам с това "животинче". А ако успея да го съживя и да си установя подходящ заряден режим, смятам да си взема акумулатор с по-голям капацитет. Идеята ми е да се ползва за UPS, но не искам да се впускам в тая тема, тъй като тука ще е много груб off topic

              Коментар


              • От: зареждане на акУмулатор

                Ето ти някои съображения, които не бива да се приемат за критика, а само като съображения:

                37.5 амперчаса при C/20 са много добро постижение за отписана батерия. Това е загуба около 15% - толкова се губи примерно за 1-3 години нормална експлоатация на стартерна батерия. Не знам колко е стара, но е малко вероятно да изкараш повече. Имай предвид, че тези "тренировъчни" цикли му се броят и за работни, а стартерните батерии обикновено могат 70-150 пълни цикъла.

                Впуснал си се да измерваш много малки разлики в плътността. Убеден ли си, че знаеш какви са поправките за температура на твоя ареометър и за тази плътност? Сравняването на плътността на електролита на различни съвременни батерии не е много смислено заради разнообразните добавки в него. В Добрич не знам какво правят напоследък. Това за сравнението с други коли. Бъркането с ареометър в необслужваема батерия лесно може да я замърси до степен, да стане обслужваема.

                Кипенето не е фатално в кратък период, но наистина изронва активната маса от положителните електроди, освен това повишава температурата. Полза от десулфатирана и утаена активна маса, нямаш. Токове C/50-C/100 са по-уместни за такова дозареждане от C/10, който ползваш. При висока температура, разлагането на водата взема превес над десулфатацията.

                Плискането на батерията също не помага особено за здравето на положителния електрод, обикновено се разчита на мехурчетата излизащ газ да размесят течността. Положителната активна маса от утайките, попаднала на отрицателния електрод пък повишава саморазряда. Люлеенето и вибрациите в щатния му режим (на автомобил) обикновено са по-скромни.

                Колкото и да е офтопик, тук сме обсъждали и UPS - просто потърси наоколо.

                Коментар


                • От: зареждане на акУмулатор

                  Благодаря за отзивчивостта, Ясен!

                  Да приемем, че 37,5Ah няма да се повиши. А нормално ли е при зразряд със C/5 да измервам 33,5Ah ? Това всъщност ми е едния съществен въпрос.
                  А "плискането" на батерията ми е останало в главата нещо прочетено преди повече от 15-20 години - ставаше въпрос за специални люлки за оловно-киселинни батерии, които имитират положението на батерията в автомобил.

                  Корекция за ареометъра при различна температурата не ползвам - обикновено измерванията ги правя във интервал от 22-26оC, като за целта ползвам един медицински живачен термометър. При посочените измервания не претендирам за 100% точност, но обикновено ги правя по няколко пъти, тъй като много мразя някой измерител да проявява наглост и да ме лъже.

                  Сега последните данни от тази нощ - заряд със токоограничение на 4,4A и ограничение по напрежение на 14,5V. И така 15 минути. После разряд със 8,8A - 2 минути. И после пак заряд... При това редуване, в края на зарядния цикъл наблюдавам ток от порядъка на 120-130mA. А ефекта беше отново повишаване на плътностите със около 0,005г/см3. Въпросното деление от 5 хилядни е около 1мм по скаличката на ареометърчето. Мисля, че не съм толко кьорав, че да се объркам

                  Сега още една тема за размисъл - крива на зареждане I1U1I2aI3aI3... - е те това чудо ме трови от няколко дни и никъде не мога да намеря конкретни стойности на токовете и напреженията. Единственото, което бях прочел някъде беше, че "а" означавало "автоматично изключване". Надявам се някой да може да помогне.

                  Коментар


                  • От: зареждане на акУмулатор

                    Малко ми се забави предния пост и не мога да го редактирам - исках само да допълня, че батерията никога не е ползвана в автомобил. Купена нова, но май доста е стояла на склад, съдейки по факта, че беше на промоция

                    Коментар


                    • От: зареждане на акУмулатор

                      Първоначално публикуван от nuTaHkaTa Преглед на мнение
                      Благодаря за отзивчивостта, Ясен!

                      Да приемем, че 37,5Ah няма да се повиши. А нормално ли е при зразряд със C/5 да измервам 33,5Ah ? Това всъщност ми е едния съществен въпрос.
                      А "плискането" на батерията ми е останало в главата нещо прочетено преди повече от 15-20 години - ставаше въпрос за специални люлки за оловно-киселинни батерии, които имитират положението на батерията в автомобил.
                      Разликата между режим C/20 и C/5 е даже неочаквано малка. Но нормална.
                      Плискането - оловно-киселите батерии си имат съвсем реален проблем с разслояването на електролита - отдолу по-гъст, отгоре - по-рядък. В автомобил това не е беда, защото той се люлее достатъчно, но да използваш стартерна батерия в стационарна обстановка докарва някои трудности. В частност, намален капацитет, повишен саморазряд и скъсен живот. Още по-зле, ако ползваш автомобилни батерии с японските размери - те са по-високи. Люлеенето в някакви рамки помага, но тръскането повече вреди.

                      В тяговите батерии се прилага "размесващ заряд" - просто известно време нарочно ги презареждат, за да правят мехурчета. Да, ама там положителната активна маса е в едни затворени тръби и просто няма накъде да се изрони. Друго, по-интелигентно решение, което се прилага в големите тягови батерии (на подводници примерно) е двойка концентрични тръбички, потопени почти до дъното, в които кротичко се помпа въздух. При стартерните това не е лесно приложимо, освен ако не си го купиш сухозареден (само по себе си беля) и не направиш нЕкои изменения в конструкцията.

                      Ако просто го оставиш на бавен презаряд, плътността ще се повишава непрекъснато и без цикловите фокуси, които правиш - просто защото при презаряда се губи вода, а сярната киселина остава в разтвора.

                      Кривата на зареждане - не съм виждал такова означение. Това по-скоро прилича алгоритъм за бързо зареждане - ограничение по ток (примерно C/2) и напрежение (да речем, 15.0V) и спиране при спадане на тока до някаква стойност - да речем C/5, после с по-малък ток (C/20) до достигане пак на същото напрежение, после превключване в "плаващ" режим (примерно 13.7V) или пълно изключване. Конкретни зарядни и разрядни криви с корекции според температура можеш да видиш в съседната тема за акумулаторите, мисля че benzboss или niksd (двамата братя-моряци) ги бяха пуснали.

                      Коментар


                      • От: зареждане на акУмулатор

                        По въпроса с характеристиките на заряд - докопах ги от брошури на бош и банер зарядни устройства. Но ме е шубе да пусна линкове към .pdf-ите, че някой може да го изтълкува като реклама, пък не искам да изгубя такива ценни хора, като Вас!

                        Още една главоблъсканица - при зареждане и постигане на гъстота 1,24-1,25, т.е. при първоначалното достигане на 14,5V и падане на зарядния ток под 150mA се оказа, че при натоварване на батерията в продължение на 15 мин. със ток 8,8A, напрежението и спада (под товар) до 12,75-12,73V. Но при достигане на плътности от 1,28-1,29 (без изпарение, в "моя си режим") при същото такова натоварване, след 15 мин. напрежението спада до 12,48-12,42V! Е това хич не мога да си го обясня.

                        Коментар


                        • От: зареждане на акУмулатор

                          Аз мога - в единия случай си размесил електролита по-добре и горе където измерваш е по-плътен. В другия случай киселинката е долу между плочите. А степента на зареденост е еднаква и в двата случая.

                          Коментар


                          • От: зареждане на акУмулатор

                            А това какво общо има със по-високите стойности на напрежението под товар? И в двата случая меря напрежението след еднакво време - 15 минути и при еднакъв ток през тия 15 минути.

                            Тока е ограничен през набързо сглобен генератор на ток на обемен монтаж със два транзистора и едно 7805 , натоварен със две реотанчета. Съответно настроен на 8,8А.

                            Коментар


                            • От: зареждане на акУмулатор

                              Какво общо - при напълно зареден акумулатор, общото количество киселина в разтвора е все едно. Ако го разбъркаш по-добре, горе ще измериш повече, а долу ще бъде по-малко. А напрежението зависи от концентрацията на киселина около електродите.

                              Коментар


                              • От: зареждане на акУмулатор

                                Акумулатор AC Delco 62А, необслужваем, купен май/юни.Почерня окото и сега го зареждам с "Респром" Перник, набор '87, 3.5А заряден ток.
                                Беше на 12,2 волта, след десетина часа достигна 15.45 волта и сега/от час някъде/ напрежението на клемите показва 15.37 волта.Окото позеленя на 15 волта някъде.
                                След като вече пада напрежението, да го изключвам ли, на терасата е и няма помен от затопляне на кутията ?
                                И, може ли по-простичко да прочета това C/20 или друго как да го дешифрирам в посочените таблици.Капацитета делен на 20 часа ясно, как да го разбирам спрямо процентно заредения акумулатор, времево, с какъв ампераж зареждам и оттам колко време да го правя или нещо трето?Питам, понеже наистина не съм наясно, а е явно важен параметър.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X