Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел, бензин или газ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
    Първоначално публикуван от Венцислав Петров
    Правил съм сравнения преди да си купим едно Рено Меган и излезе че дизела би се изплатил (разликата) и излязал на печалба на около 80000км...
    колко ви харчи мегана?

    в сметката трябва да се има предвид и разликата при продажба - турбодизела е доста по-привлекателен
    Не съм забелязал подобен ефект Тедо. И нашия и твоя в момента могат да се продадат на една и съща цена...~11500лв. (Ти твоя продаде тъй че знаеш добре) По принцип аз лично съм крайно скептичен към купуването на дизел на старо... И най-малкия проблем там е сериозна цифра...

    Първоначално публикуван от kinex
    Първоначално публикуван от Венцислав Петров

    3.0L дизел common rail D4D - 9.1/100
    4.0L бензин VVT-iV6 12.6/100
    Двата двигатела с еднаква мощност ли са.
    Не разбира се! 166кс срещу 249кс. Аз съм дал примера в най-лошата светлина за бензина ...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • Значи излиза че при еднаква мощност бензиновия е по икономичен.
      Знаех си аз. Някои ми беше казал че с гориво за печки автомобили не се карат.

      Коментар


      • Не по-икономичен няма да стане, все пак физичните закони гласят че бензина е до ~25% по неикономичен от дизела - това е. Защото другото силно разпространено "суеверие" е че големия двигател "много гълта"... Няма такова нещо, големия двигател може много да изгори ако се кара като голям двигател. Ако се кара като скроно дизелче харчи съвсем другояче... Т.е. големия двигател може и така и така... Освен това малкия двигател в много случаи е по-неикономичен защото често работи в много лоши режими... И ще дам пример както обичам. Нисан Патрул GR60 дълга база с 4.2L дизел е по-икономичен (осезаемо) от същия Нисан но с 2.8TD (проверено за много време и километри). Същото важи в същата степен и за бензините...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • Първоначално публикуван от kinex
          Значи излиза че при еднаква мощност бензиновия е по икономичен.
          Знаех си аз. Някои ми беше казал че с гориво за печки автомобили не се карат.
          средно КПД на бензиновите двигатели е 30%, а на дизел - 40%...
          Питайте го Яро неговият ТЛК80 колко харчи и на Сашо Марков колко харчи... Дизелът е 10-ина кс повече от бензиновия...
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • На Марков му харчи ~12L/100 a FJ80 с 4.2L двигател при същите условия ~15-16L/100 което е точно толкова колкото и трябва да бъде. Яро въобще в случая не е критерии и не е коректно да се взема в предвид. Нека да изчакаме малко да си приведе автомобила в ред и тогава да говорим. А за разхода който цитирам има достатъчно дълго тествани такива двигатели - Братя Флекс са с две Тойоти и двете бензинови... Нашата FJ70 е със същия двигател - факт е, че е с друго купе но поне може да се има в предвид
            VPetrov.photography

            Коментар


            • Първоначално публикуван от Венцислав Петров
              На Марков му харчи ~12L/100 a FJ80 с 4.2L двигател при същите условия ~15-16L/100
              сигурно имаш предвид 4.0л /дизелът е 4.2/... братя Флекс ми бяха казали, че им харчи "средно 17"

              5/100 не е малко - това е средният разход на нов турбодизел от голфовия клас... да не забравяме, че в случая дизелът е по-мощен от бензиновия двигател

              личният ми опит показва, че на градско Меган 1,9ДТИ 100кс 1200+кг харчи една идея по-малко от Фиат Пунто 55S бензин 55кс /800+кг/ и двете коли нови от магазина, горе-долу еднакъв стил на каране... на извънградско разхода на реното отива към 1л по-малко, при поддържане на 140-160кмч, отколкото при каране със 110-140кмч с пунтото
              за момента не съм имал бензинов джип, но с Яро гледахме един Рейндж 4.2 V8 и човека ни каза, че гълта средно 20/100... при което аз си направих простата сметка, че карането му излиза толкова скъпо, колкото и ползването на такси
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • тии май от доста време не си се возил на такси.
                В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

                Коментар


                • Предишната ми "кола" беше бензин - 2.7i с почти същите габарити и тегло като сегашната - дизел, разликата в мощността е 20к.с. в полза на дизела (4.2Турбо) и на мен (подчертавам - един шофьор - един стил на каране) бензина ми харчеше 14-15, а дизела 12-13. Бензина има много по дълъг използваем набор от обороти (звучи тъпо), докато дизела е много по къс (ефективно върви от 2500 до 3500), но има много, ама много по-голям въртящ момент и мощността му е в повече, така че ако трябва пак да избирам, пак бих избрал дизела (е има и хубави бензинови... ама нямам толкова парички)

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                    Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                    На Марков му харчи ~12L/100 a FJ80 с 4.2L двигател при същите условия ~15-16L/100
                    сигурно имаш предвид 4.0л /дизелът е 4.2/... братя Флекс ми бяха казали, че им харчи "средно 17"

                    5/100 не е малко - това е средният разход на нов турбодизел от голфовия клас... да не забравяме, че в случая дизелът е по-мощен от бензиновия двигател
                    Да 4.2L е моя грешка става въпрос за 4.0L бензин. Разликата в мощността спрямо дизела е незначителна ~6%. За братя Флекс ти е точна информацията - харчи им 17 но на газ. Газта винаги е с малко по-голям разход отколкото бензина

                    А за разликата от 5 литра си прав че това си е разход на една малка кола но който иска да кара 4х4 тежащо близо 2.5 тона ще трябва да се примири с някои неудобства... Но пък за сметка на това разните автомобили като нашите мегани да кажем като ги купиш за ~30 000 след само няколко години можеш да ги продадеш за ~12 000 а на големите 4х4 машини нещо цените с течение на времето не спадат особено. Основния разход за една машина е всъщност промяната на цената и с времето - имам в предвид България където караме малко. Иначе сметките за средната кола в Германия която прави по 100 000км годишно са други... А за таксито Тедо горе - долу си прав. И не е необходимо да си с 4х4 за да си близо до цената му. Ако си сметнеш разходите по мегана, разликата в цената купил продал и т.н. и ги разделиш на изминатите километри ще се изненадаш... Но V93 в една друга тема правилно беше написал - не са страшни големите разходи, страшни са малките приходи...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • Така... В този ред на мисли да споделя, новия ми паркетник (ще има отделна тема за него), по впечатления от 2 дена каране уверено се ускорява по-бързо от потока при градско движение (при старт от сфетофар основната маса осезаемо изостават) при 1500-2000 оборота. И то 2000 оборота са само в най-първия момент, после уверено дърпа на 1500 до към 80км/ч. Не вярвам разхода при такъв тип каране да е особенно висок. А, забравих да кажа - двигател V8 5000 кубика 302кс.
                      Само за справка - служебното Дайхатсу Териос при движение с 110 на пета се напъва с 4000 оборота и разхода на извъградско е около 10-11 литра (вярно е че ако се кара с 80-90) сигурно ще е по-малко, ама в командировка обикновенно няма време за тътрене. Така че Венцислав Петров е прав - големия двигател провокира да го натискаш, ако обаче не го правиш - не е толкова страшен.
                      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                      Коментар


                      • напротив мното е страшен.
                        БМВ разработват дизелов двигател за Ф1. Нямали да спират в бокса.
                        Яй тогава ще стане страшно.

                        Коментар


                        • абе и аз искам да карам V8, ама реалностите в Европа са други

                          за Реното разбира се, че съм си правил сметка /пробег 102000км/:

                          купено за 25300лв бруто, продадено за 10800 = 14500лв
                          Разходи за ремонт - пренебрежими /под 500лв за 5 години/, масло, нафта по сегашни цени = 10000лв /обаче като го купих нафтата беше около левче/, по едно време даже зареждах за 90ст, а бензина беше 1.10-1.20 доколкото помня...
                          гуми /4 зимни + 4 джанти/ - 900лв

                          Застраховки автокаско /основно перо в разходите / - към 6000лв
                          Данък, винетка - 500лв

                          Общо около 0.33лв/км по сегашни цени , а без гориво и масло - 0,23лв/км

                          мислиш ли, че ако караш V8 горните разходи са по-малки от 0,23лв/км и като сложиш и 0,30-0,40/км за гориво

                          На големите джипове за 5 години също им пада цената под 1/2, ако ги купиш нови от магазина...

                          А иначе, най-евтино излиза Голф2 - един приятел си купи за 3000лв, кара го 2 години като куриерска кола и го продаде пак за 3000лв...
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • Много сложна сметка.
                            А случвало ли ти се е по светофарите да те спират и да ти казват че ти е развалена колата щото отзаде нещо пуши.

                            Коментар


                            • Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                              абе и аз искам да карам V8, ама реалностите в Европа са други

                              за Реното разбира се, че съм си правил сметка /пробег 102000км/:

                              купено за 25300лв бруто, продадено за 10800 = 14500лв
                              Разходи за ремонт - пренебрежими /под 500лв за 5 години/, масло, нафта по сегашни цени = 10000лв /обаче като го купих нафтата беше около левче/, по едно време даже зареждах за 90ст, а бензина беше 1.10-1.20 доколкото помня...
                              гуми /4 зимни + 4 джанти/ - 900лв

                              Застраховки автокаско /основно перо в разходите / - към 6000лв
                              Данък, винетка - 500лв

                              Общо около 0.33лв/км по сегашни цени , а без гориво и масло - 0,23лв/км

                              мислиш ли, че ако караш V8 горните разходи са по-малки от 0,23лв/км и като сложиш и 0,30-0,40/км за гориво

                              На големите джипове за 5 години също им пада цената под 1/2, ако ги купиш нови от магазина...

                              А иначе, най-евтино излиза Голф2 - един приятел си купи за 3000лв, кара го 2 години като куриерска кола и го продаде пак за 3000лв...
                              Ето един точен пример който дава добра представа за дискусията бензин - дизел. По случайност ние имаме същото Рено Меган като на Тедо с разликата че е с 1.6 бензин и на практика са и купени по едно и също време нови от Промобил. Та сметките:

                              Нашето за периода до сега е дало разход точно 8.1L/100 като е карано 95% на градско (София). Т.е. разликата между дизеловото на Тедо което е дало средно 6.3 и нашето е 1.8 литра което по днешни цени ~1.63L = 3 лв в повече за бензина за всеки 100км. И така за 100 000 км Тедо е дал ~3000лв. по-малко от нас. НО! Когато купувахме нашия Меган разликата в цената между него и дозеловия вариант на Тедо беше точно 2483лв. От горната цена вадим тази сума и се получава 517лв полза за Тедо. Да но и това още не е вярно. Мегана на Тедо сменя масла на всеки 10 000км а на нашия масла и филтри се сменят на всеки 15 000км. Приемаме че цената на консумативите и маслата и за двете коли е еднаква. Ние на всяка смяна (в Промобил) сме плащали средно 138лв. За 100 000 км ние имаме 6.6 смени което е 6.6 * 138лв = 920лв. Тедо е направил обаче точно десет смени което прави 10 * 138 = 1380 лв. или разлика от 460 лв. Като ги извадим от горния остатък 517 лв. за Тедо се получава че до момента той е на плюс от 57 лева. И така Тедо на практика няма никаква полза от това че 5 години е карал дизел вместо бензин. Както и по-горе съм писал дизеловите коли се търсят в Европа защото там средно годишния пробег е в пъти повече от нашия и тогава моите сметки биха изглеждали по друг начин. На практика за автомобил който прави средно годишно 20-30 хил километра покупката на дизел е неоправдан разход.

                              Освен горните разсъждения има и допълнителни проблеми. Тедо хубаво си продаде дизела но ако не беше го направил на около 150 000км почти задължително щеше да има и ремонт на турбина. Толкова и е живота според Рено и техния сервиз. Което са едни допълнителни разходи и то не малки. И накрая да спомена че вече бензина А92 е с ~ 10ст. по-евтин от дизел и освен това дизела тепърва ще си качва цената... И да не говорим за разните дребни неприятности като факта че щом температурите паднат под -15 тук се появява една голяма тема кой как не е запалил и прочие информации на коя бензиностанция какъв дизел се продава... Дискусия в която никой с бензинов автомобил не участва... Не споменавам и комфорта за каране, ускорение и прочие...
                              VPetrov.photography

                              Коментар


                              • Относно казаното по-горе от Венцислав Петров , за разходите и приходите , сещам се на времето какво казваше един бакалин-Абе поохарчих се малко покрай тая кола , ама нищо , сега ще увелича краденето Та така , наблегнете на прихода , и тогава разхода на гориво е без значение.
                                0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                                Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                                Суперскан България www.decbg.com
                                Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X