V93 написа:
Не че ще допринесе значително за дискусията,но в Африка (южно от Сахара),както и Близкия изток, повечето коли са с бензинови двигатели. Дизело-подобните смеси са направо опасни (в Африка), а бензина е сравнително евтин. Това с нищо не променя положението при нас в Европа. Венцислав Петров беше направил добър, сравнителен анализ на експлоатационните разходи и за двата типа двигатели.
Аз имам две коли-едната с дизелов, а другата с бензинов двигател. И двете са стари-20-30 годишни и двигателите са пределно прости,без каквато и да е електроника. При нормална подръжка-масло,филтри,подгревни свещи за дизела, нямам проблеми и зиме, и лете. Заплащам това "удоволствие" с по-висок разход. Зареждам на OMV, защото ми е най-близо.
Съвременните двигатели-бензинови или дизелови, са много усложнени и чувствителни към качествата на ГСМ и са почти неремонтопригодни в "домашни" условия. Може би точно това е най-голямата загуба за нас-вече не можем да си правим ремонтите пред къщи, а трябва да обикаляме фирмените сервизи с всички последствия.
Кой двигател е по-хубав е труден спор-всеки си решава сам с оглед на изискванията, сметките и компромисите на които е готов. Метана и газа също имат и положителни, и отрицателни качества. Продължаваме да търсим пълното щастие
...А искаш ли да посочиш някои страни, в които "няма проблеми защото няма зимни условия", но дизелът бил рядко явление?...
Аз имам две коли-едната с дизелов, а другата с бензинов двигател. И двете са стари-20-30 годишни и двигателите са пределно прости,без каквато и да е електроника. При нормална подръжка-масло,филтри,подгревни свещи за дизела, нямам проблеми и зиме, и лете. Заплащам това "удоволствие" с по-висок разход. Зареждам на OMV, защото ми е най-близо.
Съвременните двигатели-бензинови или дизелови, са много усложнени и чувствителни към качествата на ГСМ и са почти неремонтопригодни в "домашни" условия. Може би точно това е най-голямата загуба за нас-вече не можем да си правим ремонтите пред къщи, а трябва да обикаляме фирмените сервизи с всички последствия.
Кой двигател е по-хубав е труден спор-всеки си решава сам с оглед на изискванията, сметките и компромисите на които е готов. Метана и газа също имат и положителни, и отрицателни качества. Продължаваме да търсим пълното щастие

Коментар