Обява

Свий
Няма добавени обяви.

зареждане на акУмулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: зареждане на акУмулатор

    Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
    Тази вечер измерих 14.1V и изключих адаптера.
    Ще видя утре вечер какво ще покаже.

    П.П. Идеята за бавен заряд ми дойде от описанието на един соларен модул за поддържане на акомулатор. Там пишеше, че не му трябва контролер, защото бил с мощност само 5W. И реших да пробвам.
    Така съживих чисто нов Монбат 75А, седял две години на кола без да се кара и докаран до 0V. Седя 1 седмица на адаптор и 2 дена на зарядно на кола и после си карах джипа 3 години с него.

    Коментар


    • От: зареждане на акУмулатор

      Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
      Тази вечер измерих 14.1V и изключих адаптера.
      Ще видя утре вечер какво ще покаже.

      П.П. Идеята за бавен заряд ми дойде от описанието на един соларен модул за поддържане на акомулатор. Там пишеше, че не му трябва контролер, защото бил с мощност само 5W. И реших да пробвам.
      Ако диагнозата че клетката е умряла (прекъснала) е била вярна и да го докараш на напрежение в момента в който почерпиш по сериозен ток напрежението ще падне ама няма лошо да опиташ де понякога и чудеса стават
      ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

      Коментар


      • От: зареждане на акУмулатор

        Преди много години съм шунтирал мъртва клетка отгоре с дебел мост, но акумът беше от черните с горните оловни мостове между клетките. След това намалих от реле-регулатора зареждането с 2V и карах така повече от година.
        Когато останалите 5 клетки са здрави номерът минаваше.

        Коментар


        • От: зареждане на акУмулатор

          Един такъв акумулатор 135 Ah необслужваем с вероятно прекъсната клетка за малко да ме убие. Около 30 мин след зареждане, включих към него неголям консуматор. Последва експлозия, дълбока рана на ръката и киселинна баня. Вероятно при включването на товара, вътре в акумулатора се е получила искра, която е възпламенила водорода. Доста здравата кутия беше на ситни парчета. Ясен видя останките... И за кой ли път лещите ми спасиха зрението.
          Та имайте предвид, че акумулаторът не е сред най-безопасните играчки.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • От: зареждане на акУмулатор

            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
            ... Последва експлозия, дълбока рана на ръката и киселинна баня. ..
            Тъй де, а "майсторите" акумулаторджии в съседната тема препоръчват минимум 3 V зарядно напрежение на клетка

            Коментар


            • От: зареждане на акУмулатор

              В случая не става въпрос за презареждане. Зарядното ми, при товар трудно качва над 13,6 V.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • От: зареждане на акУмулатор

                Това ясно. МисълЪТ мие, че щом при 13.6 V има такава дисоциация в една клетка, какво е при 18 и нагоре, както се препоръчват набедените майстори Потенциалът на двойката олово-оловен диоксид е 2.041 V. Всичко нагоре е за сметка на странични, нямащи отнощение към акумулаторът, електрохимични събития.

                Коментар


                • От: зареждане на акУмулатор

                  Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                  Един такъв акумулатор 135 Ah необслужваем с вероятно прекъсната клетка за малко да ме убие. Около 30 мин след зареждане, включих към него неголям консуматор. Последва експлозия, дълбока рана на ръката и киселинна баня. Вероятно при включването на товара, вътре в акумулатора се е получила искра, която е възпламенила водорода. Доста здравата кутия беше на ситни парчета. Ясен видя останките... И за кой ли път лещите ми спасиха зрението.
                  Та имайте предвид, че акумулаторът не е сред най-безопасните играчки.
                  Извинявай, не се опитвам да давам акъл, но ти не може да не знаеш, че когато акумулаторът се откачи от зарядното, се оставя в продължение на 2 часа,
                  при това задължително без капачки. Целта е точно да приключат всички процеси, да спре напълно отделянето на газ и електролитът да се хомогенизира и да достигне стайна температура. Това е моментът, в който правиш последното измерване на напрежение, и ако искаш - на гъстота.

                  Друг е въпросът, че и аз съм го качвал веднага, при това неведнъж. Нали все бързаме...

                  @ GN355:
                  Това, което обсъждахме по-нагоре - за начален заряден ток ~18 волта е с цел, да се сгъсти електролитът. И когато зареждането завърши и се изчакат двата часа,
                  акумулаторът не може да експлодира - няма от какво. И сега акумулаторите за мотокарите се зареждат по този начин.
                  Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                  имат право да гласуват на избори.

                  Коментар


                  • От: зареждане на акУмулатор

                    Въпросният акумулатор беше необслужваем, та капачки няма. Има някакъв пишман отдушник. И друг път съм виждал експлодиращ акумулатор, но не от близо и тогава имаше основателна причина. Едни тигри подаваха ток от стартерна количка 24V на УАЗ
                    Последно редактирано от Scrapheap; 19-02-12, 17:20.
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • От: зареждане на акУмулатор

                      Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
                      ...

                      @ GN355:
                      Това, което обсъждахме по-нагоре - за начален заряден ток ~18 волта е с цел, да се сгъсти електролитът. И когато зареждането завърши и се изчакат двата часа,
                      акумулаторът не може да експлодира - няма от какво. И сега акумулаторите за мотокарите се зареждат по този начин.
                      Колега ние акумулатори ли зареждаме или варим бяло сладко?
                      Как точно става това "сгъстяване" и то точно в началото, а после се зарежда, но не се сгъстява ли? И защо се чака 2 часа, след като "газа" спира да се произвежда в момента в който се откачи зарядното?

                      Коментар


                      • От: зареждане на акУмулатор

                        Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
                        Това, което обсъждахме по-нагоре - за начален заряден ток ~18 волта е с цел, да се сгъсти електролитът.
                        Начален ток 18 V, казваш a?

                        И ти ли дълго време си работил като зареждач на акумулатори? И тока го мерехте във волтове? И 100 теми да има неграмотността няма побеждаване! Особено срещу специалисти с дългогодишен личен опит!
                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • От: зареждане на акУмулатор

                          Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                          Начален ток 18 V, казваш a?

                          И ти ли дълго време си работил като зареждач на акумулатори? И тока го мерехте във волтове? И 100 теми да има неграмотността няма побеждаване! Особено срещу специалисти с дългогодишен личен опит!

                          Хи хи. И с какво да го мерят, като китаеца мулти уред мери трудно, без да до вържеш последователно. Ама може да се затрият някои кодове. И после пак олеле.

                          Коментар


                          • От: зареждане на акУмулатор

                            Първоначално публикуван от GN2355 Преглед на мнение
                            Колега ние акумулатори ли зареждаме или варим бяло сладко?
                            Как точно става това "сгъстяване" и то точно в началото, а после се зарежда, но не се сгъстява ли? И защо се чака 2 часа, след като "газа" спира да се произвежда в момента в който се откачи зарядното?
                            Не знам, ти кажи. Това за 2- та часа го пише в инструкцията за зареждане на акумулатора на мотокара. Ти явно знаеш повече от тези, дето са я писали.
                            Я изключи зарядното и погледни дали веднага спират да се отделят мехурчета. Щом си сигурен, и с кибритена клечка можеш да пробваш. Главата си е твоя.
                            Вземи ареометър и премери какво показва в началото и края на зареждането. Въпреки, че както каза Ясен, гъстотата вече не е основен показател.

                            Моя грешка, написал съм ток вместо напрежение.
                            Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                            имат право да гласуват на избори.

                            Коментар


                            • От: зареждане на акУмулатор

                              Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
                              Не знам, ти кажи. Това за 2- та часа го пише в инструкцията за зареждане на акумулатора на мотокара. Ти явно знаеш повече от тези, дето са я писали.
                              Я изключи зарядното и погледни дали веднага спират да се отделят мехурчета. Щом си сигурен, и с кибритена клечка можеш да пробваш. Главата си е твоя.
                              Вземи ареометър и премери какво показва в началото и края на зареждането. Въпреки, че както каза Ясен, гъстотата вече не е основен показател.

                              Моя грешка, написал съм ток вместо напрежение.
                              Правиш ли разлика между образуване на газ и отделянето му като мехурчета? От какво се отделя газа? Разтворим ли е в материала на плочите на акумулатора? Какво е налягането на рaзтворения газ в материала на плочите при заряд 2.2V на клетка, а при 3V? Как този разтворен газ влияе на механичниата дълготрайност на плочите? Като мериш плътност на електролита в началото, по време и след края на заряда, правиш ли температурна корекция на измереното? Или тия неща в инструкцията не ги пише? Прав си че знам повече и от теб и от тия дето са писали инструкцията - аз им казвам какво да пишат

                              Коментар


                              • От: зареждане на акУмулатор

                                Откачиш ли зарядното ,мехурчетата спират почти веднага в първите 10-20 сек.
                                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                                https://dvrbg.com/

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X