Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел, бензин или газ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дизел, бензин или газ?

    Предлагам да проведем между регистрираните потребители анализ:

    Кой е за бензинови двигатели?
    Кой е за дизелови?
    0
    Дизелов
    0%
    0
    Бензинов
    0%
    0
    Бензинов на газ
    0%
    0

  • #2
    Дизела естествено. За офроуда е важен въртящия момент при ниски обороти и тук дизела е без конкуренция, особено последното поколение дизели с комън рейл, които достигат максимален въртащ момент при обороти от 1500 до 2000.
    От газта лично мен ме е страх, не знаеш откъде ще почне да издиша и кога ще гръмне, особено с бутилките втора употреба, освен това съвременна газова уредба с газов инжещцион е толкова скъпа, че цената като цяло става колкото на дизеловия еквивалент.
    Бих си сложил газ ако имам съветска машина, при тях разхода на бензин е главозамайващ, а и няма почти никаква разлика в динамиката.
    Бензина има предимство при ниски температури и ако търсиш висока мощност, т.е. ако гониш високи скорости, или ако искаш първоначалната инвестиция да е по - евтина. На практика ако годишния пробег е по - малко от 10 000 км. бензиновия вариант е най - изгоден като инвестиция.
    Преди години в един брой на Ауто Билд бяха направили сравнение между дизелови и бензинови автомобили с еднаква мощност и максимална скорост, като сравнението беше на база първоначална цена, експл. разходи и след колко изминати километри дизела ще дойде на цената на бензина. Повечето примери показваха изравняване на цените след окло 40 - 50 000 км., т.е. яко каране по германски стил от 3 - 4 год. В този смисъл всичко е въпрос на сметки.
    Не бързай ако искаш да стигнеш
    __________________________________
    Discovery II TD5 10P

    Коментар


    • #3
      аз съм за бензиновите двигатели над 3000сс, но да се махне скапания акциз! Цената на бензина ще стане 40-50ст...
      изчислил съм, че само от акциза на горивата изхранвам поне двама пенсионери... Това не е справедливо - тези пари трябва да се изразходват за пътищата, а не за запълване на бюджета!

      Разбира се всичко това е утопия...
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #4
        Написаното по-горе от „начинаещ” е принципно правилно и аз също мисля така, но трябва да се отбележи, че има и изключения. Максималния въртящ момент на ниски обороти е много важен за всяка високо проходима машина, но той може да се постигне и с бензинов двигател. Пример двигателя на УАЗ има максимален въртящ момент на 2000 оборота, което е точно като типичен дизел. По повод на главозамайващият разход на съветските машини по-принцип „начинаещ” отново е прав, но това не е правило, за да не се повтарям може да се прочете има писано достатъчно...

        Дизеловия двигател има предимства, но има и много недостатъци. Основният недостатък е неговото тегло. При равни други условия е доста по-тежък, което пък определено има голямо значение за офроуд възможностите на която и да е машина. Друг дизелов проблем е че при „глътване” на вода – нещо, което има вероятност да се случи на офроуд, дизела веднага гръмва докато бензиновия двигател, особено по-старите си живеят.

        По-отношение на икономичността на дизела в сравнение с бензина абсолютно споделям цитираното от „начинаещ” мнение. Всичко зависи от пробега и за под 30000 – 40000 км годишно, определено не се рентира.
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          Акциза няма да се махне никога, нито за мощните коли, нито за горивата, напротив предстои да се увеличава.
          А и има и нещо друго.
          Забелязали ли сте как Лукойл си играе с цените на горивата?
          В един момент нафтата се изравни с цената на А92, в друг момент намалява, а се качва газта, а А98 стои закотвен на върха. Това се прави в зависимост от потреблението - няма смисъл да увеличаващ цената на горива което не се купува, а да намалява на това което се купува. Так че всичко е въпрос на сметка, най вече лична.
          Не бързай ако искаш да стигнеш
          __________________________________
          Discovery II TD5 10P

          Коментар


          • #6
            Акциза върху горивата има за цел да "накаже" и ограничи максимално потреблението на гориво, което е изцяло внос. Всеки долар/лев, който излиза извън страната за покупка на горива донася проблема с неговото уравновесяване. Освен това облагането на горивата е сравнително точен данък, който "наказва" тези, от които има какво да се вземе. Защото, ако ги няма акцизите от горивата има проблем с пенсионерите както правилно отбеляза LJ73 както и с редица други социални институции, които са нетни потребители към бюджета.
            А иначе производството на бензин и на нафта е еднакво лесно и цената им се определя само и единствено от акциза, а не от производствени съображения. Затова и, ако забелязване напоследък цените и в България се изравниха както между впрочем отдавна е в редица Европейски страни.
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              Моето мнение на любител в 4Х4 е,че дизеловият двигател е тежък, а стремежът в off road-a е олекотяването на машината. Той изисква и по-стабилно окачване,а от там и още обременяване с килограми.Говоря в общ план, тъй като има ситуации и терени,където по-тежката машина има предимства, но те са определено по-малко и както казва В.Петров за бензиновият двигател има механизми да се компенсира въртящият момент.
              Ендурото и сексът не са шега работа !
              -------------
              Животът се измерва с броят на издишванията !

              http://sixdayscrazyjob.com
              http://crazy-job.com

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от VPetrov
                Акциза върху горивата има за цел да "накаже" и ограничи максимално потреблението на гориво, което е изцяло внос. Всеки долар/лев, който излиза извън страната за покупка на горива донася проблема с неговото уравновесяване. Освен това облагането на горивата е сравнително точен данък, който "наказва" тези, от които има какво да се вземе. Защото, ако ги няма акцизите от горивата има проблем с пенсионерите както правилно отбеляза LJ73 както и с редица други социални институции, които са нетни потребители към бюджета.
                А иначе производството на бензин и на нафта е еднакво лесно и цената им се определя само и единствено от акциза, а не от производствени съображения. Затова и, ако забелязване напоследък цените и в България се изравниха както между впрочем отдавна е в редица Европейски страни.
                акциза просто е източник на огромни доходи - и когато се плаща и най-вече когато се заобикаля... "хората на някои хора" направиха десетки милиони от "износ" на горива, които после пак се връщат, но неофициално...
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  Моменти, тегла ... Всичко е вярно, ама пък дизела не иска ток. И няма нужда от всякви смайващи чудесии, които да херметизират свещи, разпределители и кво да е още. 4-цилиндров бензинов мотор пие примерно 7 А за свещите. И като хвърли топа генератора, и лебедката убие акумулатора, и всичко свършва. А за да си почуква под водата на дизела му трябва само здрав шнорхел.

                  Коментар


                  • #10
                    Аз съм за дизела. За дизела съм откакто си купих първата дизелова кола. Дори да е по-тежък и разни други неудобства мога да карам бензинова кола само ако ми е служебна. Не знам как са правени тези изчисления за под и над 30000км. годишно, но дори при еднаква цена на дизела и бензина с дизела пак ще ти е почти два пъти по-евтино-абсолютния разход на дизела на 100 км. е почти два пъти по-нисък. Когато съм извън пътя никога не съм се замислял колко ми харчи джипа, пък и не вярвам някай да го мисли това когато забръмчи в накой джендем половин час, но когато мултиплицираш тези ситуации в годишен аспект разликата не е за пренебрегване.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Стефан
                      Моменти, тегла ... Всичко е вярно, ама пък дизела не иска ток. И няма нужда от всякви смайващи чудесии, които да херметизират свещи, разпределители и кво да е още. 4-цилиндров бензинов мотор пие примерно 7 А за свещите. И като хвърли топа генератора, и лебедката убие акумулатора, и всичко свършва. А за да си почуква под водата на дизела му трябва само здрав шнорхел.
                      най-голямата причина да няма УАЗка дизел, е че при много ниски температури не може да пали... освен това доскоро на руснаците им е било "все равно" за разхода... в момента обаче масово преминават на японски дизели /тези които могат да си го позволят/... С добавка в горивото твърдят, че до -30С нямат проблеми... дори сутрин!

                      Аз пък имам "най-доброто за една кола" - отопляем гараж /в най-студените дни е поне 10С/ Затова си карам с подгр. свещи ментета...
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #12
                        При тези люти студове имахме възможността да се уверим, че 300Tdi на Land Rover са винаги готови! Две подгрявания, врътваш и на втория оборот поема и почва да си ниже неговата. Нито пуши, нито се ослушва. За TD5 не знам - може би Яро трябва да се произнесе.

                        Моето скромно мнение е, че съвременните дизели напреднаха много и може да им се "верва"!

                        Т.
                        Good guys drive Land Rovers!

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от plpet
                          Аз съм за дизела. За дизела съм откакто си купих първата дизелова кола. Дори да е по-тежък и разни други неудобства мога да карам бензинова кола само ако ми е служебна. Не знам как са правени тези изчисления за под и над 30000км. годишно, но дори при еднаква цена на дизела и бензина с дизела пак ще ти е почти два пъти по-евтино-абсолютния разход на дизела на 100 км. е почти два пъти по-нисък. Когато съм извън пътя никога не съм се замислял колко ми харчи джипа, пък и не вярвам някай да го мисли това когато забръмчи в накой джендем половин час, но когато мултиплицираш тези ситуации в годишен аспект разликата не е за пренебрегване.
                          За градски автомобил и аз съм за дизела, наистина излиза двойно по-евтино. Тази зима проблеми с паленето имах до преди да си сменя подгряващите свещи. В момента с едно подгряване врътвам ключа и пали без проблеми дори и в големите студове тази седмица (изпробвано е при -20 ). А и не е много нов двигателя, на 140 000 км е.
                          За офф-роуд автомобил също бих предпочел дизел заради това, че е по-евтин, и заради въртящия момент.
                          LZ1JJJ

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Turbozmej
                            При тези люти студове имахме възможността да се уверим, че 300Tdi на Land Rover са винаги готови! Две подгрявания, врътваш и на втория оборот поема и почва да си ниже неговата. Нито пуши, нито се ослушва. За TD5 не знам - може би Яро трябва да се произнесе.

                            Моето скромно мнение е, че съвременните дизели напреднаха много и може да им се "верва"!

                            Т.
                            Както казва един приятел - "пали от зъб".. Но все пак нашия Td5 е и само на 135.000км./5 години..

                            А иначе по темата - не съм карал друг бензинов джип освен V-образния, 8-цилиндров, почти 4-литров на Ленд Ровър. Съгласен съм с мненията за теглото, както и знам отношението на повечето от Вас за използването на мощни бензинови двигатели в офроуда, но ако за мен парите нямаха значения, щях да карам въпросния осмак..

                            Коментар


                            • #15
                              За да съм сигурен че съм разбран правилно, държа да отбележа че и дизела и бензина си имат предимства и недостатъци. Ако не беше така отдавна да е изчезнал единия вид...

                              Всичко зависи от това за какво, къде и как...
                              VPetrov.photography

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X