Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел, бензин или газ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • V93 написа:
    ...А искаш ли да посочиш някои страни, в които "няма проблеми защото няма зимни условия", но дизелът бил рядко явление?...
    Не че ще допринесе значително за дискусията,но в Африка (южно от Сахара),както и Близкия изток, повечето коли са с бензинови двигатели. Дизело-подобните смеси са направо опасни (в Африка), а бензина е сравнително евтин. Това с нищо не променя положението при нас в Европа. Венцислав Петров беше направил добър, сравнителен анализ на експлоатационните разходи и за двата типа двигатели.
    Аз имам две коли-едната с дизелов, а другата с бензинов двигател. И двете са стари-20-30 годишни и двигателите са пределно прости,без каквато и да е електроника. При нормална подръжка-масло,филтри,подгревни свещи за дизела, нямам проблеми и зиме, и лете. Заплащам това "удоволствие" с по-висок разход. Зареждам на OMV, защото ми е най-близо.
    Съвременните двигатели-бензинови или дизелови, са много усложнени и чувствителни към качествата на ГСМ и са почти неремонтопригодни в "домашни" условия. Може би точно това е най-голямата загуба за нас-вече не можем да си правим ремонтите пред къщи, а трябва да обикаляме фирмените сервизи с всички последствия.
    Кой двигател е по-хубав е труден спор-всеки си решава сам с оглед на изискванията, сметките и компромисите на които е готов. Метана и газа също имат и положителни, и отрицателни качества. Продължаваме да търсим пълното щастие
    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
    No wahalla.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от Tramp
      но в Африка (южно от Сахара),както и Близкия изток, повечето коли са с бензинови двигатели. Дизело-подобните смеси са направо опасни (в Африка), а бензина е сравнително евтин.
      Нямам лична представа от Африка, но ми попадна една книжка

      "A 4-wheel drive in Southern Africa" и в нея чета следното:


      DIESEL ENGINES
      As a rule, diesel engines produce their highest torque at low RPM.
      They are more economical than petrol engines and in many Third
      World countries diesel fuel is more readily available
      . Also, electrical
      problems caused by water, for example when wading, do not
      present a problem for the diesel engine.

      ...
      PETROL ENGINES
      There are still many parts of Africa where diesel and leaded petrol
      are the only fuels
      available. Engines designed for unleaded petrol
      are therefore unsuitable for use as touring vehicles in Southern
      Africa
      . Poor quality petrol found in rural areas can also create
      problems with sophisticated high compression engines, clogging
      fuel filters and affecting sensitive fuel injection systems ...
      А за някои държави в Близкия Изток предпочитанието към големи бензинови двигатели е обясним - бензинът едва ли им е толкова скъп.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • Първоначално публикуван от icerunner
        ...Ми да си взема, ама Нисан Патрол от години няма бензинов двигател, а и старите са единични бройки. Кой е виновоен, че никой глупак в Нисан не е прочел някой форум, та да разбере, че дизеловите двяигатели са скапана работа и да ги зарежат завинаги.
        ...
        Patrol винаги е имал бензинов мотор и ще има защото е успешен.

        http://www.carsplusplus.com/specs200...rol_48_grx.php
        "..there is no substitute for cubic inches.."

        Коментар


        • Първоначално публикуван от fakir
          Patrol винаги е имал бензинов мотор и ще има защото е успешен.
          За имане - има. Що се касае до "успешен" то може би няма да е зле да поясниш къде? Защото при търсене за бензинов Патрул мобиле.де извади 6 резултата, срещу 378 за дизелов ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • дизел/бензин/газ/метан/биодизел/олио. на вкус и цвет товарищи нет.
            спирам оффтопика щото много я о...цапах темата.

            Коментар


            • Първоначално публикуван от V93
              Първоначално публикуван от fakir
              Patrol винаги е имал бензинов мотор и ще има защото е успешен.
              За имане - има. Що се касае до "успешен" то може би няма да е зле да поясниш къде? Защото при търсене за бензинов Патрул мобиле.де извади 6 резултата, срещу 378 за дизелов ...
              И от шестте два са със десен волан... два не стават...

              Намирането на такъв Нисан е сложна работа и не забравяйте колко му е акциза...след като бъде намерен...
              VPetrov.photography

              Коментар


              • на който му трябва ще търси там кадето ги има. естествено е в германия (кадето данъците са на к.с.) да не е търсен бензиновия мотор, но в Бг истинските фенове карат ЛК, Инфинити,Кайен и т.н. именно с най големия мотор. ето актуални цени на почти нови патроли от Дубай. за справка курса USD/UAD е около 3.65 Дирхама за Долар. От там до тук идва за не повече от 1000$.

                http://www.autosouk.com/findacarsear...sp?mode=SIMPLE

                п.с. тези коли са с фул екстри разбира се - там друго не се продава. лошото е че повечето са бели.. но има екземпляри с разни екзотични и много фешънски (за там) модификации - примерно 24 каратова позлата на всички тръби степенки и джанти по екстериора... арабски фешън.
                "..there is no substitute for cubic inches.."

                Коментар


                • А нещо за акциза да помислим? Защото акциза на 200+ коня е 15000+лв...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • И нека все пак не забравяме че и дизелите и бензините си имат своите предимства и недостатъци. Въпросът е всеки точно да прецени какво му трябва в зависимост от начина на експлоатация...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • Ето едно (вероятно силно предубедено) мнение на руски собственик на 4-5 дизелови Паджерковци по въпроса:

                      Мне не нужна скорость - мне нужна надежность и .... как то я уж привык к дизелям.
                      Как показала практика выигрывает не тот у кого лошадей больше, а тот у кого мозгов достаточно. Тем более в трофях. Тем более в горах.

                      Тем более солярка не горит.
                      Тем более угарного газа от дизеля нет. (?!?)
                      Тем более электричества практически не нада.
                      И холостой ход для дизеля нормально, а для бензинки смерть.
                      Тем более дизель едет на двух цилиндрах и с поломаными рокерами. (Това съм го пробвал лично. Не че тогава го знаех де )
                      Работает при потере половины охлаждающей жидкости. (?!?)
                      Можно тронуться на четвертой передаче (при разваленом промвале в коробке передач)
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • според мен това решение, бензин или дизел, се взима индивидиуално за всеки случай.

                        имам един приятел с форд фокус 1.6 турбодизел, харчи по 4 л/100км нафта, а налогичния бензинов форд харчи 8 - 10 л/100км бензин. и като сложиш това, че колата е гаранционна сметката излиза.

                        но като погледна наскоро появилите се ''спортни'' дизелови автомобили и се ядосвам, а някои хора се вързват и ги купуват. те харчат колкото и повече от аналогичните бензинови но поддръжката им е ненормално скъпа и са много капризни към всичко.
                        drive alive

                        Коментар


                        • Как показала практика выигрывает не тот у кого лошадей больше, а тот у кого мозгов достаточно. Тем более в трофях. Тем более в горах.
                          Абсолютно правилно!
                          Тем более солярка не горит.
                          Това може да е надгробна епитафия на поредния наскоро загинал Тираджия който си заварявал по резервоара - с допълнение - не е вярно!
                          Тем более угарного газа от дизеля нет. (?!?)
                          Да отзад на дизелите излиза чист планински въздух с мирис на теменужки...
                          Тем более электричества практически не нада.
                          Вярно е само за най-старите дизели. На по-новите им трябва и то по-много... Ако сравняваме само стари модели двигатели то на бензина му трябват два ампера за запалването - един акумулатор стига за няколкодневно каране по светло - а на тъмно и на дизела му трябва генератор...
                          И холостой ход для дизеля нормально, а для бензинки смерть.
                          Това не го разбрах, пък и не схващам идеята за какво ми е да ми работи на празен ход?
                          Тем более дизель едет на двух цилиндрах и с поломаными рокерами. (Това съм го пробвал лично. Не че тогава го знаех де Very Happy
                          Ми то нищо не пречи същото да прави и бензиновия двигател - не виждам техническата причина единия да може а другия не.
                          Работает при потере половины охлаждающей жидкости. (?!?)
                          Строго специфично и зависи от преоразмеряването на охладителната система... При някой ще става при други не - но няма отношение дизел бензин...
                          Можно тронуться на четвертой передаче (при разваленом промвале в коробке передач)
                          При някои е така при други не е. Всичко е според зависи. А много бензини могат същото - просто трябва да са "по-обемни"
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • караш дизел - зависим си от качеството на горивото бензинджиите могат да те вкарат в разход от порядъка на 1500-3000 лв ..че и повече и от това как предния (при втората употреба) я е експлоатирал със същите възможни последствия.

                            караш бензин - в най лошия случай някой ремонт от порядъка на ...стотин лв. че един цял безн мотор 2-ра употреба на около 10 години (ако не е няква екзотика) се намира за ....стотин лв.

                            ремонт какъвто и да е на бенз мотор е по ефтин от дизел независимо стар или нов. за новите важи с по-голяма сила. бензиновия мотор пали и работи до предела докато не блокира без зависимост от компресията а дизела не.

                            на новите дизели не им разбират толкова колкото и на най екзотичните бензинови тъй като новите технологии при дизелите са доста и вариантите им също а и са доста по пресни от тези за бензиновите. почва едно гадаене едни догадки едни експерименти и "диагностики" ....

                            и най важното като "барнеш" педала на бенза реагира а нафтата докато се разпали..... и има ръчка до прекъсвача а нафтата в някакви си 1500-2000 оборота диапазон преди и след това се чудиш имаш ли мотор нямаш ли??
                            "..there is no substitute for cubic inches.."

                            Коментар


                            • Първоначално публикуван от fakir
                              ...на новите дизели не им разбират толкова колкото и на най екзотичните бензинови тъй като новите технологии при дизелите са доста и вариантите им също а и са доста по пресни от тези за бензиновите. почва едно гадаене едни догадки едни експерименти и "диагностики" ....
                              Да, въпреки, че и при бензиновите има екзотики, пример моя - TLC FJ80, мотор 3F-E, с някви Califuckinfornia Eco-Systems.. И ето, че и тук има едно чудене и маене, да не говорим, че двигателят въобще не се вяства в 95% от каталози, диагностични апаратури и т.н. (не е за тези ширини).

                              Първоначално публикуван от fakir
                              ...и най важното като "барнеш" педала на бенза реагира а нафтата докато се разпали...
                              Хм, пожелавам ти едно кръгче с Тойотата (пак ТЛК80) на Алекс Марков - която (според мен) не отстъпва на бензини от нейната кубатура с нищо... Е то зависи и от шЕфьора де... За диапазона принципно си прав.

                              Коментар


                              • Брей,какви системи са измислили
                                Califuckinfornia Eco-Systems..
                                There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                                No wahalla.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X