Обява

Свий
Няма добавени обяви.

зареждане на акУмулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: зареждане на акУмулатор

    От години ползвам ТЕС 42 - 15V, 10A. Tова е перфектния изправител. Плавно регулиране на тока и напрежението, цифров дисплей, токова и напреженова защита- абе приказка. Може да зареждаш от часовникова батерийка до танков акумулатор. И не само за зареждане. Може да се захранва всичко което работи в този диапазон.
    Искаш ли да получиш умен отговор-питай умно!
    0894328706

    Коментар


    • #77
      До: зареждане на акУмулатор

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Ако са с обикновените потенциометри, бъди готов да ги смениш с някакви много по-читави - нямат Управия оригиналните. Има едни с цифрови кодери, те по-стават. А за малко повече от 80лв - съвременен китайски ТЕС - импулсен, цифров, малък - абе харабийска работа.
      Някои от китайските са малко... с характер. Като звънне GSM в близост до него, изходното напрежение скача към два пъти.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #78
        До: зареждане на акУмулатор

        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
        Някои от китайските са малко... с характер. Като звънне GSM в близост до него, изходното напрежение скача към два пъти.
        Нямало пълно щастие...

        Коментар


        • #79
          До: зареждане на акУмулатор

          Какви китайци, какви виетнамци - говорим за родно производство .
          За 80 лв едва ли само трансформатора можеш да купиш.
          Прикачени файлове
          Искаш ли да получиш умен отговор-питай умно!
          0894328706

          Коментар


          • #80
            До: зареждане на акУмулатор

            Първоначално публикуван от gorosop Преглед на мнение
            Какви китайци, какви виетнамци - говорим за родно производство .
            За 80 лв едва ли само трансформатора можеш да купиш.
            тес-42 не е точно 80 лева.

            Коментар


            • #81
              До: зареждане на акУмулатор

              Имам и ползвам 2 ТЕС-а.Много полезно устройство ,ма за други работи.За Акумулатори ми се струва ,че много 'гладко' напрежение вади-стабилизирано за знаещите.Е ся като имам тия устройства ,когато се е налагало съм ги ползвал и за това и стават.
              За ТЕС-а само да добавя ,единия навремето ме изненада лошо-изпуши едно 7812 или 7912 и той вдигна напрежението до мах -60В/5А е.Това го намирам за инженерна грешка,защото би трябвало да изключи(свали напрежението) при подобна ситуация.Затова с ТЕС зареждайте с едни и половина на ум.Тия Мах 15В/5(10)А май са по-добрия вариант.
              В момента имам едно зарядно за 12 акумулатор(34А/ч май) от ел. количка за голф.Това чудо е импулсно и има двуцветен диод,който се променя от червен до зелен и вероятно преминава на под заряд.Малки габарити и ток 3,5А(-така поне пише).Не знам дали ги продават някъде самостоятелно обаче.Имах 5,6 броя с колички и ги разпродадох.Като източник ТСМ .
              ПП За тесовете-има едни с жични многооборотни потенциометри или жични с груба и с фина настройка-супер са си.
              Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

              Коментар


              • #82
                До: зареждане на акУмулатор

                Оловен акумулатор никога няма да ти се разсърди за гладко напрежение.

                Коментар


                • #83
                  До: зареждане на акУмулатор

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Оловен акумулатор никога няма да ти се разсърди за гладко напрежение.
                  Не съм много убеден...от един 'капацитет'-Христо Ангелов(лека му)-ANG знам че най-добрата характеристика за заряд на оловни акумулатори е 3/4 права черта на 14 волта и 1/4 такава на -(минус) 0,8 волта с отвесни фронтове.Нещо за десулфатизация ставаше дума,ма не помня точно....Помага и в случаите ,когато даден акумулатор е намалил капацитета си от 55 на 25 А/ч например,както и да не се стигне до това.
                  Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                  Коментар


                  • #84
                    До: зареждане на акУмулатор

                    Оф, писах в някоя друга тема. Асиметричните токове са смислени само и единствено при NiCd елементи. А срещу сулфатацията - бавен заряд е най-доброто.

                    Коментар


                    • #85
                      До: зареждане на акУмулатор

                      Ясене, я метни едно око на тези цифри. Точно за сулфатация се говори. Ако е това, кажи и ще се опитам да го преведа и може да го цопнем тука някъде.

                      http://www.thesolar.biz/Battery_charging_article.htm

                      Charged Specific Gravity
                      100% 1.265-1.275
                      75%
                      1.225-1.235
                      50% 1.190-1.200
                      25% 1.155-1.165
                      0% 1.120-1.130


                      Volts per cell
                      12V
                      24V
                      48V
                      Equalization
                      2.58 -2.67 (max)
                      15.5-16.0
                      31.0-32.0
                      61.9-64.1
                      Absorption/Bulk
                      2.37-2.45 (max)
                      14.2-14.7
                      28.4-29.4
                      56.9-58.8
                      Float
                      2.20-2.23 (max)
                      13.2-13.4
                      26.4-26.8
                      52.8-53.5
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • #86
                        До: зареждане на акУмулатор

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Оф, писах в някоя друга тема. Асиметричните токове са смислени само и единствено при NiCd елементи. А срещу сулфатацията - бавен заряд е най-доброто.
                        Видях че го твърдиш колега в друга тема ,ма не съм уверен че е вярно ,дай нещо в подкрепа.Ни най малко искам да се заяждам ,но понеже в случая не съм лаик(поне си мисля) ,ми трябва нещо по-сериозно от "Оф" ,за да си променя мнението.
                        "
                        Токоизправителят не е лукс

                        Зареждането на акумулатора с токоизправител вкъщи е “нож с две остриета”. От една страна, така иай-добре се осигурява пускането на двигателя дори в много студени дни. От друга страна, допустимото презареждане намалява дълготрайността и капацитета на акумулатора. А без специални уреди (ареометър и волтметър) е трудно да се установи дали акумулаторът е вече зареден и кога трябва да се изключи токоизправителят от мрежата.
                        Токоизправйтелните зареждащи устройства са три типа.
                        По кутията на най-разпространения доскоро у нас тип няма уреди за следене на волтажа и ампеража на зареждащия ток. Той се поддържа автоматично и се променя според степента на зареждане на акумулатора. На някои от модификациите има монтирана сигнална лампичка, която светва при включване на уреда в мрежата. Дали той зарежда, се усеща не толкова по лампичката, а по лекото “бучене” на устройството и затоплянето на кутията му.
                        Вторият вид има вграден уред за ампеража на зарядния ток, както и устройство за ръчното му регулиране. Това дава възможност да се провеждат тренировъчни цикли на акумулатора, а чрез тях - разграждане на сравнително малки кристали на оловния сулфат, породени от неправилна експлоатация или лошо поддържане на акумулатора, т. е. възстановява се капацитетът му.
                        С третия тип - импулсно зареждащото устройство - през цялото време на зареждането се подават поредни кратки импулси от по-силен зареждащ и съответно по-слаб разреждащ ток. Ефектът е същият както при провеждане на тренировъчните циклично без да се губи време за. тях. Едно само трябва да се прави задължително: измерване на гъстотата на електролита, тъй" като зареденият вече акумулатор “не кипи”, както е при използването на другите устройства.
                        И още нещо важно за всяко зареждащо устройство. Зареди ли се акумулаторът, то трябва да се изключи веднага не само от мрежата, но и от изводите на батерията. "
                        Това е извадка от една тема отФорд Форума,ма автор не се споменава...
                        Последно редактирано от agogov; 19-01-10, 19:30. Причина: Добавена извадка
                        Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                        Коментар


                        • #87
                          До: зареждане на акУмулатор

                          Добре.

                          Значи, при изтощаване на оловен акумулатор активното вещество и на двата електрода се превръща в оловен сулфат. При зареждане, оловният сулфат трябва да се преобразува обратно в олово и оловен диоксид. И двете химични реакции протичат много близо до границата на твърдото вещество с разтвора, и двете изискват поток от електрони. Освен това, двете "заредени" вещества (олово и оловен диоксид) са доста електропроводими, а оловният сулфат - доста слабо проводим.

                          "Сулфатацията" представлява укрупняване на ситните кристалчета оловен сулфат в по-едри такива. Достатъчно едри, за да има в тях области, които са далеч от границата твърдо/течно и да не участват в химичните процеси, а поради това, че са плътен оловен сулфат, не участват и в преноса на електрони. Такава клетка има намален капацитет и увеличено съпротивление.

                          Какво може да се направи за "разравяне" на тези по-едри кристали:
                          1. да се намали концентрацията на сярна киселина - оловният сулфат е по-разтворим в по-слаби разтвори на сярна киселина (защото има общ йон с нея, и тн...)
                          2. да се зарежда бавно, с идеята, че дифузията постепенно ще изнася материал от вътрешните области на частиците, така както го е внесла.

                          С какво е вреден импулсният/променливо-асиметричен ток:
                          1. увеличава нагряването за единица свършена работа, с което увеличава дела на "паразитната" химична реакция - отделянето на водород и кислород. Които мехурчета освен това "засенчват" области от електродите, а при отделянето си, "ронят" активно вещество към дъното. Което пък вещество в този момент е относително лесно за ронене, защото е пълно с микродеформации от променящи обема си частички.
                          2. в кристалните решетки при нарастване и намаляване е доста застъпен моделът "последен влязъл-пръв излязъл" - заради което точно последните йони, които едвам са минали през неизгодната статистика, са най-вероятни и да се върнат на неправилното място при следващия цикъл на тока.

                          (Всъщност, точно този фокус 2 работи и при NiCd елементи, но там по ред причини искаме да получим точно по-едри и по-правилни кристали, отколкото те са склонни да се образуват сами)

                          ---
                          Дотук обяснението е около 20% от голямото Оф, но за останалите ще ми трябват вече знаци, които ги нямам на клавиатурата.

                          Коментар


                          • #88
                            До: зареждане на акУмулатор

                            п.с. форд-форумците да се оправят с наличното им познание. От известно време почти не се произвеждат оловни акумулатори, за които ареометърът да е смислен. Не и без табличките на производителя на конкретната батерия.

                            Коментар


                            • #89
                              До: зареждане на акУмулатор

                              На същото основание скоро няма да се произвеждат ремонтопригодни автомобили.
                              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                              Коментар


                              • #90
                                До: зареждане на акУмулатор

                                Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                                На същото основание скоро няма да се произвеждат ремонтопригодни автомобили.
                                Оловните акумулатори се използват много преди да се появят автомобилите, а сега пък вече пътищата им се разделят. Но си мисля, че оловните ще продължат да живеят и без автомобилите.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X