На служебния Форд Конект от ПотоПфое ни казват да сменяме маслото на 20 000 км. За 60 000 км. са дадени 0 лв. за ремонти.Айде да не го хваля , че Форд е все пак. 1.8 ТДСИ , 90 коня
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Дизел, бензин или газ?
Свий
X
-
E нали е гаранционен и да се счупи пак не трябва да даватеПървоначално публикуван от jorkoНа служебния Форд Конект от ПотоПфое ни казват да сменяме маслото на 20 000 км. За 60 000 км. са дадени 0 лв. за ремонти.Айде да не го хваля , че Форд е все пак. 1.8 ТДСИ , 90 коня
Коментар
-
Горното получих като лично съобщение но смятам че ще бъде интересно и за други хора за това отговарям тук:Здравейте отново. Прочетох темата за бензин- дизел. Точно в този момент се колебая по същия въпрос - шкода октавия 2.0 фси -150 коня или 2.0тди-пд 140 коня. Колкото и да съм фен на бензина разликата да речем градско ще е 11-12 и нагоре срещу 7-8 което прави повече от 4 литра. Не съм запознат със тенденциите за акцизите. И все пак най-кривото в случая е, че юни месец ходих в Брюксел , там бензинов автомобил почти не видях, а цената на дизел беше 1 евро а на бензина 1.4.Директен въпрос - Ако сте на мое място - кой от двата двигателя ще предпочетете? Надали ще минавам повече от 10000км в година.Повечето ще са тук- градско в София.
Както и в темата бензин – дизел съм написал всичко е въпрос на сметки и предварителна представа за това какви километри ще бъдат изминавани с автомобила.
Факт е, че в повечето Европейски страни дизелът е много популярен и това основно се дължи на многото километри, които се изминават там. Общо взето средния автомобил в ЕО изминава като минимум 50 000km годишно. За България този пробег е от порядъка на 10 000 – 15 000 което е почти 4 пъти по малко... И така сметките, които бих си направил по въпроса:
При еднаква комплектация дизела струва: 35952, а бензина 34607 лв. което прави разлика 1345 лева.
Разхода на двата модела определен от производителя за смесен цикъл в най-лошия си вариант е 5.5l/100km срещу 7.4l/100km – дизел – бензин. Т.е. на всеки 100км имаме 1.9 литра бензин в повече което като пари е 1.9 * 1.63 ~ 3 лв в повече на всеки 100км.
Пробега, който вие очаквате е ~10 000 км годишно което за бензина ще означава 300лв в повече. И така разликата от 1345 лева която е в полза на бензина ще се стопи след 1345 / 300 = 4.48 години.
Но при Шкода Октавия няма разлика в километрите и времето за смяна на масло и консумативи между дизел и бензин. И на двете е на всеки 15 000км и струва приблизително 300лв. Така че при Шкода нямате разлика в експлоатационните разходи между двата модела.
И така дотук разликата е цената между двата автомобила ще бъде стопена след първите 48 000км. След тях бензина ще ви носи загуба 3 лева на всеки 100км. Тук единствения аргумент срещу дизела е неговата по-голяма сложност и цената на евентуален ремонт.
При пробег около 10 000км годишно според мен не си заслужава разликата до дизел. Но тази разлика и без това е много малка, че да си заслужава чак такова внимание. По скоро, ако съм на ваше място бих се разровил по отношение статистика кой от двата двигателят е по-здрав и безпроблемен. Защото бича за съвременните автомобили е надеждността. При положение, че да кажем автомобила ще стои всяка година по три месеца в сервиз какво значение би имало неговата икономичност. А такива примери с по няколко месеца в сервиз колкото щете. (тук не говоря за Шкода Октавия – за която нямам никаква представа как е като надеждност...)
Коментар
-
мойта случайно не пуши на светофаритеПървоначално публикуван от kinexМного сложна сметка.
А случвало ли ти се е по светофарите да те спират и да ти казват че ти е развалена колата щото отзаде нещо пуши.
когато "изпуши" съм вече много напред
помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
относно Октавията - абсурд ще е, ако стои повече от 3 дни в сервиза, камо ли 3 месеца
не мога да си представя нова кола, която влиза в сервиз за друго освен смяна на консумативи
/е, в някои случаи и за изчукване/пребоядисване
/
Явно разхода на гориво е нещо много относително - един познат вчера ме убеждаваше, че новото му Ауди А4 2.0ТДИ харчи... 12/100 градско и това било в рамките на нормалното
Като интересен факт мога да отбележа, че в момента карам старото Деу Есперо 1.5и-16 на баща ми и то даде среден разход 7.5/100 за 430км, от които 190км магистрала /скорост 110-140кмч/, останалото градско, предимно къси разстояния до 3-4км /обаче не в центъра, а предимно в района на кв. Изток и Младост/ Това от миналия понеделник до днес...
Като интересен факт, мога да отбележа също, че окачването на колата беше сервизирано за пръв път на 9 години /130 000км/ от мен и цялото "удоволствие" /1 шарнир и един кормилен накрайник/ излезе 130лв заедно с труда и реглажа на предницата
/това е специално за Кинекс и "ресурса на предния мост" от 100хкм на неговия Велик Джееп
/
помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Дано да си прав Тедо но практиката сочи друго. Например Пежо 307 всички екстри цена ново 58000лв. от първата си година средно 4 месеца в сервиз + смяна на турбо (което струва 6500лв...) Общия пробег на автомобила е 60 000км... Фолксваген Туарег от първата си година общи 2.5 месеца в сервиз... И такива случаи мога да изреждам много... Добра практика е да се поговори със сервизните техници на съответната марка...могат да се научат доста интересни факти... Например Тедо ние сме си купили Мегани навремето които се оказаха много добри автомобили... Но за RX4 например филма е съвсем друг. На един му смениха съединител (гаранционно на 300 км) а на повечето съединител се сменя на ~15 000км. Наш познат с такова за първата година има в "актива" си освент почти месец в сервиз и смяна на скоростна кутия...относно Октавията - абсурд ще е, ако стои повече от 3 дни в сервиза, камо ли 3 месеца Confused
не мога да си представя нова кола, която влиза в сервиз за друго освен смяна на консумативи Embarassed /е, в някои случаи и за изчукване/пребоядисване Embarassed /
Най-големие проблем на новите автомобили днес е надеждността. Това което е било в миналото отдавна го няма... На въпроса ни как може турбо да си замине на 60 000км ни отговориха от сервиза че пак много е изкарало...
А за Деу Есперото си прав - железна кола е. Във фирмата имаме едно Тико - една от най-здравите коли които съм виждал... Но това категорично не важи за новите модели - справка собствения им сервиз...
Коментар
-
по-скоро "пластмасова" - всичко вътре скърца и тропа, но си вървиПървоначално публикуван от Венцислав ПетровА за Деу Есперото си прав - железна кола е...
а двигателя започва да се чува над 4000об/мин
помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Много си прав Венци... един приятел миналата седмица пак вкара Патфайндера в сервиза за поредната смяна на съединител... а е само на 55 000 км.Първоначално публикуван от Венцислав ПетровНай-големие проблем на новите автомобили днес е надеждността.
само да уточня той никога нищо не е теглил с него.LZ1RED
Коментар
-
плановете за Мегана ми се "объркаха", защото се преместих в друго жилище и пътят от нас до офиса стана 1.2км вместо 16км
освен това започнах да карам джип през повечето от уикендите и съм "пропуснал" още към 40 000км от предвидения пробег на колата...
мои двама познати също имаха мегани - единият продаде турбодизела на 180 000км без никакъв ремонт по двигателя, а другият /с 1.6и-16V/ към 150 000км смени няколко датчика /ламбда сонда и др/ и се смееше, че в Промобил "датчик=200лв"
в сметката вече трябва да включиме и ХИБРИД-ите /тъкмо четох за Тойота Приус във вестника/... Максимален въртящ момент 478Нм
Среден разход /бензин/ 5/100
Цена 49800лв
помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Е аз за следващия светофар говорехПървоначално публикуван от Тедо /LJ73/мойта случайно не пуши на светофаритеПървоначално публикуван от kinexМного сложна сметка.
А случвало ли ти се е по светофарите да те спират и да ти казват че ти е развалена колата щото отзаде нещо пуши.
когато "изпуши" съм вече много напред 
Да са махаш с тия малолитражки-иПървоначално публикуван от Тедо /LJ73/Като интересен факт, мога да отбележа също, че окачването на колата беше сервизирано за пръв път на 9 години /130 000км/ от мен и цялото "удоволствие" /1 шарнир и един кормилен накрайник/ излезе 130лв заедно с труда и реглажа на предницата
/това е специално за Кинекс и "ресурса на предния мост" от 100хкм на неговия Велик Джееп
/
Коментар
-
А на нашата Тойота като сменихме съединителя (139 000км.) не защото имаше нужда а защото ни е принцип, като го гледаха майсторите казаха че има поне още толкова живот в него...Първоначално публикуван от redairМного си прав Венци... един приятел миналата седмица пак вкара Патфайндера в сервиза за поредната смяна на съединител... а е само на 55 000 км.Най-големия проблем на новите автомобили днес е надеждността.
само да уточня той никога нищо не е теглил с него.
Да, Мегана във всичките му разновидности определено е много сполучлив автомобил... Но това важи за нашите модели за следващия е друга приказка...мои двама познати също имаха мегани - единият продаде турбодизела на 180 000км без никакъв ремонт по двигателя, а другият /с 1.6и-16V/ към 150 000км смени няколко датчика /ламбда сонда и др/ и се смееше, че в Промобил "датчик=200лв" Shocked
Всяка съвременна ламбда сонда задължително трябва да се смени на 160 000км, толкова им е живота... Важи за всички съвременни двигатели и дизели и бензини...
Коментар
-
въпрос на малко време още е да навлезат хибридите и тогава някоя "въшка" като извади 5-600Нм въртящ момент и язък, че твоя мотор е V8Първоначално публикуван от kinexДа са махаш с тия малолитражки-и-и-и

ето Приуса на му дават 478Нм, а за Лексус РХ не помня колко беше въртящият момент, но е сериозин тролей
помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
С хибридите според мен е въпрос на много време ако въобще нещо излезе... Наскоро четох един сериозен материал със сметки по въпроса от които излизаше че хибрида е около 2 пъти по скъп от еквивалентния му бензинов и то като експлоатация... Защото всичко добре но батериите поне към днешна дата не живеят много дълго - максимум 2-3 години - а цената им е половината и повече от цената на автомобила... А въртящия момент е нещо много важно но след "завъртането" си трябва и мощност...
Коментар
-
пише, че на батериите им дават 8 години гаранция
помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар